دیدنی های گیلان

سیر تا پیاز سفر به شهر بندر انزلی! + اقامتگاه ارزان

هر آنچه در سفر به بندر انزلی باید بدانید!

در این مقاله می‌خواهیم برای شما از شهر بندر انزلی بگوییم. این شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های تفریحی شمالی شناخته شده‌است. در سفر نامه بندر انزلی نگاهی به جنبه‌های مختلف این شهر خواهیم داشت و سوغات انزلی را به شما معرفی خواهیم کرد. درباره دیدنی‌های بندر انزلی صحبت می‌کنیم و درباره بهترین زمان سفر به شهر بندر انزلی صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر:

  • در آینده ای نزدیک می‌خواهید به شهر بندر انزلی سفر کنید
  • می‌خواهید جاهای دیدنی این شهر را بشناسید
  • به دنبال اقامتگاه‌های متنوع و مفرون به صرفه در این شهر می‌گردید

پس به خواندن ادامه دهید و سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را تا انتهای این مطلب همراهی کنید:

چه دلایلی برای سفر به بندر انزلی وجود دارد؟

همان طور که می‌دانید، قرار گرفتن این شهر زیبا در کنار سواحل دریای خزر اصلی‌ترین دلیل سفر گردشگران به این شهر می‌باشد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بندر انزلی، شناخته شدن این شهر به عنوان بزرگ‌ترین و اولین بندر کشور در قسمت جنوبی سواحل دریای خزر می‌باشد. مسافران در سفر به شهر بندر انزلی می‌توانند، از امکانات تفریحی و اقامتی این شهر به خوبی استفاده کنند.

یکی از دیگر از دلایلی که گردشگران را به این منطقه شمالی می‌کشاند، تالاب انزلی است. این تالاب از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور است که برای جانوران حکم بهترین و بزرگ‌ترین زیستگاه را دارد. همچنین شما در سفر به بندر انزلی برای خرید بهترین اجناس با مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌توانید به مراکز خرید منطقه تجاری صنعتی انزلی بروید.

این تفریح در شهر انزلی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد، به ویژه آن‌هایی که در سفر به بخش خرید علاقه بیشتری دارند.

برای اقامت در ویلا جنگلی در بندر انزلی سفری به سایت سپنجا بزنید.

نمایی از شهر بندر انزلی و دیدنی هایش

تمامی این موارد و جاذبه‌های گردشگری دست به دست هم داده اند تا شهر بندر انزلی یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای سفر باشد و این شهر همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران باشد. آیا شما هم تجربه سفر به شهر بندر انزلی را داشته اید؟

اطلاعاتی که باید در سفرنامه بندر انزلی بدانید!

شهر بندر انزلی دارای ۱۳۹۰۱۶ نفر جمعیت است که اغلب آن‌ها از اقوام گیلکی هستند و به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. مهم‌ترین بخشی که در بندر انزلی وجود دارد و اقتصاد این شهر را تشکیل می‌دهد، منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی می‌باشد.

البته اقتصاد بندر انزلی تنها به منطقه آزاد آن محدود نمی‌شود، بلکه مشاغلی مانند صیادی، شالیکاری و کشت محصولات زراعی از جمله فعالیت‌های مهم اقتصادی بندر انزلی به حساب می‌آیند. از طرفی این شهر زیبا در این چند سال به قطب گردشگری و تفریحی شمال کشور تبدیل شده‌است.

بخش ویژه ای از اقتصاد این شهر به صنعت گردشگری و خرید و فروش ویلا مرتبط می‌شود.

حقایق شهر بندر انزلی

بعد از شهر رشت، بندر انزلی دومین شهر پرجمعیت و بزرگ استان گیلان محسوب می‌شود. در بسیاری از منابع نوشته شده، بندر انزلی به علت بارش‌های پی در پی و فراوانی که دارد، به شهر باران شهرت یافته‌است. بندر انزلی از نظر جمعیت از شهر‌های بسیار متراکم استان گیلان است.

این بندر قبل از انقلاب اسلامی به نام بندر پهلوی شهرت داشت. بندر انزلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور را در خود جای داده‌است. این شهر عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بندر ایران را از آن خود کرده‌است. قدمت گمرک و اداره شیلات بندر انزلی به ترتیب به ۳۰۰ و ۱۵۰ سال می‌رسد.

غذاهای خوشمزه، شکم گردی در سفرنامه بندرانزلی

با سفر به شهر بندر انزلی می‌توانید بهترین غذاهای محلی این شهر را نوش جان کنید. متنوع‌ترین غذاهای شمالی در این بندر به گردشگران ارائه می‌شود. البته نوع غذاهای شمالی در همه شهر‌های استان‌های مازندران و گیلان یکسان است، شاید تنها تفاوتی که بین آن‌ها وجود داشته باشد، تفاوت در نحو پخت و پز این غذاها است که طعم جدیدی به آن‌ها می‌دهد. بهترین غذاهای شهر بندر انزلی شامل ترشه کباب (بی جی کباب)، ماهی، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی، کباب ترش و فسنجان می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به بندر انزلی

برای اقامت در آپارتمان مبله در بندر انزلی سری به سپنجا بزنید.

پلو و کباب ترش از غذاهای محلی شهر بندرانزلی

حتماً در سفر به بندر انزلی یکی از اهداف اصلی سفر خود را شکم گردی با غذاهای محلی در این شهر قرار دهید. تنوع غذاهای شهر‌های شمالی بسیار زیاد است و باید وعده‌های غذایی خود را به گونه برنامه ریزی کنید، تا بتوانید لذت طعم هر کدام از این غذاهای خوشمزه را بچشید.

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که به شکم گردی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را حتما بحوانید. در این مطلب خوشمزه ترین غذاهای محلی استان گیلان را معرفی کرده ایم که به احتمال زیاد نام آنها را  در منوی رستوران های شهر بندر انزلی به عنوان یکی از گزینه های انتخابی تان خواهید دید:

صنایع دستی و سوغات بندر انزلی، جذاب‌ترین بخش سفر

شما می‌توانید پس از بازدید قسمت‌های مختلف شهر و مناطق دیدنی آن برای خرید سوغات بندر انزلی و صنایع دستی به مراکز خرید این شهر مراجعه کنید. خوراکی‌های خاص و بسیار خوشمزه ای شهر بندر انزلی دارد، انواع ماهی‌های خزری، تازه‌ترین سبزیجات، انواع ترشیجات و انواع شیرینی جات که شامل حلوا عسلی و شیرینی نباتی می‌شود.

در بازار این شهر صنایع دستی بسیار زیبایی دیده می‌شود، محصولاتی که حاصل از حصیربافی، سبدبافی، نازک کاری، خراطی روی چوب، گل سازی، مکرمه بافی و قلاب بافی از مهم‌ترین صنایع دستی بندر انزلی به حساب می‌آیند. این انتهای ماجرا نیست و دیدنی های شهر بندر انزلی هنور تمام نشده است! در ادامه مقاله درباره جاذبه‌های دیدنی این بندر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای اقامت در سوئیت مبله در بندر انزلی از سامانه سپنجا کمک بگیرید.

سفرنامه بندر انزلی و جاذبه‌های دیدنی این شهر

بندر انزلی جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که در ادامه با مهم ترین و بهترین جاذبه های این شهر آشنا خواهید شد.

۱- تالاب بین المللی انزلی، بزرگ‌ترین زیستگاه

در بین تالاب‌های سراسر ایران یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین زیستگاه‌هایی که برای جانوران مناسب می‌باشد و وسعت آن به ۲۰ هکتار می‌رسد. سالانه پرندگان مهاجر زیادی به این تالاب مهاجرت می‌کنند.

یکی از زیبایی‌های این تالاب، گل‌هایی نیلوفری هستند که در این منطقه به وفور یافت می‌شوند. به همین دلیل این تالاب به جزیره گل‌ها لقب گرفته‌است. در مطلب زیر می توانید هر آن چه لازم است تا درباره تالاب شهر بندر انزلی بدانید را به طور منحصر به فرد بخوانید:

نمایی از تالاب بندر انزلی

۲- آکواریوم انزلی، بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی ایران

آنچه این آکواریوم را تماشایی کرده‌است، بزرگ بودن و نگه داری از ۵۰ گونه جانوری آبزی در آن است. مهم‌ترین ویژگی آن طول ۴۰ متری و بزرگی این آکواریوم است که تفاوت خاصی بین سایر آکواریوم‌های کشور ایجاد کرده‌است. علاوه گونه‌های آبزی، بخش دیگر این آکواریوم تنها به پرندگان و خزندگان تعلق دارد. از بهترین تفریحات آن می‌توان به سالن بولینگ، گیم لند و … اشاره کرد.

این آکواریوم برعکس مکان های ناشناخته گیلان که هر گردشگری آن ها را نمی شناسد، از شهرت خوبی برخوردار است و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی شهر بندر انزلی به شمار می آید.

آکواریوم گیلان

۳- معروف‌ترین ساحل شهر، ساحل جفرود

در بین سواحل شهر بندر انزلی، یکی از معروف‌ترین آن‌ها ساحل جفرود می‌باشد. طول نوار این ساحل ۴۲ کیلومتر است و قرار گرفتن آن در نزدیکی منطقه آزاد بندر انزلی منطقه تجاری اقتصادی شهر باعث شده این ساحل بسیار در نظر مسافران و اهالی شهر مورد اهمیت واقع شود. شما می‌توانید در بازدید این ساحل از امکانات تفریحی و رفاهی آن استفاده کنید.

۴- بلوار ساحلی، نخستین بلوار سبک اروپایی

بلوار قدس، انزلی یا بلوار ساحلی انزلی از نام‌ها این بلوار می‌باشد. برای رفتن به بندر و سواحل دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی باید از این بلوار عبور کنید. تفاوت خاص و منحصر به فردی در این بلوار نسبت به جاهای دیگر دیده می‌شود و آن وجود پارکی سبک اروپایی و جدیدی است که برای اولین بار در ایران ساخته شده‌است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به فومن

۵- کاخ موزه نظامی، یادگار دوره قاجار

در شهر بندر انزلی یکی از بناهایی که از دوره قاجار به یادگار مانده‌است، کاخ موزه قاجار یا کاخ موزه میان پشته نام دارد. بازسازی آن در دوران پهلوی صورت گرفته‌است. این مکان با کمک نیرو‌های دریایی بندر انزلی در سال ۵۷ به موزه تبدیل شد. اقامت در منزل مبله در بندر انزلی

۶- برج ساعت، تاریخی‌ترین بنای انزلی

مشهور‌ترین بنای بندر انزلی که در بین اهالی شهر محبوبیت بسیار زیادی دارد، برج ساعت یا مناره انزلی می‌باشد. با وجود گذتش سال‌های بسیار زیادی هنوز ساعت این برج کار می‌کند. کسی دستور ساخت این بنا را صادر کرد، خسرو خان گرجی از حاکمان نمایی از برج ساعت شهر بندر انزلیدوران ناصرالدین شاه قاجار بود که بر این شهر حکومت می‌کرد. فانوس دریایی دیگر نام این مناره می‌باشد.

۷- اسکله و موج شکن، یکی از جذاب‌ترین تفریحات

بدون شک اگر شهر بندر انزلی هیچ گونه امکانات پیشرفته ای برای تفریح نداشت، می‌توانستید روی بهترین تفریح آن یعنی تماشای مناظر زیبایی ساحلی و گردشگری این شهر حساب ویژه ای باز کنید. مناظری که در جذب گردشگر و بخش توریسم این منطقه نقش بسیار مهمی دارند.

تالاب انزلی

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

شهتر بندر انزلی نسبت به سایر شهر‌های شمالی ایران، مرطوب‌ترین آب و هوا را دارد، بر اساس آمار تنها میزان متوسط بارندگی ۱۸۹۲ میلی متر اندازه‌گیری شده‌است. با آمدن فصل بهار به بندر انزلی، بارندگی‌ها در این شهر شدت بیشتری پیدا می‌کند. توصیه می‌شود سفر به بندر انزلی را در فصل بهار تجربه کنید، زیرا آب و هوای آن بسیار معتدل و در حالت نیمه شرجی می‌باشد. اغلب گردشگران هم فصل بهار و تعطیلات نوروز را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند.

سفر شما به بندر انزلی در فصل پاییز، قطعاً تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد، با وجود افزایش بارندگی در این فصل، شما شاهد طبیعت بسیار زیبا و تماشایی پاییزی و آب و هوای خنک و مطبوع آن خواهید بود. در زمستان هم با وجود کاهش دما، این شهر آب و هوای ملایمی خواهد داشت.

اقامت در بومگردی در بندر انزلی

نمایی از شهر بندر انزلی و جاذبه هایش

اقامت در شهر بندر انزلی

در شهر بندر انزلی اقامتگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. از خانه‌های ویلایی گرفته تا اقامتگاه‌های بوم گردی ساحلی و لوکس‌ترین هتل‌های شهر! از این رو دستتان برای انتخاب باز است.

اما ممکن است برای رزرو هر کدام از آن‌ها با مشکلاتی نظیر نبود جا و یا هزینه های بالا مواجه شوید، برای این که از به وجود آمدن این مشکلات در سفر جلوگیری کنید، همواره پیش از شروع سفر، می توانید ارتباط خود را با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا حفظ کنید، تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان برای اجاره سوئیت در بندر انزلی اقدام کنید و محل اقامت ایده آلتان را با بهترین قیمت در کوتاهترین زمان پیدا کنید. .

خوشبختانه تنوع اقامتگاه های بندر انزلی زیاد است و گزینه های متنوعی پیش رویتان قرار دارد!

ادراه کل میراث فرهنگی استان گیلان

اقامت در بندر انزلی

نتیجه‌گیری

در سفرنامه شهر بندر انزلی از جاهای دیدنی این شهر بازدید کردیم و با غذاهی محلی و صنایع دستی آن آشنا شدیم. اکنون نوبت شما است که در بخش نظرات سایت سپنجا درباره زیبایی‌ها و تجربه سفر خود به این شهر در بخش نظرات برای ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا بگویید! و در نهایت این موضوع را در نظر داشته باشید که گردشگران زیادی هستند که در این سفر در کنار بازدید از شهر زیبای بندر انزلی، از دو مقصد نزدیک دیگر، یعنی رشت و آستارا هم دیدن می‌کنند و لذت سفرشان را چندین و چند برابر می‌کنند. اگر شما هم چنین تصمیمی برای سفرتان دارید، مطالب زیر عضای دستتان در این سفر خواهند بود:

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا