دیدنی های مشهد

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

نوک چوب اسکی را در برف فرو می کنید، اول نگاهی به مسیر سراسر سپید پوش روبرویتان می کنید، یک نفس عمیق می کشید و بعد با یک حرکت سریع، خودتان را به جلو هل می دهید. تمام شد! اکنون با سرعت و هیجان و لذتی وصف ناپذیر در حال اسکی روی پیست اسکی شیرباد که یکی از بهترین پیست های شرق ایران می باشد، هستید!

پیست اسکی شیرباد با مجموعه‌های تفریحی که دارد، مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت همراه با خانواده است و مقر گردشگران فراوانی که از مشهد و یا سایر شهرهای ایران به آنجا می روند.  برویم که با سپنجا به این پیست سفری زیبا داشته باشیم و از همه آنچه که لازم است قبل از رفتن به پیست اسکی شیرآباد بدانیم، آگاه شویم.

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

در دامنه قله شیرباد که بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و معروف به بام خراسان است، جایی در در نزدیکی دره‌های دره خرو، دره دولت‌آباد چناران و دره نهل زشک، پیست اسکی شیر آباد قرار دارد.

برای رسیدن به پیست شیرباد باید از جاده مشهد چناران مسیر خود را آغاز نمایید.  بعد از بیست کیلومتر حرکت در این جاده به یک دو راهی به نام دولت آباد می رسید. از دوراهی به سمت دره دولت آباد بروید.  ۱۸ کیلومتر بعد به روستای دولت آباد می رسید.

از اینجا ببعد تا رسیدن به پیست یک مسیر تقریبا کوهستانی در پیش دارید به همین دلیل حتما باید زنجیر چرخ داشته باشید؛ کمی بعد به پیست اسکی شیرباد می رسید و ناگهان با دنیایی از هیجان و شادی ولوله مواجه می شوید که حس قشنگی به شما می دهد.

اگر شما هم قصد سفر به  پیست اسکی شیرآباد و یا سایر جاهی دیدنی مشهد را دارید می توانید برای اقامت مشهد مقدس را انتخاب کنید که در نزدیکی پیست قرار دارد. در سپنجا تنوع فراوانی از اقامتگاه، خانه و سوییت در مشهد وجود دارد که کافیست با یک سرچ ساده هر کدام را که دوست داشتید انتخاب و بصورت رایگان رزرو کنید. بعد از اینکه مکان دلخواه خودتان را رزرو کردید می توانید با خیال راحت، یک روز کامل را به تفریح و هیجان در پیست اسکی شیرباد بپردازید.

برای اجاره سوئیت در مشهد روی لینک کلیک کنید.

آدرس پیست اسکی شیرآباد: مشهد، جاده مشهد چناران، دوربرگردان گلمکان، بیست کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد

فاصله مشهد تا پیست اسکی شیرباد

فاصله مشهد تا پیست اسکی شیرباد حدود ۳۸ کیلومتر می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
شهر مشهد و جاذبه های گردشگری آن

پیست اسکی شیرباد در تابستان

از آنجا که پیست اسکی شیرباد در بالای دره نهل زشک است و به دره‌های دولت آباد چناران، دره خرو و دره‌های سرسبز دیگر نزدیک است،باعث شده که این منطقه تابستان های خوش آب و هوایی داشته باشد. روستای تفریحی و زیبای بوژان که جزء جاذبه‌های نزدیک به پیست شیرباد به شمار می رود، مقر یکی از معروفترین تورهای طبیعت‌گردی و گردشگری است.

بسیاری از گردشگران بعد از پیست اسکی شیرباد به گلمکان می‌روند و شب را در اقامتگاه بومگردی زیبای چشمه سبز گلمکان اقامت می‌کنند.

اقامت در منزل ویلایی در شاندیز

فاصله مشهد تا قله شیرباد

از مشهد تا قله شیرباد حدود ۳۸ کیلومتر مسیر می باشد.

اقامت در پیست اسکی شیرباد

برای اقامت گزینه های فراوانی در شیرباد دارید. اقامتگاه های خوبی در آنجا قرار گرفته اند که می توانید به راحتی رزرو نمایید. از طریق سپنجا هم می توانید در مشهد سوییت و اقامتگاه های خوبی انتخاب و رزرو نمایید. خوبی انتخاب اقامتگاه با سپنجا به این است که شما می توانید بصورت رایگان محل موردنظر خود را انتخاب کنید.

برای اجاره سوئیت در مشهد روی لینک کلیک کنید.

بلیط و ساعات کار پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد معمولا در بیشتر روزهای هفته باز است و بیشترین فعالیت آن در آخر هفته ها، پنجشنبه ها و جمعه می باشد. ساعات کار این مجموعه از ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ۳ بعد از ظهر ادامه می‌یابد.

پیست اسکی شیرباد از آذرماه تا اسفندماه فعالیت خود را آغاز می کند.  قبل از رفتن به پیست اسکی شیرباد می توانید با شماره تماس پیست شیرباد تماس گرفته و از فعال یا تعطیل بودن مجموعه مطلع شوید.

شماره تماس پیست اسکی شیرباد:  ۳۷۶۱۸۴۹۵-۰۵۱

آدرس اینترنتی سایت اسکی شیرباد

برای اطلاعای بیشتر در خصوص پیست اسکی شیرباد می توانید به سایت باشگاه اسکی شیرباد مراجعه نمایید.

خرید بلیط اینترنتی پیست اسکی شیرباد

برای خرید اینترنتی بلیط اسکی و گردشگری می توانید از طریق سایت باشگاه اسکی شیرباد اقدام نمایید.

پیست اسکی سرپوشیده مشهد

غیر از پیست اسکی معروف شیرباد یک پیست معروف دیگر به نام پاتیناژ یا پیست اسکی روی یخ مشهد وجود دارد که در پدیده شاندیز قرار دارد. در واقع سالن پاتیناژ یا پیست اسکی سرپوشیده مشهد،در بلوک پنجم مرکز خرید مجموعه توریستی و تفریحی پدیده شاندیز قرار دارد.

تجربه اسکی روی یخ بسیار هیجان انگیز و زیباست و می توانید در آنجا ساعات خوشی را سپری کنید و یا به تماشای افرادی بپردازید که به شکل بسیار حرفه ای و همراه با حرکات موزون و زیبا در آنجا اسکی می کنند.

در مقاله بهترین پیست های اسکی ایران شما را با اطلاعات کاملی از پیست های مختلف ایران آشنا می کنیم.

مسیرهای صعود به قله شیرباد

مسیرهای صعود به قله شیرباد

قله شیرباد یکی از قله های پرطرفدار برای کوهنوردان به شمار می رود و همه ساله گروه های حرفه ای کونورد این قله را با هدف صعود در پیش می گیرند. درجه سختی قله شیرباد در حد قله های متوسط می باشد و از نظر سختی  می توان این قله را با الوند یا دارآباد مقایسه کرد.

این مطلب را هم بخوانید
لیست سوئیت های نزدیک حرم در مشهد

برای صعود به قله شیرباد مسیرهای متعددی وجود دارد که معروفترین انها عبارتند از:

  • مسیر جان‌پناه یا مسیر شرقی که رایج‌ترین مسیر صعود به قله محسوب می‌شود.
  • مسیر دولت آباد که از روستای دولت آباد می‌گذرد.
  • مسیر دره نهل که از شرق کوه شیرباد می‌گذرد.
  • مسیر بوژان که در غرب کوه شیرباد است.

صعود از قله شیرباد از بوژان

برای صعود از مسیر بوژان باید به روستای بوژان که در ۱۰ کیلومتری نیشابور است بروید. مسیر از مسجد بوژان آغاز می شود و از طریق گرده سمت راست ادامه پیدا می کند.

صعود به قله شیرباد

مسیر قله شیرباد از دولت آباد

بعد از مشهد به دولت آباد بروید که حدود ۲۰ کیلومتر راه است و پیست اسکی شیرباد در همین منطقه قرار دارد.

بعد از دولت آباد از روستای گلبهار مسیر صعود به قله آغاز می شود و نزدیک ترین مسیر به قله شیرباد از همین مسیر است.

مسیر قله زشک به شیرباد

برای صعود از این مسیر هم باید از مشهد به شاندیز بروید. از روستای زشک رد شده و به سمت استخر پرورش ماهی در انتهای مسیر بروید. از اینجا تا یال پناهگاه مسیر صعود به شمار می رود. شیب این یال تا پناهگاه حدود ۳۰ درصد و طول مسیر نیز حدود ۲.۵ کیلومتر است. پناهگاه در ارتفاع ۳۰۶۰ متری قرار دارد. از پناهگاه تا قله نیز حدود ۴.۵ کیلومتر راه است و تا حدود ۶۰ متر باید به سمت ارتفاعات بروید.

تیوپ سواری مشهد کجا بریم؟

تیوپ سواری مشهد کجا بریم؟

اگر برای برف بازی دنبال جای نزدیکتری نسبت به پیست اسکی شیرباد هستید، در خود مشهد و سمت غربی آن یعنی بولوار نماز هم می توانید برف بازی کنید. این بولوار ۷ کیلومتری که از پارک خورشید شروع و به بزرگراه شهید کلانتری می‌رسد، یک مسیر بسیار عالی برای برف بازی و تیوپ سواری به شمار می رود.

معرفی بهترین پارک‌های مشهد

کلام آخر

پیست اسکی شیرباد مطمئنا یکی از بهترین جاهاییست که می تواند علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی را به خود جلب کند.جایی که با برف بازی و اسکی تله ستیژ و سورتمه سواری آدرنالین خونتان بالا می رود و صدای فریادتان به آسمان.اگر تجربه رفتن به این پیست را دارید حتما با ما درمیان بگذارید تا ما هم از خواندن آن لذت ببریم. یادتان نرود که باسامانه رزرو و اجاره خانه مبله، ویلا، اقامتکاه بومگردی، سوئیت و … سپنجا همیشه همراه شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا