دیدنی های گیلان

همه چیز در مورد اقامت در جنگل گیسوم

اگر به دنبال مکانی تفریحی در شمال هستید ما به شما جنگل گیسوم را پیشنهاد می‌کنیم که برای اقامت در جنگل گیسوم باید همراه کپ رفته و آنجا بساط را برپا کنید و یا اینکه هتل‌ها و سوئیت‌های نزدیک این منطقه را برای شب رزرو کنید. اگر دلتان هوس یک مسافرت در مکانی خوش آب و هوا با کلی امکانات رفاهی کرده، چه جایی بهتر از شمال کشور که زیباترین مکان‌های تفریحی و گردشگری را در خود جای داده است؛ یکی از این مکان‌های تفریحی همانطور که گفتیم جنگل گیسوم است.

پارک جنگلی گیسوم در یکی از روستاهای استان گیلان قرار گرفته که علاوه بر جنگل انبوه و سرسبزش، ساحلی شنی و دریایی شگفت‌انگیز را در این مکان تماشا خواهید کرد. این بار در مجله سپنجا قصد داریم شما را به سفری رویایی که بازدید یکی از شگفتی‌های نهان گیلان به نام گیسوم است، ببریم؛ پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم یکی از جنگل‌های واقع در شمال کشور، در استان گیلان است. این پارک جنگلی که جزء یکی از روستاهای پره‌سر در شهرستان تالش است، از خود تالش ۱۵ کیلومتر و از جاده آستارا به رشت نیز ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. حدود ۱۵ سالی می‌گذرد که شهرداری بخاطر وجود جذابیت‌ها و زیبایی‌های این منطقه، آن را به مکانی تفریحی و گردشگری معرفی کرده است.

نام گیسوم از یک روستا که در نزدیکی این جنگل قرار دارد گرفته شده که مردم روستا آن را «گتگسر» یا «گسم» نیز می‌نامند. برای جنگل گیسوم شگفتی‌های گیسوم تنها به جنگل سرسبز و زیبایش ختم نمی‌شود؛ بلکه وجود دریا و ساحل بکر آن نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است که هر دو (جنگل و دریا) در کنار هم دنیایی وصف نشدنی و رویایی را به وجود آورده‌اند.

برای اجاره سوئیت در تالش روی لینک کلیک کنید.

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم یکی از زیباترین و خاص‌ترین ساحل‌ها در شمال کشور است؛ زیرا فاصله جنگل تا دریا بسیار کم است و به راحتی و پیاده می‌توانید خود را از جنگل به دریا برسانید. در داخل جنگل گیسوم جاده‌ای فوق‌العاده زیبا وجود دارد که با قامت بلند و درختان سر به فلک کشیده و همچنین سرسبزی و طراوت آن چشم هر رهگذری را به خود مسحور می‌کند.از میان جنگل انبوه گیسوم می‌توانید خود را به لب ساحل برسانید. و با راه رفتن روی شن‌های ساحل و تماشای دریای خروشان با موج‌های زیبایش از تفریح خود لذت ببرید.

ساحل گیسوم

اقامت در جنگل گیسوم

اگر به همراه یک کمپ به این جنگل آمده‌اید به احتمال زیاد با نصب چادر شب‌ها را در کنار هم خواهید ماند. اما در صورتی که به همراه خانواده و یا اعضای دوستان به این مکان تفریحی آمده‌اید و می‌خواهید شب‌ها هتل و یا سوئیت در اختیار داشته و آنجا استراحت کنید باید در اطراف این جنگل رزرو کنید و یا در خود روستای گیسوم اقامت گزینید.

این منطقه به علت رفت و آمد زیاد مسافران و گردشگران از اقصی نقاط جهان امکانات خوبی برای اقامت در نظر گرفته شده است. با توجه به استقبال پرشور مردم از شمال کشور، ویلاهای این منطقه در حال افزایش است تا گردشگران از راحتی و آسودگی حین سفر برخوردار باشند و با کمبود اجاره ویلا و یا هتل مواجه نشوند.

شما برای اقامت در جنگل گیسوم اگر قصد اجاره ویلا را داشته باشید، انواع ویلاها با امکاناتی عالی برای شما مهیا و آماده است و بستگی دارد که شما در کدام قسمت می‌خواهید ویلا اجاره کنید؛ مثلا ویلاهای جنگلی و یا ویلاهای ساحلی؟ کدام مدنظرتان است؟ هر یک از ویلاهای ساحلی و یا جنگلی زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. البته اگر در ماه‌های اردیبهشت و یا خرداد به این جنگل بروید، به دلیل حجم زیاد مسافران امکان دارد ویلای موردنظرتان را نتوانید رزرو کنید.

اقامت در جنگل گیسوم

برای اقامت در جنگل گیسوم قوانینی را باید رعایت کرد و اگر این قوانین را نادیده بگیرید هم برای شما بد خواهد شد و هم باعث ناراحتی فردی که ویلا به شما اجاره داده خواهید شد. پس برای اینکه سفری آسوده‌خاطر و راحتی داشته باشید بهتر است قوانین زیر را در نظر بگیرید. این قوانین عبارت‌اند از:

  •       به همراه داشتن مدارک شناسایی که بسیار ضروری و اجباری خواهد بود.
  •       با اجاره ویلا از سر و صدای زیاد بپرهیزید و باعث مزاحمت برای افراد دیگر نشوید.
  •       از اینکه حیوان خانگی همراه خود داشته باشید و در ویلایی که اجاره کردید نگهداری کنید بپرهیزید.
  •       ویلا و یا هتلی که تحویل شما داده می‌شود همانگونه مرتب و تمیز باید تحویل داده شود.

هتل‌های بی‌شماری در گیسوم وجود دارند؛ یکی از آنها هتل حوریان یاس گیسوم است. هتل حوریان یاس گیسوم در جاده آستارا به رشت و نزدیک به جنگل گیسوم قرار دارد؛ برخی هم می‌گویند در جاده رضوانشهر به تالش واقع شده است. این هتل دو ستاره، دارای ۱۸ اتاق، رستوران، پارکینگ و…است و فاصله این هتل تا پارک جنگلی گیسوم حدود ۲۲ دقیقه خواهد بود.

مجتمع اقامتی تفریحی طلوع گیسوم یکی دیگر از مکان‌های اقامتی گیسوم محسوب می‌شود. این مجتمع ۳۰۰ متری، دارای سرویس بهداشتی و تخت‌خواب است و هیچ گونه فضای سبز و رستورانی ندارد. قوانین این مجتمع به این صورت است که نگهداری هرگونه حیوان خانگی ممنوع و مجاز به برپایی هیچ مراسمی نخواهید بود و همچنین افراد مجرد مجاز به رزرو این هتل نمی‌باشند.

مطالعه بیشتر:

این مطلب را هم بخوانید
بکرترین نقاط گیلان را بشناسید

جنگل گیسوم استان گیلان؛ بهشتی که باید آن را دید

امکانات رفاهی پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یک منطقه توریستی در کنار دریا و جنگل است و عده بسیار زیادی به این مکان سفر کرده و به تماشای شگفتی‌های آن می‌پردازند. باید شلوغی گیسوم را هم در نظر بگیرید، چرا که با پر شدن آلاچیق‌ها جای نشستن نخواهید داشت؛ بنابراین حتما یک زیرانداز همراه خود داشته باشید. امکانات این پارک جنگلی شامل بازار، نانوایی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، آلاچیق، بوفه، دوچرخه سواری، پاراگلایدر، جت اسکی، اسب سواری، پارالاکس، قایق سواری، ترامپولین، پارک بادی برای کودکان و… است.

شما می‌توانید با کرایه اسب یا دوچرخه به جنگل بروید و از طبیعت بکر و ناب آن لذت ببرید یا حتی با جت اسکی به دل دریا بروید و روی موج‌های آن حرکت کنید. خوراکی‌های این مکان گردشگری بسیار خوشمزه خواهد بود، از بلال آتشی گرفته تا ماهی کباب و آش‌های محلی و خوش‌طعم شمالی. با وجود بازاری که در گیسوم وجود دارد شما می‌توانید سوغاتی‌های زیبایی را برای کسانی که دوستشان دارید و به یاد آن‌ها هستید تهیه و خریداری کنید.

مسیرهای رسیدن به جنگل گیسوم

برای اینکه به این جنگل زیبا سفر کنید راه‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد و بستگی دارد که شما از چه راهی می‌خواهید مسیرتان طی شود! و آن مسیری که می‌روید مسیری کوتاه باشد. اگر بخواهید از شهر رشت به این جنگل سفر کنید ابتدا باید وارد جاده آستارا به رشت شوید و با عبور از صومعه سرا و سپس پونل خود را به تالش برسانید.

 از تالش تا خود جنگل گیسوم حدود ۴۱ کیلومتر خواهد بود که معادل ۴۴ دقیقه است در این مسیر باید از پره‌سر گذر کنید و پس از آن حدود ۵ کیلومتر از جاده‌ای فرعی رانندگی کرده تا خود را به این جنگل برسانید. در داخل جنگل مسیری وجود دارد که کنار جاده تابلوهای اجاره ویلا با شماره و آدرس برای شما قرار داده شده و با طی کردن این مسیر شما از داخل جنگل‌های گیسوم به دریای گیسوم می‌رسید.

اگر از بندر انزلی بخواهید به جنگل‌ گیسوم سفر کنید باید از سمت جاده ساحلی بندر انزلی رضوانشهر حرکت کرده و تا پونل رانندگی کنید، سپس از آنجا به جنگل پره‌سر رفته و با ۵ کیلومتر رانندگی از جاده فرعی به جنگل و دریای گیسوم خواهید رسید. در صورتی که از آستارا می‌خواهید عازم این سفر شوید با گذر از شهر لیسار به شهر تالش می‌رسید و از آنجا با عبور از اسالم و پره‌سر و همچنین وارده‌سرا و کلنده به جنگل گیسوم خواهید رسید.

البته وارده سرا و کلنده هر دو در جاده فرعی مسیر جنگل گیسوم قرار دارند که باید آنها را رد کنید که حدود ۵ کیلومتر راه می‌شود. برای گم نکردن مسیر راه بهتر است از برنامه‌های راه‌یابی مسیر استفاده کنید. با نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی همراه خود علاوه بر یافتن راه و مسیر، شما را از وجود پمپ بنزین، رستوران بین راه و… آگاه می‌کند.

مسیرهای دستیابی به گیسوم

حیوانات جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یک زیست بوم بسیار عالی از نظر پوشش گیاهی است. تقریبا ۷۶ نوع گیاه متفاوت در این جنگل یافت می‌شود که با ساعت‌ها گردش در جنگل و تماشای جانوران، درختان و گیاهان از آن سیر نمی‌شوید. با توجه به نوع خاکی که در این منطقه وجود دارد گیاهانی خاص می‌روید که در سایر نقاط شمال ایران نیز می‌توانید این گونه‌های گیاهی منحصر به فرد را یافته و ببینید.

به دلیل آب فراوان و پوشش گیاهی فوق‌العاده عالی، جانوران زیادی جنگل گیسوم را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده و زندگی می‌کنند؛ یعنی برای ادامه حیات، با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و تغذیه خوب، اقامت در جنگل گیسوم مدنظرشان بوده است. برخی از این جانوران خرگوش، خرس قهوه‌ای، قرقاول، بز کوهی، پلنگ و گرگ هستند. البته همه جانوران نمی‌توانند در این مکان به راحتی دوام بیاورند و زندگی راحتی داشته باشند.

مکان‌های دیدنی در اطراف گیسوم

ییلاق سوباتان یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف گیسوم با فاصله ۷۳ کیلومتر که تقریبا معادل ۲ ساعت است. این ییلاق با کلبه‌های قدیمی، دشت‌ها و چمنزارهای زیبا جلوه‌ای دوست‌داشتنی را پدید آورده و همچنین عدم وجود دکل‌ها و آنتن‌ها در این مکان محیطی بسیار آرام و بدون آلودگی را فراهم آورده است. روستای سوباتان به دشت‌های شقایق معروف است که زمستان‌های بسیار سردی دارد و در تابستان‌ها هم تکه‌های برف را روی کوه‌های آن مشاهده خواهید کرد.

فاصله دریاچه سرگاه تا جنگل گیسوم حدود ۲۷ کیلومتر معادل ۵۰ دقیقه است. این آبگیر کوچک که به مردم روستا تعلق دارد، به صورت «سه راه گاه» نوشته می‌شود. مردم این روستا به سراگاه، سد خاکی نیز می‌گویند و در آن به پرورش ماهی مشغول هستند. آبشار ورزان یا همان آبشار ورازان با منطقه ییلاقی سوباتان فاصله‌ای ۴ کیلومتری دارد. این آبشار از آب‌های لیسار و چشمه‌های بالا سرچشمه گرفته و با ارتفاعی حدود ۱۰۰ متر صحنه‌ای خارق‌العاده را به وجود آورده است.  

برای اقامت در جنگل‌ گیسوم خانه‌های منطقه ییلاقی دوخاله کوه بسیار مناسب افرادی است که می‌خواهند در محیطی به دور از شلوغی استراحت کنند. پارک جنگلی سیاهداران یکی دیگر از دیدنی‌های اطراف جنگل گیسوم است. این پارک به علت اینکه در گذشته از درختان سیاه آزاد و بلوط پر بوده است آن را سیاهداران نامگذاری کرده‌اند. ییلاق شکردشت از تالش حدود ۲۹ کیلومتر فاصله دارد و به ییلاق سوباتان بسیار نزدیک است.

ییلاق شکردشت با پوشش گیاهی انبوه، خانه‌های روستایی و دشت‌های منحصر به فرد آن منظره‌ای باشکوه را خلق کرده و همچنین با ارتفاع کمی که از سطح دریا دارد، توده‌های ابر مانند روی دشت‌ها و چمنزارهای سرسبز آن قرار گرفته گویی که انگار روی ابرها راه می‌روید. آبشار زمزد، قلعه سلسال، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان، رودخانه کرگان رود، روستای مریان، بقعه شاه میلرزان، منطقه لیسار، مناطق باستانی تول، حمام باستانی و قدیمی آق اولر از دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف جنگل گیسوم هستند.

مکان های دیدنی اطاف گیسوم

زمان سفر و اقامت در جنگل گیسوم

زمان سفر و اقامت در جنگل گیسوم بستگی به خود شما دارد که در چه زمانی قصد تماشای چنین ساحل و جنگلی خارق‌العاده را دارید؛ اما اگر بخواهید در فصل‌های تابستان و بهار به این مکان گردش کنید بهترین زمان است زیرا درختان سرسبز و هوای فوق‌العاده خنک و مطبوعی را تجربه خواهید کرد. با وجود گرمای شدید تابستان این منطقه همچنان خنک و دلپذیر است و نیاز به هیچ دستگاه خنک کننده‌ای ندارید. بنابراین می‌توانید از این شرایط مطلوب بهترین نحو ممکن استفاده کرده و لذت ببرید.

اقامت در جنگل گیسوم آن هم در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان بسیار سرد است و سفر در این زمان زیاد توصیه نمی‌شود؛ اما برخی از افراد این زمان را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این فصول با وجود درختان سفید پوش و باشکوه تصویری زیبا در ذهن ما کشیده می‌شود. و گردشگران به تماشای این جلوه زیبا از نقاشی طبیعت می‌نشینند. افرادی که فصل زمستان را برای سفر انتخاب می‌کنند باید حتما از تجهیزات ویژه‌ای برخوردار باشند؛ مثل کوله پشتی، لباس‌های گرم، پوتین، عینک و… تا در شرایط سخت آنجا به مشکل برنخورند.

زمان سفر و اقامت در جنگل گیسوم

در آخر

مجموعه گردشگری گیسوم یکی از مکان‌های تفریحی گردشگری است که با بهترین امکانات رفاهی در اختیار مسافران و توریست‌ها از سرتاسر دنیا قرار گرفته است. جنگل و دریای گیسوم با تمام زیبایی‌هایشان یک صحنه‌ی رویایی را شکل داده‌اند که گردشگران با دیدن چنین جنگل سرسبز و ساحلی زیبا حیرت‌زده و مبهوت می‌مانند.

برای اقامت در جنگل گیسوم می‌توانید ویلاهای اطراف این منطقه را اجاره کرده، هتل از قبل رزرو کنید و یا حتی اگر به صورت تیمی و گروهی بودید به نصب چادر اقدام کنید. وجود هتل و ویلاهای بسیار در استان گیلان و شمال کشور باعث آسوده خاطر بودن مسافران شده است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا