دیدنی های رشت

جنگل گیسوم استان گیلان؛ بهشتی که باید آن را دید

جنگل گیسوم استان گیلان؛ بهشتی که باید آن را دید

جنگل گیسوم استان گیلان؛ بهشتی که باید آن را دید

گیسوم جنگلی در دل استان گیلان است که جزو بهترین دیدنی های آن هم به شمار می آید. همیشه یکی از ثابت ترین تفریحات برای مسافران شمالی دیدن جنگل های بی نظیر و بکر آن است؛ اما باید بدانید پارک جنگلی گیسوم با هر آن چیزی که تا کنون دیده اید، متفاوت است.

اگر تجربه سفر به شمال را داشته باشید حتما می دانید که دریا و جنگل در کنار هم نیستند. این موضوع در رابطه با این پارک جنگلی برعکس است؛ چرا که گیسوم یکی از معدود نقاطی است که ساحل دریا و طبیعت سرسبز را با هم دارد. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا سفری به این نقطه داشته باشیم:

پارک جنگلی گیسوم را چقدر می شناسید؟

جنگل های گیسوم دارای مساحتی به اندازه ۸۰ هکتار هستند که گونه های گیاهی متنوع و بسیار زیادی در آنجا وجود دارد. دریای گیسوم و جنگلش یکی از بهترین انتخاب برای طبیعت گردی هستند؛ البته در نظر داشته باشید که این پارک جنگلی یکی از مناطق توریستی و گردشگری استان گیلان به شمار می آید و نباید توقع طبیعتی خلوت و دست نخورده داشته باشید!

اقامت در کلبه سنتی در رشت

زیبایی های آن نه تنها به خود جنگل و ساحلش، بلکه به جاده رسیدن به آن هم وابسته است. فرض کنید در جاده ای هستید که در دو طرف آن درختان سر به آسمان کشیده اند و در انتهای آن می توانید بوی دریا را حس کنید. لذت بخش است مگر نه؟

پارک جنگلی گیسوم
پارک جنگلی گیسوم

آیا می دانید علت نام گذاری این جنگل ها چیست؟ نام این پارک جنگلی و ساحلش از روستایی در همان منطقه می آید. روستای گیسوم از از توابع اسالم در شهرستان تالش به شمار می آید. این پارک ۱۵ سال گذشته به یکی از محبوب ترین مقاصد و دیدنی های گردشگری در استان گیلان تبدیل شد و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است.

 

 

امکانات رفاهی گیسوم خیالتان را راحت می کند

اگر تصمیم به بازدید از این پارک جنگلی گرفته اید، باید بدانید که یکی از بهترین خاطره های خود را همراه با راحتی کامل می سازید. در گیسوم به علت استقبال مردم، امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم فراهم شده است.

این مطلب را هم بخوانید
صومعه سرا ؛ راهنمای سفر به دیدنی ترین شهرستان استان گیلان

از جمله امکانات رفاهی می توان به رستوران های مختلف همراه با سرو غذاهای محلی شمال، اقامتگاه ها و شرایط مناسب برای کمپ زدن، آلاچیق ها و سرویس های بهداشتی اشاره کرد. پلیس هم در پاسگاه آنجا حافظ امنیت شما است، پس دیگر هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت.

اقامت در اقامتگاه بومگردی در رشت

علاوه بر امکانات رفاهی، خدمات تفریحی زیادی هم در این منطقه به خصوص در ساحل آن وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم. خوب است بدانید زیبایی های طبیعت پارک جنگلی گیسوم آنقدر زیاد است که بدون وجود تفریحات باز هم نهایت لذت را خواهید برد! دریا و جنگل در آنجا به هم پیوسته اند باید بازدید از هر دو را در برنامه تان قرار دهید.

ساحل گیسوم
ساحل گیسوم

امکانات تفریحی گیسوم را از دست ندهید

پس از آنکه در طبیعت ناهارتان را نوش جان کردید، به ساحل بروید و با تفریحات آبی و غیرآبی مختلف یک روز به تمام معنا را بسازید. از جمله تفریحات پارک جنگلی گیسوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفریحات آبی

در ساحل امکانات تفریحی فوق العاده ای مانند شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل و استفاده از موتور های چهار چرخ فراهم شده است. در برخی از سواحل شمال، تنها تعداد محدودی از این خدمات تفریحات آبی ارائه می شود، اما در گیسوم، همه آنها یک جا قابل دسترس هستند.

آبشار ویسادار

دوچرخه سواری در لا به لای درختان

یکی از بهترین تجربه هایی که می توانید در آنجا امتحان کنید، لذت دوچرخه سواری در کنار ساحل و جاده های سرسبز است. پیشنهاد می کنیم اگر دوچرخه دارید، حتما آن را همراه خود ببرید. در غیر این صورت می توانید از دوچرخه های کرایه ای در ساحل استفاده کنید. رکاب زدن در کنار آب و هوای فوق العاده و منظره آنجا را هرگز از یاد نخواهید برد.

جاده گیسوم شمال
جاده گیسوم شمال

اسب سواری ساحلی

اسب سواری تجربه دیگری است که در گیسوم می توانید از آن بهره مند شوید. صاحب اسب های ساحل، افراد محلی هستند. با اجاره کردن آنها می توانید لذت دیگری را برای خود بخرید.

این تفریح به خصوص برای کودکان خیلی جذاب است. همچنین این حیوان نجیب و آرام که در ساحل در حال چرا و قدم زدن است، زیبایی زیادی به آن بخشیده است.

 

اقامت در جنگل گیسوم

برخی از گردشگران تصمیم به اقامت در پارک جنگلی گیسوم می گیرند. اگر شما هم خواهان آن هستید، تماشای آسمان در شب را از دست ندهید. در کنار ساحل یا جنگل، چای آتشی درست کنید و به تماشای ماه و ستاره ها مشغول شوید. در این هنگام صدای برگ درختان و موج دریا گوشتان را نوازش می دهد و آرامش عجیبی در دلتان حس خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به آلاشت مازندران

اقامت در ویلا در رشت

مناسب ترین زمان برای بازدید از گیسوم کی است؟

برای دیدن از این پارک جنگلی نمی توان زمان خاصی را تعیین کرد. تمامی فصل های آن دارای زیبایی منحصر به فرد خود است. جنگل های سرسبز و درختان پر از برگ و میوه گیسوم در تابستان را نمی توان نادیده گرفت.

همچنین طبیعت رنگارنگ در پاییز چیز دیگری است! حتی اگر تصمیم به سفر در زمستان های گیسوم گرفتید، سفیدی درختان منتظر شما هستند. برای سفر به این پارک جنگلی دستتان باز است. اما اگر می خواهید از تجربه سایر گردشگران استفاده کنید، اوایل سال یعنی ماه های فروردین و اردیبهشت، بهترین زمان سفر هستند.

 

بازدید از پارک ساحلی گیسوم
بازدید از پارک ساحلی گیسوم

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم

برای رفتن به آنجا خودتان را به جاده آستارا برسانید. پس از گذراندن ۵ کیلومتر در جاده اسالم، تابلوی ورودی جنگل را خواهید دید. این پارک جنگلی در ۹۰ کیلومتری جاده رشت آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش واقع شده است.

تالاب انزلی

هتل در جنگل گیسوم

برای ماندن در جنگل هم می توانید از اقامتگاه های محلی و هم از خانه های شهر های اطراف استفاده کنید و تنها بخشی از سفرتان را به گیسوم و دیدنی هایش اختصاص دهید. با این روش شما یک تیر و چند نشان می زنید. در هر صورت فرقی نمی کند که کدام یک از شهرهای اطرف را انتخاب می کنید، آن چیزی که مهم است بازدید از جنگل فوق العاده گیسوم است.

برای آنکه بتوانید بخشی از سفرتان را به گیسوم و دیدنی هایش اختصاص دهید، می توانید از اقامتگاه های سپنجا در شهرهای تهران، رشت، بندر انزلی و … استفاده کنید. یادتان باشد در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است . اگر بخواهید به صورت مستقیم می توانید با ما تمی بگیرید. برای رزرو اقامتگاه در این شهرها، از لینک های زیر استفاده کنید:

اگر تجربه ای در زمینه بازدید از جنگل گیسوم دارید در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید!

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا