دیدنی های رشتدیدنی های گیلان

آبشار ویسادار رضوان شهر گیلان

آبشار ویسادار رضوان شهر گیلان

آبشار ویسادار رضوان شهر گیلان

معمولا یکی از به یاد ماندنی سفرهایمان، مربوط به شمال کشور و دیدنی هایش می شود. فرقی نمی کند که این جاذبه ها در شهرهای بزرگ قرار داشته باشد یا روستاهای کوچک! روستاهای شمال با هیچ جای دیگر کشور قابل مقایسه نیستند. مردم خونگرم و دوست داشتنی این روستاها در کنار آرامش و سکوت محل زندگی شان پذیرای شما هستند.

اگر از روزمرگی های زندگی خسته شدید، آماده سفر شوید و خودتان را برای دیدنی های اعجاب انگیز شمال آماده کنید. امروز می خواهیم یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی ایران، یعنی آبشار ویسادار را معرفی کنیم.

ویسادار سومین آبشار بلند گیلان است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست داد! می پرسید چرا؟ با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه بومگردی، ویلا، سوئیت، آپارتمان و خانه مبله و … سپنجا  همراه باشید.

فاصله رشت تا ویسادار

اولین نکته ای که در ابتدای سفرتان مطرح می شود، موقعیت مکانی این آبشار است. آبشار ویسادار در رضوانشهر گیلان قرار دارد. حالا رضوانشهر کجاست؟ این شهر در ۶۲ کیلومتری رشت واقع شده است و جاذبه زیبا و طبیعی ویسادار را در دل خود جای داده است. در بین دو شهر هشتپر تالش و رضوان شهر، شهر پره  قرار دارد که ویسادار در آنجا و نزدیکی روستایی به نام آووییار است.

در گیلان ابتدا به سمت شهر رشت حرکت کنید. مسیرتان را به سمت آستارا ادامه دهید. پس از انکه از شهرهایی مانند انزلی و رضوانشهر عبور کردید، به شهر پره می رسید.

در این شهر از سه راه احمد آباد به سمت روستای سکره سرا و یا صیقلسرا بروید. در این راه باید از روستاهای صیقلسرا و اووییار رد شوید تا به جاده ای جنگلی برسید. در میانه راه آبشار بیشه قرار دارد.

تالاب انزلی

فاصله رشت تا ویسادار
دیدنی های آبشار ویسادار

اگر می خواهید از تالش به سمت این آبشار بروید، تنها ۳۰ کیلومتر مسیر پیش رویتان قرار دارد. جالب است بدانید ویسادار بر سر راه رودخانه ای به نام لمیر قرار گرفته است که مبدا این رود، کوه های تالش و انتهای آن دریای خزر است. در واقع در بازدید از این جاذبه نه تنها از خود آبشار، بلکه از رود اطراف آن هم بهره می برید.

ویسادار یعنی چه

ممکن است با خودتان فکر کرده باشید که ویسادار دیگر یعنی چه؟ ویسادار کلمه ای تالشی است و معنای آن سایه درخت بید است.

معنای دیگر آن این است که برای رسیدن به این آبشار از میان جنگل ها و درختان بیدی سر به آسمان کشیده عبور می کنید. البته این تنها معنایی است که از این اسم می دانیم و نمی توانیم به طور حتم بگوییم که علت نام گذاری این آبشار دقیقا همین بوده است.

این مطلب را هم بخوانید
بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری

اقامت در آپارتمان مبله در رضوان شهر

چه زمانی از آبشار ویسادار گیلان بازدید کنیم؟

در هر سفری مهم ترین دلیل ما، نهایت استفاده و لذت از جاذبه های مقصد است. یکی از مهم ترین عواملی که بر روی این هدف تاثیر می گذارد، انتخاب زمان سفر است. از آنجایی که آبشار ویسادار در شمال کشور واقع شده است، شاید تمامی فصل ها انتخاب خوبی برای سفر باشد.

در این بین از نظر گردشگران در بین ماه های فروردین تا آبان، مناسب ترین زمان برای بازدید از این جاذبه است. در پاییز و زمستان باز هم شرایط وجود دارد، اما ممکن است سردی هوا یا بارش ها شما را اذیت کند.

چرا باید از آبشار ویسادار دیدن کنیم؟

در این قسمت می خواهیم بدانیم اصلا چرا باید به دیدن این آبشار برویم؟ در مقصد چه چیزی انتظار مار را می کشد. در گذشته ها از این جاذبه با عنوان یکی از مناطق بکر و دست نخورده ایران یاد می شد، اما الان به دلیل محبوبیت در بین گردشگران دیگر این گونه نیست.

آبشار ویسادار از بالای دیواره ای سنگی به ارتفاع ۱۵ متر به پایین می ریزد. دیواره ای که روی آن جریان پیدا می کند لایه لایه و تیره است و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. آب از بالای آبشار به داخل حوضچه ای می ریزد که عمق زیادی ندارد و می توان در آن کمی آب تنی کرد.

اقامت در ویلا دربست در رضوان شهر

امکانات رفاهی آبشار ویسادار
امکانات رفاهی آبشار ویسادار

در اطراف آبشار درخت هایی بسیار قدیمی وجود دارد که ریشه هایشان از دل خاک بیرون زده و منظره قشنگی را ایجاد کرده است. در رو به روی آبشار پلی وجود دارد که با ایستادن روی آن می توانید تمام زیبایی های آنجا را دیک نگاه بگیرید و عکسی به یاد ماندنی ثبت کنید!

امکانات رفاهی مانند آلاچیق ها و کلبه ها در این منطقه وجود دارد و در یک کلان همه چیز بری یک روز رویایی آماده شده است. بیش از این وقت را تلف نکنید و کوله بارتان را ببندید.

یادتان نرود در کنار بازدید از آبشار ویسادار می توان از جاذبه های دیگر اطراف آن که جزو زیبایی های استان گیلان هستند، هم بهره مند شوید. این جاذبه ها در ادامه معرفی شده اند:

گردنه حیران، زیباترین جاده ایران

گردنه حیران در روستایی با همین نام واقع شده است و از آن به عنوان “زیباترین جاده ایران” یاد می شود. این گردنه در استان گیلان و نزدیکی شهر آستارا واقع شده است و حیف است که اگر بازدید از آن را از دست بدهید.

در این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی فوق العاده ای فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر از گردنه حیران مطلب زیر را از دست ندهید:

●       گردنه حیران ؛ بی نظیرترین جاده ایران را از دست ندهید!

این مطلب را هم بخوانید
چرا باید به آبشار دودزن خرمکش برویم؟
گردنه حیران
گردنه حیران

ساحل و جنگل سرسبز گیسوم در کنارهم

گیسوم یکی از بهترین انتخاب هایی است که در استان گیلان می توانید داشته باشید.

اگر تچربه بازدید از جاذبه های شمال کشور را داشته باشید، می دانید که معمولا ساحل و دریا یک طرف هستند و جنگل های سرسبز در طرف دیگر! تنها در نقاط انگشت شماری این دو دیدنی در کنار هم قرار دارند که یکی از آنها گیسوم است!

تضمین می دهیم خاطره پارک جنگلی گیسوم را هرگز از یاد نخواهید برد.

اقامت در ویلا ساحلی در رضوان شهر

دیدنی های این منطقه تنها به ساحل و جنگلش محدود نمی شود، بلکه جاده آن هم شما را حیرت زده خواهد کرد. بیشتر از این توضیح نمی دهیم، اثبات زیبایی های این منطقه را با عکس هایش در مطلب زیر می توانید بخوانید:

●       گیسوم ؛ بهشتی که هر مسافری باید به آنجا برود

جاذبه های اطراف آبشار ویسادار
پارک جنگلی گیسوم

آبشار آسیابگا، جاذبه ای بر روی آب

در نزدیکی آبشار ویسادار، جاذبه ی زیبای دیگری به نام آبشار آسیابگا وجود دارد که روی آب ها زلال و شفاف رودخانه شفارو قرار گرفته است. خالی از لطف است اگر بازدید از آن را در برنامه مان قرار ندهیم!

طبیعت تالش و اسالم

برای رفتن به این آبشار به سمت رضوانشهر بروید و با اطلاعاتی در مسیر به روزتای ارده و در نهایت به آبشار می رسید. اگر جزو علاقه مندان به کوهنوردی هستید، تحت هیچ شرایطی این دیدنی را از دست ندهید.

آبشار آسیبانگا
آبشار آسیبانگا

کجا اقامت کنیم؟

دیدن این جاذبه های شما را چندین روز ماندگار می کند؛ از این رو باید به فکر محل اقامت باشید تا می لذت و استفاده را از سفرتان ببرید. اگر با ماشین شخصی تان به مسافرت می روید، می توانید از اقامتگاه های موجود در شهرهای اطراف یا حتی روستاها استفاده کنید. می پرسید چگونه؟ می توانید از سامانه سپنجا استفاده کنید.

تنها کافی است وارد سایت سپنجا شوید، شهر یا روستای مد نظرتان را جست و جو کنید و از بین گزینه های پیش رو، انتخاب و رزرو کنید.

اکنون که مقصد گردشگری مان، آبشار ویسادار است، می توانید از اقامتگاه های رشت و یا رضوانشهر گیلان استفاده کنید.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو سوئیت در رشت، رزرو ویلا در رشت و  رزرو سوئیت در رضوانشهر بکنید تا خیال خود و اعضای خانواده تان از بابت محل اقامت راحت باشد. با کمک سامانه سنجا، می توانید اقامتگاه ها را براساس قیمت، تعداد اتاق، محله، امکانات و … در دسته بندی های مختلف قرار دهید.

در نظر داشته باشید، مقرون به صرفه ترین انتخاب ها در سپنجا برای شما تدارک دیده شده است. در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا