دیدنی های رشت

فهرست بهترین رستوران های رشت

حتماً در مورد غذاهای معروف و خوشمزه گیلان شنیده‌اید، و می‌دانید که مرکز آن یعنی شهر زیبا و شگفت انگیز رشت، پر از رستوران‌های خوب است که غذاهای استان گیلان را به خوبی آماده می‌کنند. شما می‌توانید در بهترین رستوران های رشت طعم واقعی کباب ترش، پولو کبابی و تعداد زیادی غذای دیگر را بچشید و لذت ببرید. اکیداً پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که در آنجا اقامت دارید، همه غذاهای استان گیلان را میل کنید.

شهر زیبای رشت جدا از طبیعت، به دلیل داشتن غذاهای متنوع خود شهرت زیادی دارد و آنقدر معروف است که یونسکو آن را به عنوان شهر خلاق غذا معرفی کرده است. در اینجا، سپنجا قصد دارد در مورد رستوران‌های رشت برایتان بنویسد. بنابراین اگر می‌خواهید به رشت سفر کنید و از رستوران‌های آن دیدن کنید، مقاله ما را در سپنجا دنبال کنید تا بهترین انتخاب‌ها نصیب‌تان شود. برای اجاره سوئیت در رشت کافیست روی لینک کلیک کنید.

رشت کجاست؟

رشت که مرکز استان گیلان است، یکی از خوش آب و هواترین شهرهای شمالی ایران است و در مجاورت دریای خزر واقع شده است. برای رسیدن به این شهر، باید حدود ۵ ساعت از تهران، پایتخت ایران رانندگی کنید. این شهر شگفت انگیز دارای ۶۴۰ هزار نفر جمعیت است که نقش مهمی در تاریخ ایران ایفا کرده‌اند. این شهر تاریخی به دلیل خوشمزه بودن غذاهایش در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید : بهترین مکان های تفریحی رشت

بیشتر بخوانید : هر آنچه برای بازدید از بازار رشت نیاز دارید | +عکس و اقامتگاه

معرفی بهترین رستوران های رشت

استان گیلان با مرکزیت شهر رشت، به دلیل داشتن فرهنگ غذایی بسیار غنی توانسته لقب پایتخت غذای ایران را ازان خود کند. رشت که بزرگ‌ترین شهر آن است، نقش پررنگی در این شهرت ایفا می‌کند و رستوران‌های بسیار زیادی دارد که با استفاده از مواد غذایی سالم و باکیفیت، غذاهای مخصوص استان خود را به بهترین نحو طبخ می‌کنند. در ادامه همین بخش می‌خواهیم چند مورد از بهترین رستوران های شهر رشت را معرفی کنیم. با ما باشید.

رستوران شورکولی رشت

همه رستوران شورکولی در رشت را می‌شناسند. شما هم اگر می‌خواهید غذاهای محلی شهر رشت را بچشید، وقت خود را در جستجوی رستوران خوب تلف نکنید، فقط به دنبال رستوران شورکولی باشید. شورکولی به معنای ماهی کولی، شور است. سرآشپز در اینجا غذاها را در ظروف آبی رنگ با الگوی ماهی روی آنها سرو می‌کند. در طعم و مزه فوق‌العاده لذیذ غذاهای اینجا شک نداریم و اطمینان می‌دهیم که از محیط ساده اما جذاب آن خوشتان خواهد آمد.

رستوران شورکولی که یکی از بهترین رستوران های رشت است، آنقدر معروف است که همه افراد مشهور و هنرمندان به آنجا می‌روند و جالب است بدانید که تعدای از زنان رشتی، سرآشپز آن هستند. به همین دلیل، همه غذاهای آن شبیه غذاهای خانگی هستند. پیشنهاد می‌کنیم خورشت تورشی واشی اینجا را حتماً بچشید و بهتر است قبل از رفتن یک میز رزرو کنید چون ممکن است جا گیرتان نیاید.

  • آدرس رستوران شورکولی رشت: گلسار، بلوار توحید، رستوران شور کولی رشت
  • تلفن رستوران شور کولی: ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹

رستوران شور کولی

رستوران رازقی- معروف‌ترین رستوران رشت

رستوران رازقی یکی دیگر از رستوران‌های معروف رشت است. شما می‌توانید همه غذاهای محلی استان گیلان را با بهترین کیفیت در رستوران رازقی پیدا کنید و اوقات خوبی را سپری کنید. دکوراسیون این مکان درجه یک است و غذاهای خارجی در منوی آن دیده می‌شوند.

رازقی از سال ۸۴ تا امروز مشغول فعالیت است و به عنوان یکی از مدرن‌ترین و بهترین  رستورا‌ن‌ های رشت شناخته می‌شود. این یک رستوران دو طبقه است و هر طبقه دارای فضای داخلی لوکس و بسیار زیبا است. رستوران رازقی تقریباً تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد چون منوی آن با طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، گیلانی و همینطور فرنگی پر شده است. از دیگر ویژگی‌های رستوران رازقی رشت، پرسنل خوش برخورد است که لذت صرف غذا را برای مهمانان دوچندان می‌کند.

  • آدرس: گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳
  • شماره تلفن رستوران رازقی: ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲

رستوران شکم الملوک

در رستوران شکم الملوک نیز می‌توانید غذاهای خوشمزه زیادی میل کنید. صاحب رستوران، فردی به نام میلاد خلیل زاده است و تراس آن در کنار هتل کادوس رشت است. محیط این رستوران با طراحی جذاب، این مکان را فوق‌العاده جذاب و دوست داشتنی کرده است. اگر غذا خوردن در اینجا را انتخاب کردید، سفارش سینی ملوکانه با دوغ ملوک را فراموش نکنید. همه شکم الملوک را یکی از بهترین رستوران های رشت می‌دانند.

  • آدرس رستوران شکم الملوک: رشت، بلوار منظریه، جنب هتل کادوس
  • تلفن رستوران شکم الملوک: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱
این مطلب را هم بخوانید
سفر به آلاشت مازندران

رستوران شکم الملوک

رستوران سنتی دوران

اگر به دنبال مکانی خوب با قیمت و کیفیت مناسب هستید، رستوران دوران رشت را انتخاب کنید. رستوران دوران، قدیمی‌ترین و با تجربه‌ترین رستوران در رشت است. در این رستوران می‌توانید دیزی سنگی میل کنید که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود. مخصوصاً قدیمی‌ترین دیزی سنگی که همه آن را دوست دارند. ساختمان این رستوران چندان بزرگ نیست اما می‌توانید پارکینگ مناسب در اطراف آن پیدا کنید. بدنیست بدانید، کشک بادمجا‌ن‌های رستوران سنتی دوران بسیار لذیذ و محبوب هستند.

  • آدرس رستوران دوران: رشت، بلوار رشتیان
  • تلفن دوران: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳

رستوران نمونه جوجه محلی

جوجه محلی یکی از رستوران‌هایی است که نمی‌توان در برابر غذاهایش مقاومت کرد. طعم غذاهای این رستوران، درست مانند غذاهای خانگی است. به همین دلیل، در بین مردم محلی رشت و بسیاری از گردشگران استان گیلان شهرت یافته است. برنجی که رستوران جوجه محلی دم می‌شود، دودی و ایرانی است و مشتری‌ها می‌توانند انواع غذاها از جمله چلو کباب تورش و خورشت آناربیج را در منوی رستوران پیدا کنند. این یکی از بهترین رستوران های رشت است و غذای خاصی از جوجه محلی با طرح و طعم عالی نیز دارد.

  • آدرس رستوران جوجه محلی: فومن، جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، روبروی مدرسه حاجتی
  • تلفن رستوران جوجو محلی: ۰۹۱۱۹۴۰۰۶۹۷

رستوران جوجه محلی رشت

رستوران گلسار رشت

رستوران گلسار از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر رشت با سالیان متمادی، سرو غذاهای باکیفیت است. این یک رستوران سنتی است و منوی غذاهای محلی و سنتی آن بسیار متنوع است اما غذاهایش را مانند هیچ رستوران سنتی دیگر در ظروف سنتی و لعابی سرو نمی‌کند. برنج تهدیگی و خورشت فسنجان و جوجه کباب اینجا بسیار خوب و خوش عطر هستند و دکوراسیونی ساده اما دلپذیر دارد.

  • آدرس رستوران گلسار: گلسار، بلوار سمیه، خیابان ۱۲۶
  • تلفن رستوران گلسار: ۰۱۳۳۳۷۲۱۹۰۰

رستوران هنرمندان رشت

از اسم رستوران هنرمندان می‌توان فهمید، که هنرمندان زیادی به آن سر می‌زنند. البته شما نیز می‌توانید همه غذاهای ایرانی و محلی رستوران هنرمندان را سفارش دهید و از طعم بی‌نظری که دارند لذت ببرید. همچنین می‌توانید انواع فست فودها را در اینجا میل کنید. تنوع در منوی رستوران هنرمندان باعث شده تا عده زیادی از افراد محلی یا گردشگران، آن را از لیست بهترین رستوران های رشت انتخاب کنند. در اینجا می‌توانید از گوش دادن به موسیقی زنده، حسابی لذت ببرید و گاهی اوقات شانس دیدن برخی از هنرمندان مشهور کشورمان را به دست آورید. کیفیت غذاهای رستوران هنرمندان خوب است و محیطی فوق‌العاده شیک و تمیز دارد.

  • آدرس رستوران هنرمندان: رشت، کیلومتر ۸ جاده انزلی
  • شماره تماس رستوران هنرمندان رشت: ۰۹۳۸۴۴۴۴۲۴۱

گراند رستوران رشت (رستوران گیلانه)

رستوران بزرگ رشت شیک‌ترین رستوران رشت با تعداد زیادی پیشخدمت مودب است. آنها مهربان هستند و غذاهای اینجا همیشه تازه و گرم سرو می‌شوند. محیط رستوران گیلانه واقعاً مجلل است و کاملاً مناسب برای ملاقات‌های مهم است. می‌توانیم بگوییم هر پرس غذای این رستوران تقریباً برای دو نفر کافی است. و این درحالی است که قیمت غذاها با طراحی لوکس و همچنین طعم خوب بسیار مناسب هستند.

  • آدرس رستوران بزرگ رشت: گلسار، بلوار گیلان، نبش خیابان ۱۷۲
  • تلفن رستوران بزرگ: ۰۱۳۳۳۷۸۲۱۹۸

بهترین رستوران های رشت

رستوران حسن رشتی

یکی دیگر از بهترین رستوران های رشت ، رستوران حسن رشتی است. این رستوران غذاهایی با عطر و طعم غذای خانگی تحویل مشتری می‌دهد. برای همین اگر از مردم محلی بخواهید مکان مناسبی را برای صرف غذا به شما معرفی کنند، بدون شک همه از رستوران حسن رشتی به عنوان بهترین مکان برای صرف غذاهای محلی نام می‌برند. به علاوه اینجا یکی از مکان‌های شناخته شده رشت است و بخاطر قیمت‌های مناسب معروف شده است.

در منوی رستوران حسن رشتی می‌توانید غذاهای گیلانی زیادی پیدا کنید. از جمله میرزا قاسمی و انواع خوراک ماهی. جالب است بدانید که رستوران حسن رشتی در تهران هم شعبه دارد و برای دسترسی به آن باید به خیابان سعدی بروید تا در قلب تهران تمام غذاهای محلی رشت را بچشید.

  • آدرس رستوران حسن رشتی: میدان توشیبا، بلوار امام خمینی، نبش کوچه فرشته.
  • آدرس رستوران حسن رشتی در تهران: خیابان سعدی شمالی، بعد از پیوند سیدعلی، پلاک ۵۱۰
  • تلفن حسن رشتی: ۰۱۳۳۳۶۱۵۳۸۳

رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم نیازی به معرفی ندارد زیرا همه او را می‌شناسند. این از بهترین رستوران های رشت است که توانسته طی سالیان متوالی، فعالیت و پخت غذاهای محلی باکیفیت، جایگاه ویژه‌ای در قلب همه گردشگران و مردم ایران به دست آورد. اگر شما هم در سفرتان به رشت، سری به این رستوران بزنید بدون شک عاشق طعم بی‌نظیر غذاهای آن خواهید شد. خوشمزه‌ترین غذای خاور خانم مرغ شکم پر است و غذاهای آن توسط زنان محلی سرولات تهیه شده می‌شوند. به نوعی خاور خانم از همه زنان شهر کمک می‌گیرد و مشاغل زیادی برای آنها ایجاد کرده است. در سفر خود به رشت صرف غذا در رستوران خاور خانم را فراموش نکنید.

  • آدرس رستوران خاور خانم: جاده چابکسر به رامسر، خروجی جاده سرولات، لیمه سرا.
  • تلفن رستوران خاور خانوم: ۰۹۱۱۲۴۴۴۹۳۴
این مطلب را هم بخوانید
در شمال ایران چه غذاهایی سرو می شود؟

رستوران خاور خان

رستوران محرم

رستوران محرم را، با بیش از ۷۰ سال سابقه می‌توان از قدیمی‌های شهر رشت به حساب آورد. همه به ویژه مردم خود رشت، از این رستوران به عنوان اصیل‌ترین رستوران‌ شهرشان یاد می‌کنند و اظهار دارند که غذاهای این رستوران بسیار باکیفیت و اصیل طبخ می‌شوند. رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های رشت است، اکنون صاحب یکی از مشهورترین برندهای رستوران در سطح کشور است.

فضای بسیار بزرگ و جذاب رستوران در کنار غذاهای ایرانی و محلی بسیار لذیذ، شما را سر جایتان میخکوب می‌کند و حتی اگر یک بار کباب‌های اینجا را میل کنید، برای دفعات بعد هم سراغ همین مکان خواهید آمد. کیفیت بالای مواد اولیه، سرآشپزان مجرب، پرسنل مودب و… از شاخصه‌های مهم رستوران محرم هستند.

  • آدرس رستوران محرم: بلوار امام خمینی، روبروی دانشکده دندانپزشکی
  • شماره تلفن رستوران محرم: ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر هم از قدیمی‌های شهر رشت محسوب می‌شود، چون از سال ۱۳۵۱ تا امروز مشغول خدمت رسانی به مردم و گردشگران استان گیلان است. از اولویت‌های مهم رستوران اردشیر، توجه به کیفیت و تازگی مواد اولیه، استفاده از دستورالعمل‌های سنتی و پرسنل خوش برخورد است. خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران، شیشلیک، مرغ شکم‌پر و همینطور خوراک ماهی سفید است که تا آنها را نچشید، نمی‌دانید ما از چی حرف می‌زنیم. این یکی از بهترین رستوران های رشت که توانسته با طبخ غذاهای خوشمزه و درجه یک، خود را در لیست برترین رستوران‌های استان گیلان جای دهد.

  • آدرس رستوران اردشیر: سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست
  • شماره تلفن رستوران اردشیر: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱

رستوران اردشیر

کباب سرای حاج حسین

اگر کباب دوست هستید، سراغ کباب سرای حاج حسین در شهر رشت بروید. البته غیر از این، کباب سراهای دیگری هم در شهر رشت پیدا می‌شود اما به جرات می‌توان گفت که کباب سرای حاج حسین، هنوز هم یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. اگر به اینجا رفتید، حتماً کباب دوش آن را امتحان کنید تا بدانید که شهر رشت علاوه بر کباب ترش، کباب‌های محبوب و لذیذ دیگر هم دارد. جالب است بدانید که حاج حسین هم کباب باکیفیت دست مردم می‌دهد و هم قیمت‌ها را منصفانه‌تر از هرجای دیگر در نظر می‌گیرد. به شما اطمینان می‌دهیم که مزه کباب‌های اینجا تا مدت‌ها زیر زبانتان مزه خواهد داد .

  • آدرس: میدان زرجوب، جنب پل آهنی
  • شماره تلفن کباب سرای حاج حسین: ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹

رستوران جهانگیر

این رستوران را به عنوان یکی از بهترین رستوران های رشت و اولین پلوکبابی محلی گیلان می‌شناسند. رستوران جهانگیر از سال ۴۲ تا امروز فعالیت می‌کند و افراد زیادی به خصوص رشتی‌های اصیل از آن خاطره دارند. در منوی رستوران جهانگیر، کباب‌‎‌ها محبوب‌تر از دیگر غذاها جلوه می‌دهند و آنطور که معلوم است طرفداران پر و پا قرصی دارند. این رستوران دارای فضایی بسیار بزرگ با چیدمان عالی است که جان می‌دهد برای دورهمی‌های خانوادگی.

  • آدرس رستوران جهانگیر: میدان زرجوب
  • شماره تلفن رستوران جهانگیر: ۰۱۳۳۳۸۲۹۵۸۱

سخن آخر…

پیدا کردن رستوران خوب و باکیفیت، همیشه دغدغه مهم و بزرگی برای مسافران بوده و هست. برای همین ما این مقاله را نوشتیم تا شما در سفرتان به شهر رشت چنین مشکلی نداشته باشید. این شهر از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شده است و بدون شک چنین شهری پر از رستوران‌های کوچک و بزرگ با انواع غذاهای سنتی و فرنگی است. ساده بگوییم، این شهر علاوه بر مواردی که ما معرفی کردیم، رستوران‌های خوب و معروف دیگری هم دارد. اما، ما تمام تلاشمان را کردیم تا شما را با تعدادی از بهترین رستوران های رشت آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید : ۶ مورد از بهترین رستوران های شهر رشت را بشناسید!

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به رشت ، جذاب‌ترین شهر شمال

بیشتر بخوانید : بهترین شهر شمال برای زندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا