دیدنی های گیلان

بهترین مکان های تفریحی رشت

شهر رشت به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، جزو یکی از فعال‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران است. آب و هوای مطبوع و دلپذیر، وجود پارک‌های سرسبز و بوستان‌های جنگلی زیبا، غذاهای محلی خوشمزه، جاذبه‌های تاریخی، خانه‌های روستایی با معماری سنتی و… از جمله ویژگی‌هایی هستند که یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر شما هم می‌خواهید با مکان های تفریحی رشت آشنا شوید، در ادامه این مطلب از سپنجا همراه ما باشید.

مکان های تفریحی رشت

بهار و تابستان فصلی مناسب برای سفر و لذت بردن از مناظر طبیعی شمال است. اگر به دنبال یک مقصد فوق‌العاده هستید، شهر باران یعنی رشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر زیبا با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار، یک مکان مناسب برای تجربه‌ای بی‌نظیر  یک سفر خاطره‌انگیز است. این شهر با قدمتی چند صد ساله، جزو یکی از بزرگترین مراکز تجاری در گذشته بوده و به عنوان نقطه‌ی اتصال ایران به روسیه و اروپا شناخته می‌شده. برای اجاره سوئیت در رشت روی لینک کلیک کنید.

شهر رشت به دلیل آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های گردشگری فراوان، پارک‌های سرسبز، بوستان‌های جنگلی فراوان، تالاب‌های پر آب، طبیعتی بکر و بی‌نظیر، خانه‌های روستایی با معماری منحصر به فرد، بناهای تاریخی در شهر، مساجد با معماری سنتی و … از جمله ویژگی‌هایی است که باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

از طرفی دیگر وجود امکانات رفاهی و تفریحی بسیار، باعث شده است تا گردشگری بیش از گذشته در این منطقه رونق پیدا کند. همین ویژگی باعث شده است تا مکان های تفریحی رشت روز به روز افزایش پیدا کند. در نتیجه شما می‌توانید در سفر به این شهر زیبا و سرسبز، با انتخاب یکی از این مکان‌های تفریحی جدید، تجربه‌ای نو داشته باشید. این تجربه جدید سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

مکان های تفریحی رشت

از جمله این مکان‌های تفریحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک مشاهیر

یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های رشت، پارک مشاهیر است که با نام‌های دیگری مانند باغ سالار، باغ بذر و پارک چمسرا نیز معروف است. قدمت این باغ زیبا به سال ۱۳۲۶ می‌رسد. برای رفتن به پارک مشاهیر کافی است تا از مسیر میدان آزادی و حدود ۲۰۰ متر بعد از میدان یخسازی بروید. از آنجایی که هر کدام از خیابان‌ها و پیاده‌روهای این پارک به نام یکی از مشاهیر رشت نام‌گذاری شده است، این پارک به پارک مشاهیر معروف شده است.

اگر قصد سفر به رشت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که دیدن از این بوستان با درختان بسیار قدیمی و پوشش گیاهی بسیار متنوع و زیبای آن را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های تفریحی رشت

گوهر رود

یکی از جذابیت‌های شهر رشت، عبور دو رودخانه از میان شهر است. این ویژگی باعث شده است تا این شهر نمایی مانند بسیاری از شهرهای اروپایی داشته باشد. یکی از دو رود مشهور رشت، رود گوهر رود است که از دل این شهر رویایی عبور می‌کند و در آخر به تالاب انزلی می‌ریزد. البته در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی مسئولان، این رود دچار آلودگی شده است و دیگر زیبایی و شکوه اولیه خود را از دست داده است.

پینت بال جنگلی سراوان

یکی از مکان های تفریحی رشت پینت بال جنگلی سراوان است که تجربه‌ای مهیج در دل جنگل را برای شما به ارمغان می‌آورد. این پینت بال جنگلی جزو اولین مرکز در ایران است که یک بازی هیجان‌انگیز در یک محیط جنگلی را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این منطقه، امکان قایق سواری در برکه است که تجربه‌ای خاطره‌انگیز را در ذهن مخاطب هک خواهد کرد.

برای رفتن به این مکان می‌توانید از یکی از سه سانس ویژه بانوان، ویژه آقایان و خانواده استفاده کنید. ظرفیت این مکان بین ۸ تا ۲۴ نفر است. برای رفتن به این مکان زیبا و مهیج حتما باید از قبل رزرو داشته باشید. محیط بزرگ و طبیعی جنگل، لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به رشت، لذت دیدن این پارک بازی را از دست ندهید.

پارک جنگلی پینت بال

چشمه آب شور لاکان

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه خاصی به مکان‌های طبیعی و جنگل دارید، دیدن چشمه آب شور لاکان را از دست ندهید. بسیاری از محلی‌ها، از آب این چشمه برای درمان بیماری‌های پوستی خود استفاده می‌کنند. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از مردم منطقه نسبت به آب این چشمه احساس خاصی داشته باشند و برخی آن را مقدس بدانند.

این مطلب را هم بخوانید
آبشار ویسادار رضوان شهر گیلان

برای رفتن به این چشمه و دیدن منظره بکر و طبیعی آن منطقه، باید مسیر رشت به لاکان و روستای آقادانا پیر را انتخاب کنید.

پارک قصر بازی رشت

پارک قصر بازی رشت از دیگر مکان های تفریحی رشت است که با امکانات تفریحی فوق‌العاده خود، به یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی رشت تبدیل شده است. این پارک به صورت سرپوشیده و در دو طبقه ساخته شده است و مکانی مناسب برای تفریح کودکان و نوجوانان شما به شمار می‌آید.

بازی‌هایی مانند بولینگ و بیلیارد، سالن آمفی تئاتر جهت برگزاری جشن‌های خانوادگی، مهد کوک، مدارس با ظرفیت ۱۰۰ نفر، سالن کافی شاپ، مرکز بازی مهیج، رستوران‌ با طبخ انواع غذاهای سنتی رشت و مدرن یک روز هیجان‌انگیز و پربازی را برای کودک شما به ارمغان می‌آورد.

برای رفتن به این پارک بازی می‌توانید از ماشین شخصی خود استفاده کنید. این مجموعه دارای پارکینگ با ظرفیت بالایی است؛ بنابراین هیچ نگرانی بابت جای پارک خودروی خود نخواهید داشت. پارک قصر بازی رشت در تمام روزهای هفته به جز شنبه باز است. در سفر به رشت این مرکز تفریحی جزو اولویت گردش‌های خودتان قرار دهید.

تالاب عینک

یکی از معروف‌ترین مکان های تفریحی رشت تالاب عینک است. تالاب عینک به عنوان بزرگترین تالاب‌های شهری در ایران شناخته شده است. این تالاب زیبا که جزو دومین تالاب بزرگ استان گیلان است، از بارش باران و آب‌های اضافی زمین‌های کشاورزی اطراف آن ایجاد شده است. عکس‌های هوایی از این تالاب نشان می‌دهد که این تالاب زیبا شباهت بسیار زیادی به عینک دارد. به همین دلیل به این نام معروف شده است.

این تالاب با پوشش گیاهی زیبا و ماهی‌های محلی، یک تصویر زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد. در صورت تمایل می‌توانید قلاب ماهیگیری خود را جهت صید ماهی همراه خود بیاورید.

مطالب بیشتر:برای اجاره ویلا در رشت کنار دریا کلیک کنید.  

 

تالاب عینک

سینما میرزا کوچک خان رشت

در سفر به رشت، تجربه دیدن یک فیلم خوب در یک سینمای تاریخی را از دست ندهید. مخصوصا اگر از دوست‌داران فیلم و سینما هستید، پیشنهاد می‌کنیم که لذت دیدن یک فیلم خوب این سینما را حتما تجربه کنید. سینما میرزا کوچک خان رشت که قبلا به نام سینما آسیا معروف بود، در سال ۱۳۴۰ در میدان معروف و زیبای شهرداری رشت ساخته شد. ظرفیت سالن سینمای اصلی به همراه بالکن آن چیزی در حدود ۷۵۰ نفر است.

 این سینما به دلیل قرار گرفتن در مرکز رشت، بنای تاریخی ساختمان آن، دسترسی راحت به تاکسی و اتوبوس برای رفتن به هر نقطه شهر و … باعث شده است تا طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

سبزه میدان

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین میدان‌های شهر رشت، سبزه میدان است که در نزدیکی میدان شهرداری رشت واقع شده است. این میدان جزو یکی از بهترین مکان های تفریحی رشت به حساب می‌آید که به دلیل حضور درختان تنومند، باغچه‌های زیبا یک مکانی مناسب برای قدم زدن در این پارک و آشنایی با اهالی رشت است.

همچنین شما می‌توانید بعد از یک روز گشت و گذار در سایر جاذبه‌های تفریحی رشت، برای گذراندن یک عصر بیادماندنی از این میدان بازدید کنید و به کبوترهای این پارک دانه بدهید. زیبایی این میدان در کنار مردمان مهربان روستایی رشت، تصاویری زیبا  را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد که برای همیشه در یاد شما باقی خواهد ماند.

پارک دانشجوی رشت

یکی از بزرگترین مراکز تفریحی رشت، پارک دانشجوی رشت است که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این پارک مساحتی برابر با ۷۰ هزار متر مربع دارد. این پارک در مسیر شهرهای فومن و تفت ساخته شده است و یک مکانی مناسب برای گردش‌های خانوادگی و دوستانه به حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های برجسته این پارک، وجود یک آبگیر طبیعی است که به مرداب عینک می‌رسد. وجود این آبگیر در این پارک، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در صورت تمایل می‌توانید با ماهیگیری و یا قایقرانی لحظات خوبی را در این پارک داشته باشید. در این پارک وسایل بازی برای کودکان و وسایل ورزشی همگانی برای بزرگسالان وجود دارد.

فضای سبز پارک در کنار هوای عالی این منطقه، یک روز خاطره انگیز از بهترین مکان های تفریحی رشت برای شما رقم می‌زند.

پارک دانشجوی رشت

موزه گنجینه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دیدن تاریخ ایران علاقه خاصی دارید، موزه گنجینه رشت را پیشنهاد می‌دهیم. این موزه در یک ساختمان قدیمی در سبزه میدان قرار دارد و دارای دو بخش جداگانه برای مردم‌شناسی و باستان‌شناسی است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاهای دیدنی ماسال | هیجان در ارتفاعات گیلان

در بخش مردم‌شناسی این موزه شما می‌توانید اجسامی مانند مجسمه‌هایی از مردم بومی در حال کار، لباس‌های محلی، انواع وسایل زندگی مانند ظروف سفالی، وسایل تزئینی، قاشق‌های چوبی و … را مشاهده کنید.

بخش باستان‌شناسی این موزه در ساختمان زیرزمین و یا همان سرداب قرار دارد و در آن انواع اشیاء ها، دست‌سازها و یافته‌های باستانی گیلان در معرض دید عموم قرار گرفته است. قسمت موزه اشیا و اسکلت‌های کشف شده از تپه‌های قدیمی گیلان مانند رودبار، تالش، دیلمان و مارلیک جزو جذاب‌ترین بخش این موزه به شمار می‌رود.

این موزه در ابتدا مربوط به یکی از یاران میرزا کوچک خان جنگلی یعنی میرزا حسین خان کسمایی بود. اما در سال ۱۳۴۹ وزارت فرهنگ و هنر این موزه را از این شخص خریداری کرد.

مطالب بیشتر:اجاره روزانه سوئیت رشت گلسار

شهر شادی رشت

اگر به دنبال یک مکان منحصر به فرد هستید تا هیجانات درونی شما به خوبی تخلیه شود، شهر شادی رشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شهر شادی رشت جزو یکی از بهترین مکان های تفریحی رشت است که در آن می‌توانید انواع حس‌ها از جمله هیجان، ترس، شادی و … را با هم تجربه کنید. این مرکز تفریحی جزو یکی از بزرگترین مراکز تفریحی رشت به شمار می‌رود که با مساحت سه و نیم هکتاری خود در شمالی‌ترین قسمت رشت قرار گرفته است.

امکانات رفاهی و تفریحی این شهر بسیار زیاد است. همین ویژگی‌ باعث شده است تا مسافران و گردشگران بسیاری هر ساله به این پارک بیایند. در این پارک انواع وسایل بازی برای تمامی سنین وجود دارد و یک مکانی مناسب برای دیدارهای خانوادگی و دوستانه به شمار می‌رود.

شهر شادی رشت در دو فصل تابستان و بهار بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید در فضای سرسبز این پارک یک شب به یادماندنی را در کنار خانواده‌تان تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: اجاره کلبه چوبی در سقالسکار

خانه قدیری رشت

در کنار جاذبه‌های طبیعی رشت، خانه‌های تاریخی و قدیمی این شهر نیز شهرت بسیار زیادی دارد. یکی از خانه‌های زیبا و تاریخی رشت، خانه قدیری است که قدمت آن به دوران پهلوی می‌رسد. این خانه قدیمی و زیبا در قسمت شرقی سبزه میدان رشت واقع شده است و حکمران وقت گیلان یعنی محمد ولی تنکابنی دستور ساخت آن را داده است.

خانه قدیری رشت

باشگاه کارتینگ رشت

یکی از مکان های تفریحی رشت باشگاه کارتینگ است که طرفداران بسیار زیادی در بین جوانان دارد. شما می‌توانید در این مکان چند دقیقه هیجان سرعت را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این باشگاه حضور خانواده‌ها همراه با یکدیگر است؛ بنابراین شما می‌توانید لحظات جذابی را در این پیست ماشین‌سواری د رکنار خانواده‌های خود تجربه کنید.

این باشگاه قیمت مناسبی دارد و هر روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ می‌توانید از امکانات تفریحی آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک روز پرهیجان را تجربه کنید، رفتن به باشگاه کارتینگ رشت را از دست ندهید.

بازار بزرگ رشت

دیدن بازار بزرگ رشت قطعا برای شما نیز جذاب و دیدنی خواهد بود. در هر فصلی که به رشت سفر می‌کنید حتما سری به بازار تاریخی رشت بزنید تا با عطر و رنگ محصولات تازه مانند ماهی، سبزیجات محلی، میوه و … مست شوید.

این بازار مساحتی به اندازه ۲۴ هکتار دارد و شامل میدان بزرگ، میدان کوچک، کاروانسرا و چهارسوق‌ها است.

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان مبله در بوستان سردارجنگل رشت  

مجموعه میدان شهرداری رشت

در مرکز شهر رشت، یک منطقه زیبایی وجود دارد که به میدان شهرداری معروف است. این منطقه با داشتن کتابخانه ملی، استانداری سابق، مجسمه میرزا کوچک خان، پست و تلگراف‌خانه، برج ساعت به همراه خیابان سنگ‌فرش شده، نشان‌دهنده چهره واقعی رشت است. این میدان که در دوره پهلوی اول ساخته شده است، دارای یک عمارتی است که از معماری سن پترزبورگ الهام گرفته است و تصویری بی‌بدیل را به نمایش گذاشته است.

مکان های تفریحی رشت

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با مکان های تفریحی رشت صحبت کردیم. وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این شهر باعث شده است تا رشت به قطب گردشگری شمال ایران تبدیل شود. در صورت داشتن تجربه سفر به این شهر می‌توانید تجربیات خودتان را زیر هیمن پست با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا