سبک زندگی

بهترین شهر شمال برای زندگی

انتخاب بهترین شهر شمال برای زندگی واقعا کار سختی است. اینکه بتوانید از میان بهشت زیبای خداوند در شمال، بگویید کدام خطه آن بهشتی تر است کار پیچیده ای می باشد. به همین دلیل ما در سپنجا تصمیم گرفته ایم تا حد امکان پاسخ این سوال را از جوانب گوناگون بررسی کنیم و سعی کنیم پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا کنیم. این کار مستلزم بررسی شهر های مختلف استان های مازندران، گیلان، و گلستان می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بهترین شهرهای استان گیلان

بهترین شهر شمال برای زندگی

برای پیدا کردن بهترین شهر شمال برای زندگی اول سری به سراغ  استان مازندران می زنیم و به معرفی برخی از بهترین شهرهای آن می پردازیم و بیشتر از امکانات و ویژگی های آنها به شما می گوییم تا متوجه دلیل انتخاب آن شهر از سوی ما بشوید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین شهرهای استان مازندران

مازندران بهشت ایران است. آب و هوای معتدل، طبیعت بکر، جنگل های سرسبز، سواحل زیبا، و کوه های بلند و جاذبه های گردشگری فراوان همه و همه دست به دست هم داده اند تا مازندران را زیبا و خواستنی و به محبوبترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل نمایند.

شهرهای استان مازندران از نظر امکانات رفاهی و کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارند و همین امر سبب شده که شهرهای آن جزء بهترین شهرهای شمال برای زندگی باشند.

در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین شهرهای مازندران برای زندگی می پردازیم.

همچنین بخوانید: آشنایی با بهترین مکان های مازندران

۱- شهر ساری در مازندران

به عنوان اولین شهر دست روی پایتخت مازندران یعنی ساری می گذاریم. موقعیت جغرافیایی مناسب،امکانات رفاهی و خدماتی گسترده، دسترسی آسان به سایر شهرهای اطراف و همین طور تهران، وجود جاذبه های گردشگری معروف و فراوانی مثل قلعه مارکو و اسپهبدان و جنگل های هیرکانی، ساری را تبدیل به یک شهر زیبا برای زندگی کرده است.

۲- شهر بابلسر در مازندران

بابلسر که در نزدیکی دریای خزر قرار دارد به دلیل طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای معتدل و امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی و وجود جاذبه های طبیعی معروفی مثل جنگل های دو هزار و سه هزار، دومین شهر انتخابی ما برای لیست بهترین شهر شمال برای زندگی در مازندران می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
اینها 10 رستوران برتر جهان هستند

۳-  شهر رامسر در مازندران

رامسر، عروس زیبای مازندران نیازی به تعریف ندارد. وجود سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی،امکانات رفاهی، موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی عالی به شهرهای همجوار، رامسر را محبوب و خواستنی نموده است.

۴- شهر چالوس در مازندران

چالوس زیبا و دوست داشتنی به دلیل اینکه شهر گردشگری و  توریستی به شمار می رود امکانت رفاهی و خدماتی خوبی دارد. اما از آنجا که تقریبا در تمام فصل های سال گردشگر دارد شهر شلوغی به شمار می رود. اگر حوصله شلوغی ندارید توصیه می کنیم به سراغ چالوس نروید.

دریاچه ولشت چالوس و هرآنچه باید در مورد این جاذبه دیدنی بدانید!

۵- شهر نوشهر در مازندران

نوشهر در غرب مازندران بوده و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و آب و هوای معتدلی هم دارد. از سوی دیگر جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی دارد و از امکانات خوبی هم برخوردار است. به همین دلیل شهر خوبی برای انتخاب و زندگی می باشد.

۶- شهر آمل در مازندران

آمل هم امکانات رفاهی و خدماتی مناسب و دسترسی آسان به سایر شهرها را دارد و می تواند جزء لیست یکی از بهترین شهرهای شمال برای زندگی باشد.

بهترین شهرهای گیلان

بهترین شهرهای استان گیلان

خب به سراغ معرفی بهترین شهر شمال برای زندگی در استان گیلان می رویم. چرا که شهرهای گیلان خوش آب و هوا و با طبیعتی بکر همراهند و یک گزینه عالی برای سکونت به شمار می روند. پس اگر در جستجوی بهترین شهر گیلان برای زندگی هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱- شهر رشت در گیلان

رشت یک شهر شیک و باکلاس، سرزنده و شلوغ است و جزء یکی از شهرهای مهاجر پذیر استان گیلان به شمار می رود. غذاهای خوشمزه، طبیعت بکر و ناب، فرصت های شغلی فراوان و ویلاهای بسیار زیبا رشت را برای زندگی محبوب و خواستنی کرده است.

 ۲- شهر لاهیجان در گیلان

لاهیجان از قدیم در کار بازرگانی ابریشم بوده و هشت محله اصلی به نام‌های اردو بازار، امیر شهید، پرده سر، خمیر کلایه یا خومر کلایه، شعربافان، گابنه، محله میدان و محله کاروانسرا دارد.

لاهیجان در کار یکی از مهم‌ترین صنایع کشاورزی، یعنی صنعت چای است.  طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری جذاب و متعدد، امکانات بهداشتی، آموزشی، حمل‌ونقل و… این شهر را تبدیل به یکی از بهترین شهر شمال برای زندگی کرده است.

۳- بندر انزلی در گیلان

بندر انزلی هم دیگر شهر پیشنهادی ما در لیست بهترین شهرهای شمال برای زندگی می باشد. آب و هوای مرطوب و مناسب و وجود جاذبه های مهمی مثل تالاب انزلی و امکانات بسیار خوب، این شهر را دوست داشتنی کرده است.

۴-  شهر لنگرود در گیلان

هر چند که امکانات لنگرود به پای رشت و لاهیجان و بندر انزلی نمی رسد اما همچنان جزء مناطق خوب برای سکونت می باشد. یکی از فعالیت‌های این شهر صید ماهی است و با جاهای دیدنی معروف مثل روستای چمخاله رویایی، پل خشتی یا خشت پل و ساحل چاف جزء زیباترین شهرهای شمال به شمار می رود.

این مطلب را هم بخوانید
10 آهنگ برتر راک قدیمی از دهه 80

برای زندگی در هر یک از شهرهای شمال ابتدا به سلیقه، روحیات و نیازهای خود نگاه کنید برای انتخاب هر شهر ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس مقایسه ای با سایر شهرها داشته باشید و سپس با توجه به شخصیت خود و نیازهای خانواده و همچنین وضعیت کسب و کار خودتان و شهر انتخابی، منطقه‌ای که بیشتر با شرایط  و بودجه شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای گلستان

بهترین شهرهای استان گلستان

شهرهای گلستان پر از جاذبه های گردشگری و طبیعتی بکر و بی نظیر می باشند و از سویی ریشه در تاریخ و تمدنی قدیم دارند. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای استان گلستان نیز برای زندگی می پردازیم.

۱- شهر گرگان در گلستان

گرگان مرکز استان گلستان از قدمت تاریخی بسیار زیادی برخوردار است.  جاذبه های تاریخی , طبیعی و مذهبی زیاد و آب و هوای بسیار مطبوع همگی باعث شده که این شهر، مهاجران زیادی حتی از تهران داشته باشد.

۲- شهر گنبد کاووس در گلستان

در حدود نیمی از مردم شریف این شهر اهل سنت بوده و مهم ترین جاذبه آن، گنبد کاووس یا برج گنبد قابوس است که یکی از کهن‌ترین برج مقبره‌های ایران به شمار می رود.این شهر تاریخی زیبا نیز از شهرهای خوب شمال برای زندگی می باشد.

۳- شهر آزاد‌شهر در گلستان

در آزاد‌شهر بیشتر مردم به کشاورزی، پرورش دام و طیور و پرورش ماهی می‌پردازند و شهر مناسبی برای زندگی به شمار می رود.

۴- شهر علی آباد کتول در گلستان

علی آباد کتول سومین شهر بزرگ استان گلستان آب و هوای بسیار عالی دارد. این شهر در منطقه ای پست وکم ارتفاع و در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی قرار گرفته و جذابیت خاصی دارد.

۵- شهر بندر ترکمن در گلستان

معروف ترین شهر گلستان، بندر زیبای ترکمن بوده که در سواحل شرقی دریای خزر قرار دارد. زندگی در این بندر، بسیار زیباست. تجربه غذاهای متفاوت پوشش سنتی متفاوت و جاذبه های گردشگری متنوع از جذابیت های این شهر است.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مطلب از سپنجا بصورت مختصر و مفیدی از بهترین شهرهای شمال برای زندگی برای شما سخن بگوییم تا اگر قصد انتخاب یکی از آنها را برای زندگی داشتید مختصری با آنها آشنا شوید. شرایط شما و سبک زندگی شخصی و علایق شما تعیین کننده شهر محل سکونت می باشد، پس سعی کنید در هنگام انتخاب به این فاکتورها دقت کنید.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: سفرنامه گردشگری به گلستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا