دیدنی های گیلان

راهنمای سفر به شهر آستارا ،مقصدی جذاب برای هرسلیقه ای! +اقامتگاه

راهنمای سفر به شهر آستارا ،مقصدی جذاب برای هرسلیقه ای! +اقامتگاه

فهرست مطالب مخفی کردن
1 راهنمای سفر به شهر آستارا ،مقصدی جذاب برای هرسلیقه ای! +اقامتگاه

راهنمای سفر به شهر آستارا ،مقصدی جذاب برای هرسلیقه ای! +اقامتگاه

در این مقاله قصد داریم درباره شهر آستارا و جاهای دیدنی‌های آن صحبت کنیم. این شهر یکی از با اهمیت‌ترین شهر‌های مرزی در ایران می‌باشد و در بین شهر‌های توریستی گیلان بیشترین جمعیت را دارد. اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید، جاهای دیدنی آستارا برای شما جذابیت خاصی خواهد داشت، زیرا اغلب مناطق طبیعی آن دست نخورده و بکر می‌باشد. در این مطلب با راهنمای سفر به شهر آستارا، سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را دنبال کنید:

چرا باید از شهر آستارا بازدید کنیم؟

در بین شهر‌های مرزی ایران، آستارا مهم‌ترین و تماشایی‌ترین شهر شمالی است. این شهر به واسطه مراکز خرید و بازار‌هایی که دارد، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. افراد زیادی هستند که برای خرید اجناس مختلف به شهر آستارا سفر می‌کنند. تمامی محصولات و اجناسی که در بازار شهر آستارا وجود دارند از کیفیت و قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اما جاهای دیدنی آستارا یکی دیگر از عواملی است که سفر به این شهر را جذاب می‌کند، بسیاری از گردشگران برای بازدید از جاهای دیدنی و خرید سوغات آستارا به این شهر سفر می‌کنند. شما می‌توانید در سفر به آستارا از گردنه حیران و جاده زیبایی که در نزدیکی این شهر وجود دارد بازدید کنید.

اقامت در ویلا مبله در استارا

شهر آستارا از نگاهی دیگر

آستارا ۹۱۲۵۷ نفر جمعیت دارد، اغلب مردم آستارا از اقوام تالشی هستند و به زبان ترکی و بخش کوچک تر آن‌ها به زبان تالشی سخن می‌گویند. البته که در گذشته زبان اصلی این شهر تالشی بوده و این تغییرات با آمدن مهاجران به شهر‌های آذری زبان ایجاد شده‌است. این شهر از نظر اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد، در گذشته از این شهر به عنوان گمرک استفاده می‌شد. قدمت این گمرک تاریخی به ۲۰۰ سال قبل بازمی‌گردد.

نمایی از طبیعت شهر آستارا

شهر آستارا را می‌توان از نظر اقتصادی به سه بخش مهم تقسیم کرد: توریستی بودن این شهر و رفت و آمد بسیار زیاد مسافران افزایش درآمد قابل توجهی را برای این شهر به همراه داشته‌است و باعث شده در میان سایر شهر‌های ایران، برترین رتبه را از آن خود کند. بخش دوم آستارا که در اقتصاد آن تاثیر بسیار زیادی گذاشته‌است، بندر این شهر می‌باشد.

در بین بنادر خصوصی بندر آستارا نخستین بندری است که لقب بزرگ‌ترین گمرک زمینی و پنجمین بندر فعال در فعالیت‌های ترانزیتی به خود اختصاص داده‌است. بخش سوم آستارا که به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد، مراکز خرید این شهر (بازار آستارا) است. بازار‌های مرزی و فروشگاه‌های بزرگ این شهر مهم‌ترین نقش را در افزایش درآمد و تامین منابع مالی آستارا را دارند.اقامت در آپارتمان مبله در استارا

حقایقی در مورد شهر آستارا

آیا درباره تجارت چمدانی چیزی می‌دانید؟ رتبه اول این نوع تجارت به آستارا تعلق دارد. صادرات و وارداتی که در حجم کم انجام می‌شوند. این نوع تجارت اغلب به واسطه گردشگران و مسافرانی که به این شهر می‌آیند، شکل می‌گیرد. در برخی از مواقع محور این تجارت، بازارچه‌های مرزی است که در کشور‌های همسایه قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید
شهر ماسال گیلان کجاست؟

در بین شهر‌های شمالی کشور، شهر آستارا به عنوان بزرگ‌ترین گمرک زمینی ایران، از نظر صادرات در رتبه اول قرار دارد. یکی از مهم‌ترین راه‌های پر رفت و آمد در این شهر، بندر آستارا است. در بین شهر‌های مرزی در ۸۰ سال گذشته، آستارا به عنوان یکی از امن‌ترین و با ارزش‌ترین مرز‌های کشور شناخته شده‌است.

صنایع دستی و سوغات آستارا (لذت بخش‌ترین قسمت سفر)

در سفر به آستارا می‌توانید از خوشمزه‌های این شهر تهیه کنید. اغلب این خوراکی‌ها به صورت محلی هستند و از کیفیت و طعم بسیار بالایی برخوردارند. شیرینی بیشی، عسلی که از گردنه حیران تهیه می‌شود، تولید انواع رب میوه، از میوه‌هایی مانند ازگیل، انار و آلوچه، شیره انگور محلی یا دوشاب، ماهی سفید، برنج شمال، سیر و پیاز شیرین و خربزه محلی یا یمیش از خوراکی‌های سوغات آستارا می‌باشند. این فرصت را از دست ندهید و طعم انواع این خوراکی‌ها را تجربه کنید.

اما بعد از رفتن به سراغ جاهای دیدنی آستارا، بهتر است به بازار آستارا بروید، صنایع دستی حصیر بافی، سبد بافی، سفال گری، نمد، زیلو، جاجیم، گلیم و انواع پوشاک در بازار آستارا وجود دارند. شما می‌توانید برای یادگاری از این سفر، صنایع دستی سوغات آستارا را ببینید و بهترین نوع آن را خریداری کنید.

همچنین شکم گردی یکی از مهم‌ترین تفریحات در شهر‌های شمالی کشور است که باید بعضی از سفر را به طور کامل به آن اختصاص داد. مرغ شکم پر، باسترما پلو، چغرتمه، جزبز و بورانی پلو از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شهر آستارا و استان گیلان می‌باشند.

گشت و گذار در جاهای دیدنی آستارا

در این بخش از مقاله به معرفی جاهای دیدنی شهر آستارا که در جذب گردشگر به این شهر نقش مهمی دارند، می‌پردازیم.

آبشار لاتون، بلند‌ترین آبشار ایران

ارتفاع این آبشار از سطح زمین، ۱۰۰ متر می‌باشد. به همین علت به عنوان مرتفع‌ترین آبشار ایران شناخته شده‌است. شما اگر قصد رفتن و بازدید از این آبشار را دارید، باید از طریق روستای کوته کومه لوندویل در شهر آستارا خود را به این مکان برسانید.

اقامت در سوئیت در استارا

نمایی از آبشار لاتون

تالاب استیل، منطقه نمونه گردشگری

این تالاب جزو نخستین مکان‌های آبی در کشور است که در نزدیکی جاده رشت به آستارا قرار دارد. این تالاب در زمان‌های خاص میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است. استان گیلان دارای پنج منطقه نمونه در امر گردشگری می‌باشد که یکی از آن‌ها تالاب استیل نام دارد.

ساحل صدف، زیباترین ساحل آستارا

در بین سواحل فراوانی که در شهر‌های شمالی و بندر ایران وجود دارند، ساحل صدف یکی از تماشایی‌ترین سواحل آستارا می‌باشد. این ساحل در روز‌های گرم سال مسافران زیادی را به خود می‌بیند. نکته جالب در مورد این ساحل، استفاده از طرح سالم سازی می‌باشد.

شهر لاهیجان

پارک جنگلی بی بی یانلو، خاص‌ترین پارک آستارا

در قسمت غربی آستارا یکی از پارک‌های جنگلی شمال ایران به نام پارک جنگلی بی بی یانلو واقع شده‌است. این پارک بخش‌هایی از جنگل‌های بسیار خاص و زیبای هیرکانی را به خود اختصاص می‌دهد.

باغ چای عباس آباد، یادگار دوره قاجار

یکی از جاهای دیدنی آستارا، روستای عباس آباد و باغ چای آن است. همان طور که اشاره کرده‌ایم، این مکان یکی از یادگارهای دوره قاجار است و قدمت تاریخی دارد. تنها زمین‌های کشت چای در آستارا، در منطقه عباس آباد این شهر قرار دارند.

نمایی از باغ چای عباس آباد از بهترین جاهای دیدنی شهر آستارا

قلعه شیندان یا سندان

بین مرز ایران و جمهوری آذربایجان، قلعه بسیار بزرگی در ارتفاعات و روی قله کوه شیندان قرار دارد. بسیاری از افراد بر این باورند، که قدمت این قلعه به زمان قبل از ورود اسلام تعلق دارد.

تفریحات شهر آستارا

با سفر به شهر آستارا می‌توانید، برای تفریح به منطقه نمونه گردشگری حیران بروید. این منطقه با وسعت بسیار زیاد در قسمت غربی استان گیلان و در نزدیکی اردبیل قرار دارد. علاوه بر زیبایی، یکی از دلایلی که حیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری در ایران شناخته شده‌است، پتانسیل بسیار بالای آن در جذب توریست می‌باشد.

نمایی از گردنه حیران در استان گیلان

سال ۱۳۹۰ اولین سالی بود که دهکده توریستی حیران فعالیت‌های گردشگری خود را شروع کرد. این دهکده در حال حاضر میزبان مسافرانی است که بین مسیر اردبیل و آستارا در حال رفت و آمد هستند. با رفتن به این منطقه می‌توانید، از امکانات تفریحی مانند سورتمه، کارتینگ و تله کابین حیران استفاده کنید. در حقیقت باید بگوییم که سفر شما به آستارا بدون رفتن به گردنه حیران فایده ای نخواهد داشت. در مطلب زیر به طور تمام و کمال درباره گردنه حیران و راهنمای سفر به آنجا با شما صحبت کرده ایم:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به ییلاقات ماسال

بازار آستارا، بهترین تفریحی برای علاقه مندان به بازارگردی

با توجه به این که شهر آستارا، از نظر بزرگ‌ترین گمرک و شهر‌های مرزی، اهمیت بسیار زیادی دارد. امکان خرید انواع محصولات و کالاها از بازارها و مراکز خرید این شهر با بهترین قیمت وجود دارد. این فروشگاه‌ها به دلیل داشتن بهترین اجناس همواره میزبان تعداد زیادی از مسافران در فروشگاه‌های خود هستند. بازار آستارا مجموعه بزرگی از بازارهای نور و پاساژ‌های آن را شامل می‌شود.

بندر انزلی

بهترین زمان سفر به آستارا

و اما چه زمانی را باید برای سفر به شهر آستارا انتخاب کنیم تا نهایت استفاده از از جذابیت های آن ببریم؟ فصل بهار برای آستارا آب و هوای خنکی و گاهی سرد را به همراه دارد، به ویژه فروردین ماه که هنوز آثار سرمای زمستان در آن دیده می‌شود.

آب و هوای آستارا در فصل تابستان رو به شرجی شدن می‌رود، اما باز هم در برخی از قسمت‌های کوهستانی، آب و هوا بسیار خنک و معتدل می‌باشد. بهترین زمان سفر به آستارا برای شما، ماه‌های اردیبهشت و خرداد، و اوایل پاییز می‌باشد. با آمدن پاییز شرایط آب و هوایی آستارا در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. اما زمستان‌های این شهر کوهستانی بسیار سرد و غیر قابل تحمل می‌باشد.

نمایی از طبیعت بکر شهر آستارا

و در نهایت از آنجایی که برای بازدید از آستارا و جاهای دیدنی اش، باید به استان گیلان سفر کنید؛ بد نیست که جاذبه ها و مکان های ناشناخته این استان را هم بشناسید! در واقع در این سفر با یک تیر چند نشان می زنید. هم از جاذبه های گردشگری شهر آستارا و هم از ناشناخته ترین و محبوب ترین دیدنی های استان گیلان دیدن می کنید. در مطالب زیر می توانید جاذبه های این استان را خوبی بشناسید:

اقامتگاه در شهر آستارا کجاست؟

با توجه به این که آستارا شهری برای گردشگران است. شما می‌توانید از امکانات متنوعی برای اقامت خود در این شهر استفاده کنید. انواع هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های ویلایی و بوم گردی در این شهر وجود دارد. البته ممکن است در انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود دچار مشکل شوید. اما اصلاً نگران نباشید. چرا که شما می‌توانید با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را برای اجاره سوئیت در آستارا انجام دهید.

نتیجه‌گیری

در بازدید از جاهای دیدنی آستارا و بازار گردی در این شهر متوجه شدید که آستارا یکی از مهم‌ترین شهر‌های مرزی ایران است. حالا نوبت شماست که نظرات و تجربیات خود را درباره شهر آستارا و جاهای دیدنی آن در بخش نظرات برای ما و دیگر خوانندگان کجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی گیلان

درباره “راهنمای سفر به شهر آستارا ،مقصدی جذاب برای هرسلیقه ای! +اقامتگاه” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا