دیدنی های گیلان

سیرتاپیاز نیازهایتان در سفر به شهر لاهیجان را اینجا بخوانید!

سیرتاپیاز نیازهایتان در سفر به شهر لاهیجان را اینجا بخوانید!

سیرتاپیاز نیازهایتان در سفر به شهر لاهیجان را اینجا بخوانید!

امروز می‌خواهیم با راهنمای سفر به شهر لاهیجان سفری به یکی از زیباترین شهر‌های شمالی داشته باشیم. مهم‌ترین لقبی که لاهیجان به آن شهرت دارد، عروس شهرهای گیلان است. ممکن است بپرسید لاهیجان کجاست؟ و روستاهای لاهیجان چه نام دارند؟ آیا می دانستید لاهیجان به واسطه زمین‌های فراوان و تولیدات انبوه چای به شهر چای معروف است؟ پس اگر می‌خواهید با لاهیجان یا بیه پیش (نام قدیم لاهیجان) و شهر چای ایران بیشتر آشنا شوید، سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا را تا انتهای این مقاله دنبال کنید:

چرا باید لاهیجان را مقصد خود انتخاب کنیم؟ + (جاهای دیدنی لاهیجان را بشناسیم)

همان طور که گفتیم لاهیجان به عنوان تماشایی‌ترین شهر شمال کشور، به عروس شهرهای گیلان لقب گرفته‌است. جاذبه‌های شیطان کوه و تله کابین لاهیجان از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های داخل شهر هستند و شما می‌توانید بدون اینکه مسیر زیادی را طی کنید، در این شهر به بازدید از آن‌ها بپردازید.

در سفر به شهر لاهیجان، پایتخت چای ایران می‌توانید از موزه چای بازدید کنید. کسی که باعث شد چای به این شهر ورود پیدا کند و به کشت انبوه برسد، کسی نبود جز کاشف السلطنه که آرامگاه آن در نزدیکی موزه چای شهر لاهیجان قرار دارد.

بهترین سوغاتی که در این شهر وجود دارد، کلوچه لاهیجان است. کلوچه ای که آوازه آن در تمام ایران پیچیده است و بدون شک یکی از زیبایی های سفرتان است. اما این انتهای ماجرا نیست و نباید از جاذبه های طبیعی شهر لاهیجان غافل شوید! مناطق طبیعی مانند آبشار لونک، تالاب‌های سوستان و امیر کلایه بهترین مکان برای طبیعت گردی و آرامش در این سفر هستند.

اقامت در سوئیت مبله در لاهیجان

نمایی از جاهای دیدنی شهر لاهیجان

همه این موارد دست به دست هم می دهند تا لاهیجان به عنوان یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری در بین مردم ایران تبدیل شود! آیا نظر شما هم درباره این شهر همین است؟ یا بازدید از جاذبه های گردشگری دیگر استان گیلان را ترجیح می دهید؟

شهر بندر انزلی

راهنمای سفر به لاهیجان و اطلاعاتی دقیق تر درباره این شهر

لاهیجان دارای ۱۶۷۵۴۴ نفر جمعیت با زبان گیلکی و گویش بیه پیش شهری در شهر سپیدرود است و بیشترین قومی که در این شهر زندگی می‌کنند از اقوام گیلکی می‌باشند.

این مطلب را هم بخوانید
سیر تا پیاز سفر به شهر بندر انزلی! + اقامتگاه ارزان

بیشتر فعالیت‌های اقتصادی این شهر در حوزه تولید و کشت چای، برنج، مرکبات و صنایعی مانند ماهیگیری، چوب، تولید پنبه، پیله ابریشم و … انجام می‌شود. بیشترین سهم تولید برنج در استان گیلان به ۶۰ درصد می‌رسد که به شهر لاهیجان تعلق دارد.

اکنون که برای سفرتان به لاهیجان مصمم هستید و آشنایی کلی از این شهر بدست آوردید، وقت آن است تا به فکر شکم گردی و خرید در این سفر باشیم:

لذت شکم گردی، خرید سوغات و صنایع دستی در لاهیجان

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که چای و کلوچه از بهترین و معروف‌ترین سوغاتی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه این شهر هستند. البته علاوه بر این‌ها کنف و انواع ترشیجات و انواع مربا در این شهر وجود دارد.

لذت تماشای صنایع دستی را در بازار لاهیجان از دست ندهید، به بازار لاهیجان بروید و برای یادگاری از سفر خود بهترین صنایع دستی شمال ایران که شامل حصیربافی، بامبوبافی، سفالگری، معرق کاری، ابریشم بافی و محصولات چوبی می‌شود را تهیه کنید.

اقامت در منزل مبله در لاهیجان

نمایی از صنایع دستی شهر لاهیجان

بعد از یک گردشگری دلچسب در بازار و بازدید از جاذبه‌های توریستی شهر می‌توانید، خستگی خود را با شکم گردی و خوردن غذاهای محلی استان گیلان برطرف کنید. روستاهای لاهیجان بهترین فرصت برای چشیدن طعم غذاهای محلی این شهر می‌باشد. غذاهایی مانند خورشت مرغ و آلو، میرزا قاسمی، شش انداز و خورشت فسنجان سبزی از پر طرفدار‌ترین غذا‌های شهر لاهیجان و گیلان می‌باشند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با خوردنی های خوشمزه گیلان، مطلب زیر را از دست ندهید:

جاهای دیدنی لاهیجان کجاست؟ جاذبه‌های تاریخی شهر

شهر لاهیجان جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت اند از آرامگاه شیخ زاهد لاهیجانی، موزه چای و آرامگاه کاشف السلطنه، حمام قدیمی گلشن، مسجد تاریخی چهار پادشاهان، شیطان کوه، استخر و تله کابین لاهیجان. با راهنمای سفر به شهر لاهیجان می‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید.

در سفر به لاهیجان بهترین فرصت برای طبیعت گردی در آبشار لونک، تالاب امیر کلایه و سوستان و روستاهای لاهیجان می‌باشد. در اطراف هر کدام از این جاذبه‌های گردشگری لاهیجان، اقامتگاه بوم گردی وجود دارد. اگر شما اهل اقامت در خانه‌های سنتی و قدیمی هستید، می‌توانید در سایت سپنجا به رزرو اقامتگاه بوم گردی در لاهیجان بپردازید. طبیعت گردی در روستاهای لاهیجان می‌تواند بهترین تجربه سفر به این شهر را برای رقم بزند.

روستای حیران، دشمنکره، نوبیجار، یوسفده، لیالمان، کوهبنه، گلرودبار، کنف گوراب، کلشتاجان، کابیجار، دهبنه، دیزین، شکاکم، شیر نساء، شیخانبر، سرچشمه، سطلسر، سپهرپشت، سرشکه، زمیدان، حسنعلی، چهلستون، بالا محله پهمدان، بین کلایه، امیرآباد، امام ده، ایشکا، اسلامده بالا و آهندان از روستاهای شهر لاهیجان هستند. در تمامی این روستاهای اقامتگاه بوم گردی و امکانات رفاهی بسیار خوبی وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به فومن

اقامت در ویلا مبله در لاهیجان

زیباترین جای لاهیجان

بهترین زمان سفر به لاهیجان

بارندگی‌های فراوان و آب و هوای معتدل، خنک و ابری این شهر در فصل بهار، تعداد زیادی مسافر را به این شهر می‌کشاند. آمدن تابستان تغییرات دمای بسیاری در آب و هوای شهر ایجاد می‌کند.

شهر دیلمان

تابستان سبب افزایش رطوبت و هوای شرجی لاهیجان می‌شود، در اواخر تابستان و شهریور ماه آب و هوای لاهیجان بسیار معتدل و خنک می‌شود که می‌توان بهترین فرصت برای سفر به این شهر در شهریور ماه و اواخر تابستان می‌باشد.

زمستان‌های لاهیجان با وجود مناطق طبیعی بسیاری که در این شهر وجود دارد، بسیار تماشایی و دیدنی خواهد، دمای هوای لاهیجان در زمستان به دلیل بارش پیاپی برف تا پنج یا شش درجه کاهش می‌یابد.

اگر می‌خواهید در زمستان به لاهیجان سفر کنید، حتماً امکانات کمپینگ و تجهیزات طبیعت گردی و چادر و لباس گرم همراه داشته باشید.

اقامت در هتل آپارتمان در لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان

اقامت ارزان در لاهیجان! چطور؟

اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و سوئیت‌های فراوانی در شهر لاهیجان وجود دارد. حالا که می‌خواهید از محل اقامت مطمئن و ایمنی را از هر نظر به راحتی پیدا کنید، بهتر است با ورود به سایت سپنجا و دیدن صفحه اجاره ویلا در لاهیجان، بتوانید انواع اقامتگاه‌های این شهر را بر اساس قیمت، امکانات، تعداد اتاق، کیفیت و .. بررسی کنید.

هر نوع اقامتگاهی که بخواهید می‌توانید در لاهیجان رزرو کنید، تنها کافیست با سپنجا همراه باشید.

و در نهایت …

با راهنمای سفر به شهر لاهیجان، گشت و گذار و سفر دلپذیری به این شهر داشتیم. از جاهای دیدنی لاهیجان بازدید کردیم و مناطق طبیعی و تالاب‌های آن را دیدیم. به نظر شما بهترین منطقه تفریحی لاهیجان کجاست؟

چرا این شهر طرفدار زیادی دارد؟ حالا نوبت شما است که از تجربه سفر خود به شهر لاهیجان برای ما و بازدیدکنندگان سایت بگویید. و در نهایت لازم است بگوییم اگر لاهیجان را به عنوان مقصد گردشگری تان انتخاب می کنید، بازدید از مکان های ناشناخته گیلان را در این سفر از دست ندهید!

پیشاپیش سفری به یاد ماندنی برایتان آرزومندیم.

اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان

درباره “سیرتاپیاز نیازهایتان در سفر به شهر لاهیجان را اینجا بخوانید!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا