بدون دسته بندی

جزیره مارو، تجربه ای تکرارنشدنی و زیبا از سفر به جزایر خلیج فارس

جزیره مارو، تجربه ای تکرارنشدنی و زیبا از سفر به جزایر خلیج فارس

جزیره مارو، تجربه ای تکرارنشدنی و زیبا از سفر به جزایر خلیج فارس

اگر دوست دارید که سفر به یک جزیره زیبا و غیرعادی که خالی از سکنه است را داشته باشید، می توانید در همین ایران خودمان به جزیره مارو که جزیره ای زیبا و غیرعادی است، سفر کنید!

جزیره کیش

این جزیره پر از ماجراجویی ها و هیجان های گوناگون است که برای مقصد سفر کسانی که به دنبال یک تجربه ی تکرار نشدنی هستند، می توانند مفید باشد. امروز با سپنجا همراه باشید تا گشت و گذاری در این جزیره دور افتاده داشته باشیم.

جزیره مارو و هیجان خطرات مختلف

در جزیره مارو ممکن است که هر لحظه مورد حمله حیوانات وحشی قرار بگیرید! البته نترسید جای شما در اقامتگاه هایتان و مکان های محافظت شده کاملا امن است و نیازی نیست که نگران باشید! شاید تا بحال واژه تاریکی مطلق را زیاد شنیده اید، اما نمی دانید که تاریکی مطلق به چه معناست؟

بهتر است برای درک بهتر این موضوع یک شب را در جزیره بمانید تا معنای واقعی تاریکی که چشم چشم را نمی بیند با چشم جانتان حفظ کنید!

خطرات احتمالی که در جزیره مارو هستند برای اکثر جوانان نوعی هیجان محسوب می شوند که شما هم می توانید آن را تجربه کنید و از آن لذت ببرید! خاطره ی شیرین سفر به جزیره مارو می تواند شما را خوشحال کند و تجربه ای خاطره انگیز برای شما رقم بزند. سفر به این جزیره می تواند برای تمام کسانی که دوست دارند، تجربه ای خاص و دلچسب از سفر داشته باشند، هیجان انگیز باشد.

اقامت در خانه باغ روستایی

 جزیره مارو دقیقا کجاست؟

گردشگران پس از آشنایی اولیه با این جزیره آدرس آن را می خواهند! این جزیره در استان هرمزگان جنوب ایران واقع شده است. این جزیره در یک کیلومتری جزیره لاوان قرار گرفته است و برای سفر به آن لازم نیست کار خاصی انجام دهید. قایق های زیادی هستند که شما را تا آن جزیره می رسانند.

برای رفتن به این جزیره کافی است که خود را به بندر مقام برسانید و در  آنجا منتظر قایقی باشید که مقصدش را این جزیره دور افتاده انتخاب کرده است. با مسیر دریایی و قایق به راحتی می توانید سفر خود را به این جزیره آسان کنید. اگر از عسلویه می خواهید به این جزیره بروید باید بدانید که فاصله ۱۱۷ کیلومتری این جزیره با عسلویه با مسیر دریا می تواند برای شما کمی خسته کننده باشد.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به مازندران در تابستان

جاذبه های گردشگری جزیره مارو

جزیره ی مارو همانطور که چند بار هم به آن اشاره کردیم، جزیره ای خالی از سکنه است.

طبیعتا در جزیره ای که هیچ انسانی در آن زندگی نمی کند، نمی توانید به دنبال جاذبه های تاریخی و یا حتی تفریحی خاصی باشید، اما زمین ماسه ای بسیار نرم، طبیعت بکر و دست نخورده و جانواران مختلف جزو دلایلی هستند که شما را برای رفتن به این جزیره می تواند، متقاعد کند.

جزیره لاوان

چرا به این جزیره، مارو می گویند؟

احتمالا خودتان هم از اسم این جزیره حدس زده اید که علت نام گذاری اسم آن، مارهای مختلفی است که در این جزیره زندگی می کنند. طبق ادعای مسافرانی که به این جزیره سفر می کنند، جزیره شیدور یا همان مارو دارای مارهای زنگی بسیار زیادی است که ممکن است اگر احتیاط را رعایت نکنید دچار نیش زدگی شوید.

اگر به این جزیره رفته اید و ماری را ندیده اید، نگران نباشید چرا که اکثر مارهای جزیره شیدور در زیر ماسه ها خود را پنهان می کنند.

چرا باید به جزیره مارو سفر کنید؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که باوجود این همه دردسر و مشکل چرا باید رخت سفر را برای رفتن به این جزیره ببندید؟ اولین دلیلی که می تواند هر فرد ماجراجویی را برای رفتن به این جزیره متقاعد کند، این است که رفتن به جزیره خود نوعی هیجان است چرا که با قایق های تندرو باید چند ساعتی را در اب باشید تا به این جزیره برسید.

اقامت در سوئیت مبله

البته این تمام ماجرا نیست و در واقع نوعی آغاز برای ماجراجویی شماست! پس از رسیدن به این جزیره شما می توانید انواع پرندگان، لاک پشت های بزرگ و کوچک و مارهای زنگی را مشاهده کنید که نوعی زیبایی است. اگر فکر می کنید، زیبایی این جزیره به همین ها ختم می شود، سخت در اشتباهید!

کافی است که تا سحر صبر کنید تا زیبایی این موجودات خدا را با چشم خود ببینید. شما شاهد مهمانی پرنده ها، لاک پشت ها و مارهای زنگی در جزیره خواهید بود. صحنه هایی که شاید هیچ وقت در عمر خود آن ها را ندیده باشید.

شما می توانید در آرامش کامل در این جزیره پیاده روی کنید و یا حتی اگر اهل ورزش کردن هستید بر روی ماسه های آن بدوید! در این جزیره سکوت حاکم اصلی است و خبری از زندگی ماشینی که در شهرها دارید، نیست! در این جزیره هر چیزی زیبایی بیشتری پیدا خواهد کرد از جمله سکوت، رنگ ها و موجودات و حیوانات مختلف!

همچنین برای کسانی که اهل ماهیگیری هستند، جزیره مارو یکی از فرصت های ناب برای این کار است و اکثر گردشگران ترجیح می دهند که به ماهی گیری در این جزیره مشغول شوند. شما می توانید در آتش کنار دریا بنشینید و غذای خود را روی آتش سرخ کنید. تصورش زیباست، شما اینطور فکر نمی کنید؟

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های شیراز برای زندگی

تور جزیره مارو از شیراز و دیگر شهرها

مسافران زیادی هستند که دوست دارند بدانند که تور جزیره مارو از شیراز و دیگر شهرها به چه شکل است و چگونه باید زودتر سفر خود را به این جزیره زیبا آغاز کنند؟

اگر شما هم دوست دارید که این جزیره را برای مقصد سفر امتحان کنید، می توانید در مورد تورهایی که برای رفتن به این جزیره آماده می شوند، اطلاعات کافی کسب کنید این کار به شما کمک می کند تا سفر کم خطرتر و امن تری را تجربه کنید.

مارهای جزیره مارو

شاید ترسناک ترین و هیجان انگیز ترین بخش جزیره ی مارو مارهای آن باشد. مارهایی که باعث شده اند هیچ انسانی نتواند این جزیره را برای سکونت انتخاب کند و در این جزیره زندگی کند. جزیره مارو به خاطر بافت محیط زیستی خاصی که دارد از سال ۱۳۶۶ تحت نظر سازمان محیط زیست کل کشور قرار گرفته است.

جالب است بدانید که حفاظت از این جزیره توسط این سازمان تا هم اکنون که در سال ۱۳۹۸ هستیم، ادامه دارد. در این جزیره به خاطر طبیعت بکر و دست نخورده علاوه بر مارهای زندگی محیط مناسبی را می توان برای دیگر حیوانات در نظر داشت تا از آن ها به خوبی مراقبت شود.

اقامت در آپارتمان مبله

فیلم جزیره مارو

فیلم جزیره مارو که در واقع نوعی فیلم برداری زیبا از این جزیره است، می تواند به شما کمک کند که راحت تر با این جزیره و زیبایی طبیعی آن آشنا شوید. در ادامه می توانید فیلمی که در این رابطه وجود دارد را در سایت سپنجا مشاهده کنید:

سفرنامه جزیره شیدور

یکی از مسائلی که باعث می شود خاطرات سفر همیشه در ذهن آدم باقی بماند، سفرنامه است. شما می توانید سفرنامه خود را بعد از مراجعه به این جزیره و سفر به آن یادداشت کنید تا همیشه خاطرات خوشی که از رفتن به این جزیره داشته اید را به یادگار حفظ کنید. همچنین اگر تا بحال به این جزیره رفته اید، می توانید در بخش نظرات تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی استان هرمزگان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا