دیدنی اصفهان

آشنایی بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

اصفهان یکی از شهرهای پرجمعیت و تاریخی ایران است. مردم از هر قوم و فرهنگی در این شهر زندگی می‌کنند. اگر قصد رفتن به این شهر زیبا و قدیمی را دارید بهتر است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بهترین جاهای اصفهان برای زندگی آشنا کنیم.

انتخاب خانه خوب یا متوسط برای هر فردی به بودجه و سلیقه فرد بستگی دارد. با بودجه کم نیزمی‌‍توانید از محله‌ای خوب و بالا شهر خانه بگیرید اما اگر به دنبال خانه‌هایی بزرگ و مجلل هستید بهتراست سطح بودجه خود را بالا ببرید . همراه سپنجا باشید.

برای اجاره سوئیت در اصفهان کافیست روی لینک کلیک کنید.

معرفی بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

بیشتر شهرهای ایران به گونه‌ای تشکیل شدن که نقاط خوبشان در شمال شهر قرار گرفته اما برعکس به دلیل موقعیت جغرافیایی، بهترین و گران‌ترین خانه‌های اصفهان در جنوب شهر واقع شده اند. خانه‌ها بافتی قدیمی دارد و معماری بسیار زیبا و حیرت انگیزی را به خود اختصاص داده اند.

این شهر به دلیل تمام خصوصیات مثبتش از جمله تاریخی بودن، جاذبه‌های بی‌نهایت زیبا و باشکوه و … توانسته به یکی از شهرهای پر رونق کشور تبدیل شود. به همین خاطر کسب و کارها نیز رونق دارند و بیشتر افراد نیز برای کار یا تحصیل به در این شهر اقامت می‌گیرند. به علاوه اینکه برای اقامت باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال اگر خواستار مکانی آرامش بخش هستید، بهتر است در کنار اماکن شلوغ و نزدیک جاذبه‌ها یا اماکن تفریحی دیدنی اقامت نکنید چرا که رفت و آمد زیاد است. اما به هر حال در این مقاله تمام محله‌های این شهر را معرفی می‌کنیم و در آخر حق انتخاب با خودتان است.

محله‌­های خوش‌نشین

اصفهان از ۱۵ منطقه اصلی تشکیل شده که در کل همه آنها ۶۰ محله کوچک تر را زیر مجموعه خود قرار داده اند. هر چقدر این محله‎‌‌ها به اماکن مهم، جاذبه‌ها، یا اماکن تفریحی نزدیک تر باشند، قیمت برای اقامت نیز بالا تر می‌رود. البته هر چند که اماکن شلوغ و پر رفت و آمد تری نیز به حساب می‌آیند که برای افراد آرامش طلب مکانی مناسب به شمار نمی‌روند.

بهترین جاهای اصفهان برای زندگی یا به گونه‌ای دیگر بهترین محله‌ها برای سکونت مهرآباد، مرداویج، مشتاق، شیخ صدوق، چهارباغ بالا و عباس آباد می‌باشد.

 ۱- محله مرداویج

این منطقه جزو محله‌های گران شهر اصفهان به شمار می‌رود. مکانی به‌عنوان محل اقامت افراد ثروتمند محسوب می‌شود. در کل می‌توان خانه‌هایی با قیمت متوسط روبه بالا را به خود اختصاص داده، موقعیت جغرافیایی این محله از دروازه شیراز تا چهار راهی به نام فرایبورگ ، از کوی استادان و تا خیابان کارگر را در بر می‌گیرید، محلی بسیار زیبا با انواع خانه از کوچک تا بزرگ که مردمانی مهربان دارد.

محله مرداویج

۲- محله شیخ صدوق

محله‌ای که به خوش نشین معروف است و در نزدیکی زاینده رود واقع شده، از دو بخش به نام شمالی و جنوبی تشکیل می‌شود، شمال آن از پل فردوسی تا خیابان آزادگان ادامه دارد و بخش جنوب آن نیز از چهار راه شیخ صدوق آغاز می‌شود و تا برج کبوتر خیابان آزادی ادامه دارد.

این مطلب را هم بخوانید
تجربه لذتی تکرار نشدنی در بهترین رستوران های اصفهان

محله شیخ صدوق از نظر امکانات و دسترسی به امکانات بسیار مجهز است و کامل است، اماکن رفاهی همچون ، کتابخانه های بزرگ، دو مدرسه نمونه دولتی و غیرانتفاعی، مراکز خرید بزرگ و مجلل، کافه ها و رستوران‌های شیک و مدرن و… که به همین خاطر به یکی از محله های معروف و مشهور در بین اصفهانی ها تبدیل شده است.

آشنایی با سوغات اصفهان | معرفی ۱۸ سوغات جذاب

۳- محله مهرآباد

یکی دیگر از گران ترین محله های شهر زیبای اصفهان مهرآباد است، این محله نیز در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته که از نظر سکونت مکانی به نسبت به شمارمی‌رود، در این سال های جاری از لحاظ سکونت و محبوبیت روبه رشد بوده و جغرافیایش از میدان بزرگمهر شروع شده وتا نزدیکی پل غدیر کشیده می‌شود.

بیشتر سکونتگاه های آن اپارتمان یا ویلایی هستند با ابعاد ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، در واقع تمام منطقه از نظر امکانات و زیبایی و تمیزی مجهز و استاندارد است که بعضی از آپارتمان های آن حتی استخر های بزرگ، لابی های مجلل، روف گاردن، آسانسورهای شیشه ایی و… هم دارا می‌باشند و همین سبب شده جزو یکی از گران ترین و بهترین جاهای اصفهان برای زندگی قرار بگیرد.

بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

۴- محله جلفا

این محله نسبت به دیگر مناطق شهر اصفهان بافت قدیمی تر و کم نظیری دارد، و به خاطر معماری و زیبای چشم نوازش محبوبیت زیادی در بین مردم اصفهان دارامی‌باشد، این محله در خیابان حکیم نظامی واقع شده، در گذشته های دور و در زمان حکومت شاه عباس در ایران این منطقه سکونتگاه ارامنه مهاجر بوده ، سال های سال متعلق به آنها بوده و به همین خاطر به آن محله ارمنی نشینان نیز گفته می‌شود.

خانه ها معماری و بافتی بسیار زیبا را به خود گرفته اند، خیابان های آن سنگفرش است، شامل کافه ها رستوران های شیک و مدرن ، مراکز خرید بزرگ و مجلل، فروشگاه های زنجیره ایی، کلیساها و غیره و غیره نیز می‌شود، با این حال و تمام خصوصیات این محله قیمت خانه ها نیز کمی به نسبت بالا می‌باشد اما قطعا با گشتن و دنبال خانه های کوچک تر یا قدیمی تر می‌توانید با قیمت مناسب سکونتگاه مورد علاقه تان را پیدا کنید.

عجایب کلیسای وانک اصفهان چیست؟

۵- محله مشتاق یکی از بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

از دیگر محله های خوب و محبوب این شهر می‌توان به محله مشتاق اشاره کرد که به سه بخش تقسیم می‌شود، مشتاق یک، دو، سه که همه آنها را به نام مشتاق صدا می‌کنند، موقعیت جغرافیایی بالایی دارد، چرا که در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته و پارک ها و پل های اطراف آن نیز سبب شده محبوبیت بالایی از نزر موقعیت قرار گیری اش در بین مردم اصفهان داشته باشد.که به خاطرهمین سکونت در آنجا هزینه بالایی خواهد داشت.

بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

۶- چهارباغ بالا

این محله در جنوب زاینده رود قرار دارد که به آن بالا شهر اصفهان می‌گویند، در واقع پل سی و سه پل ورودی این محله و در دروازه شیراز به پایان می‌رسد، مکانی بسیار باصفا و دلنواز است ، با توجه به شرایط قیمت سکونتگاههای بسیار بالا است اما باز هم با گشتن می‌توانید خانه های ارزان قیمتی را پیدا کنید.

این محله یکی دیگر از بهترین جاهای اصفهان برای زندگی محسوب می‌شود که محبوبیت بالایی دارد و دور وبر آن را جاذبه های تاریخی و تفریحی فراگرفته ، به همین خاطر مکانی پر رفت وآمد و شلوغ است اما اگر شما مشکلی با این روند ندارید مکان بسیار خوبی از لحاظ جغرافیایی و مجهز بودن می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
جلوه ای از سفر به باغ بهادران

در محله چهارباغ خیالتان از بابت امکانات راحت باشد چرا که به امکاناتی از جمله مراکز خرید عظیم و مجلل، بیمارستان های قدیمی و کاربلد، مراکز آموزشی از درسی تا ورزشی، ایستگاه ها اعم از مترو اتوبوس و..دسترسی خواهید داشت، که قطعا کارهایتان سریع تر هم پیش خواهد رفت.

معرفی غذاهای سنتی اصفهان

۷- محله عباس آباد از بهترین جاهای اصفهان برای زندگی

این محله به دوقسمت تبدیل می‌شود، منطقه ایی سرسبز و دل انگیز با درختانی سرسبز و قد کشیده ، درختان چنار آسمان خراش عباس آباد مشهور اند و همه این محله را به سرسبزی و آب و هوایش به زبان می‌آورند.خانه های قدمت داری دارد اما بسیار زیبا و دلوازند، امکاناتش زیاد و محله ایی کاملا مجهز است، در واقع یکی از بهترین و امن ترین محله های شهر اصفهان محسوب می‌شود.

اگر اقامتگاه ها یا محل های سرسبز را می‌پسندید یا آب و هوای پاک اولویت سکونتتان است این محله بهترین گزینه است، برای رفتن به این مکان باید بودجه زیادی را به همراه داشته باشید چرا که محله عباس آباد به دلیل  تمام ویژگی های خوبش به یکی از مکان های محبوب و گران قیمت شهر اصفهان تبدیل شده است و سکونت گاه هایی گران قیمتی دارد.

محله عباس آباد

۸- محله میرزا طاهر

این محله به نسبت دیگر محله ها و مناطق شهر اصفهان خانه هایی شیک و مدرن اما باقیمتی مناسب تر را دارا می‌باشد، دراصل می‌توان گفت که خانه های محله میرزا طاهر به نسبت دیگر نقاط شهر اصفهان ارزان تر و به صرفه تر هستند، اگر بودجه ی زیادی برای خرید خانه یا کرایه ندارید محله میرزا طاهر بهترین گزینه است.

این محله در جنوب شهر اصفهان قرار دارد ، هر واحد از آن حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر می‌باشد، از لحاظ دسترسی به امکانات نیاز موقعیت جغرافیایی بالایی برخوردار است.

۹- محله دشتستان

یکی دیگر از بهترین جاهای اصفهان برای زندگی محله دشتستان است، این منطقه از روی نقشه شبیه به یک پنج ضلعی می‌باشدکه خیلی راحت می‌توان آن را پیدا کرد، این محله ها در گذشته های شهر اصفهان یکی از مناطق خوش نشین این شهر بوده که امروزه نیز با توجه به نوسازی های صورت گرفته با دیگر محله ها برای بهتر بودن در رقابت است.

هر کوچه ایی از آن پر از خانه های نو و قدیمی با قیمت های پایین و بالا می‌باشد، امکانات رفاهی ، آموزشی ، ورزشی و… فراوانی را در خود جای داده که از نظر دستوری کاملا مجهز و کامل است.

محله دشتستان

کلام آخر…

اصفهان شهری زیبا و خوش آوازه است، مردمانی مهربان و خونگرمی دارد. سالانه مسافران فراوانی برای تدریس، اقامت، کار و مشغله یا گردش و تفریح به این شهر سفر می‌کنند. هر کدام از مناطق این شهر را می‌توان به عنوان اقامتگاه انتخاب کرد، چرا که شهری به روز است و از نظر امکانات و دسترسی مجهز و کامل می‌باشد. فقط بستگی به بودجه تان دارد که در چه مکانی اقامت کنید.

امیدواریم در این مقاله از سپنجا توانسته تمام اطلاعات درباره محله های اصفهان را به خوبی برایتا بازگو کرده باشیم و بهترین ها را برایتان آرزو می‌کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 7 میانگین: 3.4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا