دیدنی های کیش

آشنایی با تفریحات آبی کیش

جزیره کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. در این جزیره سرگرمی‌هایی پیدا می‌شود که هر کدام هیجانی وصف ناپذیر را به شما هدیه می‌دهند. ورزش‌های آبی کیش مانند جت اسکی، فلای بورد، پارک آبی اوشن، غواصی و … از بهترین‌ تفریحات آبی کیش هستند.

مجتمع تفریحی دریایی کیش مجموعه‌ای منحصر به فرد در منطقه آزاد کیش است که تفریحات آبی متنوعی را برای مسافران و گردشگران فراهم آورده است. هر ساله مسافران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا با استفاده از امکانات گردشگری در این ساحل خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. با ما در سپنجا همراه باشید تا شما را با تفریحات هیجان انگیز جزیره زیبای کیش آشنا کنیم.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

فهرست تفریحات آبی جزیره کیش

در ادامه فهرستی از تفریحات آبی جزیره کیش را آماده کرده‌ایم که مطالعه آن قبل از سفر به کیش بسیار توصیه می‌شود. این شامل مهیج‌ترین و ویژه‌ترین تفریحاتی است که گردشگران می‌توانند در این جزیره زیبا تجربه کنند. اگر موافق هستید این تفریحات را بشناسید، با ما برای آغاز این فهرست همراه شوید.

غواصی

غواصی بدون شک اولین و شاید هیجان انگیزترین تفریحی است که گردشگران جزیره کیش انجام می‌دهند. این تفریح به دلیل آب و هوای آرام خلیج فارس و آب و هوای کیش در روزهای زیادی امکان پذیر است. اگر غواصی در گذشته فعالیت خطرناکی بود که نیاز به آموزش پزشکی طولانی مدت برای تنفس زیر آب داشت، امروزه به یکی از پرطرفدارتین تفریحات آبی کیش تبدیل شده و با پیشرفت‌های صورت گرفته و امکاناتی که در جزیره کیش فراهم شده است، همه مردم حتی کسانی که از آب می‌ترسند و نمی‌ترسند آن را انجام می‌دهند.

شما با غواصی می‌توانید به راحتی شنا با ماهی‌ها و دیگر آبزیان و همچنین مرجان‌های زیبا را در جزیره نیلگون خلیج فارس تجربه کنید و ناگفته نماند،غواصی برای کسانی که خیلی مبتدی هستند در آب‌های کم عمق انجام می‌شود و در مجتمع تفریحی دریایی کیش مربیان مجربی برای آموزش تمامی افراد در تمامی رده‌های سنی حضور دارند. نایت دایو یا غواصی در شب، اسنورکلینگ، غواصی اسکوبا و غواصی حرفه‌ای و آماتور از پرطرفدارتین انواع غواصی برای گردشگران در این مجموعه هستند.

غواصی یکی از تفریحات آبی کیش

فلای بورد در کیش

فلای برد یکی از تجهیزات ورزشی است که به شما امکان می‌دهد تا ارتفاع ۲ متری از سطح دریا پرواز کنید و به داخل دریا پرواز و شیرجه بزنید. این یکی از هیجان انگیزترین انتخاب‌ها از بین تفریحات آبی کیش است اما کمی گران‌تر هم است. فلای بورد یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های تور کیش است. این ورزش به جت پک نیز شناخته می‌شود و هزینه انجام آن برای ۲۰ دقیقه دست کم ۳۰۰ هزار تومان است.

مطالب بیشتر: جاهای دیدنی ایران در زمستان را بشناسید

جایروکوپتر

جایروکوپتر یا هلیکوپتر تفریحی جدیدترین تفریح ​​جزیره کیش است که شباهت زیادی به هلیکوپتر و هواپیما دارد. این سرگرمی تاکنون با استقبال خوبی روبرو شده است. با نشستن بر روی صندلی این هلیکوپر کوچک می‌توانید در فضایی آرام بر فراز خلیج فارس پرواز کنید و از آن لذت ببرید. این وسیله تنها ظرفیت حمل ۲ نفر یعنی خلبان+سرنشین را دارد و از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است.

خبر خوب درمورد جایروکوپتر کیش این است که تمامی افراد بالاتر از ۱۰ سال چه زن و چه مرد می‌توانند از آن استفاده کنند. البته وزن سرنشینان نباید بالاتر از ۱۱۰ کیلوگرم باشد. هیجان این آیتم مفرح بسیار بالاست بنابراین به افرادی که دارای ناراحتی قلبی شدید هستند، اصلاً توصیه نمی‌شود.

جایروکوپتر

شاتل سواری کیش

شاتل سواری یکی دیگر از مفرح‌ترین تفریحات آبی کیش است. مهم‌ترین ویژگی این ورزش سرگرم کننده و هیجان انگیز این است که در دو گروه به صورت فردی و جمعی انجام می‌شود. انجام آن اینگونه است که افرد روی تیوپ‌های بادی بزرگ سوار می‌شوند و با سرعت بالا به دنبال قایق‌های تندرو کشیده می‌شوند. برای سوار شدن به شاتل، باید عضلات قوی داشته باشید تا هنگام عبور قایق‌ها وارد آب نشوید. هیجان بالای شاتل سواری و قیمت مناسب آن باعث شده تا به یکی از پرمتقاضی‌ترین تفریحات ممکن در کیش تبدیل شود. هزینه شاتل سواری برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد تور گشت جزیره کیش

اسکوتر دریایی کیش

برای کسانی که شنا یا غواصی بلد نیستند، اسکوتر زیردریایی در نظر گرفته شده است. با کمک این دستگاه می‌توان به راحتی در زیر دریا غواصی کرد. این دستگاه غواصی را برای افراد بالای ۲ سال فراهم کرده است و از خاص‌ترین تفریحات آبی کیش محسوب می‌شود. نحوه استفاده از آن اینگونه است که شما همراه با یک اسکوتر مخصوص به اعماق دریا سفر می‌کنید و به راحتی به کاوش در زیر آب می‌پردازید. لازم است بدانید که هزینه استفاده از این دستگاه کمی بالاست و برای پانزده تا بیست دقیقه اسکوتر سواری، حدود  ۳۵۰ هزار تومان باید بپردازید.

بیگ بال در کیش

اگر دوست دارید یک تفریح آبی پرهیجان انجام دهید اما لباستان خیس نشود، سراغ بیگ بال در کیش بروید. بیگ بال به این صورت است که گردشگران وارد توپ‌های پلاستیکی غول‌پیکر وشفاف می‌شوند و در سطح آب رها می‌شوند. حال این افراد توپ را به حرکت در می‌آورند و با چرخ خوردن روی آب انرژی خود را تخلیه می‌کنند.

بیگ بال

کایت بردینگ در کیش

اگر از شرایط جسمانی مساعد و همچنین مهارت کافی برخوردار هستید، ورزش کایت بردینگ را در کیش امتحان کنید. این یکی هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش است و افراد برای انجام آن باید مهارت کافی داشته باشند. این آیتم از مجموعه ورزش‌های آبی کیش وابسته به باد و آب است و از دو ورزش پاراگلایدینگ و اسکی روی آب شکل گرفته است. هزینه انجام آن برای هر نفر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

اسکی روی آب در کیش

اسکی روی آب هم به اندازه غواصی طرفدار دارد و به همان اندازه لذت به همراه دارد. اگر از طرفداران اسکی روی آب و سایر ورزش‌های آبی کیش هستید و دلتان می‌خواهد هرچه زودتر سفر خود را آغاز کنید، لازم است اطلاعاتی درباره ورزش‌های آبی این جزیره به ویژه اسکی روی آب به دست آورید.

قبل از هرچیز نیاز است بدانید که زمان استفاده از اسکی روی آب از ۲۰ تا ۱ ساعت است و هزینه آن به ازای هر نفر بین ۴۵ تا ۱۵۰ هزارتومان خواهد بود. وسایل مورد نیاز اسکی روی آب که شامل دستکش و طناب و اسکی می‌شود از طرف مجموعه به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود اما همانطور که می‌دانید شامل لباس نمی‌شود و هر کس باید لباس مناسب به همراه داشته باشد. چنانچه لباس مناسب این ورزش را به همراه نداشته باشید می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات و لوازم ورزشی درغرفه‌های ساحلی خرید کنید.

اسکی روی آب از بهترین تفریحات آبی کیش است و ما آن را به افرادی که عاشق هیجان هستند، افرادی که در جستجوی تجربه‌های متفاوت هستند، افرادی که به دنبال تفریحات آبی مقرون به صرفه‌اند و خانواده‌هایی که نوجوان پرانرژی دارند به شدت توصیه می‌کنیم. ضمناً اسکی روی آب محدودیت سنی ندارد و همه می‌توانند از لذت بالای آن بهره مند شوند. این یک تفریح کاملاً مطمئن با ایمنی بالا تعریف می‌شود اما توصیه ما برای افراد مبتدی این است که به دقت به آموزش‌های اولیه در مجموعه توجه کنند تا در انجام آن دچار مشکل نشوند.

اسکس روی آب

پدل بورد در کیش

پدل بورد از تفریحات آرامبخش جزیره کیش است که با پاروزنی ایستاده روی یک تخته محکم از جنس فیبرکربن ،فیبرگلاس ، چوب گامبویا پیوی سی در مدل‌های بادی انجام می‌شود. این تفریح آرامش زیادی به همراه دارد و شاخه‌ای از ورزش‌های موج سواری محسوب می‌شود.  افراد می‌توانند در دو سطح مبتدی و پیشرفته، این تفریح از تفریحات آبی کیش را انجام دهند و از آرامش آن لذت ببرند. قیمت بلیط پدل بورد برای هر نفر حدود ۸۰ هزار تومان است اما نوع پدل بورد و زمانی که در نظر می‌گیرید بیشترین تاثیر را در قیمت این تفریح می‌گذارد.

گشت با قایق تندرو کیش

ساحل کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی است. سوار یک قایق تندرو شوید و برای لذت بردن از طبیعت به آب‌های خلیج فارس بروید. شما می‌توانید این سرگرمی را به صورت فردی و گروهی تجربه کنید.

بنانا در کیش

بنانا یکی دیگر از بهترین تفریحات ساحلی جزیره کیش است. این بازی را می‌توان به صورت انفرادی و جمعی انجام داد. این بازی با سوار شدن روی تیوپ‌های بزرگ موز مانند انجام می‌شود که به انتهای قایق‌های سخت متصل شده‌اند. این تیوپ‌ها در واقع با کمک قایق‌های تندرو به سطح دریا کشیده می‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید
پلاژ بانوان در کیش و اطلاعاتی که برای استفاده ازبه آن نیاز دارید.

بنانا در کیش

کشتی‌‌های تفریحی کیش

برخی از افراد دوست دارند در سفر خود به جزیره کیش، ساعات بیشتری را به انجام تفریحات آبی کیش اختصاص دهند. ما به این افراد کشتی‌‌های تفریحی کیش را پیشنهاد می‌دهیم چرا که آنها اغلب دو ساعته هستند و با پرداخت ورودی آنها، می‌توانید از اجرای برنامه‌های مختلف من جمله موسیقی‌های زنده، کافی شاپ و دید زدن منظره‌های اطراف حسابی لذت ببرید. بلیط ورودی کشتی‌های تفریحی کیش برای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان است که این قیمت بسته به نوع  کشتی و سرویسی که ارائه می‌دهد متغییر است.

ماهی‌گیری در کیش

ماهی‌گیری در کیش از دیگر تفریحات پرطرفدار این جزیره است و معمولا به صورت تور انجام می‌شود. چنانچه شما هم به ماهی‌گیری علاقه‌مند هستید و دوست دارید آن را در کیش تجربه کنید، به این تورها بپیوندید و به بهترین نحو آن را انجام دهید. در این تورها نحوه صحیح ماهی‌گیری به مبتدیان آموزش داده می‌شود و اغلب در مکان‌هایی که شانس گرفتن ماهی‌ بیشتر است، توقف می‌کنند. هزینه شرکت در تورهای ماهی‌گیری کیش خیلی بالاتر از سایر تفریحات آبی کیش است.

پارک آبی اوشن کیش

جزیره کیش که یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است، اولین پارک اقیانوسی و اولین پارک آبی بدون سقف را دارد که بسیار جذاب است. اگر به دنبال مکانی برای به دست آوردن آرامش و سکوت هستید، می‌توانید از بخش رایدهای آرام پارک آبی اوشن استفاده کنید. می‌توانید با لوله‌های رنگارنگ در رودخانه مصنوعی راشین، پارک آبی اقیانوس را دور بزنید. در این قسمت موارد دیگری مانند جکوزی دینگو، سرسره، استخر و ابزار مخصوص کودکان و جکوزی مخصوص وجود دارد.

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، باید به سراغ رایدهای تند بروید. در قسمت آناکوندا می‌توانید سوار تیوپ سه نفره شوید و از سواری در تیوپی به طول ۱۷۰ متر لذت ببرید. همچنین باید موج سواری را در قسمت مجاب با آخرین تکنولوژی تجربه کنید. در اینجا گردابی وجود دارد که می‌توانید از ساحل مصنوعی آن لذت ببرید و در فضای رنده‌ای با آب تمیز و شفاف در دریاچه سونامی موج بزنید. لذتبخش‌ترین تفریحات آبی کیش را در این پارک انجام دهید.

اگر به آدرنالین بیشتری نیاز داشتید، قسمت سواری هیجان انگیز را انتخاب کنید. سواری پیچالوپ را در سقوط آزاد تجربه کنید، جایی که می‌توانید بلندترین برج را در پارک آبی اقیانوسی کیش با منظره‌ای چشم نواز از آسمان خلیج فارس پیدا کنید. داستان این پارک آبی بر اساس راز قلعه خورشید است که دزدان دریایی با علامت کاپیتان به جزیره حمله می‌کنند و به دنبال گرفتن بخشی از خورشید هستند، اما پولاد، ماهان و باشو که سه برادر بودند در مقابل آنها ایستاده و مقابله می‌کنند. در این پارک چند رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

مطالب بیشتر: تم پارک آبی اوشن کیش ، اولین پارک آبی روباز ایران

پارک آبی کیش

قایق سواری

قایق‌سواری از اولین تفریحات آبی جزیره کیش محسوب می‌شود و همه گردشگران در سفر خود به این جزیره، آن را تجربه می‌کنند. قایق سواری در کیش شامل سواری انواع مختلف قایق‌ تفریحی، کشتی‌ تفریحی خصوصی، قایق‌ بادبانی کاتاماران و انواع قایق‌های تندرو می‌شود.

یکی از تجربیات منحصر به فرد و متفاوت در جزیره زیبای کیش، قایقرانی با قایق‌های کف شیشه‌ای است. همانطور که از نام آن پیداست، کف این قایق‌ها شیشه است و دریا از کف آنها به راحتی قابل مشاهده است. یعنی وقتی در این قایق‌ها نشسته‌اید می‌توانید ته دریا، عمق آن و موجودات داخل آن را ببینید. قایق‌های کف شیشه‌ای از بهترین قایق‌های تفریحی جزیره هستند و لذت فراوانی به سرنشینان خود منتقل می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا با انواع تفریحات آبی کیش آشنا شدید. این جزیره به لطف همسایگی با خلیج فارس، موقعیت‌های بسیار مناسبی برای ارائه تفریحات مختلف آبی دارد و همانطور که ملاحظه کردید تفریحات و ورزش‌های آبی آن بسیار هیجان انگیز و منحصربه فرد هستند. در اینجا به هر طرف که بروید، می‌توانید از نوعی تفریح آبی لذت ببرید و خاطرات شیرینی برای خود رقم بزنید. بنابراین در انتخاب این جزیره برای لذت بردن از تفریحات آبی درنگ نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. درود
    بشخصه همیشه به دنبال چالش های جدیدی در زندگیم بودم و تفریحات و هیجانات زیادی را تجربه کردم و واقعا جا داره تشکر کنم از کادر زحمت کش کلوپ نگین ساحل قشم که باعث شدن غواصی برام دریچه ای رو به یک دنیای جدید بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا