دیدنی های گیلان

جاذبه گردشگری تالاب انزلی، نگین دریای خزر

سفر به استان‌های شمالی کشور و بازدید از جاذبه‌های گردشگری گیلان همواره برای مسافران لذت بخش بوده‌است. اکنون در سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، می‌خواهیم از جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی و تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، برایتان بگوییم. لطفا تا انتها همراه تیم سپنجا باشید.

اگر شما تنها برای بازدید از تالاب انزلی می‌خواهید به استان گیلان سفر کنید، بهتر است قبل از سفر از مقاله راهنمای سفر به رشت سپنجا استفاده کنید و در مورد هر کدام از جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی اطلاعات خوبی را بدست آورید.

۱- درباره تالاب انزلی

تالاب انزلی برای اهالی شمال کشور از نظر توریستی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

در استان گیلان به ویژه شهرستان رشت، اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد. برای این که محل اقامت خودش را در رشت مشخص کنید، به صفحه اجاره ویلا در رشت بروید و جزئیات انواع اقامتگاه‌ها را در این شهر بررسی کنید.

برای اقامت در ویلا در بندر انزلی از تیم سپنجا کمک بگیرید.

شما با برنامه‌ریزی دقیق و تعیین کردن محل اقامت خود، قطعاً سفر بهتری خواهید داشت. همچنین در انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود، با مشکلاتی مواجه شدید، سریعاً با کارشناسان پشتیبانی سامانه سپنجا تماس بگیرید. حالا خودتان را برای یک سفر خاطره انگیزی به استان گیلان و جاذبه گردشگری تالاب انزلی آماده کنید.

۲- چرا باید تالاب انزلی را ببینیم؟

همان‌طور که می‌دانید، جاذبه‌های گردشگری گیلان بسیار مورد استقبال مردم و طبیعت دوستان قرار می‌گیرد. جاذبه گردشگری تالاب انزلی هم یکی از همان جاذبه‌های طبیعی زیبایی است، که ارزش و اهمیت ویژه ای برای کشورمان دارد. این مکان طبیعی، رویشگاه یکی از خاص‌ترین گل‌های ایران، یعنی گل لاله مردابی است.

با رفتن به این منطقه گردشگری می‌توانید، از تفریحات قایق‌سواری و رستوران گردی استفاده کنید.

نمایی از تالاب انزلی از بهترین جاهای دیدنی استان گیلان

۳- آشنایی با تالاب انزلی

در تالاب انزلی کافیست برای پیدا کردن قایق، نگاهی به اطراف خود بیندازید. تجربه قایق‌سواری برای شما لذت بخش خواهد بود. با گشت و گذار در این اطراف این تالاب می‌توانید، از دیدن گونه‌های متنوع حیات وحش لذت ببرید.

وجود آب و هوای خاص و موقعیت جغرافیایی مناسبی که این منطقه دارد، باعث شده که این تالاب با سایر تالاب‌های سراسر کشور متمایز باشد. یکی از شگفتی‌های این تالاب قرار گرفتن آن در مسیر رودخانه‌هایی است که به دریای خزر جریان دارد. می‌توان گفت این تالاب برای دریای خزر به عنوان یک تصفیه خانه عمل می‌کند.

اقامت در سوئیت مبله در بندر انزلی

توجه داشته باشید که شما در حال بازدید از تالابی هستید که تنها تالاب طبیعی با آب شیرین در کشور می‌باشد. این تالاب از جمله جاذبه‌های گردشگری گیلان است که نقش مهمی در اقتصاد و جذب گردشگر دارد.

زیبایی خاص جاذبه گردشگری تالاب انزلی به رویش گل لاله مردابی در وسط تالاب و جزایر اطراف آن است. در ادامه درباره جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی و بهترین فصل سفر به تالاب انزلی صحبت خواهیم کرد.

تالاب انزلی در استان گیلان

۴- تفریحات و جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی

در این جاذبه گردشگری طبیعی، تفریحات متنوعی وجود دارد، که می‌تواند برای شما سفری خاطره انگیزی رقم بزند. برای قایق‌سواری کافیست هزینه ای پرداخت کنید و به گشت و گذار در تالاب و لذت بردن از چشم‌اندازهای اطراف منطقه بپردازید.

این مطلب را هم بخوانید
چرا باید به آبشار دودزن خرمکش برویم؟

پوشش‌های گیاهی متنوعی در این تالاب وجود دارد که با قایق‌سواری، ساعت‌ها می‌توانید به تماشای آن‌ها مشغول باشید. یکی از تفریحاتی که به شما آرامش خاصی می‌دهد، پرنده نگری در تالاب است. در اطراف تالاب انواع پرندگانی که به این مکان مهاجرت کرده‌اند را خواهید دید.

به واسطه مهاجرت بسیاری از پرندگان از کشورهای مختلف، فعالیت پرنده نگری در این منطقه بسیار رواج یافته‌است. برای همین کار اولین ایستگاه پرنده نگری را در این تالاب احداث کرده‌اند.

تفریح دیگری که در این منطقه برای شما لذت بخش خواهد بود، کایاک سواری در جاذبه گردشگری تالاب انزلی و دریای خزر است. بسیاری از ورزشکاران رشته کایاک، تمرینات خود را در این تالاب انجام می‌دهند. برای استفاده از این قایق‌های کایاک، باید برای هر ۴۵ دقیقه دور ۲۰۰۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. با صرف هزینه بیشتر می‌توانید، زمان بیشتری از کایاک استفاده کنید.

اقامت در آپارتمان در بندر انزلی

ماهیگیری از آن مورد تفریحاتی است که در این منطقه، طرفداران خاص خودش را دارد. بسیاری از اهالی شمال، روزهای تعطیل خود را با ماهیگیری از این تالاب می‌گذرانند. از جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی می‌توان به پناهگاه حیات وحش سلکه اشاره کرد.

این پناهگاه ارزشمند در این منطقه، محل تجمع پرندگان مهاجر و گونه نادر عروس غاز و قو می‌باشد. پناهگاه حیات وحش سلکه در نزدیکی شهر صومعه سرا و بخش جنوب تالاب قرار دارد.

تالاب بندر انزلی

۵- جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی و منطقه سیاه کشیم

در نزدیکی پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش جنوب غربی تالاب انزلی، می‌توانید از منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بازدید کنید. این منطقه با مساحتی نزدیک به ۴۱۱۴ هکتار میزبان گونه‌های مختلف پرنده است.

از ویژگی‌های مهم منطقه سیاه کشیم، وجود حواصیل خاکستری و زاد و ولد او در این منطقه است. در حال حاضر بزرگ‌ترین حواصیل گیلان، همین حواصیل خاکستری است که ۴۳ جفت آن در این منطقه زیست می‌کنند. علاوه بر گونه‌های مختلف جانوری، این منطقه دارای پوشش‌های گیاهی بسیار متنوعی می‌باشد.

سری به سایت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان بزنید تا با جاذبه‌های ملی ثبت شده این استان بیشتر آشنا شوید.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل یکی از زیباترین پناهگاه‌ها در قسمت غربی پناهگاه سلکه و جاذبه گردشگری تالاب می‌باشد. این منطقه در فصل زمستان میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، مرغابی و طاووسک است.

از ویژگی‌های جالب و بسیار مهم این پناهگاه می‌توان به وجود انواع ماهی و گونه‌های خاص گیاهی اشاره کرد. انواع ماهی‌های موجود در این منطقه شامل سوف، کپور، سیم، اردک ماهی (شوک)، ماهی سفید و سفید کولی می‌باشد.

اقامت در ویلا جنگلی در بندر انزلی

۶- جزایر تالاب انزلی یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان

در این منطقه جزایر متعددی به نام‌های قلم گوده بزرگ و کوچک، میان پشته بزرگ و کوچک، میان گوده و اکبر آباد، میان پشته کول، مراد گوده، چراغ پشتان و … وجود دارند. جزیره گوده بزرگ و کوچک با عرض ۱۲۵ متری از گذرگاه بزرگی برخوردار است.

بیشتر کشتی‌های منطقه در این جزیره لنگر می‌گیرند. این منطقه به علت وجود نیزار فراوان میزبان حیوانات اهلی برای چرا می‌باشد. وجود رودخانه میان شهر انزلی و تالاب این جزیره را از شهر جدا کرده‌است، اما با پلی که بین جزیره و شهر احداث شده، می‌توان به جزیره رسید.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به گیلان

شهر بندر انزلی

تالاب انزلی از بهترین جاهای دیدنی گیلان

با گذراندن جزیره قلم گوده به یکی از بزرگ‌ترین جزایر جاذبه گردشگری تالاب انزلی، یعنی میان پشته بزرگ و کوچک می‌رسید. جنگل و درختان انبوهی را در جزیره می‌بینید که چشم‌انداز زیبایی را در کنار آب به وجود آورده‌اند.

از این جزیره زیبا می‌توان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی یاد کرد. این جزیره به واسطه ارتفاع یک متری که از سح دریا دارد، با وزش بادهای نسبتاً شدید با سیل مواجه می‌شود. جزیره میان پشته کوچک و بزرگ از قسمت شرق به غرب حدود ۱۲۶۰ متر طول دارد. طول قسمت شرقی که پهن‌ترین بخش جزیره می‌باشد چیزی نزدیک به ۷۶۵ متر است.

مساحت قسمت ساحلی رودخانه که به دریا منتهی می‌شود، به ۶۳۰ متر می‌رسد. با استفاده از وسیله نقلیه خود می‌توانید از این جزیره بازدید کنید. واقعیت جالبی که در مورد این جزیره وجود دارد، قرار گرفتن انبار باروت کوبی در این جزیره است.

در این انبار آثار تاریخی از زمان خسروخان که به باغ شاه تعلق داشته‌است، یافت می‌شود. قرارگیری باغ یوسف آباد، ۵ ویلا و ۴۵ کلبه ماهیگیری در این منطقه، باعث شده این جزیره به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان تبدیل شود.

۷- امکانات تالاب انزلی و بهترین زمان سفر به این منطقه

تالاب بین‌المللی انزلی دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است. گردشگران می‌توانند با رفتن به این منطقه از رستوران‌ها و کافه‌ها و اسکله‌های مختلف قایق‌سواری استفاده کنند. هر فصلی برای سفر به این تالاب مناسب است، اما سفر در فصل‌های بهار و پاییز به این منطقه چیز دیگری است.

فصل بهار آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبزی را برای تالاب به ارمغان می‌آورد. وجود گرمای تابستان در این منطقه مانع سفر گردشگران نمی‌شود. با سفر در فصل‌های پاییز و زمستان به جاذبه گردشگری تالاب انزلی طبیعت متفاوتی از منطقه خواهید دید.

اقامت در جاذبه گردشگری تالاب انزلی

امکانات رفاهی و اقامتی که در تالاب بین‌المللی انزلی و سایر جاذبه‌های گردشگری رشت در استان گیلان وجود دارند، شرایط را برای تفریح بسیاری از گردشگران فراهم کرده‌است. شما گردشگران برای ماندن در این مناطق قطعاً با مشکلی مواجه نخواهید شد.

اما مشخص کردن محل اقامت قبل از شروع سفر بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. به همین خاطر سامانه سپنجا برای رزرو ویلا در رشت و اجاره ویلا در انزلی شرایطی را ایجاد کرده‌است، تا بتوانید با توجه به معیارهای که در نظر دارید مکان اقامت خود را تعیین کنید.

کلام آخر

باز هم سفری به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان داشتیم. در بازدید از تالاب بین‌المللی انزلی متوجه شدیم که این منطقه از جنبه‌های مختلف برای کشورمان اهمیت دارد. اکنون نوبت شماست تا درباره سفر به جاذبه گردشگری تالاب انزلی برای ما و سایر بازدیدکنندگان بگویید.

به نظر شما چه جاهای دیدنی دیگر در این تالاب وجود دارد؟ آیا از دیگر جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی اطلاعی دارید؟ ما در سپنجا منتظر نظرات و سوالات شما درباره سفر به استان گیلان و اجاره سوئیت در انزلی هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا