جاهای دیدنی ایران

بهترین شهر شمال برای کار و زندگی

تا این لحظه یکی از بیشترین سوالاتی که توسط کاربران گوگل جستجو شده، این بوده که بهترین شهر شمال برای کار و زندگی کدام است؟ خب شهرهای شمالی به دلایل مختلف از جمله آب و هوای مطبوع، زندگی در کنار طبیعت و کسب آرامش، تغییر سبک زندگی، کاهش خیلی از هزینه‌ها، خرید و فروش زمین و ویلا، را‌ه‌اندازی شغل پردرآمد در یک منطقه گردشکری و شاید نبود مشکل کم آبی که این روزها دغدغه مردمان خیلی از نقاط ایران است، برای زندگی مورد هدف قرار می‌گیرند.

مقاله امروز ما به بررسی بهترین شهرهای شمال برای کار و زندگی می‌پردازد اما حقیقتش را بخواهید انتخاب یک یا چند شهر خوب از بین ده‌ها شهر عالی و زیبا برای مهاجرت و زندگی اصلاً کار راحتی برای ما نبود. این شد که سعی کردیم جستجو و تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا بهترین موارد را به شما معرفی کنیم.

شمایی که قصد مهاجرت به این خطه سرسبز را دارید، خوب می‌دانید که شهرهای شمالی مانند دسته گلی رنگارنگ و زیبا در کنار هم چیده شده‌اند. هر یک از آنها منحصر به فرد هستند و زیبایی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. در هر صورت انتخاب قدری سخت است و توصیه می‌کنیم پیدا کردن بهترین شهر شمال برای مهاجرت را به ما بسپارید. همراه سپنجا باشید.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

بهترین شهر مازندران برای زندگی

بر اساس نتایج سرشماری، مازندران جزو ۱۱ استان کشور بوده که مقصد مهاجرت بوده است. تبادل مهاجرت بیشتر با استان‌های همجوار بوده است و اکثریت مهاجران برای استفاده از مشاغل، خدمات و موقعیت مرکزی وارد شهرهای پرجمعیتی مانند ساری شده‌اند. تقریباً ۶۰ درصد از جریان مهاجرت در داخل استان بوده است در حالی که حدود ۴۰ درصد با سایر استان‌های کشور بوده است.

این استان که در حال حاضر یکی از مهاجرپذیرترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، به عنوان یکی از مهاجرفرست‌ترین استان‌های ایران نیز شناخته شده است. براساس آمار در دوره زمانی ۸۵ ــ ۹۰ تعداد ۷۹۶۱۱ نفر از استان‌های همجوار به این استان مهاجرت داشته‌اند و در همین دوره تعداد ۵۴۲۲۹ نفر نیز از خود استان به استان‌های دیگر مهاجرت داشته‌اند. به نظرشما بهترین شهر شمال برای کار و زندگی کجاست؟

استان مازندران

طبق آمارهایی که هر پنج سال یکبار از وضعیت مهاجرات به این استان منتشر می‌شود، از مجموع ۲۲ شهرستان؛ ۳ شهرستان مهاجرفرست و ۱۶ شهرستان آن مهاجرپذیر هستند. در حال حاضر شهرستان آمل مهاجرپذیرترین شهر آن به حساب می‌آید و تعداد مهاجرانی که تاکنون پذیرفته است بالغ بر ۳۱۴۸ نفر است. این در حالیست که شهرستان بهشهر مهاجرفرست‌ترین شهرستان آن است و تعداد خالص افرادی که تاکنون از آن خارج شده‌اند ۵۱۷ــ نفر است. این آمارها به خوبی نقش فقر و ثروت در سطح استان مازندران را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که زمینه زندگی در کدام یکی از شهرهای این استان فراهم‌تر است.

تنکابن، بابلسر، قائمشهر و محمودآباد بعد از آمل بهترین شهرهای این استان هستند و بیشترین تعداد مهاجران را پذیرا بوده‌اند تا امروز. از طرفی دو شهر نکا و چالوس بعد از بهشهر مهاجرفرست‌ترین شهرها هستند. اگر هنوز در جستجوی بهترین شهر شمال برای کارو زندگی هستید، به خواندن ادامه دهید تا تعدادی از بهترین شهرهای مازندران را بشناسید.

رامسر

رامسر قبلاً سخت‌سر نامیده می‌شد. در کرانه جنوبی دریای خزر، غرب استان مازندران، شمال رشته کوه البرز و در فاصله ۲۹۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. این شهرستان از شمال بین دریای خزر ، از جنوب به رشته کوه البرز و جنگل هیرکانی، از شرق تنکابن و از غرب بین استان رودسر و گیلان قرار دارد.

رامسر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این شهرستان همچنین شامل ۱۲۰ کیلومتر مربع از کوه‌ها و جنگل‌های همیشه سبز است. دمای آن در زمستان حداقل ۵ درجه سانتیگراد و بالاترین درجه در تابستان ۳۰ درجه سانتیگراد و بارندگی سالانه حدود ۱۶۵۰ میلی متر است.

تمامی شهرهای ساحلی شمال ایران دارای جاذبه‌های گردشگری خاص خود هستند، اما رامسر دارای جاذبه‌های بسیار متنوعی از جمله زیرساخت‌های گردشگری است. عده زیادی این شهر را بهترین شهر شمال برای مهاجرت می‌نامند. همچنین به دلیل داشتن تفریحات و ورزش‌های آبی، جنگل‌ها، کوهستان‌ها، مکان‌های باستان‌شناسی، تاریخی، سنتی و محلی، مقصد گردشگری بی‌نظیری است. موزه‌ها، کاخ‌ها، تله‌کابین، چشمه‌های آبگرم، غذاهای دریایی، بازارهای محلی، مراکز خرید، دهکده‌های سرسبز، کوه‌های سرسبز، چشمه‌ها و آبشارها، ورزش‌های هوایی و فعالیت‌های مفرح دیگر بسیار محبوب است.

گورستان باستان شناسی ایزگام دشت در ۱۴ کیلومتری شرق رامسر از ۳۰۰۰ سال پیش، گواه تمدن کهن در این منطقه است. کالاهای به دست آمده از این محوطه باستانی در موزه رامسر قابل بازدید هستند.

رامسر

آمل

شهر باستانی آمل بین محمود آباد در شمال، بابلسر در شمال شرقی، بابل در شرق و نور در غرب قرار دارد. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ‌ی با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های خنک و مرطوب است. از نظر عده‌ای هم آما بهترین شهر شمال برای زندگی و کار است. آمل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است و قدمت آن به زمان آماردها می‌رسد که قبل از امپراتوری آریایی‌ها و اشکانیان (۲۴۷ قبل از میلاد تا ۲۲۴ پس از میلاد) در این منطقه ساکن شدند. برخی روایات آمل را با پیشدادیان، اولین سلسله آریایی که در اثر بزرگ فردوسی، شاهنامه و اساطیر ایرانی ذکر شده، مرتبط می‌دانند.

 

آمل

تنکابن

شهرستان تنکابن از شمال در کنار دریای خزر قرار دارد و از جنوب با استان قزوین مرز مشترک دارد. در نواحی شمالی آن آب و هوای معتدل و مرطوب و در نواحی جنوبی هوای سرد حاکم است. در واقع این شهر به طرز شگفت انگیزی توسط دریا، کوه و جنگل احاطه شده است.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های گردشگری شیراز

تنکابن به عنوان پایتخت مرکبات ایران شناخته می شود. جنگل های دالخانی، جاده دو هزار و سه هزار از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران به ویژه تنکابن به شمار می‌روند. این شهر نیز بری عده‌ای بهترین شهر شمال برای زندگی است. همچنین سالانه و در فصول ایده‌آل برای کمپینگ، طبیعت سواری، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های تفریحی، بیش از ۳۰۰۰۰۰ گردشگر خارجی به این منطقه پر جنب و جوش سفر می‌کنند. دسترسی آسان به فرودگاه رامسر یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ تنکابن برای گردشگری و سرمایه گذاری است.

ساری

شهرستان ساری مرکز استان مازندران و با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفری واقع در شمال ایران، از شمال توسط دریای زیبای خزر و از جنوب توسط دامنه‌های سرسبز کوه‌های البرز احاطه شده است. در واقع از شهر تا دریا فقط پانزده دقیقه با ماشین فاصله دارد. چهار فصل بودن این شهر به گردشگران این امکان را می‌دهد که در هر زمان از سال از طبیعت بی‌نظیر لذت ببرند. رودخانه تجن شهر را به زیبایی شکافته و مکانی تفریحی برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا یک عصر آرام را در کنار رودخانه سپری کنند.

بهترین شهر گیلان برای زندگی

بهترین شهر شمال برای زندگی و کار را می‌توان در بین شهرهای زیبای استان گیلان نیز جستجو کرد. این یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان است و معرف استان شگفتی‌های طبیعت است. در تابستان بسیاری از ایرانیان تعطیلات خود را در آنجا می‌گذرانند و در کنار دریای خزر به دنبال طراوت هستند. در حالی که بیشتر بازدیدکنندگان خارجی زیبایی‌های کویرهای ایران را در ذهن دارند، استان گیلان خانه جنگل‌های سرسبز و بهشتی برای کوهنوردان است. این منطقه یکی از زیباترین جاده‌ها را دارد و دارای نقاط طبیعی و ساحلی باورنکردنی است.

شهرهای استثنایی گیلان از آستارا تا رودسر در شرق امتداد دارند. شهرها و روستاهای واقع در این استان هر کدام در نوع خود مقصدی استثنایی هستند. شهر مرکزی گیلان رشت است که به جنگل‌های هیرکانی در رشته کوه البرز متصل است.

برای اجاره سوئیت در گیلان روی لینک کلیک کنید.

گیلان

طبق آماری که پنج سال یکبار منتشر می‌شود، تعداد کل مهاجران استان گیلان ۸۶۷۰۵ نفر است و تعداد ۵۶۶۵۳ نفر نیز تاکنون از آن خارج شده و به استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند. حالا حدس می‌زنید بهترین شهر شمال کجای گیلان است؟ این استان ۱۶ شهرستان را پوشش می‌دهد که از بین آنها ۱۳ مورد مهاجرپذیر و ۳ مورد مهاجرفرست شناخته شده‌اند. تاکنون رشت بالاترین تعداد پذیرش مهاجر را داشته و رودبار مهاجرفرست‌ترین شهرش محسوب می‌شود زیرا تا کنون حدود ۱۳۷۲ به قصد مهاجرت به نقاط دیگر از آن خارج شده‌اند.

بیایید باهم سری به بهترین شهرهای این استان برای کار و زندگی بزنیم:

رشت

رشت مرکز استان گیلان، بزرگ‌ترین شهر ساحلی دریای خزر ایران با آب و هوای مدیترانه‌ای است که تاریخچه آن به قرن سیزدهم می‌رسد. رشت همچنین با تفرجگاه ماسوله که یک مرکز مهم گردشگری است شناخته می‌شود. رشت به راحتی با اتوبوس یا قطار از تهران قابل دسترسی است. این یک پایگاه عالی برای کاوش در منطقه و مکانی شگفت انگیز برای کشف غذاهای گیلکی است. این شهر نیز می‌تواند بهترین شهر شمال برای کار و زندگی باشد.

ساختمان شهرداری رشت که ساختمانی چوبی به سبک استعماری با ساعتی خیره کننده در بالای آن است، در میدان اصلی این شهر قرار دارد. در طول شب، این منطقه پر از زندگی با فروشندگان غذاهای خیابانی در همه جا است و در طول روز، دسترسی سریع به بازار پرهیاهوی فضای باز را فراهم می‌کند.

رشت

لاهیجان

لاهیجان که به عروس شهرهای ایران معروف است به خاطر کلوچه‌ها و چای‌های خوشمزه‌اش معروف است اما مطمئنا بیش از اینها هم دارد. این سومین شهر پرجمعیت استان گیلان یک مقصد گردشگری محبوب در شمال ایران است. معروف‌ترین جاذبه لاهیجان شیطان کوه به معنی کوه شیطان است، اما نگران نباشید! هیچ چیز شومی در مورد این کوه وجود ندارد. برخلاف نامش، این منطقه شبیه بهشت ​​کوچکی است. تمام کوه پوشیده از سبزه و درخت است. همچنین یک استخر بزرگ در کنار کوه وجود دارد. لاهیجان از مهاجرپذیرترین شهرهای گیلان است و عده زیادی از آن به عنوان بهترین شهر شمال یاد می‌کنند.

بندر انزلی

بندر انزلی یکی دیگر از بهترین شهرهای شمال کشور است. این شهری در غرب استان گیلان است. همچنین این شهر زیبا با سقف‌های شیروانی رنگارنگ، کشتی‌های جذاب در اندازه‌های مختلف، آب و هوای مطبوع و پرندگان دریایی سفید رنگ است. ۴۰ کیلومتر با شهر رشت مرکز استان فاصله دارد.

جمعیت این شهر ۱۵۰ هزار نفر برآورد شده است. از این رو بعد از رشت دومین شهر پرجمعیت استان گیلان است. از نظر تجارت و گردشگری برای ایران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. آب و هوای مرطوبی دارد و یکی از پرباران‌ترین شهرهای ایران است. بنابراین یکی از القاب منسوب به آن «شهر باران» است. همچنین دارای عناوینی مانند شهر نیلوفرهای آبی و دروازه ایران و اروپا است.

آستارا

آستارا یکی از شهرهای بندری و مرزی ایران است. این شهر به جاذبه‌های گردشگری متعدد خود افتخار می‌کند و در حال حاضر یک مرکز اقتصادی مهم و شهر اصلی گردشگران داخلی و خارجی در ساحل غربی دریای خزر در استان گیلان است. این شهر که برای عده زیادی بهترین شهر شمال محسوب می‌شود آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است و از نظر جغرافیایی در مرکز شهرستان تالش قرار دارد. برخی از جاذبه‌های معروف این شهر عبارتند از: قلعه تاریخی شیندان، کوه اسپیناس، رودخانه قره سو، رودخانه دربند، رودخانه چلوند و…

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قم | اطلاعات مهم برای سفر به قم

آستارا

رضوانشهر

رضوانشهر یکی از شهرستان‌های استان گیلان با کارخانه تولید کاغذ معروف است که سهم عمده‌ای در تولید کاغذ در سراسر کشور دارد. این شهر در حدفاصل سواحل دریای خزر و کوه‌های تالش به وجود آمده است و از دو بخش کوهستانی و جنگلی برخوردار است. همسایه غربی خلخال و همسایه شرقی بندر انزلی است. ماسال و صومعه سرا در جنوب آن قرار دارند و تا رشت حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه فاصله دارد. همچنین از آنجا تا تهران حدود پنج ساعت فاصله است.

با کنار گذاشتن کارخانه کاغذ و چوب رضوانشهر که در خاورمیانه معروف است، کشت برنج، گندم، جو و ذرت در این منطقه به عنوان منبع اصلی درآمد مردم به حساب می‌آیند. باغداری، پرورش ماهی و کرم ابریشم، زراعت تنباکو و زنبورداری از دیگر مشاغل مردم این شهر هستند. عده زیادی هم از این شهر به عنوان بهترین شهر شمال یاد می‌کنند.

بهترین شهر گلستان برای زندگی

استان گلستان سومین استان زیبای ایران واقع در خطه سرسبز شمال است. این استان در شمال ایران و در کرانه جنوبی دریای خزر واقع شده است. آب و هوای آن نیمه گرمسیری است و جنگل‌های انبوه دارد. این استان نیز تعدادی از بهترین و پرمهاجرترین شهرهای شمال را در خود جای داده است و نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. براساس آمارها فهمیدیم که این استان نیز در بازه زمانی ۹۰ تا ۹۵، در مجموع ۵۱۳۰۸ نفر مهاجر جذب کرده است و حدود ۳۷۵۵۸ نفر نیز از خود استان رفته‌اند تا زندگی خود را در استان‌های دیگر ادامه بدهند.

این استان ۱۴ شهرستان را پوشش می‌دهد که ۱۰ شهرستان مهاجرپذیر و ۴ شهرستان مهاجرفرست هستند. در حال حاضر گرگان مهاجرپذیرترین شهر و کلاله مهاجرفرست‌ترین شهر آن است. به خواندن ادامه دهید تا اینبار بهترین شهر شمال را از بین بهترین شهرهای این استان برای کار و زندگی جستجو کنیم.

بهترین شهر شمال

گرگان

گرگان، روح استان گلستان، در ایران، در مقایسه با سایر شهرهای این استان بسیار منحصر به فرد است. بر خلاف بسیاری از شهرهای ایران، گرگان مرکز پررونق تطبیق پذیری و دانش است. این ویژگی‌ها، از جمله محیط اطراف گرگان، آن را به یکی از بهترین فضاها برای دانشگاه‌های پر رونق تبدیل می‌کند، چه بسا جنبه‌های التقاطی زیادی که این منطقه ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تنوع طبیعی و قومی منطقه، تاریخ و فرهنگ غنی گرگان، و البته مغازه‌ها و ویژگی‌های مختلف دیگر، آن را به جامعه‌ای همه کاره و رو به رشد تبدیل کرده است.

گرگان شهری غنی از طبیعت است و هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که یکی از ویژگی‌های بارز گرگان زیبایی طبیعی اطراف آن است. شکوه‌های طبیعی گرگان را می‌توان در سرتاسر شهر دید و احساس کرد که تا کیلومترها به روستاها و شهرهای مجاور کشیده شده‌اند.

بهترین شهر شمال | گنبدکاووس

گنبدکاووس در ارتفاع ۵۲ متری از سطح دریا قرار دارد. نواحی جنوبی و شرقی شهرستان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل کوهستانی، از اراضی حاصلخیز برخوردار بوده و آب و هوای نواحی شمالی نیز نیمه خشک و نیمه بیابانی است. قابوس نام دیگر آن است و آرامگاه گنبد کاووس مشهورترین جاذبه آن محسوب می‌شود.

کشاورزی و کشت محصولات بذری مانند گندم، جو، پنبه و دانه‌های روغنی پایه اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. همچنین دامداری و صنایع کشاورزی شغل عده زیادی از ساکنان آن است. صنایع دستی آن  قالی و قالیچه به ویژه قالی‌های قرمز و مرغوب ترکمان است و پرورش اسب در منطقه متداول بوده و شهرت اسب ترکمن جهانی است.

این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی است که از جمله آنها می‌توان به برج گنبد قابوس، حرم یحیی بن زید، دریاچه مصنوعی، امواج آبی ناتمام، پارک گردشگری الغدیر، بازار بزرگ روس‌ها و مجموعه سوارکاری  اشاره داشت.

گنبد کاووس

بهترین شهر شمال | بندرگز

به عنوان یکی دیگر از بهترین شهرهای شمال برای کار و زندگی می‌توان به بندرگز واقع در استان گلستان اشاره داشت. فاصله زیادی بین این شهر بندری و دریا وجود ندارد. به همین دلیل مناظر ساحلی زیبایی ارائه می‌دهد و این باعث شده تا در سال عده زیادی آن را مورد هدف قرار بدهند. این شهر همچنین از بهترین مقاصد مهاجرتی شمال کشور است و جاهای دیدنی زیادی مثل عروس قلعه، قدیم قلعه، مار قلعه و آبشارهای فراوان دارد.

سخن آخر…

تعداد خانواده‌هایی که تصمیم می‌گیرند برای همیشه به یکی از شهرهای شمالی کشور نقل مکان کنند در سال خیلی زیاد است و روزبه روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. دلیل این مهاجرت‌ها خیلی چیزها می‌توان باشد مثلاً شرایط آب و هوایی خوب، زندگی با طبیعت، پیدا کردن آرامش، خرید و فروش ویلا، تحصیل و خیلی چیزهای دیگر که این نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد. احتمالاً شما هم از طریق جستجوی بهترین شهر شمال به صفحه ما رسیدید. اطمینان حاصل کنید که این کامل‌ترین مقاله تحت عنوان بهترین شهرهای شمال برای کار و زندگی بود که خواندید.

ساری، رشت، تنکابن، رضوانشهر، رامسر، بندرگز، گنبدکاووس، گرگان، آستارا، بندر انزلی، لاهیجان، آمل و … بهترین شهرهای شمال ایران برای مهاجرت هستند. اگر قصد دارید به هر دلیلی به یکی از این شهرها مهاجرت کنید، هرگز بدون برنامه‌ریزی استان و محل زندگی کنونی خود را ترک نکنید. سعی کنید حتماً از کارشناسین املاک مشاوره بگیرید یا جستجوی بیشتری در رابطه با این موضوع انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 7 میانگین: 2.7]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا