دیدنی های چابهار

 هر آن چیزی که باید درباره خلیج گواتر بدانید!

اگر خواهان تجربه ای متفاوت در یکی از زیباترین نقاط ایران هستید، خلیج گواتر از بهترین انتخاب ها برای شما است. خلیجی که با دیدنی های منحصر به فردش هر گردشگری را به خود جذب می کند.

امکانات رفاهی و مدرنی که در چابهار برای گردشگران فراهم شده است، در خلیج گواتر به آن اندازه وجود ندارد، اما دیدنی های آن این نقطه ضعف منطقه را پر می کند و ارزش سفر را دارد. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید، تا همه چیز را درباره خلیج گواتر بدانیم.

خلیج گواتر
خلیج زیبای گواتر

فاصله چابهار تا گواتر

فرقی نمی کند که علاقه مند به جاذبه های طبیعی باشید، با جاذبه های تاریخی و باستانی؛ در هر صورت خلیج گواتر با هر سلیقه ای هم که باشید شما را به خود جذب خواهد کرد. این خلیج در دور ترین نقطه جنوب شرقی ایران واقع شده است.

نزدیک ترین شهر به خلیج‌گواتر چابهار است که می توانید در یک سفر به چابهار، هم از جاذبه ها و دیدنی های آن بهره ببرید و هم می توانید بخشی از سفر خود را به بازدید از خلیج‌گواتر اختصاص دهید.

خلیج گواتر ایران، نقطه ای در جنوب شرق آن و هم مرز با پاکستان است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. بندر گواتر را انتهای جاده های ایران می دانند که حتی حضور در مسیر های آن هم می تواند تجربه تکرار نشدنی برایتان رقم بزند. اگر در فضای خلیج گواتر و مسیر رسیدن به آن قرار بگیرید، متوجه خواهید شد که اینجا شبیه به هیچ از یک سفر های دیگرتان نیست و چیزی شبیه فیلم های تخیلی است.

از ابتدای ورود در جاده گواتر متوجه این موضوع خواهید شد؛ چرا که زیبایی، سکوت و حس فوق العاده آن شما را در خود غرق می کند. خلیج‌گواتر که در مجاورت دریای عمان قرار گرفته است، در ۹۵ کیلومتری شهر خوش آب و هوای چابهار نیز واقع شده است. جالب است بدانید گواتر دقیقا در مرز پاکستان قرار دارد و در این منطقه امکان قایقرانی نیست، زیرا ممکن است وارد خاک پاکستان شوند.

در گواتر کجا بمانیم؟

پیش از سفرتان به این منظقه باید بدانید، خلیج گواتر آنقدرها دیدنی ندارد که بخواهید در آنجا اقامت داشته باشید. البته این را در نظر داشته باشید که آرامش گواتر را در هیچ جا نمی توان پیدا کرد! معمولا گردشگرانی که خواهان بازدید از گواتر هستند، در چابهار اقامت دارند و بخشی از سفرشان را به این خلیج اختصاص می دهند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار

اگر شما هم چنین می کنید، باید بدانید با یک تیر چند نشان می زنید؛ چرا که هم از چابهار زیبا دیدن می کنید و هم خلیج گواتر را از دست نداده اید. بدین منظور می توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید. سپنجا این امکان را برایتان به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در هر جای ایران پیدا کنید.

چابهار هم یکی از آنها است! تنها کافی است اقدام به اجاره سوئیت در چابهار کنید و اگر هر سوالی داشتید با پشتیبانی سپنجا در ارتباط باشید. راستی یکی از دلایلی که مردم چابهار را برای مقصد گردشگری شان انتخاب می کنند، خرید از این شهر است. اگر شما هم جزو علاقه مندان به خرید با قیمت ارزان هستید، مطلب زیر را از دست ندهید:

برای مطالعه: سوغات چابهار تا اجناس ارزان این شهر به آن نیاز دارید، اینجاست!

تور خلیج گواتر

تور خلیج گواتر می تواند از بهترین انتخاب ها برای سفر به این منطقه باشد. لذت سفر گروهی را نمی توان با هیچ چیز دیگر عوض کرد. تور خلیج گواتر هم می تواند با اقامت و بازدید در چابهار همراه باشد، و هم می تواند به صورت منحصر به فرد مقصد آن خلیج گواتر باشد.

در هر صورت برای انتخاب تور خلیج گواتر آن چیزی که لازم است بدانید آن است که بهترین زمان سفر به این منطقه کی است؟ زمان سفر به این منطقه بیشتر به سلیقه شخصی شما بر می گردد. پیشنهاد ما آن است که بهترین زمان سفر به خلیج گواتر در فصل زمستان و بهار تا پایان اردیبهشت ماه است. دلیل انتخاب این فصول آب و هوای خوب در این زمان از سال است.

اما اگر با گرمای هوا در تابستان مشکلی ندارید، تابستان هم می توانید به این منطقه سفر کنید.گرمای هوا در این منطقه در فصل تابستان معمولا شدید است و افراد زیادی را از سفر منصرف می کنید. با تحمل گرما در تابستان در عوض می توانید از سواحل طلایی و آب بکر این خلیج برای آب تنی کردن و شنا استفاده کنید.

خلیج‌گواتر مانند هیچ از یک از خلیج های دیگر ایران نیست؛ از این رو است که می گوییم تجربه ای متفاوت پیش رویتان است. آن چیزی که این خلیج را منحصر بفرد و متمایز از خلیج های دیگر می کند صخره هایی است که سبب ایجاد موج شکن های طبیعی می شود. موج های دریا در اثر برخورد با این صخره ها، امواجی با طول بیشتر از ۵ متر را ایجاد می کنند و کمتر کسی است که امواجی به این ارتفاع را از نزدیک دیده باشد.

این مطلب را هم بخوانید
تالاب لیپار ؛ اعجاب انگیز ترین جاذبه ایران

لحظه ای تصور کنید، با دیدن امواج غول آسایی که ارتفاع آن ها گاهی به ۱۵ متر هم می رسد، چه حسی خواهید داشت؟  در ماه های تیر و مرداد به دلیل وزش باد ها، این پدیده را مشاهده خواهید کرد. گواتر نه تنها برای گردشگران داخلی، بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذابیت دارد. افراد بسیار زیادی در داخل و خارج کشور هستند که از این منطقه برای موج سواری استفاده می کنند.

خلیج گواتر چابهار پرندگان و قایق
خلیج گواتر چابهار

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین هتل های چابهار

خلیج گواتر روی نقشه

رفتن به گواتر و استفاده از دیدنی های آن، بسیار آسان است. باید بدانید که اگر گواتر مقصد گردشگری شما است، ابتدا حتما باید به چابهار بروید. راه های رسیدن به چابهار هم زمینی و هم هوایی است. و پس از رسیدن به چابهار تنها با طی کردن ۹۵ کیلومتر، به مقصد می رسید.

همچنین می توانید برای مقصد اولیه تان، زاهدان را انتخاب کنید. مزیت زاهدان آن است که می توانید همراه با قطار ماشین خود را حمل کنید و بدون خستگی راه و رانندگی به زاهدان، سپس چابهار و پس از آن به خلیج‌گواتر بروید. موقعیت خلیج‌گواتر در نقشه را در تصویر زیر می توانید ببینید:

خلیج گواتر روی نقشه
نقشه خلیج گواتر

در خلیج گواتر از کجاها دیدن کنیم؟

دیدنی های خلیج گواتر کم نیستند. حتی اگر جاذبه ای هم نداشت، آرامش و خاص بودن منطقه، باز هم ارزش سفر به آنجا را داشت. بازدید از کوه های مینیاتوری یا مریخی می تواند اولین دیدنی حیرت انگیز در سفرتان باشد. درخت انجیر معابد زمین، جاذبه اعجاب انگیز دیگری که تنها در منطقه گواتر یافت می شود، می تواند تجربه ای فوق العاده باشد.

در کنار آنها، دریاچه صورتی از دیگر شگفتی های این منطقه است که به شما حس خیالی بودن طبیعت آن جا را القا می کند. همچنین در این سفر می توان از بندر بریس، بندر پسابندر، خلیج گواتر و … دیدن کنید.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا درباره خلیج گواتر صحبت کردیم. تلاش کردیم تا اطلاعاتی ارائه دهیم که بتوانید در سفر به گواتر، سفری رویایی و فراموش نشدنی داشته باشید. لطفا تجربیات خود از سفر به این خلیج زیبا را با ما درمیان بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا