دیدنی های چابهار

سوغات چابهار تا اجناس ارزان این شهر به آن نیاز دارید، اینجاست!

سوغات چابهار تا اجناس ارزان این شهر به آن نیاز دارید، اینجاست!

چابهار یکی از محبوب ترین شهرهای جنوبی کشورمان که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. یکی از مهم ترین مزیت هایی که در شهر چابهار از آن بهره مند می شوید، قیمت های مناسب است؛ در واقع چابهار یکی از از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به خرید است.

چابهار در کنار زیبایی هایش، مرکزهایی بسیار مناسب برای خرید دارد. حیف است که در سفر به چابهار از خرید غافل شوید. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا سوغات چابهار را بیشتر بشناسیم.

از چابهار چی بخریم ؟

چابهار در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است؛ از این رو یکی از بهترین مکان ها برای خریدهای عمده است. هر چیزی که بخواهید، در چابهار می توانید پیدا کنید.

از سوغات چابهار گرفته تا کیف و کفش و خریدهای روزمره! یکی از دیدنی های که تحت هیچ شرایطی در چابهار نباید از دست بدهید، بازار سنتی آن است. مردم این بازار را از گذشته های دور به عنوان محبوب ترین بازار شهر می دانستند.

بیشتر افرادی که به عنوان فروشنده در این بازار فعالیت می کنند خانم هستند و در این بازار کارهای محلی قشنگ دیگری مانند حنا زدن روی دست هم انجام می شود. در ادامه می خواهیم با سوغات چابهار آشنا شویم و بگوییم چه خریدهایی در این شهر می توانید داشته باشید.

پیش از آن، لازم به ذکر است جدا از آنکه چابهار محل مناسبی برای خرید است، حمایت کردن از سوغات هر شهری، باعث رونق آن و پیشرفت هموطنانمان می شود. پس در کنار هم آثار باستانی هر شهر را زنده نگه داریم.

سوغات چابهار را می توانیم به دو دسته خوراکی ها و صنایع دستی آن تقسیم کنیم. پیشنهاد می دهید در سفر به این شهر، هیچ کدام را از دست ندهید.

در چابهار کجا بمانیم؟

بدون شک شمایی که در حال خواندن مطلب سوغات چابهار و اجناس ارزان چابهار هستید، یا به فکر سفر به این شهر هستید، یا اکنون در آنجا قرار دارید. اگر چنین است، یکی از چالش های پیش رویتان در سفر، محل اقامت است.

در واقع معمولا ایرانی ها، کارهای محل اقامتشان در سفر را به دقیقه ۹۰ واگذار می کنند و ریسک هایی را به جان خود و اعضای خانواده شان می خرند. هنگامی که به شهر چابهار رسیدید، با خستگی های مسیر، حوصله گشت و گذار برای پیدا کردن اقامتگاه ایده آلتان نخواهید داشت؛ از این رو بهترین کار آن است که این اقدام را پیش از سفرتان انجام دهید.

بدین منظور می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا استفاده کنید. سپنجا اقامتگاه هایی در شهر چابهار برایتان تدارک دیده است. تنها کافی است اقدام به اجاره سوئیت در چابهار کنید و به فکر بقیه سفرتان باشید.

قیمت اقامتگاه های چابهار از ۴۰ هزار تومان شروع می شود. در نظر داشته باشید پشتیبانی سپنجا در این مسیر همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. بیش از این منتظرتان نمی گذاریم؛ برویم تا با بهترین سوغات چابهار آشنا شویم:

سوغات چابهار (خوراکی ها)

از سوغات چابهار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار

 شیرینی لندو

در کوچه خیابان های چابهار، شیرینی های متنوعی به چشمتان می خورد که ممکن است تا به حال هیچ کدام از آنها را در شهرتان ندیده باشید. یکی از معروف ترین شیرینی های چابهار، همین لندو است که در ترکیبات آن خرما، گندم و کنجد به کار رفته است.

برای تهیه این شیرینی، پس از آنکه این سه ماده را باهم ترکیب کردند، زیر بار سنگین قرار می دهند تا چسبنده و سفت شود. برای رسیدن به این حالت سفتی، حداقل باید نصف روز در این مرحله باقی  بماند. هنگامی که مواد آماده شد، به آن شکل های متنوعی می دهند.

شیرینی لندو در چابهار

شیرینی لندو چابهارماهی و میگوی چابهار

هر وقت به شهرهایی که در نزدیکی دریا قرار دارند سفر کردید، حتما غذاهای دریایی آن را امتحان کنید. مردم محلی از تازه ترین گوشت ها انواع غذاهای دریای را پخت می کنندو یکی از زیباترین تجریه های سفرتان را رقم می زنند.

چابهار هم از آنجایی که شهری بندری است و در مجاورت دریا و اقیانوس قرار گرفته است؛ یکی از بهترین خریدهایی که در این شهر می توانید بکنید، ماهی و میگو تازه است.

تولیدات شیلات در این شهر جنوبی یکی از مهم ترین مشاغل به شمار می آید و بهترین را در اختیار شما می گذارد.

در این شهر انواع ماهی های مختلف مانند ماهی قباد، ماهی سنگر، ماهی شوریده، شیرماهی، اره ماهی، ماهی سرخو، ماهی حلوا سفید و … وجود دارد که امکان تهیه همه ی آنها در چابهار برایتان فراهم شده است.

ماهی میگو چابهار
ماهی و میگو چابهار

قیمت ماهی و میگو در این شهر نسبت به جاهای دیگر بسیار کم است و نه تنها گردشگران، بلکه افراد زیادی هستند که در ابتدای بازار یک جعبه یونولیتی خریداری می کنند و در آن یخ قرار می دهند تا ماهی ها به شهرشان برسد، خراب نشوند.

اگر به چابهار سفر می کنید، خرید ماهی و میگو را به روز آخر موکول کنید. آدرس بازار ماهی چابهار بلوار شهید ریگی، در سمت چیتان، خیابان دریا و در انتهای این خیابان است.

سوغات چابهار (صنایع دستی)

 حصیربافی

یکی از پرطرفدارترین هنرهایی که رد چابهار با آن مواجه می شوید، حصیر بافی است. این شغل زن و مرد ندارد و افراد زیادی مشغول به انجام آن هستند.

حصیربافی در این شهر به دو بخش مصرفی و صادراتی تقسیم می شود و محصولاتی را مانند سبدها، کیف حصیری، سبد نان، بادبزن، فرش و … تولید می کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به چابهار آن را از دست ندهید.

حصیر بافی در چابهار
حصیر بافی چابهار

چادر بافی

چابهار عشایر نشین زیادی دارد؛ از این چادر بافی هم در این شهر طرفداران خاص خودش را دارا می باشد. چادر های روی دار و با استفاده از موس بز تولید و بافته می شوند. خرید یکی از چادرهای عشایری، می تواند تجربه ای متفاوت در این شهر باشد.

چادر بافی درچابهار

چادر بافی چابهارقطعه های زینتی

تولید وسایل زینتی فعالیتی است که در بین مردم شهر نشین و عشایر چابهار بسیار رواج دارد. وسایل زینتی شمل حلزون هایی هستند که در آن تغییر شکل ایجاد می کنند یا دست بندها و گردنبندهایی دست ساز هستند. این وسایل زینتی محبوبیت بسیار زیادی برای گردشگران خارجی دارند.

وسایل زینتی چابهار
وسایل زینتی چابهار

سوزن دوزی

سوزن دوزی یکی از قدیمی ترین فعالیت هایی که در شهر چابهار است که بیشتر توسط زنان انجام می شود. سوزن دوزی در چابهار با اسم بلوچی دوزی هم یاد می شود. پارچه های سوزن دوزی شده چابهار بسیار زیبا هستند و یکی از بهترین انتخاب هایی هستند که برای خرید پیش رو دارید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با گورستانی ترسناک در چابهار به نام قبرستان جن تیس

 

سوزن دوزی در چابهار
سوزن دوزی چابهار

اجناس ارزان چابهار

مواردی که تا اینجا بررسی کردیم سوغات چابهار بودند، ما برای آن دسته از افرادی که برای خرید عمده به این شهر سفر می کنند هم خبرهای خوبی داریم. برخی از کالاها در چابهار با قیمتی بسیار مناسب تر پیدا می شوند و برای فروشندگان انتخاب خوبی هستند. در ادامه با برخی از این کالاها آشنا می شوید:

ابزار و تجهیزات کوهنوردی

کنارک، شهری است که در ۳۰ کیلومتری چابهار واقع شده است و آن را با عنوان شهر دست دوم فروشی می شناسند.

این شهر برای خرید لباس و اجناس شخصی شاید مناسب نباشد، اما یکی از مهم ترین کالاهایی که مردم را به این شهر می کشاند، وسابل کوهنوردی است. قیمت های کنارک از شهر های بزرگ دیگری مانند تهران و مشهد بسیار کمتر است و اجناس برند و خوبی را در آنجا می توانید پیدا کنید.

تجهیزات کوهنوردی در چابهار
تجهیزات کوهنوردی چابهار

صدف دریا

یکی از خاص ترین سوغاتی های که از شهر چابهار می توانید برای عزیزانتان ببرید، صدف هایی زیبا هستند. اگر کمی حوصله داشته باشید با گشتن در نزدیکی ساحل های چابهار می توانید صدف های زیبا و ارزشمند پیدا کنید. در غیر این صورت هم در بازارهای این شهر، صدف های زیبایی با قیمت مناسب به فروش می رسد.

 

فروش صدف در چابهار
فروش صدف در چابهار

میوه های استوایی

ممکن است کمی عجیب به نظر برسند، اما افراد زیادی هستند که از چابهار خرید میوه انجام می دهند. در چابهار میوه هایی خاص و استوایی با قیمت مناسب وجود دارد که شاید به کیفیت آنها را در جای دیگر نتوانید پیدا کنید.

به عنوان مثال یکی از پرفروش ترین این محصولات، زیتون است. گواوا هم میوه ای مانند گلابی است که طعم متفاوت و گسی دارد و با قیمتی بسیار مناسب در این شهر فروخته می شود.

میوه های استوایی چابهار
میوه های استوایی چابهار

ادویه

گردشگران زیادی هستند که چابهار را با ادویه های آن می شناسند. باید خرید ادویه های چابهار باید به بازار پیرزن ها بروید، ادویه هایی که در این بازار می خرید، در شهرهای دیگر نمی توانید پیدا کنید؛ از این رو توصیه می کنیم حتما چند مدل از آنهارا تهیه کنید. ادویه ماهی، ادویه کراهی و ادویه خورشتی را در این بازار از دست ندهید.

ادویه جات در چابهار
ادویه های چابهار

شکلات ها، لوازم آرایشی و وسایل برقی

اگر سری به بازارهای شیک منطقه آزاد چابهار بزنید، با تنوع باورنکردنی ای از محصولات رو به رو خواهید شد. در گذشته چابهار برای خرید وسایل برقی و لوازم آرایشی مانند بانه بود و قیمت ها بسیار مناسب بودند، اما اکنون دیگر این گونه نیست.

آن چیزی که چابهار را از شهر های دیگر برای خرید محصولات متمایز می کند، تنوع بسیار بالای انواع محصولات آرایشی و برقی است. همچنین شکلات های این بازار به گونه ای است که مانند آنهارا در شهر های دیگر ندیده اید. در سفر به چابهار هرگز این بازارها و شکلات های آن را از دست ندهید.

شکلات سوغات چابهار

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 30 میانگین: 3.7]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا