دیدنی های تبریز

غذاهای محلی تبریز + معرفی ۷ غذای خوشمزه

غذاهای محلی تبریز ؛ معرفی 7 تا از خوشمزه ترین های این شهر

تبریز یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای ایران است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. جاذبه‌‎های گردشگری تبریز سبب آن شده است که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. دیدنی‌های تبریز تنها به جاذبه‌هایش محدود نمی‌شود، بلکه این شهر غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای دارد که حتما باید در برنامه سفرتان قرار دهید.

تنوع غذاهای محلی تبریز آنقدر زیاد است که هر سلیقه ی را به خود راضی می‌کند. ممکن است وقتی از غذاهای تبریز صحبت می‌کنیم، ذهنتان فقط به سمت کوفته تبریزی برود، اما این غذا تنها یکی از خوشمزه‌‎های این شهر است.

با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید  تا با تعدادی از غذاهای محلی تبریز بیشتر آشنا شویم:

لیست غذاهای آذری | غذاهای محلی تبریز

در ادامه مهم ترین و معروف ترین غذاهای تبریزی و آذری را به ترتیب به شما معرفی خواهیم کرد:

 آش ماست، غذایی بسیار محبوب در نزد تبریزی ها

آش ها یکی از محبوب ترین غذاهای محلی تبریز در بین مردم شهر است. هر جا که حرف از غذاهای سنتی این شهر شود، حتما نوعی از آش در آن لیست قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تبریز حتما آش‌های آن را امتحان کنید.

برای درست کردن این غذای خوشمزه به سیب زمینی، برنج، پیاز، آب گوشت، ماست، هویج و کلم برگ نیاز دارید. برای تهیه آش ماست می‌توانید به جای ماست، در آن از کشک استفاده کنید و آن چیزی که در نهایت بدست می‌آورید، آش کشک است. دقت داشته باشید که آش کشک دارای رشته هم می‌باشد.

 دلمه برگ مو، پیش غذایی خوش طعم

دلمه برگ مو غذای خوشمزه دیگری از غذاهای محلی تبریز است که در اکثر نقاط کشورمان آن را سرو می‌کنند. پیشینه آن به تبریز بر می‌گردد. مردم تبریز معمولا از دلمه برگ مو برای پیش غذا استفاده می‌کنند؛ چرا که رنگ و بوی فوق العاده ای به سفره می‌بخشد. سبزی که برای تهیه این غذا استفاده می‌کنید، بسیار مهم است.

برای درست کردن دلمه برگ مو به پیاز سرخ کرده، برگ مو، روغن، سبزی، مرزه،  شوید، برنج و لپه نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

این مطلب را هم بخوانید
مرکز خرید ستاره باران تبریز | مرکزی لوکس‌ و مدرن + عکس
دلمه برگ مو از غذاهای محلی تبریز
دلمه برگ مو تبریزی

 خورش هویج، غذایی شیرین و خاص

خورش هویج یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای محلی تبریز است که طرفداران زیادی دارد. البته ممکن است با سلیقه همه ی افراد به دلیل طعم خاصی که دارد، جور نباشد.

همان طور که از نام این غذا هم مشخص است، ماده اصلی تشکیل دهنده آن هویج است که به صورت خلالی در خورش قرار دارد.

باید هویج ها را به خوبی سرخ کنید و پس از آن گوشت، پیاز، رب گوجه فرنگی هم به ترکیبتان اضافه کنید. برای آنکه رنگ و بویی بهتر به غذایتان ببخشید می‌توانید، از زعفران هم در این غذا استفاده کنید.

بعضی ها برای تهیه خورش هویج به آن آلو هم اضافه می‌کنند، این موضوع طعم آن را بسیار ملس تر می‌کند. فراموش نکنید که آبلیمو هم در نهایت به آن اضافه کنید.

خورش هویج از غذاهای محلی تبریز
خورش هیج تبریزی

آبگوشت تبریز را نباید از دست داد

آبگوشت دیزی سنگی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی تبریزاست. آبگوشت تبریز از آن دست غذاهایی است که تنها در تبریز می‌توانید مانند آن را بخورید. درست است که این غذا در شهرهای دیگر هم سرو می‌شود، اما دیزی تبریزی یک چیز دیگر است! مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا گوشت گوسفند، دنبه، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لپه و یا نخود است. اگر سری به شهر تبریز می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذای پر پروتئین را در برنامه تان قرار دهید.

 کوکوی لوبیا سبز، غذای افطار

کوکوی لوبیا سبز یکی از غذاهای محلی تبریز است که مردم بیشتر آن را برای زمان‌های خاصی مانند ماه رمضان و افطار سرو می‌کنند. مواد تشکیل دهنده این غذا گوشت چرخ کرده، هویج، پیاز، زعفران، تخم مرغ و لوبیا سبز است.

برای آن که بتوانید ظاهر بهتری به غذایتان بدهید و سفره تان را رنگین تر بکنید، می‌توانید کوکو را در نهایت با زرشک تزئین کنید. آیا تابحال مزه این غذا را چشیده اید؟ چه احساسی داشته اید؟

کوفته تبریزی، معروفترین غذای شهر

در سفر به تبریز، اگر سری به رستوران‌های مختلف شهر بزنید، معمولا کوفته تبریزی یکی از ثابت ترین غذاهای محلی تبریز در منوی همه رستوران‌ها موجود است. در گذشته ها این غذا به شکل‌های دیگری سرو می‌شده است و از گوشت چرخ کرده هم در آن استفاده نمی‌شده است.

قدیمی‌های تبریزی گوشت و بقیه مواد کوفته را آنقدر له می‌کردند و به آن سبزیجات و مواد دیگر هم در حین کار اضافه می‌کردند. سبزیجات عطر و طعمی فوق العاده به غذا می‌بخشد.

احتمالا شما برای یکبار هم که شده مزه این غذا را چشیده اید! در بخش نظرات می‌توانید در رابطه با طعم این غذا اطلاعاتی را به افرادی که تابحال مزه آن را نچشیده اند، ارائه کنید!

این مطلب را هم بخوانید
سفرنامه های تبریز | مرور خاطرات سفر به پایتخت گردشگری
کوفته تبریزی از غذاهای محلی تبریز
کوفته تبریزی

این روزها علاوه بر تهیه خود کوفته در دل آن بسته به سلیقه شان، مرغ، زرشک، آلو، پیاز و حتی گاهی تخم مرغ هم قرار می‌دهند. امتحان کردن کوفته تبریزی یکی از واجب ترین کارهایتان در طول سفر است. تحت هیچ شرایطی آن را از دست ندهید.

کباب بناب تبریز، یک چیز دیگر است

معمولا در بیشتر کباب فروشی ها در سطح کشور، کباب بناب هم در بین منوی آنها به چشم می‌خورد. این نوع از کباب یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر ایران است.

بناب شهری در استان آذربایجان شرقی است و زادگاه کباب بناب هم می‌باشد. کباب بناب در شهر تبریز هم به زیادی یافت می‌شود و یکی از خوشمزه ترین تجربه‌های عمرتان است. مهم ترین ویژگی کباب بناب تازه بودن گوشت آن است.

در تبریز محصولات دامی به وفور یافت می‌شود و کبابی هم که در این شهر تهیه می‌شود، یکی از تازه ترین ها است. اگر خواهان امتحان کردن کباب بناب در تبریز هستید، پیشنهاد می‌کنیم رستوران باختر اصلی را که در خیابان باختر واقع شده است، انتخاب کنید.

این رستوران یکی از معروف ترین‌های تبریز در سرو کباب است. در رستوران باختر جلوی چشمتان تازه ترین گوشت ها را همراه با رعایت نکات بهداشتی سیخ می‌کنند و پخت می‌کنند.

به یاد داشته باشید که ممکن است کباب همراه با برنج برایتان سرو نشود؛ چرا که معمولا در این شهر کباب را همراه با نان نوش جان می‌کنند.

کباب بناب از غذاهای محلی تبریز
کباب بناب تبریز

کلام آخر

به هر شهری از ایران که سفر می‌کنید، قطعا یکی از تجربه‌های متفاوتتان غذاهای محلی آن است. در بین جاذبه های گردشگری تبریز هم، غذاهای محلی آن چیز دیگری است! در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا غذاهای محلی تبریز را به شما معرفی کنیم.

در نهایت اگر شما هم غذاهای محلی دیگری بلد هستید، می‌توانید آن‌ها را به ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا