دیدنی های تبریز

لیست ۱۱ مورد از بهترین رستوران های تبریز

شما در این لحظه مشغول خواندن مقاله بهترین رستوران های تبریز مجله ما هستید، بنابراین به احتمال زیاد قصد دارید به تازگی راهی تبریز شوید. بله؟ پس لازم است بخاطر حسن سلیقه‌ای که دارید، به شما تبریک بگوییم. این شهر بسیار زیبا و تاریخی، مرکز استان آذربایجان شرقی است و بخاطر وقایع تاریخی بسیارش، از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متنوع زیادی برخوردار است . برای همین به طور پیوسته، توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

این شهر علاوه بر جاهای دیدنی، رستوران‌های متعددی در سراسر خود دارد که اکثراً درجه یک و ناب هستند. رستوران‌های این شهر به میزبانی منحصربه فرد و کادر مجرب مشهور هستند و انواع غذاها را اعم از سنتی، بین‌المللی و ایرانی‌ برای سلیقه‌های مختلف طبخ می‌کنند. بیایید بدون هیچ توضیح بیشتری، اصل مطلب را آغاز کنیم. با سپنجا همراه باشید تا بهترین رستوران‌های این شهر را بشناسید.

 

مطالعه بیشتر: طرز تهیه آش دوغ سرعین / اردبیل و تبریز

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

انتخاب رستوران همیشه دغدغه هر مسافری بوده و است. در این مقاله قرار است ۱۱ رستوران از بهترین‌های تبریز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

۱- رستوران بزرگ حاج علی

اگر دوست دارید طعم واقعی کباب را بچشید، در سفرتان به تبریز سری به رستوران بزرگ حاج علی بزنید. این رستوران در بازار قدیمی شهر قرار دارد و بهترین و باکفیت‌ترین غذاها را به دست مهمانان خود می‌رساند. سابقه این رستوران در طبخ غذا به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد. بنابراین امروز همه از آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های تبریز یاد می‌کنند.

دکوراسیون داخلی رستوران بسیار ساده و دنج است اما غذاهای آن به قدری لذیذ و باکیفیت طبخ می‌شوند که اگر از قبل میزی برای خود رزرو نکنید، جایی برای نشستن پیدا نخواهید کرد. اگر برای خرید به بازار قدیمی تبریز رفتید، خود را برای صرف یک وعده ناهار عالی به رستوران حاج علی دعوت کنید. فقط فراموش نکنید که رستوران تنها تا ساعت دو نیم بعد از ظهر به مشتریان خود خدمات می‌رساند و از این ساعت به بعد دیگر میزی برای نشستن وجود نخواهد داشت.

این رستوران انواع چلو کباب اعم از برگ با کوبیده، برگ معمولی، جوجه کباب و همینطور چلوکباب قلوه‌ای را در منوی خود دارد و در کنار آنها نوشیدنی و سوپ رایگان هم ارائه می‌دهد. فقط کافیست یکبار طعم کباب‌های حاج علی را بچشید تا در سفرهای بعدی هم سراغ همین رستوران بروید.

  • شماره تماس: ۳۵۲۴۷۳۸۹-۰۴۱

رستوران بزرگ حاج علی

۲- رستوران بام تبریز

یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز ، رستوران منحصربه فرد بام تبریز در بلندترین نقطه شهر است. از آنجا که این رستوران در ارتفاعات پارک عینالی تبریز واقع شده است، چشم اندازهای کم‌نظیری از طبیعت دارد که همیشه در ذهنتان باقی خواهند ماند. اصلاً بیشتر افراد از سراسر تبریز و ایران به این دلیل رستوران بام تبریز را برای صرف غذا انتخاب می‌کنند تا در کنار غذاخوردن از چشم اندازهای طبعیت نیز لذت ببرند. اگر چشم انداز برای شما هم در اولویت قرار دارد و دوست دارید سری به این رستوران بزنید، به آدرس اتوبان پاسداران، پارک جنگلی عینالی، بلندترین نقطه پارک و جنب مسجد عون علی مراجعه کنید. جهت رزرو میز می‌توانید با شماره تلفن ۳۲۳۷۱۳۳۳-۰۴۱ تماس حاصل فرمایید.

لوکیشن رستوران بام تبریز

رستوران بام تبریز

۳- رستوران دلستان

این رستوران را به آن دسته از افراد توصیه می‌کنیم که چندان اهل تشریفات و غذاهای عجیب و غریب نیستند. در عوض عاشق غذاهای سنتی مثل دیزی، کوفته و چلوکباب ایرانی الاصل هستند. اگر دقیقاً چنین چیزی مدنظرتان هست، در سفرتان به تبریز برای صرف غذا به رستوران دلستان یکی از بهترین رستوران های تبریز بروید. سبک این رستوران کاملاً سنتی است و غذاهای سنتی را با بالاترین کیفیت طبخ می‌کند.

فضای داخلی رستوران، یک فضای کاملاً سنتی با یک حوضچه در مرکز سالن، پنجره‌ها و میز و صندلی‌های چوبی است که برای شما یادآور باغچه‌های سنتی گذشته خواهد بود. اگر ترغیب شده‌اید تا سری به این رستوران بزنید، به آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، روبه روی جام جم مراجعه کنید. ضمناً می‌توانید با شماره تلفن ۳۳۳۳۰۰۳۴-۰۴۱ تماس بگیرید و از قبل برای خود میز رزرو کنید.

۴- رستوران نفیس

رستوران نفیس یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز است که آن‌را به علاقه‌مندان غذاهای ترکی توصیه می‌کنیم. رستوران نفیس با کادری مجرب و فضایی بسیار دنج و آرام، آماده میزبانی از مهمانان خود از سراسر ایران است. اگر دوست دارید طعم واقعی غذاهای ترکی را بچشید یا از طرفداران این سبک غذا هستید، جایی بهتر از رستوران نفیس را در تبریز پیدا نخواهید کرد. این رستوران از رستوران های تبریز ، خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی را با نازل‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. برای دسترسی به رستوران نفیس به آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان رودکی مراجعه کنید و برای رزرو میز با شماره ۳۲۹۰۰۶۵۵-۰۴۱تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را هم بخوانید
سفرنامه های تبریز | مرور خاطرات سفر به پایتخت گردشگری

رستوران نفیس

۵- رستوران ایپک یولی

در انتخاب رستوران، سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد از این رو بدون شک یکی از بهترین رستوران های تبریز به شمار می‌رود. همانطور که عده‌ای عاشق خوردن غذا در یک فضای کاملا سنتی هستند، عده زیادی هم عاشق غذاخوردن در فضاهای لوکس و مدرن هستند. برای این دسته از افراد، رستوران ایپک یولی را توصیه می‌کنیم که در یک فضای کاملاً لوکس به مهمانان خود خدمت رسانی می‌کند. البته این رستوران دارای دو شعبه در شهر تبریز است که در هر دو شعبه انواع غذاهای ایرانی و ترکی سرو می‌شود.

ایپک یولی از فضای بسیار شیک و بهداشتی برخوردار است و دکوراسیون داخلی خیلی جذابی هم دارد. حالا اگر دوست دارید، غذا خوردن در این رستوران را تجربه کنید، به آدرس: تبریز، خیابان دارایی دوم و مرکز تجاری کاسپین مراجعه کنید. شماره تلفن این رستوران ۳۵۲۳۸۸۹۰-۰۴۱ است که برای رزرو میز می‌توانید از آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: لیست مراکز خرید تبریز

۶- سفره خانه قائم مقام فراهانی

در لابه لای بهترین رستوران های تبریز ، هستند سفره خانه‌هایی که حتی بیشتر از برخی رستوران‌های بزرگ طرفدار دارند. یکی از آنها، سفره خانه قائم مقام فراهانی است که در یک زیر زمین ۱۱ متری اداره می‌شود. این فضا به قدری دلنشین و دنج است که دوست ندارید ساعت‌ها از جای‌تان تکان بخورید. جالب است بدانید این از قدیمی‌ترین سفره خانه‌های تبریز است و قدمت طولانی هم دارد. وارد آن که شوید، با لباس‌ها و عکس‌های قدیمی غافلگیر خواهید شد. مطمئن هستیم که بعد از خوردن غذاهای سنتی آذربایجان در این مکان، مشتاق می‌شوید که در سفرهای بعدی هم به اینجا سر بزنید. این سفرخانه در خیابان ششگلان تبریز، نرسیده به پل قاری و کوچه یخچال واقع شده است.

 

بهترین رستوران های تبریز

7- رستوران جلالی

رستوران جلالی از موفق‌ترین و بهترین رستوران های تبریز است که به دلیل استقبال زیاد مشتری‌ها، دو شعبه دیگر در تبریز تاسیس کرده است. شعبه اول در سال ۱۳۶۰ با انواع غذاهای دریایی، ترکی و بین‌المللی در شهر سردرود بنا شد و توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند.

این رستوران از پرسنل مجرب و خوش برخورد و آشپزهای حرفه‌ای برخوردار است که انواع غذاها را با بالاترین کیفیت برای مشتری‌ها آماده می‌کنند. کوفته تبریزی و کباب‌های رستوران جلالی بسیار محبوب هستند و توصیه می‌کنیم شما هم برای چشیدن آنها سری به رستوران بزنید. البته ناگفته نماند، غذاهای این رستوران از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند که از نظر ما با وجود کیفیت خوب و خدمات رسانی عالی واقعاً ارزشش را دارد.

در منوی این رستوران که یکی از پرآوازه‌ترین رستوران های تبریز است، می‌توان انواع کباب دلپذیر مانند شیشلیک با استخوان، کباب فیله، برگ ممتاز، برگ معمولی، بختیاری، جوجه کباب مخصوص به همراه برنج درجه یک ایرانی و  همینطور چلو ماهیچه گوسفندی، زرشک پلو با مرغ، ته چین مرغ، ماهی کبابی و… را پیدا کرد. برای دسترسی به شعبه یک رستوران جلالی باید به دروازه تهران و میدان بسیج بروید. همچنین می‌توانید با شماره تماس ۳۶۳۷۷۸۸۲-۰۴۱ تماس بگیرید، برای خود میز رزرو کنید یا آدرس و تلفن دو شعبه دیگر را  دریافت کنید.

لوکیشن رستوران جلالی تبریز

۸- رستوران برکه

یکی دیگر از بهترین رستورا‌های تبریز که مردم بسیار آن را قبول دارند و از غذاهای آن تعریف می‌کنند، رستوران برکه در سردرود است. برکه دارای یک فضای کاملا سنتی و دنج است که با درختان استوایی و گل و گیاهان زیاد تزئین شده است. اسم زیبای رستوران از برکه‌ای می‌آید که به زیبایی در مرکز آن جاری است و توسط درخنچه‌ها و گل و گیاهان احاطه شده است.

برکه با ظرفیت پذیرایی از ۲۸۰ نفر و طبخ انواع غذاهای ایرانی از جمله آبگوشت فرد اعلی، کباب‌ها، کوفته تبریزی و همینطور انواع چای و قهوه، امروز به یکی از بهترین رستوران های تبریز تبدیل شده و در تمام ساعت کاری خود، مهمانان زیادی را میزبانی می‌کند. این رستوران تنها ۲۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و غذاهایی باکیفیت اما ارزان‌تر از همه‌جا را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر در سفر به تبریز، دلتان برای یک آبگوشت درست و حسابی لک زد، سری به برکه بزنید.  این رستوران علاوه بر آبگوشت، انواع کباب بره، ماهی و مرغ را به همراه برنج درجه یک ایرانی طبخ می‌کند. همچنین چلو مرغ، پیتزا چیکن، پیتزا قارچ و گوشت، همبرگر و… را نیز در منوی خود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
آش دوغ تبریز + دستور پخت

بهترین رستوران های تبریز

۹- رستوران اجاق

همانطور که می‌بینید، تنوع رستوران در شهر تبریز بسیار زیاد است. رستوران اجاق یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز است که لذت غذا خوردن در یک رستوران منحصربه فرد را به شما می‌دهد. می‌دانید چرا می‌گوییم رستوران اجاق از منحصر به فرد‌ترین رستوران های تبریز است؟ شاید تعجب کنید، اما در این رستوران چیزی به اسم آشپزخانه برای طبخ غذا وجود ندارد! بله درست شنیدید، غذاهای این رستوران نه تنها در آشپزخانه آماده نمی‌شوند بلکه روی میز مشتری و دلخواه آنها سرو می‌شوند!

این یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی است که تاکنون در رستوران‌ها اجرا شده است و باید برای شما هم جالب باشد، اگر کباب دلخواهتان روی میزی که نشسته‌اید، آماده شود. فقط کافیست، گوشت قرمز یا سفید را انتخاب کنید تا سرآشپز به بهترین شکل آن را برایتان کباب کند. لازم است بدانید، این رستوران از ساعت یک ظهر تا چهارو نیم بعد از ظهر برای وعده ناهار و از هفت غروب تا دوازده شب برای وعده شام به مشتری‌های خود خدمت رسانی می‌کند. رستوران اجاق در کیلومتر ۵ جاده تبریز و ابتدای جاده کند رود واقع شده است. اگر می‌خواهید از قبل برای خود و خانواده میز رزرو کنید، با شماره  ۳۶۳۰۴۶۲۷-۰۴۱ تماس بگیرید.

بهترین رستوران های تبریز

۱۰- رستوران وحید

رستوران وحید نیز از بهترین رستوران‌های تبریز است که قدمتی بالای ۱۰ سال دارد. غذاهایی که در این رستوران طبخ می‌شوند، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در انواع مختلف به دست مشتری می‌رسند. شما می‌توانید در فهرست غذاهای این رستوان غذاهایی مثل کباب شیشلیک گوسفندی، فیله کباب گوسفندی و گوساله، دوش کباب گوساله، ماهی کباب، کباب دونر، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی، خوراک ماهی سفید، کوفته تبریزی و سایر موارد را پیدا کنید و نوع دلخواه خود را با بهترین کیفیت دریافت کنید.  اگر این رستوران توانسته توجه شما را نیز به خود جلب کند، کافیست در سفرتان به تبریز خود را به میدان مجتمع لاله پارک در خیابان شهید فهمیده بزنید. رستوران وحید در طبقه زیرزمین این مجتمع قرار دارد.

بهترین رستوران های تبریز

۱۱- رستوران گازماخ

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های تبریز که بخاطر طعم و کیفیت بی‌نظیر غذاهایش زبانزد عام خاص شده است، رستوران گازماخ است. اسم جالب این رستوران در زبان ترکی به معنای ته دیگ است و جالب‌تر اینکه حتماً تکه‌ای از آن در کنار غذاهای رستوران دیده می‌شود. در گازماخ، روی شکل و ظاهر غذاها خیلی کار می‌شود و حتماً در بشقاب‌های چینی بسیار زیبا، سرو می‌شوند.

 یکی دیگر از عواملی که باعث شده گازماخ در زمره بهترین رستوران‌های تبریز قرار بگیرد، فضای دنج و بسیار آرامی است که از لحاظ تمیزی، نظیر ندارد. معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذای گازماخ، کباب تابه‌ای سنتی تبریز است که در لیست کباب تابه‌ای‌های اصل تبریز قرار دارد. علاوه بر کباب تابه‌ای غذاهای دیگری مثل باقالی پلو با ته دیگ، فسنجان، کشک بادمجان، کوفته، کباب شیشلیک، کباب برگ، خورشت هویچ و… پیدا می‌شود. گازماخ از آن رستوران‌های است که اگر انتخاب‌تان قرار بگیرد هرگز پیشمانتان نخواهد کرد.

سخن آخر…

در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا از بین تعداد بی‌شمار، بهترین رستوران های تبریز را به شما معرفی کنیم تا در سفرتان به این شهر زیبا بتوانید لذت و طعم واقعی غذاها را بچشید. این فهرست می‌تواند برای شکم گردان تبریز بسیار مفید واقع شود زیرا آنها را به بهترین غذاخوری‌های شهر هدایت خواهد کرد. بهتر است بگوییم، فهرست پیش رو برای ذائقه‌های مختلف مناسب است. خواه دلتان بخواهد در یک فضای سنتی غذا میل کنید، خواه لوکس و تشریفاتی، نوع مناسب خود را از بین آنها خواهید یافت. فقط کافیت فهرست رستوران‌های یزد را با دقت بیشتری مرور کنید.

 برای رفتن به تبریز، استخاره نگیرید چرا که این یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشورمان است و دلایل زیادی برای جذب گردشگران به سمت خود دارد. مثلاً جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، رستوران‌های منحصربه فرد، پارک‌ها، مراکز خرید لوکس و… جهت اقامت در تبریز نیز می‌توانید از طریق سایت سپنجا اقدام به اجاره سوئیت در تبریز نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    من دو هفته پیش تبریز بودم و یکی از رستوران هایی که رفتم رستوران برکه در منطقه رودسر تبریز بود، خوب از آنجایی که سایت شما را مطالعه کردم خوب بعنوان یکی از جاهایی که باید می رفتم انتخاب کردم ولی کیفیت غذای آن اصلا با آن تبلیغی که برای این رستوران شده بود همخوانی نداشت. دیزی آن در ظرف زیبایی بود که با شعله روشن و گرم آورده شد ولی چه از نظر کیفیت، چه از نظر میزان گوشت داخل آن اصلا مناسب نبود. در مورد کوفته، کوفته ایی که در بازار خورده بودیم بسیار بهتر بود. کباب آن خوشمزه بود. در کل با توجه به مسافتی که باید برای این رستوران به خارج از شهر بروی در مقایسه با رستوران ایمانی سردرود یا رستوران حاج علی کیفیت و میزان غذای آن بسیار بسیار پایین تر بود، تنها نکته آن فضای داخل رستوران و ماهی های کوی داخل حوض بود.
    لازم دیدم این نکات را بیان کنم تا این موارد را هم در معرفی رستوران ها لحاظ نمایید.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا