دیدنی های تبریز

روستای صخره ای کندوان | سفری کوتاه به جذاب ترین مقصد ایران! + اقامتگاه ارزان

آیا تا به حال سفر به روستاهای ایران، به ذهنتان رسیده‌است؟ یا تجربه چنین سفرهایی را داشته‌اید؟ اگر جوابتان نه است؛ می‌توانید پای صحبت گردشگرانی بنشینید که به روستاهای ایران سفر می‌کنند. آن‌ها می‌گویند، این سفرها، بخشی از عمرشان است که اصلاً حساب نشده‌ است. البته هر روستایی چنین تجربه ای فوق‌العاده را برایتان نمی‌سازد. بیایید، با هم سری به یکی از پرطرفدارترین و البته زیباترین روستاهای ایران بزنیم. روستای صخره ای کندوان که یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های ایران است! برای شناخت این روستا، عجله نکنید. اگر می‌خواهید:

  • در آینده ای نزدیک سفر کنید
  • به دنبال یکی از خاص‌ترین مقصدهای گردشگری ایران می‌گردید
  •  روستای صخره ای کندوان را تمام و کمال بشناسید

به خواندن این مطلب ادامه دهید و سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

جذابیت‌های روستای صخره ای کندوان چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم این روستا را برایتان معرفی کنیم، بهتر است دلتان را برای انتخاب مقصدتان حسابی قرص کنیم.

روستای کندوان، روستایی صخره ای است که در دل کوه‌ها واقع شده‌است. یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده‌است این روستا، همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران باشد، منحصر به فرد بودن آن در دنیا است.

می‌پرسید چرا؟

کندوان، یکی از سه روستای صخره ای دنیا است که امکان اقامت در آن وجود دارد. دو مورد دیگر در گورمه ترکیه و داکوتای آمریکا قرار دارند.

بنابراین اگر تصمیم به سفر و بازدید از روستای صخره ای کندوان دارید، باید بدانید با یکی از شگفتت انگیزترین جاذبه‌های ایران رو به رو هستید.

نمایی از روستای کندوان تبریز

روستای کندوان کجاست؟

روستای صخره کندوان، یکی از جاهای دیدنی اسکو است که در استان زیبای آذربایجان شرقی واقع شده‌است.

این روستا، در فاصله ۶۵ کیلومتری تبریز و ۱۸ کیلومتری خود شهرستان اسکو قرار دارد. به همین دلیل است که بیشتر مسافران این روستا، از تبریز هستند.

در واقع، معمولاً گردشگران بخشی از سفرشان را به بازدید از تبریز و جاذبه‌های گردشگری اش، اختصاص می‌دهند و یکی دو روز از این سفر را در روستای کندوان می‌گذرانند. در نتیجه، با این کار، با یک تیر دو نشان می‌زنند و یکی از بهترین سفرهای عمرشان را تجربه می‌کنند.

شما چه تصمیمی برای این سفر دارید؟ از تبریز هم دیدن می‌کنید؟

چگونه به کندوان برویم؟

و اما، چگونه خودتان را باید به روستای صخره ای کندوان برسانید؟

برای رفتن به روستای کندوان، پیش از هر چیز باید خودتان را به استان آذربایجان شرقی برسانید و راهی شهرستان اسکو شوید.

در مسیر، بعد از گذر از تاسکو و شهر اسفنجان، در هفت کیلومتری جاده، به یک دو راهی می‌رسید. اگر مسیر سمت چپتان را انتخاب کنید، به روستای صخره ای کندوان می‌رسید.

این مسیر، برای کسانی است که می‌خواهند با ماشین شخصی شان به کندوان بروند و لذت سفر جا ه ای را به خودشان هدیه دهند.

چگونه به کندوان برویم؟

با این وجود، ممکن است بخواهید با وسایل حمل و نقل دیگری به کندوان بروید. در چنین شرایطی، خودتان را به شهرستان اسکو برسانید.

در آنجا، با کمی پرس و جو، متوجه می‌شوید که افراد زیادی هستند که شما را به روستای کندوان ببرند. یکی از ماشین‌ها را انتخاب کنید، سفر پر ماجراجویی تان را آغاز کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با عمارت عالی قاپو تبریز

آشنایی با عمارت عالی قاپو تبریز

راستی! حالا که صحبت از سفر جاده ای شد، مطلب زیر را برای بهبود این سفر، از دست ندهید:

آب و هوای روستای کندوان

انتخاب بهترین زمان سفر، یکی از نکات مهمی است که همواره باید به آن توجه داشته باشیم. در واقع، اگر بهترین زمان هر مقصدی را انتخاب کنیم، لذت سفرمان چندین و چند برابر می‌شود و بهتر است بگوییم، هر ۲۴ ساعت، ۴۸ ساعت می‌گذرد.

کندوان هم از این قاعده مستثنی نیست و بازه زمانی خاص خودش را دارد!

کندوان جزو آن دسته از روستاهایی است که بارش‌های زیادی دارد. همچنین خوب است بدانید پاییز زمستان‌های این روستا، سرد است و باران و برف‌های فراوان، پذیرایتان خواهند بود.

در مقابل، اوایل بهار و اواخر تابستان، این روستا دارای آب و هوایی خنک است. بنابراین، ابتدای فصل بهار و آخر تابستان، بهترین زمانی است که می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری روستای صخره ای کندوان، انتخاب کنید.

آب و هوای روستای کندوان

معماری روستای کندوان

اگر به کندوان سفر کنید، عجیب‌ترین دیده‌هایتان را در آنجا خواهید دید!

در واقع معماری و جالب روستای صخره ای کندوان، جذابیت آن را بسیار بیشتر کرده‌است و برای کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند، کمی غیر معمول است.

مردم این روستا، در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که به آنها اصطلاحاً قیه یا کران یعنی همان صخره می‌گویند. صخره‌هایی که محل زندگی مردم روستای کندوان را تشکیل داده‌اند، مخروطی شکل هستند و تا جایی که امکان کندن سنگ‌ها وجود داشته‌است، پیش رفته‌اند. جالب است بدانید برخی از کران‌ها، دارای بلندی بیش از ۶۰ متر هستند!

اگر می‌خواهید قدیمی‌ترین خانه‌های این روستا را ببینید، به سمت مسجد جامع قدیمی بروید. ابتدایی‌ترین خانه‌ها، در اطراف این مسجد ساخته شده‌اند. البته با گذشت زمان، ابتدا بخش غربی روستا، و بعد از آن قیمت شرقی، کنده شده‌است و به خانه‌های افراد محلی این روستا، تبدیل شده‌است.

جالب است بدانید یکی از شرایط ازدواج در این روستا، داشتن صخره ای کنده شده برای پسر اس که تبدیل به محل زندگی عروس و داماد شود.

همچنین، از دیگر نکات جالب این روستا، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کران‌ها، گافی دو طبقه هستند و ارتباط این طبقات، به وسیله پله‌هایی سنگی و زیبا است.

بیشتر بخوانید: سفرنامه های تبریز

اگر بخواهیم زیبایی‌های این روستا در یک جمله کوتاه، خلاصه کنیم می‌گوییم:

“زیبایی‌های این روستا، حسابی ارزش دیدن دارد. آن را از دست ندهید!”

نمایی از معماری روستای کندوان

سوغات روستای کندوان

مگر می‌شود به روستای صخره ای کندوان رفت و سوغات فوق‌العاده آن را نخرید؟

و اما سوغات روستای کندوان چیست؟

مهمترین خوردنی خوشمزه این روستا که مانند آن را نمی‌توانید دیگر پیدا کنید، عسل کوهستانی است. البته این انتهای ماجرا نیست!

به غیر از عسل، خوردنی‌های دیگری مانند لبنیات طبیعی، آب معدنی اصیل، گردو، گیاهان دارویی، شیره انگور خالص، بادام و … بخشی از سوغات دیگر این روستا هستند.

همچنین از آنجایی که خشکبار، به سبب وجود آب و هوای خوب، یکی از مهمترین محصولات استان آذربایجان شرقی به‌شمار می‌آید، بهترین و باکیفیت‌ترین آنها را می‌توانید در کندوان پیدا کنید.

اگر در زمان عید و تعطیلاتش به روستای صخره ای کندوان می‌روید، ممکن است خوش شانس باشید و نمایشگاه‌های صنایع دستی آن هم برقرار باشد. در این نمایشگاه‌ها، انواع هنرهای دستی این روستا مانند معرق و کنده کاری، منبت، سفال، چاپ باتیک (هنر خاص شهرستان اسکو)، قالی، گلیم و … را بازدید و خریداری کنید و به عنوان یکی از یادگاری‌های این سفر، در کنار خانه تان قرار دهید.

این مطلب را هم بخوانید
مسجد کبود تبریز، فیروزه ی درخشان ایران

جاهای دیدنی روستای صخره ای کندوان

چه جاذبه‌هایی در این روستا، انتظارتان را می‌کشد و قرار است اوغات فراغتتان را پر کند؟

پیش از هر جاذبه ای، خود معماری روستا و جذابیت‌های خانه‌هایش و مردم خونگرم، همه و همه دلیلی هستند که این روستا را به یکی از خاص‌ترین مقصدهای گردشگری ایران تبدیل کرده‌است.

بنابراین، زمانی که به کندوان رسیدید، قبل از هر چیز، به فکر لذت بردن از محیطی که در آن هستید، باشید.

جدا از معماری این روستا، طبیعت سرسبز و زیبای آن، آب و هوای کوهستانی دلپذیر، رودخانه‌های پرآب، مناطق ییلاقی و زیبای اطراف روستا، باغ‌های این منطقه و … همه می‌توانند به بخشی از جاهای دیدنی سفرتان تبدیل شوند.

همچنین، در بسفر به روستای صخره ای کندوان، از چشمه آب معدنی آن غافل نشوید. چشمه ای که یکی از بهانه‌های گردشگران برای سفر به این روستا است و با خاصیت‌های درمانی اش، از انتخابتان مطمئنتان می‌کند.

اگر چشمه‌های معدنی و تاثیر فوق العاده‌شان در سلامتی را نمی‌شناسید، مطلب زیر کمک زیادی بهتان می‌کند:

نمایی از طبیعت و جاهای دیدنی کندوان

اقامت در کندوان

و در آخر، اقامت در کندوان چگونه است؟

می‌دانیم که اقامت در مقصد گردشگری مان، همیشه یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های سفر بوده‌است؛ چرا که پیدا کردن محل اقامت ایده‌آل با ویژگی‌های مد نظرمان در هر جایی، آنقدرها هم راحت نیست.

با این وجود، همه این فکرهای منفی را در روستای صخره ای کندوان، دور بریزید!

در سفر به این روستا، تنها یک انتخاب پیش رویتان قرار دارد و آن هم اقامت در خانه‌های روستایی و یا صخره ای آنجا است. (البته، بهترین بخش سفر هم هست)

اگر می‌خواهید در روستای کندوان اقامت داشته باشید، می‌توانید از هتل بین‌المللی لاله کندوان، به عنوان سومین هتل صخره ای دنیا و اولین هتل زنده دنیا، استفاده کنید.

همچنین، گزینه‌های دیگری هم پیش رویتان قرار دارد. بدین منظور، ۰ تا ۱۰۰ روی سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا، حساب باز کنید. چگونه؟می‌توانید سری به صفحه رزرو سوئیت در کندوان بزنید و انواع خانه‌ها را با ویژگی‌هایشان ببینید و پیش از سفرتان، رزرو کنید.

با این کار، نه تنها در کوتاهترین زمان به خواسته تان می‌رسید؛ بلکه خیالتان از بابت جا و مکان هم راحت می‌شود.

همچنین در صورت وجود هر گونه سؤالی می‌توانید با پشتیبان‌های ما تماس بگیرید.

نمایی از یکی از اقامتگاه های روستای کندوان

در آخر…

در نهایت، به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، لازم است بگوییم سپاسگزاریم وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید! اگر تجربه و یا سؤالی از سفر به روستای صخره ای کندوان دارید، حتماً و حتماً در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا، به اشتراک بگذارید.

ما برای نظرتان، ارزش زیادی قائل هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا