جاهای گردشگری دنیا

با شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه آشنا شوید!

اگر سری به کوش آداسی زده باشید، بدون شک با جاذبه های بی نظیری که در آن جای گرفته است آشنا هستید. تور کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تورهای ترکیه به حساب می آید و مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

کافی است عزم تان را جزم کنید و خودتان را به این ناحیه منحصر به فرد برسانید. کوش آداسی به دلیل سواحل زیبایی که در خود دارد مقصد بسیاری از مسافران نوروزی است. این شهر در واقع یک جزیره زیبا، آرام و دوست داشتنی است که در ۷۱ کیلومتری آیدین ترکیه واقع شده است.

خیلی ها این جزیره را تنها با سواحل متعددی که در دور و اطراف آن جا خوش کرده اند می شناسند. با اینحال کوش آداسی جاذبه های گردشگری دیگری هم در خود دارد و همین امر می تواند بهترین دلیل برای سفر به جای جای آن باشد.

در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به بررسی شهری باستانی به نام پرین بپردازیم و ببینیم بعد از سفر به کوش آداسی و بازدید از این شهر باستانی چه تجربیاتی قرار است به دست آوریم. پس همراه سپنجا باشید.

پرین-در-کوش-آداسی

ویرانه های شهر باستانی هلنیستیک پرین کوش آداسی ترکیه

زمانی که ۴۰ کیلومتر از شهر کوش آداسی فاصله می گیرید با شهری باستانی رو به رو می شوید که آن را به اسم شهر باستانی هلنیستیک پرین می شناسند. این شهر در میان منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است و عظمت و زیبایی خاص را برایتان تداعی می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر باستانی پرین یک بندر باستانی است که در روزگاران قدیم محل تجارت مردمان محلی بوده و داد و ستدهای مختلفی را به خود دیده است. قدمت این ناحیه به سیصد سال قبل از میلاد باز می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین هتل های لاس وگاس

در آن دوران بندر پرین یکی از بندرگاه های اصلی برای تجارت محسوب می شد. زمانی که رودخانه مایندر خشک شد این شهر هم به گل نشست و بندر با تمام ابهت خود سقوط کرد. معبد آتنا که در بالاترین نقطه شهر قرار  گرفته است یکی از جاذبه های اصلی این ناحیه به حساب می آید.

در کنار همه این مواردی که بیان کردیم می توانید از آمفی تئاتر ۶۵۰۰ نفری این شهر هم دیدن کنید و خودتان را با موارد جذاب و شگفت انگیزی که در دل خود جای داده است آشنا نمایید.

چه مکان های گردشگری دیگری در نزدیکی شهر باستانی پرین کوش آداسی قرار دارد؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم شهر کوش آداسی میزبان جاذبه های گردشگری مختلفی است که در اطراف و نزدیکی آن واقع شده اند. اگر شهر باستانی پرین را زیر و رو کردید و همه جاذبه هایی که در آن جا خوش کرده اند را به تماشا نشستید بهتر است سری به سایر جاذبه های باستانی که در نزدیکی این ناحیه قرار گرفته اند بزنید و بیشتر از قبل با تاریخ ترکیه و رویدادهایی که در آن رخ داده است آشنا شوید.

شهر-باستانی-میلتوس

شهر باستانی میلتوس

اگر فکر می کنید پرین تنها شهر باستانی است که به هنگام سفر به ترکیه می توانید از آن بازدید کنید سخت در اشتباهید. در میان همه جاذبه هایی که با سفر به کشور ترکیه انتظارتان را می کشند، میلتوس جایگاه ویژه ای دارد.

این شهر باستانی یکی دیگر از شهرهای بندری ترکیه محسوب می شود که به دوران هلنیستیک تعلق دارد. اگرچه شهر پرین به دلیل لای گیری تخریب شد و زیر آب رفت، اما شهر باستانی میلتوس تا قرن ۱۴ پا بر جا بود و تجارت در آن همچنان ادامه داشت.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لبنان

باقی مانده های این شهر ترکیبی از دوره های مختلف است و به همین دلیل یکی از بهترین جاذبه های ترکیه به حساب می آید. زمانی که به این شهر سفر می کنید باید بازدید از آمفی تئاتر ۱۵۰۰۰ نفری آن را از نزدیک تماشا کنید و عظمت و زیبایی اش را تحسین نمایید.

آمفی تئاتر میلتوس یکی از جاذبه های مهم این شهر به حساب می آید و در دوره یونانی ها ساخته شده است. حمام های فائوستینا یکی دیگر از جاذبه هایی است که در این شهر باستانی به چشم می خورد. این حمام ها در قسمت جنوبی شهر جا خوش کرده اند و به خوبی حفظ شده اند.

 حرف آخر

سفر به ترکیه و بازدید از شهرهای مختلف آن همچون کوش آداسی می تواند تجربه های ناب و بی نظیری را برایتان فراهم کند. اگر به کوش آداسی سفر کردید، بازدید از شهر باستانی پرین و میلتوس را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید. این دو شهر باستانی یادآور روزهای گذشته این کشور هستند و اطلاعات خوبی درباره تاریخ آن در اختیارتان قرار می دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا