دیدنی های شیراز

نارنجستان قوام، شاهکار معماری در قلب شیراز

باغ نارنجستان قوام شیراز یکی از جاذبه‌های معروف و منحصر به فرد از نظر معماری در ایران است. امروز سپنجا قصد دارد، شما را با بخش‌های مختلف نارنجستان قوام آشنا کند. این باغ زیبا از زمان قاجار به یادگار مانده‌است و در طول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.

شما هم اگر می‌خواهید بدانید نارنجستان قوام کجاست و از چه طریق باید به آنجا برویم، باید تا پایان این مقاله همراه با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا باشید.

مزیت‌های بازدید از نارنجستان قوام شیراز

همه جاذبه‌های گردشگری شیراز جابیت‌های خاص خود را دارند. یکی از این جاذبه‌های تاریخی این شهر، نارنجستان قوام نام دارد که نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. از مزیت‌های این جاذبه گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و شهرت بالای آن در بین باغ‌های ایرانی
  • وجود موزه و اشیای اهدا شده توسط یک ایران‌شناس آمریکایی به نام پروفسور پوپ در این عمارت
  • وجود هفت هنر ارزشمند ایرانی: گچ بری، نقاشی سنتی، آینه کاری، آجرکاری، سنگ تراشی، معرق کاری و منبت کاری

نارنجستان قوام شیراز را بهتر بشناسید

تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری شیراز در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارند. نارنجستان قوام هم یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این خیابان است. این باغ زیبا نمایانگر جلوه زیبایی از معماری دوران قاجار خوب است.

بسیاری از مردم این مکان را با نام باغ قوام می‌شناسند. فضای باغ و درختان نارنج هم سبب شده، تا به این باغ، نارنجستان قوام بگویند.

نارنجستان قوام از بهترین جاهای دیدنی شیراز

نارنجستان قوام کجاست؟

نارنجستان قوام شیراز در قسمت قدیمی و شرقی شیراز قرار دارد. البته وجود دو دروازه دولت و منذر و محله درب شیخ در این محل باعث شده بود تا نارنجستان قوام برای مردم آن زمان اهمیت بالایی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین هتل های شهر شیراز

هفت هنر ایرانی شامل گچبری، نقاشی و نگارگری سنتی، تزئینات آینه کاری، آجرکاری، حجاری سنگ، معرق کاری و منبت کاری در این بنای جذاب، به بهترین شکل به‌کار برده شده است.

حال و هوای دلنشین نارنجستان قوام شیراز

در سفر به شیراز برای استراحت و آرامش باید مکانی را برای تفریح انتخاب کنید، که روحتان را تازه کند. باغ نارنجستان قوام از جمله باغ‌هایی است که بهترین فرصت را برای گذراندن لحظات خوش و ایجاد آرامش فراهم می‌کند.

حال و هوای این باغ بسیار جذاب و گیرا است، به طوری که برای لذت بردن می‌توانید، چند ساعتی به گشت و گذار در این باغ بپردازید و از تماشای انواع درختان و پوشش‌های متنوع گیاهی لذت ببرید.

ممکن است، شما اهل بازدید از مکان‌های تاریخی نباشید، اما با آمدن به نارنجستان قوام و دیدن جاذبه‌های تاریخی مجذوب زیبایی‌هایش خواهید شد، در نهایت هنگام بازگشت نمی‌توانید به راحتی این مکان را ترک کنید.

نارنجستان قوام در شهر شیراز

امکانات رفاحی نارنجستان قوام شیراز

در نارنجستان قوام شیراز، قهوه‌خانه ای وجود دارد، که با رفتن به آنجا می‌توانید لحظات خوشی را برای خود و سایر همسفران رقم بزنید. این قهوه‌خانه علاوه بر ارائه انواع نوشیدنی‌ها، عرقیجات گیاهی و شربت‌های شیرازی هم برایتان سرو می‌کند.

بعد از نوشیدن شربت می‌توانید برای ثبت عکس‌های خاطره انگیز، لباس‌های سنتی بپوشید و در باغ قاجاری عکس بگیرید.

زیبایی‌ها و ویژگی‌هایی مانند هفت هنر و درختان بهار نارنج، باعث می‌شود که نتوانید این باغ تاریخی را با سایر باغ‌های ایران مقایسه کنید.

معماری نارنجستان قوام 

معماری نارنجستان قوام شباهت زیادی به سبک معماری دوره قاجار دارد. البته طرح اصلی برای ساخت این باغ برگرفته از معماری دوره زندیه می‌باشد. یکی از ویژگی‌ها مهم معماری ایرانی که در این باغ به چشم می‌خورد، اصل تقارن است.

قرار گرفتن تالار آینه یا ایوان اصلی در مرکز باغ و شکل هماهنگ اتاق‌ها در سمت راست و چپ فضای داخلی، اتفاقی نیست. سازندگان باغ برای ایجاد تفاوت در طراحی باغ‌های ایرانی، اصل تقارن را بکار گرفته‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
مسجد نصیرالملک شیراز، متفاوت‌ترین مسجد ایران

جاهای دیدنی نارنجستان قوام شیراز

عمارت کاخ، باغ، حمام، زنجیر خانه، اصطبل و مکتب خانه از مهم‌ترین بخش‌های مجموعه تاریخی نارنجستان قوام شیراز هستند.

بیشترین تزئینات معماری نارنجستان قوام را می‌توانید روی نمای عمارت مشاهده کنید. بخش‌های دیگر این باغ شامل خانه عرقی‌ها، حمام گچینه، زیرزمین و موزه نارنجستان اشاره کرد.

معماری نارنجستان قوام

چگونه به نارنجستان قوام شیراز برویم؟

مسیر رفتن به نارنجستان قوام زیاد سخت نیست، تنها باید به سمت خیابان لطفعلی خان زند بروید، بعد از آن با نارنجستان قوام شیراز مواجه خواهید شد.

ساعات بازدید نارنجستان قوام از ۸ صبح تا ۲۰ شب می‌باشد. شما در همه ایام سال به غیر از ایام سوگواری می‌توانید از این جاذبه گردشگری بازدید کنید.

نارنجستان قوام کجاست

اقامتگاه در نزدیکی نارنجستان قوام کجاست؟

در نزدیکی نارنجستان قوام و مرکز شهر شیراز اقامتگاه‌های بسیار مجهز و با کیفیتی وجود دارد.  شما می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه ای که دارید، یکی از آن‌ها انتخاب کنید.

البته انتخاب اقامتگاه هنگام سفر و گشت و گذار قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

سپنجا برای کاهش مشکلات در حین سفر در شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز، اقامتگاه‌های متنوعی را با مناسب‌ترین قیمت برای شما گردشگران در نظر گرفته‌است.

کافیست برای رزرو سوئیت در شیراز وارد سایت سپنجا شوید. بعد از بررسی هر کدام از اقامتگاه‌ها می‌توانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

اقامت در هتل آپارتمان در شیراز

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نارنجستان قوام شیراز پرداختیم. از تاریخچه این باغ، معماری و تزئینات باغ سخن گفتیم.

اگر شما هم از این جاذبه بازدید کرده‌اید ما در سپنجا منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما درباره این نارنجستان هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا