دیدنی های شیراز

جاهای دیدنی سپیدان

معرفی دیدنی های سپیدان لیست جاذبه ها و تفریحات

شاید تصورش عجیب باشد که شهری در جنوب ایران وجود دارد که در زمستانها تبدیل به یکی از بهترین پیست های اسکی ایران می شود و در تابستانها به خاطر رودخانه و چشمه سارهایش تبدیل به مقری رویایی، دلپذیر و خنک برای همه کسانی که از گرمای داغ تابستان به ستوه می آیند.

سپیدان زیبا محجوب و رویایی، آرام و بی سروصدا  در میان کوه های زاگرس نشسته  است و با طبیعت بسیار زیبایش به همه کسانی که پا بر خاکش می گذارند خیر مقدم می گوید. تا انتهای این مقاله از سپنجا همراه ما باشید تا جاهای دیدنی سپیدان را به شما نشان دهیم.

جاهای دیدنی سپیدان
جاهای دیدنی سپیدان

جاهای دیدنی سپیدان

سپیدان در بهار جشن شکوفه های رنگارنگ را به تماشا می نشیند و در پاییز نیز شگفتی های حیرت انگیزی دارد که نفس هر بیننده ای را درسینه حبس می کند. بال سفر را بگشایید که اینبار می خواهیم به دل یکی از معروفترین شهرهای استان فارس پس از شیراز، سفر کنیم و آن چیزی نیست جز شهر سپیدان که در ۸۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

بدون معطلی به سراغ معرفی بهترین و مهم ترین جاهای دیدنی سپیدان می رویم تا اگر سپیدان را در هر یک از فصل های سال به عنوان مقصد خود انتخاب کردید بدانید که از کجا باید گشت و گذار خود را شروع کنید.

برای اجاره سوئیت در سپیدان روی لینک کلیک کنید.

سربست سپیدان

روستایی خوش آب و هوا که به خاطر باغ های سیبش در ایران معروف و زبانزد است. اگر دلتان می خواهد تصاویری رویایی سربست را با چشمان خود ببینید در اردیبهشت ماه که فصل شکوفه باران طبیعت است و یا آبانماه که پاییز و تمام زیبایی های آن در این روستا به نمایش در می آید سری به سربست بزنید .

باغ های زیادی در این روستا وجود دارد که در ازای گرفتن یک مبلغ ورودی می توانید از فضای زیبای باغ استفاده کنید. بازدید از این روستای زیبا را در اردیبهشت ماه (همزمان با شکوفه های بهاری) و آبان ماه (فصل خزان) به شما توصیه میکنم.

سربست سپیدان
سربست سپیدان

اقامت در سربست سپیدان

پیشنهاد سپنجا به شما اقامت در کلبه های معروف چوبی سربست می باشد. این کلبه های رویایی یک تجربه بسیار هیجان انگیز به شما می دهد می توانید با سرچ کلمه سربست در صفحه اصلی سایت سپنجا بصورت رایگان از میان تعداد فراوان کلبه های چوبی و اقامتگاه های بومگردی و ویلاهای استخر دار آبگرم، اقدام به رزرو رایگان خانه رویایی خود نمایید.

آخر هفته ها اقامت در سر بست سپیدان یک گزینه عالی برای ریلکس کردن و کسب آرامش و دور شدن از هیاهوی زندگی به شمار می رود.

برای اجاره کلبه چوبی در سربست سپیدان کلیلک کنید.

کلبه های چوبی سربست

روستای برشنه سپیدان

یکی دیگر از روستاهای جذاب سپیدان که در ۹۳ کیلومتری شیراز می باشد و توصیه می کنیم که حتما به دیدنش بروید روستای برشنه می باشد. باغ های فراوان،محیط زیبا و جذاب، آب و هوای خنک و دلچسب همه دست به دست هم داده اند تا برشنه را به مقری پرطرفدار برای مردم در تابستان و بهار نمایند.

برای اقامت هم می توانید از طریق سایت سپنجا و سرچ برشنه در قسمت جستجو یک خانه باغی زیبا و تمیز پیدا کنید و از اقامت خود در این روستای دل انگیز لذت ببرید.

روستای کهکران سپیدان

به شما قول می دهیم که روستای کهکران تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما شود. چرا که قرار است در این روستای شگفت انگیز و رویایی که دره‌ ای سرسبز و پرآب و در نزدیکی کوه رُنج قرار گرفته به تماشای کوه‌ های زاگرس و جنگل ‌های زیبای بنه، بادام کوهی و بلوط، بنشینید و نقاشی خداوند لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
روز شیراز چه روزیه؟

شما قرار است در این روستا به تماشای بهشت گمشده که یکی از بدیع ترین جاذبه های این روستاس بنشینید و به شکرانه این طبیعت زیبا که رایگان در اختیار ما قرار داده شده است لذت ببرید. بهترین زمان رفتن به کهکران تابستان و بهار می باشد. هر چند که در زمستان نیز مقصد بسیار خوبی برای کوهنوردان به شمار می رود. برای اقامت هم نگران نباشید از طریق سایت سپنجا می توانید از میان اقامتگاه های بوم گردی کهکران سپیدان، آنچه را که دوست دارید انتخاب کرده و بصورت رایگان رزرو نمایید.

برای مسیر دسترسی به این روستا  باید از یک جاده آسفالته پیچ در پیچ کوهستانی که چشم اندازی از رودخانه و باغات میوه دارد عبور کنید. کهکران در ۱۲۰ کیلومتری شیراز و ۴۵ کیلومتری اردکان که مرکز سپیدان است قرار دارد.

چشمه شش پیر

یکی دیگر از جذابیت های سپیدان در بازدید از این چشمه عجیب و خاص برای شما رقم می خورد. شش پیر چشمه ی آرزوهاست و فرشته های آرزو در آب زلال این چشمه وضو می گیرند و با جان و دل پای شنیدن آرزو های اهالی این جا می نشینند تا آن را به خدا برسانند. این جا جاییست که به اعتقاد محلی ها و بومی ها آرزوها مستجا می شود و به همین دلیل است که در پای آن شمع روش می کنند و نذورات خود را در اینجا پخش می کنند.

اگر به سپیدان رفتید چشمه شش پیر را از دست ندهید. در آب زلال این چشمه تن و رویی تازه کنید و اگر دلتان خواست شما هم آرزویتان را در گوش این چشمه سار زمزمه کنید.

این چشمه در ۱۰۵ کیلومتری شیراز و ۱۵ کیلومتری شهر اردکان و ۸ کیلومتری روستای برشنه واقع شده و از شکاف یک کوه بیرون می آید و کمی جلوتر یک دریاچه کوچک را تشکیل می دهد که دریاچه شش پیر نام دارد.

برای اقامت در شش پیر خانه باغ و اقامتگاه های جذابی وجود دارد که با سرچ در سایت سپنجا می توانید تصاویر آنها را ببینید و خانه رویایی خود را انتخاب و رایگان برای تاریخ مورد نظر خود رزرو نمایید.

بیشتر بخوانید: شش پیر سپیدان

روستای کمهر سپیدان

یکی دیگر از روستاهای گردشگری معروف سپیدان همین روستای کمهر می باشد و از آنجا که در مسیر رسیدن به آبشار معروف مارگون قرار دارد به مقصد و محل اتراق مسافران و گردشگران زیادی تبدیل شده است.

تابستان و بهار فوق العاده این روستا را از دست ندهید و برای اقامت یک ویلا باغ با ویو شگفت انگیز انتخاب کنید که منظره روبروی آن دشتی سبز به پهنای اسمان از درختان جنگلی و باغی باشد. در سایت سپنجا می توانید خانه باغ و بومگردی های فراوانی پیدا و آنها را رزرو کنید.

آبشار مارگون

آبشار مارگون

خب رسیدیم به معرفی یکی از فوق جذابترین جاهای دیندنی سپیدان که یکی از بزرگترین آبشارهای ایران است. مارگون همچون اسم جذاب و افسانه ایش،خاص و رویایی می باشد و مقصد بسیاری از اکوتوریستان و بومی گردان طبیعت.

آبشاری با حدود ۷۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ متر عرض  که آب آن از چشمه از دل کوه منشا می گیرد. در اطراف این آبشار رویایی درختان سیب، زالزالک و بوته‌های زرشک چون سربازانی وفادار به حمایت از این آبشار پرداخته اند و آن را چون قلعه ای سنگی و مرتفع در میان خود گرفته اند. آبشار مارگون در ۱۴۰ کیلومتری شیراز و ۲۲ کیلـومتری کمهر و ۶۰ کیلومتری شمال غرب سپیدان قرار دارد و می توانید بازدید از آن را بعد از تماشای روستای کمهر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به سپیدان

چله گاه سپیدان

بر سر راه آبشار مارگون روستای دیگری هم وجود دارد که به تفرجگاه چله گاه سپیدان معروف است. منطقه ای خوش آب و هوا و بسیار سر سبز که اخر هفته ها خیلی شلوغ می شود. جذابیت چله گاه به غارهای سنگی، آبشارهای فصلی، چشمه‌های زیبا، و رودخانه ای  پر آب است. می توانید در باغ ویلا ها یا اقامت های بومگردی چله گاه اسکان کنید و از طبیعت دلنشین و چشم‌نواز چله گاه استفاده نمایید. در سایت سپنجا تنوع زیادی از اقامتگاه در چله گاه وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
تجربه خوردن غذایی لذیذ در بهترین رستوران های شیراز

جاهای دیدنی سپیدان

رستوران آنا

رستوران آنا

لطفا اگر به سمت چله گاه رفتید سری به رستوران آنا که اول جاده چله گاه هست بزنید تا با طعم دلنشین ماهی های کبابی آنجا سوپرایز شوید. شک نکنید که طعم و مزه ی خوشمزه ای ماهی های کبابی باغ رستوران آنا برایتان خاطره ساز می شود.

روستای بهرغان

یک روستای حداقل ۵۸۰ ساله که در میان دشتی سرسبز و در حصار سایه‌سار درختار چنار، گردو و سپیدار قرار دارد و مادر طبیعت در تکمیل زیبایی هایش رودخانه ای را در کنارش جای داده است. هر آنچه که از زیبایی های طبیعت بخواهید در برغان پیدا می کنید. دیگر چه می خواهید جز اقامت در یکی از خانه های بومگردی برغان تا آخر هفته خود را به رویایی ترین شیوه ممکن بگذرانید.

هماشهر سپیدان

در نزدیکی روستای بهرغان روستای جذاب و زیبای دیگری قرار دارد که همای شهر نام دارد و از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است کاروانسرای سعادت آباد یکی از جاهای تاریخی و دیدنی این شهر می باشد.

جاهای دیدنی سپیدان در زمستان

جاهای دیدنی سپیدان در زمستان

همانطور که در ابتدا گفتیم سپیدان شهر ۴ فصل ایران زمین است که برای هر فصلش آنقدر جاذبه دیدنی دارد که میزبان گردشگران خود باشد. در ادامه به معرفی چند جاذبه معروف سپیدان در زمستان می پردازیم.

پیست اسکی فولادکف

شاید کسی باورش نشود که در جنوب ایران، یکی از بهترین پیست اسکی هایموجود در ایران پیدا می شود. پیست اسکی سپیدان که در ۱۵ کیلومتری سپیدان و ۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد، تمام تجهیزاتی را که برای اسکی کردن روی برف و تفریح و برف یازی نیاز دارید، در دل خود جای داده است. یک زمستان را مهمان پیست اسکی فولاد کف باشید تا تجربه ای دلپذیر و خوشایند از تفریحات زمستانه برای خود رقم بزنید. برای اقامت هم می توانید از خانه باغ، ویلا، اقامتگاه های بومگردی و سوئیت هایی که در سپیدان وجود دارد استفاده کنید و آخر هفته ها را برای خودتان با خیال راحت رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: پیست اسکی فولاد کف

سربست سپیدان و اقامت در کلبه های تماما چوبی که در زمستان کاملا سفید پوش می شوند نیز مقصد جذاب دیگری برای زمستان های سپیدان به شمار می رود. در زمستان نیز آبشار مارگون تبدیل به جاذبه ای شگفت انگیز می شود و گویی تمام دستانش قندیلی از یخ می زند،  این منظره رویایی و خاص باید که در نگاه هر گردشگری ثبت شود.

معرفی جاهای دیدنی اطراف سپیدان تمام نشده و تنها در حوصله این مقاله نمی گنجد. دریاچه شگفت انگیز و زیبای برم فیروز، مناطق تاریخی مثل برج گلبهاری، برج رکن الدین، تپه ملیان، آسیاب علی آباد، تل چغا، بقعه امام زاده سلطان شهبازی، امام زاده پیر مراد هم از دیگر جاذبه های سپیدان به شمار می روند که تماشای آنها جذاب و دیدنیست.
کلام آخر
اگر قصد سفر به سپیدان را دارید فقط به جاذبه های گردشگری آن فکر کنید و کار اقامت خود را در هر جای سپیدان که خواستید به سپنجا بسپارید که تمام تلاش ما این است که اقامتی زیبا و دلنشین را در بهترین و تمیزترین اقامتگاه های بومگردی سپیدان برای شما مهیا نماییم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا