جاهای دیدنی دنیا

آشنایی با جاهای دیدنی تایلند سرزمین لبخندها

تایلند به دلیل زیبایی‌های طبیعی به بهشت آسیای جنوب شرقی شهرت دارد. جاهای دیدنی تایلند مانند معابد زیبای تاریخی، جزایر و سواحل بکر، آبشارهای دیدنی، دهکده‌های روستایی، رستوران‌ها با غذاهای خوشمزه، بازارهای شناور و غیره همگی جزو جاذبه های گردشگری تایلند به حساب می‌آیند که شما را حیرت‌زده خواهند کرد. اگر شما هم قصد سفر به تایلند را دارید، راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا با مکان‌های دیدنی تایلند آشنا شوید. همراه سپنجا باشید.

معرفی جاهای دیدنی تایلند

آوازه زیبایی تایلند در همه‌ی جهان پیچیده است. این کشور دیدنی با زیبایی‌های طبیعی خود، بهشت را برای شما به ارمغان می‌آورد. تایلند این کشور محبوب شرق آسیا با زیبایی‌های منحصر به فرد، مقصد سفر بسیاری از گردشگران است. شهرهای توریستی تایلند مانند بانکوک، پاتایا، پوکت، پیانگ مای و غیره یک تجربه‌ی منحصر به فرد را برای شما خلق می‌کنند.

شما می‌توانید در کشور تایلند این مقصد محبوب گردشگری، هر جاذبه‌ای را که دوست دارید، پیدا کنید. در واقع این کشور برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای بهترین‌ها را در اختیار می‌گذارد. جاهای دیدنی تایلند مانند سواحل آبی کریستالی، جنگل‌های انبوه، حیوانات منحصر به فرد، روستاهای بکر و دیدنی و غیره باعث شده است تا این کشور به یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان تبدیل شود.

تایلند تنها کشور گردشگری به حساب می‌آید که تحت استعمار هیچ کشور دیگری قرار نگرفته است. همچنین تعداد بالای توریست در این کشور، نتوانسته است فرهنگ و سنت آن را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله جاهای تاریخی و دیدنی این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی جاهای دیدنی تایلند

ساحل رایلی

یکی از مهم‌ ترین مکان های دیدنی تایلند در استان کرابی قرار گرفته است. ساحل دیدنی این شهر به عنوان مشهورترین ساحل تایلند به شمار می‌رود. آب شفاف و ماسه سفید این دریا این حس را به شما منتقل می‌کند که در قطعه‌ای از بهشت قرار دارید. برای رسیدن به این جزیره دیدنی باید سوار قایق شوید. همچنین رفت و آمد از شهر کرابی به آئو نانگ برای دیدن جاهای دیدنی تایلند فقط از طریق قایق امکان‌پذیر است.

از جمله تفریحات این منطقه می‌توان به صخره‌نوردی در صخره‌های آهکی این منطقه اشاره کرد. این تجربه جدید و ماجراجویانه جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند به حساب می‌آید. از دیگر جذابیت‌های این شهر دیدن فیل‌های این منطقه از نزدیک است. همچنین شما می‌توانید در آب‌های سفید شهر کرابی سوار بر قایق کایاک شوید و یا در کنار ساحل ماساژ بگیرید.

از دیگر مکان‌های دیدنی این منطقه می‌توان به غار الماس آن اشاره کرد. این غار برای همه علاقه‌مندان به ماجراجویی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

بازارهای شناور بانکوک

یکی از دیدنی‌ ترین مکان های تایلند اختصاص به بازارهای شناور بانکوک دارد. بازدید از این بازار شما را با نحوه خرید مردم بانکوک آشنا می‌کند. در قسمت‌های مختلف شهر شما فروشندگان و خریداری را می‌بینید که همگی در حال خرید و فروش هستند. در بازار شناور بانکوک به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند انواع غذاهای خوشمزه به فروش می‌رسد. غذاهایی که در هیچ کجای دنیا آن را پیدا نخواهید کرد.

انتخاب بیشتر گردشگران، بازار پر سر و صدای Damnoen Saduak است. اما مردم محلی این منطقه بازار شناور Amphawa را ترجیح می‌دهند.

بازارهای شناور بانکوک

جزیره فی فی

معروف ترین جاذبه های گردشگری تایلند در جزیره فی فی قرار گرفته است. این جزیره دیدنی در استان کرابی تایلند واقع شده است. ساحل میمون جزو یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی این جزیره به حساب می‌آید. به این دلیل که شما در این جزیره حیواناتی را خواهید دید که تا به حال اسم آن را نشنیده‌اید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که حتما با یک راهنما به این منطقه بروید.

توجه به این نکته ضروری است که میمون‌های این منطقه بسیار زرنگ هستند و دائما در حال چرخیدن هستند و می‌توانند وسایل و خوراکی‌های شما را از چنگتان درآورند. از دیگر جاهای دیدنی تایلند در این جزیره، ساحل دیدنی بلند است که با زیبایی خیره‌کننده خود، هوش را از سر شما خواهد برد. پیشنهاد می‌کنیم که غروب این ساحل دیدنی را حتما از نزدیک ببینید. زیبایی غروب آفتاب تا همیشه در خاطر شما خواهد ماند.

اگر قصد رفتن به این جزیره را دارید، حتما وسایل ضروری برای ورزش‌ها و تفریحات آبی به همراه داشته باشید تا بتوانید در این ساحل زیبا، به راحتی شنا کنید.

ساحل هواهین

ساحل هواهین در قدیم به عنوان محلی برای گردش پادشاه رامای هفتم بود. اما حالا این منطقه تبدیل به یک تفریحگاه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته مردم بانکوک و سایر گردشگران شده است. همچنین شما می‌توانید از قصر Klai Kangwon که مربوط به خاندان سلطنتی تایلند است دیدن کنید. ساحل هواهین از جمله مناطق تایلند به شمار می‌رود که بیشترین زمین گلف را دارد.

یکشنبه های چیانگ مای

غذاهای خوشمزه و ارزان تایلند ارزش یکبار امتحان کردن را دارند. شما می‌توانید برای تجربه این غذاها به چیانگ مای سفر کنید و از دستفروش‌ها و مغازه‌دارها انواع خوراکی‌های تایلندی را نوش جان کنید. یکشنبه شب‌های چیانگ مای جزو یکی از جاهای دیدنی تایلند به حساب می‌آید که می‌توانید در آن انواع غذاها مانند Chicken Satay، موز سرخ شده، روتی شیرین، شیک میوه تازه، pad Thai، Samosas و غیره را امتحان کنید.

این شهر خوشمزه برای کسانی که هوس خوراکی‌های متنوع و تنقلات را کردند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. همچنین شما می‌توانید در این مکان، انواع صنایع دستی تایلند، صابون‌های طبیعی، روغن‌های طبیعی، آلات موسیقی، گیره‌های دیواری، نقاشی و غیره را پیدا کنید. بازار چیانگ مای همیشه شلوغ است؛ بنابراین برای بازدید از این بازار دیدنی نباید نسبت به شلوغی آن حساس باشید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین رستوران های لندن که ارزش امتحان کردن دارند

از دیگر بازارهای این شهر می‌توان به بازار شب Chang Klan اشاره کرد. این بازار به صورت همیشگی باز است. برای خریدن اجناس خاص بازار Warorot Market نیز یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. این بازار توریستی در کنار رود Mae Ping River قرار گرفته است.

یک شنبه های چیانگ مای

پارک ملی خوا یای

در استان نیکون راچسما در بخش شرقی کشور تایلند یک پارک دیدنی و زیبا به نام پارک خوا یای قرار گرفته است. این پارک به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند و سومین پارک ملی بزرگ تایلند به شمار می‌رود و در آن می‌توانید انواع حیات وحش مانند فیل، خرس، میمون و غیره را ببینید. همچنین در این پارک رد پای دایناسورها نیز وجود دارد که شما را از دیدن آن شگفت‌زده می‌کند.

در این پارک مکان‌هایی مانند برج دیدبانی، مسیر پیاده‌روی، کابین، کلبه چوبی و غیره است که راحتی را برای گردشگران به دنبال دارد.

پای

مکان‌ های دیدنی تایلند تنها به سواحل جنوبی آن ختم نمی‌شود. بلکه شمال این کشور از طبیعت و زیبایی‌های نفس‌گیری برخوردار است. این مناطق طبیعی و کم‌نظیر در مرز برمه با کوهستان‌های این منطقه قرار گرفته است. یکی از زیبایی‌های تایلند شهر پای است که در ایالت Mae Hong Son واقع شده است. این شهر کوچک و زیبا به مهمان‌نوازی و غذاهای خوشمزه آن معروف است.

برخی این شهر کوچک را محلی برای هپی‌ها و بک‌پکرها می‌دانند. بازارهای شبانه این شهر حس و حال متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید در این شهر به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند انواع غذاهای غربی و غیر غربی را امتحان کنید. علاوه بر این، شهر پای دارای معابد بسیاری است که دیدن آن خالی از لطف نیست. فضای دنج و آرام اما پرجنب و جوش این شهر باعث شده است تا هر گردشگری را به سمت خود جذب کند.

پارک تاریخی سوخوتای

یکی از شگفت ‌انگیزترین مکان های دیدنی تایلند اختصاص به پارک تاریخی سوخوتای دارد. اگر شما هم به آثار تاریخی علاقه دارید، بازدید از این پارک را در برنامه سفر خود قرار دهید. در این پارک تاریخی خرابه‌های شهر قدیمی تایلند قرار گرفته است که قدمت آن به قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی می‌رسد. برخی بر این باورند که این خرابه‌ها، پایتخت پادشاهی تایلند بوده است.

گشت و گذار در خرابه‌های این پارک شما را با فرهنگ سوخوتای آشنا می‌کند. موزه ملی Ramkhamhaeng نیز در این پارک واقع شده است که دیدن آن را از دست ندهید.

پارک تاریخی سوخوتای

شهر قدیمی آیوتایا

شهر قدیمی آیوتایا به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌رود. بازدید از این شهر شما را با تاریخ کشور تایلند آشنا می‌کند. بازدید از بقایای تاریخی و رمانتیک این شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. قدمت این شهر تاریخی به دوره سوخوتای برمی‌گردد و برای برهه‌ای از زمان به عنوان پایتخت تایلند شناخته می‌شد. وجود کاخ‌های قدیمی، قصرها و معابد این شهر نشان‌دهنده این موضوع است.

فاصله شهر آیوتا با بانکوک بسیار کم است. به طوری که تنها با طی یک مسافت کوتاه با اتوبوس می‌توانید خودتان را به این شهر برسانید؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی برای بازدید و گردش در این شهر برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید با یک تور دوچرخه‌سواری، یک روز خاطره‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

کو نانگ یوآن

جزیره دیدنی کو نانگ یوآن در نزدیکی شهر کوتائو قرار گرفته است. این ویژگی باعث شده است تا گردشگرانی که به این شهر می‌آیند، یک روز تفریح خود را به این جزیره اختصاص ‌دهند. در برخی از فصل‌های سال تعداد گردشگران ساحل این جزیره زیبا به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند بسیار زیاد است. این جزیره زیبا و تماشایی با دارا بودن آب‌های زلال برای کسانی که علاقه به غواصی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

معبد دوی سوسپ

یکی از جالب ترین مکان های دیدنی تایلند اختصاص به معبد دوی سوسپ دارد. این معبد به عنوان یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین معابد چیانگ مای به شمار می‌رود که در پایین کوه‌های شمالی رز شهر واقع شده است. یکی از ویژگی‌های جالب این معبد، دیدن روحانی‌ها و مریدان بودا است که می‌توانید اجرای آیین مراسم بودا توسط آنها را از نزدیک ببینید.

معماری خاص این معبد به همراه حکاکی‌ها و کنده‌کاری‌های قدیمی آن برای شما جالب خواهد بود. اگر قصد دیدن این معبد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما بطری آب به همراه داشته باشید و از کفش مخصوص پیاده‌روی استفاده کنید. به این دلیل که راهروها و پله‌های این معبد شیب بسیار تندی دارد و این ویژگی باعث می‌شود تا شما در رفت و آمد در این مسیر دچار مشکل نشوید.

قسمت پایینی این معبد به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند محلی برای دستفروش‌ها و محلی‌های این شهر است؛ بنابراین شما می‌توانید انواع وسایل، صنایع دستی و اجناس باکیفیت صنعتی را در آن خریداری کنید.

علاوه بر بازدید از این معبد، شما می‌توانید از دهکده کوچکی که در اطراف کوه‌های این منطقه قرار دارد، نیز دیدن کنید. این دهکده جزو دهکده‌های توریستی تایلند به حساب می‌آید که شما را با فرهنگ قدیمی تایلند و آداب قبایل قدیمی این منطقه آشنا می‌کند.

جزیره کو لیپ

در نزدیکی مرز تایلند و مالزی در دریای آندامان از استان ساتون، یک جزیره کوچک و دیدنی به نام کو لیپ قرار گرفته است که با ساحل شگفت‌انگیز خود، یک سفر به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از جذابیت‌های این منطقه تنوع انواع گونه‌های ماهی است. به طوری که برخی از این ماهیان تنها در این دریا صید می‌شوند.

انواع خانه‌های محلی، صخره‌های مرجانی، تفریحات دریایی مانند غواصی از جمله جاذبه‌هایی است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کنند.

جزیره کو لیپ

جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان جزو یکی از جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌رود. جزایر سیمیلان از ۹ جزیره بزرگ و ۲ جزیره کوچک تشکیل شده است. مجمع الجزایر سیمیلان جز یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای غواصی به شمار می‌روند. همچنین صخره‌های مرجانی این جزایر جزو تماشایی‌ترین جاذبه‌های این منطقه است که با غواصی و گشت و گذار در زیر آب می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

راه آهن مرگ قطار تایلند برمه

اگر هیجان و ماجراجویی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مسیر ریلی پرطرفدار تایلند به برمه را امتحان کنید. این قطار از کنار خط مرگبار تایلند عبور می‌کند و با گذشتن از پل رودخانه Kwai به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مسیرها تبدیل شده است. البته مناظر بکر و دیدنی اطراف این منطقه بسیار دوست‌داشتنی است و از ترسناک‌ بودن این مسیر کم کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به نیوزلند

این مسیر بسیار خاص در طی جنگ جهانی دوم ساخته است و یانگون را به بانکوک متصل می‌کند. در طی ساخت این مسیر به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند بسیاری از کارگران آسیایی جان خودشان را از دست داده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا این مسیر ریلی به راه آهن مرگ شهرت پیدا کند.

خلیج فانگ نگا

یکی از برترین جاذبه های تایلند خلیج فانگ نگا است که در ۹۵ کیلومتری جزیره پوکت واقع شده است. این خلیج زیبا با غارهای آبی و جزایر سنگ آهنگی به یکی از زیباترین مناطق تایلند تبدیل شده است. معروف‌ترین جزیره این خلیج، جزیره جیمز است که در فیلم جیمز باند شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. برای بازدید از این خلیج می‌توانید از کایاک‌های دریایی استفاده کنید.

خلیج فانگ نگا

پارک ملی کوچانگ

یکی از برترین جاذبه های تایلند اختصاص به پارک ملی کوچانگ دارد. این پارک از ۵۰ جزیره تشکیل شده است و در استان تارت شرقی قرار دارد. جنگل‌های متراکم و انبوه، قله‌های شیب‌دار، فضای آرام‌بخش شهر، ساحل سفید و غیره از جمله جاذبه‌های این پارک ملی به حساب می‌آید. دریای این جزیره محل بسیار مناسب برای کسانی است که علاقه به غواصی دارند.

این پارک به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند برای هرکسی با هر سلیقه یک تفریح و سرگرمی دارد. ماهیگیری، ناهار خوردن بر روی قایق، غواصی، شنا و غیره از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه آن را تجربه کنید.

پارک ملی خائو سوک

بدون شک می‌توان گفت که بزرگترین جنگل‌های بکر و دست‌نخورده جهان در پارک ملی خائو سوک واقع شده است. در نتیجه این پارک برای علاقه‌مندان به طبیعت یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. جنگل‌های بارانی باستانی و کوه‌های سر به فلک کشیده، زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بیش از ۵ درصد از گونه‌های جانوری دنیا در این پارک زندگی می‌کنند.

 

بازار آخر هفته چاتو چاک

برای کسانی که به بازار و خرید صنایع دستی علاقه دارند، بازار آخر هفته بانکوک را پیشنهاد می‌دهیم. این بازار جزو یکی از بزرگترین بازارهای آخر هفته جهان به شمار می‌رود. به این دلیل که در این بازار بیش از ۸۰۰۰ غرفه مخصوص فروش عتیقه‌جات، لباس، مبلمان و غیره وجود دارد. بازار چاتو چانگ به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند هر هفته میزبان ۲۰۰ هزار نفر است.

در طول این بازار فعالیت‌هایی مانند رقص و موسیقی خواهید دید که از خستگی شما می‌کاهد. همچنین شما می‌توانید در این بازار بهترین غذاهای تایلندی در معروف‌ترین رستوران‌ها را امتحان کنید.

روستای قبیله تپه دوی پوی مونگ

یکی از برترین جاذبه ‌های گردشگری تایلند روستای متفاوت تپه دوی پوی مونگ است. این روستا که در شهر چیانگ مای واقع شده است، مملو از خانه‌های سنتی و قبیله‌ای است؛ بنابراین اگر شما هم علاقه دارید تا با تاریخ تایلند و نسل‌های گذشته این کشور آشنا شوید، بازدید از این روستا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از جذابیت‌های این روستا لباس‌های محلی مردم ساکن این منطقه است.

در این روستای قدیمی انواع صنایع دستی، زیورآلات دست‌ساز و وسایل دست‌بافت به فروش می‌رسد. باغ‌های بزرگی در اطراف این منطقه وجود دارد که زیبایی این روستا را با چشم‌انداز دیدنی دوچندان کرده است.

روستای قبیله تپه

موزه پزشکی بانکوک

جاهای دیدنی تایلند تنها به طبیعت آن منتهی نمی‌شود. یکی از دیدنی ترین جاذبه های این کشور، موزه پزشکی بانکوک است. این موزه از سه بخش پاتولوژی یا آسیب‌شناسی، کالبدشناسی و موزه پزشکی قانونی تشکیل شده است. در این مجموعه شما می‌توانید انواع نوزادان با اختلالات ژنتیکی، اندام‌ها و اسکلت انسان و جانوران، جنازه مقتولان و غیره را تماشا کنید. بازدید از این موزه تجربه‌ی بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

میدان سیام

یکی از گران‌ترین مناطق شهر بانکوک، میدان سیام است. بزرگی این میدان به اندازه‌ی یک شهر است. در نزدیکی میدان سیام یک بازار متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید هر وسیله مورد نیاز خود را از آن خریداری کنید. میدان سیام بانکوک به شهر فرشتگان نیز شهرت دارد.

معبد آرون

آرون در لغت به معنی سپیده دم است و به عنوان یکی از معابد بودایی به شمار می‌رود که در قسمت غربی رود چائو فرایا واقع شده است. در میان معابد شهر بانکوک معبد آرون شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل این موضوع معماری زیبا، منظره رودخانه و طبیعت بی‌نظیر این معبد است. بسیاری از گردشگران شروع بازدید خود از بانکوک را با این معبد به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند آغاز می‌کنند.

این معبد بر روی رود وا فو بنا شده است؛ بنابراین شما می‌توانید بر روی این رودخانه قایق‌سواری نیز بکنید.

معبد پرا سینگ

این معبد با قدمت ۱۳۴۵ ساله خود در قلب شهر چیانگ مای تایلند واقع شده است. در این معبد دیدنی مجسمه بودای قرار گرفته است. همچنین کتابخانه این معبد با معماری کلاسیک خود، به یکی از زیباترین کتابخانه‌های تایلند تبدیل شده است.

معبد پرا سینگ

بازی فرار اتاق بانکوک

یکی از مکان‌های گردشگری بانکوک، اتاق بازی فرار است. این فضای هیجان‌انگیز یک فرصت بسیار خوبی برای شما فراهم می‌کند تا لحظات فرح‌بخشی را در کنار خانواده خودتان داشته باشید. اتاق‌های اسرارآمیز و پیچیده، پازل‌های مختلف، بازی‌های گروهی و تک نفره از جمله مواردی است که بازی کردن آن ارزش یک بار امتحان کردن دارد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با مکان های دیدنی و جذاب تایلند صحبت کردیم. این کشور آسیایی با جاذبه‌های بسیار خود به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. در صورت سفر به تایلند می‌توانید با در نظر داشتن این جاهای دیدنی تایلند نسبت به بازدید آن اقدام کنید. اگر شما هم جای دیگری از این کشور را می‌شناسید، می‌توانید زیر همین پست تجربه خودتان را برای ما بنویسید.

درباره “آشنایی با جاهای دیدنی تایلند سرزمین لبخندها” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا