جاهای دیدنی ایران

بازدید از ترسناک ترین مکان های ایران

همانطور که روبرو شدن با شاهکارهای معماری ایران و شگفتی‌های طبیعی این سرزمین می‌تواند برای همه لذت بخش باشد، دیدن ترسناک ترین مکان های ایران نیز ممکن است برای طرفداران وحشت، لذت بخش باشد. برخی مکان‌ها در ایران هستند که شاید زمان ساخت ترسناک نبوده‌اند، اما گذشت زمان، سکوت و وحشت را وارد تک تک آنها کرده است. خانه‌های جن زده یا ساختمان‌های خالی که در فیلم‌ها می‌بینید، در مقایسه با آرامش واقعی که ترسناک‌ترین مکان‌های ایران می‌توانند به شما بدهند، بازی کودکانه است.

اگر قصد دارید ایرانگردی کنید و می‌خواهید این کشور باشکوه را از منظری غیر از یک گردشگر معمولی ببینید، باید بازدید تعدادی از این مکان‌ها را در لیست سفر خود قرار دهید و در طول سفر از آن‌ها دیدن کنید. در سپنجا با ما باشید تا بیشتر شگفت زده شوید!

معرفی ترسناک ترین مکان های ایران

برای آشنایی با این مکان‌ها آماده‌اید؟ بله؟ پس به لیست زیر نگاهی بیندازید.

قلعه آدمخوار اردبیل

قلعه آدم خوار یکی از سازه‌های دست ساز بشر است که رها شده و به محلی برای قصه گویی محلی تبدیل شده است. اما چرا این نام به این قلعه داده شده است؟ این قلعه که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است در شهر اردبیل قرار دارد. در گذشته، افسانه‌ها حاکی از آن بود که هرکس به قلعه برود ناپدید می‌شود. دلیل این امر این بود که دیوارهای قلعه به قدری بزرگ بود که هرکس وارد آن می‌شد نمی توانست از آن خارج شود! داستان از این قرار است که قرن‍‌ها پیش افرادی که برای بازدید از قلعه باستانی بوینی یوغون می‌رفتند به شکلی کاملا مرموز ناپدید شدند و چون معلوم نبود چه بلایی سر این افراد آمد، اهالی می‌گویند که حتما قلعه آنها را بلعیده است. به همین دلیل این قلعه کم کم به قلعه آدم خوار معروف شد. البته هنوز راز این قلعه کشف نشده است، پس هرگز سعی نکنید به این قلعه بروید.

قلعه آدمخوار

باغ سنگی کرمان

باغ سنگی کرمان نه ترسناک است و نه هولناک، اما در لحظه ورود به آن، انرژی سنگین و غم انگیزی را مانند باری سنگین بر قلب خود احساس می‌کنید. کل فضای این باغ آنقدر وحشتناک است که به یکی از ترسناک ترین مکان های ایران تبدیل شده است. اگر دلیل این احساس را از مردم بپرسید، در مورد مالک آن که درویش خان نام داشت به شما خواهند گفت. درویش خان در کرمان زمین‌های زیادی داشت و مردی دولتمند بود ولی کر بود. وی به دلیل اصلاحات ارضی، تقریباً تمام زمین‌های خود را از دست داد، به همین دلیل عقل خود را از دست داد و دیوانه شد، زیرا نمی‌توانست برای حق خود بایستد و از جانب خود صحبت کند. یک روز تصمیم گرفت کاری کند تا مردم باغ گمشده‌اش را نبرند.

مردم محلی گفتند که او آبیاری باغ خود را متوقف کرد و اجازه داد درختان بمیرند. سپس سنگ‌ها را جمع کرد و روی شاخه‌ها گذاشت، مثل میوه. اگرچه درویش خان اکنون مرده است، اما با این کار باغ خود را جاودانه کرد و تا پایان عمر صاحب آن شد.

جنگل جیغ در مشهد

وقتی به یک فیلم ترسناک فکر می‌کنیم، یکی از اولین لوکیشن‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کند یک جنگل تاریک و انبوه در شب است. اگر دوست دارید ترسناک ترین مکان های ایران را ببینید، به مشهد سفر بروید و از جنگل جیغ دیدن کنید. مطمئن باشید خود را درون یک فیلم ترسناک، با تمام جلوه‌های صوتی و نورپردازی حرفه‌ای خواهید دید. جنگل جیغ مشهد با جنگل ممنوعه هری پاتر تفاوت چندانی ندارد! چند نفر هستند که واقعاً آنقدر شجاع بودند که شبانه از این جنگل دیدن کنند و همه آنها متفق القول هستند که صدای جیغ بی وقفه‌ای را در آنجا شنیده‌اند.

برای اجاره سوئیت در مشهد روی لینک کلیک کنید.

جنگل جیغ مشهد

مرداب ارواح در مازندران

درست در میان جنگل‌های باشکوه مازندران و چشم انداز استثنایی آن، دریاچه‌ای پنهان وجود دارد. اگر مرداب ارواح را پیدا کنید و آن را با چشمان خود ببینید، مطمئن خواهید شد که یکی از ترسناک‌ترین جاهای ایران را پیدا کرده‌اید. برای یافتن این تالاب، باید در جنگل قدم بزنید و از کنار درختان کهنسال زیبا بگذرید. با این حال، وقتی به دریاچه نزدیک می‌شوید، می‌بینید که چگونه ظاهر جنگل تغییر می‌کند. همه درختان مرده به نظر می‌رسند، و شما احساس می‌کنید منبع قدرتمندی شادی شما را می‌مکد. مه شدیدی در اطراف منطقه وجود دارد که باعث می‌شود حس عجیبی را در شکم خود احساس کنید که نشان می‌دهد دریاچه چقدر ترسناک است. این دریاچه که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر نوشهر قرار دارد و بهترین راه برای دریافت سوالات خود رفتن به این دریاچه است. پس همین الان شروع کنید.

مطالعه بیشتر: سفر به بندر نوشهر ، بهشت دیدنی مازندران

دره ستارگان قشم

یکی از باشکوه‌ترین و البته ترسناک‌ترین نقاط ایران، دره ستاره‌ها در جزیره قشم است. مردم محلی از این مکان به عنوان دره ارواح نیز یاد می‌کنند و در مورد بازدید از آن در شب به شما هشدار می‌دهند، به خصوص اگر تنها باشید. بسیاری از مردم محلی و حتی گردشگران بر این باورند که با سفر به دره ستاره‌ها پس از غروب خورشید، صدای مردم غمگین یا ترسیده را خواهید شنید. اما، شما هرگز نمی‌توانید آنها را پیدا کنید، مهم نیست که چقدر آنها را جستجو کنید.

علاوه بر این، برخی دیگر معتقدند که جن و ارواح شب‌ها از خواب بیدار می‌شوند و برای استراحت به این دره می‌روند، بنابراین اگر انسان‌ها سعی کنند با حضور خود آنها را اذیت کنند، آنها را مجبور به پرداخت هزینه می‌کنند. اگرچه این دره مطمئناً یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است اما، افرادی که از آن بازدید کرده‌اند و جان سالم به در برده‌اند می‌توانند به شما بگویند که این دره در شب چقدر مسحورکننده و حیرت آور می‌شود.

ترسناک ترین مکان های ایران

دره جنی، مثلث برمودای ایران

قطعاً نام مثلث برمودا را شنیده‌اید، مکانی محکوم به فنا که هیچ‌کس نمی‌توانست از آن عبور کند و زنده بماند. دره جنی در سمنان به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین نقط ایران، آنقدر داغ است که شما را دچار توهم می‌کند و آنقدر ترسناک هست که ترس را در دلتان به وجود بیاورد. بیابان‌ها به تنهایی می‌توانند ترسناک باشند، اما مثلث برمودای ایران را با باتلاق‌های نمکی تصور کنید که هر موجود زنده‌ای را که به این مکان نزدیک می‌شود می‌بلعند. همچنین برخی از مردم محلی بر این باورند که این مکان خانه جن‌ها و پریان است، بنابراین انسان‌ها برای زنده ماندن باید از آنها فاصله بگیرند.

قبرستان شهریری، اردبیل

اگر به تاریخ، بیگانگان و مکان های وحشت آور علاقه دارید، گورستان شهریری در اردبیل برای شما مناسب است. با قدم زدن در اطراف این قبرستان که بدون شک یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است، ممکن است در ابتدا متوجه چیز عجیب و غریبی نشوید، اما اگر به سنگ قبرها نگاه کنید، اشکال ترسناکی را خواهید دید که باعث می‌شود باور کنید که از زمین نیستند. موجودات روی سنگ قبرها ممکن است شبیه انسان باشند، اما با دقت بیشتر می‌توان متوجه شد که برخی از ویژگی‎ها متفاوت است. برخی از اشکال حکاکی شده موجوداتی بدون دهان را نشان می‌دهند!

تئوری‌های زیادی در مورد این گورستان وجود دارد و یکی از آنها می‌گوید افرادی که این مکان را ساخته‌اند از جایی غیر از زمین آمده‌اند. کاوش در این مکان‌ها می‌تواند ترسناک، هیجان انگیز و خارق العاده باشد. پس اگر می‌خواهید در سفرهای خود چیز جدیدی را تجربه کنید، باید به اردبیل سفر کنید و از ترسناک‌ترین قبرستان کشور در آنجا دیدن کنید.

مطالعه بیشتر:  آشنایی با جاذبه های گردشگری اردبیل

ترسناک ترین مکان های ایران

قبرستان جن

گورستان‌ها سابقه طولانی ترس دارند و همیشه در فیلم‌های ترسناک جایگاه ویژه‌ای دارند. قبرستانی عجیب و غیر متعارف در روستای تیس چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان به نام قبرستان جن قرار دارد که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است. سنگ قبرها بسیار بزرگ و غیر طبیعی هستند و شکل‌های عجیبی روی آن‌ها دیده می‌شود. جالب است بدانید شب‌ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می‌شود. برخی از بومیان روستا می‌گویند این صداها، ناله‌ها و فریادهای اجنه بر سر مزار عزیزانشان است که تا صبح برای آنها عزاداری می‌کنند.

دریاچه گنج

دریاچه گنج، دریاچه‌ای زیبا، اسرارآمیز و خطرناک است که به تخت سلیمان نیز معروف است. این دریاچه در تکاب یکی از اسرارآمیزترین نقاط شمال شرقی آذربایجان غربی قرار دارد. به گفته اهالی، این دریاچه با عصای حضرت سلیمان برخورد کرده است و گنجینه‌ای ارزشمند و باستانی در اعماق آن نهفته است. گفته می‌شود گنج، بسیاری از افراد شجاع و ماجراجو را به دریاچه کشانده است و دریاچه همه آنها را بلعیده است، حتی اجساد آنها هم به خشکی بازگردانده نشده است.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

افسانه‌ها و باورهای محلی بسیار جالبی در مورد این دریاچه که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است وجود دارد. برخی دیگر معتقدند که این دریاچه زادگاه «پیامبر زرتشتی» است. یکی دیگر از افسانه‌های تاریخی درباره این دریاچه این است که کوروش بزرگ پس از شکست دادن کرزوس، پادشاه لیدیا که دارای ثروتی افسانه‌ای بود، تمام گنجینه‌ها و اشیای قیمتی خود را به عنوان نذر در این دریاچه ریخت. پس از آن اهالی این منطقه همواره غنایم جنگی و دارایی‌های ارزشمند خود را به این دریاچه نذر می‌کردند.

دریاچه گنج

قلعه جن

در جزیره کیش، در جنوب استان هرمزگان، در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، زیرا همه، بیشتر برای رسیدن به کشتی یونانی که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های کیش است عجله دارند. این قلعه در بین مردم محلی به «قلعه جن» معروف است و اگر بخواهید شبانه از قلعه دیدن کنید، هیچکس به شما کمک نمی‌کند، زیرا مردم محلی معتقدند جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند. در ساعاتی که خورشید از جزیره دور می‌شود و تاریکی حاکم می‌شود، این قلعه به یکی از ترسناک ترین مکان های ایران تبدیل می‌شود و صدای چاه آبی که در نزدیکی‌اش وجود دارد و باد بر وحشت آن می‌افزاید.

مطالب بیشتر: معرفی بهترین قلعه های ایران

غار پر آو

ایران خانه بیش از ۱۰۰ غار است اما خارق‌العاده‌ترین غار، غار پر آو در استان کرمانشاه است. این غار که به عنوان غار قاتل نیز شناخته می‌شود با عمق ۷۵۱ متر، عمیق‌ترین غار ایران و یکی از عمیق‌ترین غارهای جهان است. غارنوردی؛ به رهبری بریتانیا در سال ۱۹۷۱ به رشته کوه‌های زاگرس سفر کرد و منجر به کشف غار شد و زمانی به عنوان خطرناک‌ترین غار جهان لقب گرفت. تاکنون بیش از ۵ نفر در تلاش برای کاوش در کل غار که بیش از ۳ روز طول می کشد، جان خود را از دست داده‌اند!

غار پر آو

قلعه بابک

شمال غرب ایران(منطقه آذربایجان) به کوه‌های بلند و سرد معروف است، اما علاوه بر قله‌های بلند، قلعه‌های تاریخی زیادی نیز در میان این رشته‌کوه‌ها پنهان شده است. قلعه بابک که به قلعه جاودانه نیز معروف است یکی از معروف‌ترین و اسرارآمیزترین قلعه‌های این منطقه است و می‌توان آن را یکی از ترسناک ترین مکان های ایران دانست.  در جنگل ارسباران قرار دارد و دسترسی به آن به این راحتی نیست. دامنه تپه با درختان متراکم پوشیده شده است و رسیدن به قلعه از طریق مسیر جنگلی دشوارتر است.

این قلعه نزدیک به ۱۰۰۰ سال پیش توسط بابک خرمدین برای شکست خلافت اسلامی عباسیان ساخته شده است. هیچ مدرکی دال بر مرگ بابک وجود ندارد و مردم به شدت معتقدند که او پس از فتح با اسب خود به جنگل دوید. این قلعه اتاق‌های متعددی داشت و بلندترین نقطه منطقه است.

دودکش جن

دودکش جن در نزدیکی شهرستان ماهنشان استان زنجان قرار دارد. برای دیدن دودکش جن باید به ۲۰ کیلومتری شهرستان ماهنشان و ۱۲۰ کیلومتری زنجان بروید. این مکان یکی از شگفت انگیزترین و دیدنی‎ترین پدیده‌های ایران است. این پدیده یک صخره بزرگ در دشت است که چندین ستون بزرگ روی آن قرار دارد. هر کدام یک سری قارچ شکل دارند و انگار مانند انسان‌ها کلاه بر سر دارند. ترس و وحشت در این مکان نیز حاکم است و زمان روبرویی با آن خودتان مطمئن خواهید شد که این از ترسناک ترین مکان های ایران است. بومیان این منطقه، این بنا را کار جنیان می‌دانند زیرا اثری از جن و شیاطین در چهره آن دیده می‌شود به همین دلیل نام این بنا را دودکش جن گذاشته‌اند.

دودکش جن

دریاچه تخت سلیمان

شهرستان تکاب دراستان آذربایجان غربی قرار دارد که جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری را به خود اختصاص داده است. تخت سلیمان مجموعه‌ای از آثار ارزشمند باستانی را در خود پرورش داده  وبرای گردشگران جزو ترسناک‌ترین مکان‌های ایران به شمار‌می‌رود.  تاریخچه تخت سلیمان به سه هزار سال پیش باز‌میگردد.

درزمان باستان، مکان بسیار مقدسی برای ایرانی ها به شمارمی‌رفت و اقوامی مختلفی نظیر مادها، مغولان، اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان سالیان دازی آنجا زندگی وآبادانی را به ارمغان آوردند.اوج قدرت خود را در زمان حکومت ساسانیا در کشور ایران تجربه کرد.

به گفته برخی مورخان این مکان به عنوان زادگاه دین زرتشتیان شناخته شده و در زمان قبل از اسلام به عنوان بزرگ‌ترین نیایشگاه برای مذهبیان بوده است. نام تخت سلیمان در آثار جهانی یونسکو به چشم می‌خورد. شامل بخش های مختلفی از جمله آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، کوه زندان سلیمان، معبد آناهیتا ودرآخر بخشی که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد، دریاچه تخت سلیمان است.

چشمه‌ای خروشان در ۱۲۰ کیلومتری اززمین به بالا می‌جوشد و آب دریاچه را تامین می‌کند که به دلیل املاح و آهک موجود در آن قابل شرب نیست.البته که داستان دریاچه تخت سلیمان به همین جا ختم نمی‌شود بلکه داستان و رازهای بسیاری پشت این جاذبه زیبا و در عین حال مخوف وجود دارد. گفته شده این دریاچه، نخست چشمه‌ای بسیارکوچک بوده که از برخورد عصای حضرت سلیمان به زمین جوشیده و طی سالیان دراز وسعت پیدا کرده است.

از طرف دیگر بسیاری علت وجود چشمه را کیسه خاکی می‌دانند که مریم مقدس در قبال تبریک یکی از پادشاهان ایرانی برای به دنیا آمدن حضرت موسی(ع)، برای ایشان می‌فرستند که در بین راه پیک به خاطر برخی مشکلات جان خود را از دست داده و جای کیسه خاک چشمه ای خروشان از زمین می‌جوشد.

ازرازهای مخوف این جاذبه، می‌توان به گنج نهفته کوروش کبیر در اعماق دریاچه اشاره کرد . گفته شده کوروش کبیر در یکی از جنگ هایش که پیروز می‌شود همه خزانه آن شهر را به اعماق این دریاچه می‌سپارد. امروزه تلاش فراوان غواصان محققان، بی‌نتیجه ماند ونتوانستند موفق به پیشروی در عمق این دریاچه شوند.

قلعه جنی کیش

جنوب کشور گنجینه‌ای گران بها را از دیرباز تا کنون نگه داری کرده و کشور ایران همچون ثروتی برای داشتن آن به خود می‌بالد. جزیره کیش از توابع استان هرمزگان است که با مردمانی خونگرم و مهمان پذیر، سومین مقصد برای گردشگران در کل خاور میانه به شمار می‌رود.

قلعه جنی از ترسناک‌ترین مکان های ایران به شمار می‌رود که جزوی از جزیره زیبای کیش است. اما چرا مکانی ترسناک؟

نام قلعه برگرفته از افسانه‌های گفته شده است که بیشتر افراد معتقداند که داستان های محلی ذکر شده کاملا بر اساس واقعیت هستند. بهتر است سری به تاریخچه این سازه بزنیم تا با واقعیت روبه رو شویم.

در گذشته از این قلعه به عنوان دژی نظامی (پاسگاه هنگ مرزی) استفاده شده که امروزه بجز سازه‌ای متروکه، با احادیث عجیب و غریب فراوان، هیچ کاربرد دیگری ندارد. اگر به اماکن ترسناک هستنید که هیجان فراوانی به همراه دارند. قلعه جمی کیش را حتما در لیست گردش امسال خود قرار دهید. گفته شده به خاطر گزارش های  مکرر مرگ مشکوک چند سرباز، این سازه به کل تخلیه شد. علاوه بر اینها، بعد از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا صداهای مرموز و نا آشنایی به گوش سربازانی که در قلعه نگهبانی می‌دادند می‌رسید که سبب وجود ترس در آن منطقه  شده بود.

قدمت قلعه جنی به طور کامل مشخص نیست اما محققان حدس می‌زنند که مربوط به دوره حکومت پرتغالی ها در جنوب کشورباشد. این سازه را مستطیلی شکل، با دو برج بزرگ برای محافظت و مقاومت ساخته‌اند. با دیوار های زخیمی که نفوذ دشمن را به داخل قلعه سخت می‌کرند.

این قلعه در طی سالیان عمرش فراز و نشیب های بسیاری را متحمل شده و تا کنون استوار بوده اما متاسفانه امروزه هیچ نهادی از آن محافظت نمی‌کند. با مرور زمان رو به فرسایش و نابودی می‌کشد و گذشته‌ای که تا به حال با خود حمل کرده را به دست فراموشی می‌سپارد.

قلعه جنی در جنوب جزیره واقع شده و کشتی یونانی، اوشن پارک و روستای باغو، از جاذبه‌های زیبای جزیره کیش به شمار می‌روند که در اطراف این قلعه قرار دارند.

جهنم دره خوی

شاید اولین باری که نام جاذبه دیدنی شهر خوی یعنی جهنم دره به گوشتان خورده بخورد . ذهنتان به طرف مکانی پرت و بی روح با مردابی سرد و خشن  برود که از آسمان و زمینش آتش می‌بارد. اما این جاذبه برخلاف نام غلط اندازش که به عنوان ترسناک‌ترین مکان های ایران شناخته شده. شامل طبیعتی بکر با گونه‌های جانوری و گیاهی مختلف است.

این جاذبه گردشگری در استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی و در نزدیکی روستای قریس قرار دارد. جاذبه‌ای میان دره‌ای خطرناک و کوه‌هایی بلند که این وآن طرف جنگ را پوشش داده‌اند. برای عبور از مسیر صعب العبور جهنم دره، دل شیر و قدرت بدنی بالای نیاز است که به راحتی و بدون هیچ صدمه‌ای به آن منطقه سرسبز برسید.

این مطلب را هم بخوانید
منطقه توریستی کرفون کجاست؟ جاذبه ای دیدنی در شمال کشور

 نامگذاری دره به علت، عمق بسیار کوه‌ها از زمین به ارتفاع  ۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ است. مسیر شیب دارد. به خاطر مسیر پر پیچ و خم دره، پای کمتر کسی به آنجا کشیده می‌شود. شاید سفر به این مکان نیاز به مهارت خاصی داشته باشد . افراد بسیاری در این راه مجروح شدند.

خطرات بازدید از دره جهنم یا دره شیطان، تنها به مسیر آن منتها نمی‌شود. بلکه وجود انواع گونه های جانوری ترس و وحشتی را قالب سفر می‌کند. گونه‌ای مانند خرس قهوه‌ای و خاکستری از خطرناک‌ترین حیوان در حال زندگی در این منطقه است . گراز یا کفتار های وحشی همیشه در کمین شکاری مناسب هستند. اگر در این سفر راهنمایی کامل و کاربلد به همراه داشته باشید به جای ترسیدن و وحشت کردن از خطرات احتمالی، می‌توانید نیمه پر لیوان را ببینید و از طبیعت بکر این دره لذت ببرید.

در سفر به جهنم دره بد نیست ازدیگر جاذبه ‌های استان آذربایجان نظیر موزه خوی، مقبره علمدار، آبشار بدلان، مسجد مطلب خان و کلیسای سورپ سرکیس دیدن کنید. بهترین زمان سفر به جهنم دره را می‌توان اواسط بهار و اواخر تابستان دانست که سر سبزی و طراوت همه منطقه را فرا می‌گیرد.

یئری؛ گورستان انسان بی‌دهان

اَردَبیل که  در دوران باستان همه آن را  با نام آرتاویل می‌شناختند. امروزه استانی با اماکن تاریخی و طبیعی فراوان است که مورد توجه محققان و باستان شناسان قرار دارد.گورستان انسان های بی‌دهان جاذبه‌ای تاریخی، مربوط به دوره هخامنشیان است که در منطقه باستانی یئری قراردارد. این منطقه از توابع روستای ارجق بوده و در ۳۱ کیلومتری شرق مشکین شهر و با اردبیل ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

وسعت زمین  منطقه یئری به ۴۰۰ هکتار می‌رسد که در آن حدود ۴۵۰ گور شناسایی و کشف شده است. از این قبر ها اشیای با ارزشی به دست آمده که  در موزه خلخال محافظت می‌شوند. این جاذبه به خاطر شکل های عجیبی که بر روی سنگ‌های تاریخی حکاکی شده، جزو ترسناک‌ترین مکان های ایران قرار‌می‌گیرد. این تراشه‌ها به شکل انسان‌های بی دهان درآمده‌اند. کوچک‌ترین این سنگ قبر ها سه متر و بزرگ‌ترین آنها به طول هشت متر است.

یکی دیگر از عجایب این گورستان وجود سنگ تراشه زنی بوده که بر خلاف دیگر سنگ‌های تراشیده شده به شکل مرد و آن هم بدون دهان در آمده‌اند. این سنگ دارای دهان است. استان اردبیل این منطقه باستانی همراه با تمام سنگ قبر های عجیب و غریبش را در سال ۱۳۸۱ در آثار ملی کشور به ثبت رساند.

دره ارواح خوزستان

دره کول خِرسان یا کول خرسون، با نام دره ارواح خوزستان شهرت یافته و در ۲۵ کیلومتری شهرستان دزفول قرار دارد. با توجه به اینکه تابستان‌ها، دزفول آب و هوای بسیار گرمی دارد. از آن طرف  میانگین دما در دره ارواح به ۲۰ تا۳۰ درجه سانتی گراد می‌رسد و این یکی از دلایل قانع کننده، جذب گردشگران در تابستان به کول خرسان است. کول در زبان محلی به معنای دره بوده اما خرسان معنای دقیق و مشخصی ندارد.

حائز اهمیت است که سفربه این دره چندان آسان نیست . عق این دره در بعضی جاها به ۲۰۰ متر می‌رسد و هر گردشگری بدون به همراه داشتن یک راهنمای کامل و جامع  وسایل ایمنی و مجهز، ‌نمی‌تواند به تنهایی موفقِ، رسیدن به ابتدا یا انتهای دره ارواح شود. در این مسیر پر پیچ و خم.  اگربخواهیم کامل‌تر به راه پیش رو نگاه کنیم، سنگ‌هایی بزرگ و کوچک  از بالای کوه ریزش کرده و درمسیر روبه پایین، وسط دره گیر کردند. هر لحظه ممکن است به راه خود دامه دهند ومسیر ارتباطی را قطع کنند. این سنگ ها معلق‌اند و دربین راه هیچ چیزی  امنیت شما را تضمین نمی‌کند.

در واقع صعب العبور بودن مسیر و گذر از دره‌های باریک و بدون نور دلیلی برای منصرف شدن بسیاری از گردشگران به دره ارواح است . نامش برگرفته از شرایط آن است. اگر به دنبال اماکنی هستید که درصد هیجانات سفررا بالا میبرند و هر لحظه شما را با چیزهای عجیب وغریبی روبه رو می‌کنند . بهترین گزینه دره ارواح است. توصیه می‌کنیم افرادی که ظرفیت ترس و هیجان را با هم و البته خطر پذیری را ندارند بهتر است در همان مرحله تحقیق و فهمیدن چنین مکانی بمانند و بیشتر پیش‌روی نکنند.

کلبه وحشت انزلی

برای برخی افراد سفر باید به همراه هیجان و ترس باشد تا به جانشان بشیند. بله در ادامه یکی دیگر از ترسناک‌ترین مکان های ایران یعنی کلبهِ وحشت انزلی که دردل جنگل بزرگ هفت دغنان قرار دارد را به شما دوستداران اماکن ترسناک معرفی می‌کنیم. بسیاری از اهالی بندر انزلی، این کلبه را نفرین شده می‌دانند. طبق شایعه و حرف‌های مردم، چند نفر در آنجا توسط اجنه کشته شده و چنیدن نفر هم دیوانه شده‌اند.

عزت الملوک ساسانی مالک اصلی کلبه،  در زمان‌های گذشته از قدرت بالایی برخوردار بوده و با نام ملکه جنگل شناخته شده است.این سازه  حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و در آثار ملی کشور به ثبت رسیده اما متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به آن امروزه حال روز خوبی ندارد.

جنگل هفت دغنان بعد از تاریک شدن هوا به علت عظمت و بزرگی، بسیارترسناک به نظر می‌رسد. شاید دلیل ترسیدن افراد از این کلبه، بزرگی همین جنگل باشد. داستانی بر سر زبان‌ها افتاده که علت مشهور شدن کلبه در بین مردم است. گفته شده اگر فردی شب را در این خانه سپری کند. اجنه و موجودات فرا زمینی آن فرد را ثروتنمد می‌کنند.

طبق همه این گفته‌ها، افرادی هستند که به شایعات درمورد کلبه وحشت اعتقادی ندارند و همه گفته ها را دروغ می‌دانند اما هنوز هم بیشتر اهالی آن منطقه  به این حرف ها باور دارند و رفتن به این کلبه را صلاح نمی‌دانند.

سفید چاه؛ قبرستان طلسم شده

استان مازندران همواره مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی بوده و هست، سفید چاه، یک قبرستان طلسم شده از جاذبه‌های پر بازدید این استان به شمار می‌رود و توجه محققان و باستان شناسان بسیاری را به طرف خود جذب می‌کند. این قبرستان متعلق به زمان حکومت تیموریان است.  اولین گورستان مسلمانان  شناخته شده در کشور ایران که به گفته اهالی آن منطقه، طلسمی بر روی این قبرستان حاکم است.

گفته شده اجسادی که در این گورستان دفن شده‌اند، هیچ گاه دچار پوسیدگی و نابودی نخواهند شد. اگر کنجکاو هستید که بیشتر در مورد سفید چاه( یکی دیگر از مکان ‌های ترسناک ایران) بدانید با ما همراه باشید.

این قبرستان از اماکن دیدنی شهرستان بهشهر استان مازندران است. از توابع بخش یانه سر و روستای سفید چاه به شمار می‌رود. سال ۱۳۸۱ در تاریخ ۱۷ اسفند ماه، با شماره ۷۸۴۵ در آثار ملی کشور ایران ثبت شد. اما آیا به راستی اجسادی که در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند، هنوز هم جسمشان سالم است؟ شاید بسیاری از افراد به طلسم و وجود چنین امسال آن باور داشته باشند و این قبرستان را طلسم شده بدانند. اما بهتر است از راه علم و دانش به این موضوع پرداخته شود تا موضوع برای افرادی که به طلسم اعتقادی ندارند روشن شود.

طبق تحقیق و پژوهشی که توسط خاک شناسان در این منطقه صورت پذیرفت ثابت شد که خاک این قبرستان دارای  آهک فراوانی بوده که سبب می‌شود جسد ها برای مدت طولانی از بین نروند.

درهر کشوراز سبک خاصی برای معماری به گار می‌برند که بد مراجعه به تاریخچه و آثار تاریخی ، به وضوح می‌توان شاهد سبک‌های مختلفی از معماری بود. کشور ایران مردنانی هنرمند در خود پرورش داده که حتی در تراشیدن سنگ قبرهم بسیار سلیقه و هنر به خرج داده‌اند. در زمان‌های گذشته بیشتر به جای سنگ از چوب برای قبرها استفاده می‌شد که ماندگاری کمتری دارند. برای نشانی گورهای قبرستان طلسم شده از سنگ‌ قبرهایی محرابی و صندوقی شکل استفاده شده است.

سنگ قبرها بر اساس شغل مردگان نوشته شده که به عنوان رسمی رایج در بین مردم رواج داشته است. همچنین اشکال هندسی نظیر دایره، مربع و مثلث  بر روی سنگ ها دیده می‌شود که به عنوان رستاخیزی فرد، پس از مرگ را نشان می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله از سپنجا به معرفی ۱۳ جاذبه اسرارآمیز و ترسناک ایران پرداختیم. علاوه بر این جاذبه‌ها، مکان‌های بی‌شمار دیگری در ایران وجود دارند که ممکن است برای علاقه‌مندان به وحشت جالب باشند. اگر هیجان زده شده‌اید تا هرچه زودتر این مکان‌ها را ببینید، لطفاً تنها و بدون آمادگی کافی این کار را انجام ندهید، زیرا راز برخی از آنها مانند قلعه آدمخوار هنوز کشف نشده است و معلوم نیست بر سر بازدید کنندگان آنها چه بلایی می‌آید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 6 میانگین: 4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا