جاهای دیدنی تهران

آشنایی با بهترین جاهای تفریحی تهران

کلان شهر تهران جاهای دیدنی زیادی از تاریخی و فرهنگی گرفته تا تفریحی و طبیعی را در خود جای داده است و برای انتخاب به عنوان مقصد سفرتان مکان بسیار خوبی است. دیدنی‌های این شهر از طبیعی گرفته تا تاریخی هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، که همین سبب مجزا بودن هر کدام از دیگری است.‌ در این مقاله با سپنجا همراه باشید که شما را با بهترین جاهای تفریحی تهران که میتوانند لحظات خوشی  را برایتان رقم بزنند آشنا کنیم.

اگر در تهران هستید و یا قصد سفر به آنجا را دارید حتما به جاهای تفریحی/گردشگری آن سری بزنید، چرا که با رفتن به آنجا شیفته و طرفدار آنها می‌شوید و مطمئنا با یک بار رفتن راضی نخواهید شد. از جمله این مکان‌ها که در جلو تر به آنها اشاره خواهیم کرد، پل طبیعت، برج میلاد، برج آزادی، بازار تجریش، بازار تهران و… هستند، که جزو بهترین های این شهر به حساب می‌آیند و امیدواریم از رفتن به این مکان‌ها و دیدن‌شان لذت ببرید.

معرفی بهترین جاهای تفریحی تهران

در ادامه قرار است به معرفی  ۱۱ تا از بهترین جاهای تفریحی تهران بپردازیم.

۱- پل طبیعت

می‌توان گفت که این پل یکی از شاهکارهای اخیر معماران ایرانی  به حساب می‌آید و هنری که در ساخت این پل و نقشی که در طرح آن به کار رفته بی نظیر و غیر قابل توصیف است.

می‌توانید با رفتن به پل طبیعت از پارک طالقانی و پارک آب وآتش که از روی پل در دید شما قرار دارند  دیدن کنید و لذت ببرید. این پل چشم اندازهای بسیار زیبائی دارد و برای عکاسان و عزیزان علاقه مند به عکاسی مکان بسیار خوبی است.

همچنین دارای کافه، فضای سبز و رستوران‌هایی است که  می‌توانید لحظات خوشی را در این مکان‌ها نیز سپری کنید و یا بر روی پل قدم بزنید و هوایی تازه کنید. شب‌های این پل از روزهای آن دیدنی‌تر است و اگر  به شب گردی علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم که شب های این پل زیبا را ببینید.

هرآنچه نیاز است درباره پل طبیعت بدانید

بهترین جاهای تفریحی تهران

۲- برج میلاد

 برج میلاد در ایران جزوه معروف ترین ها است و امروزه همه‌ی مردم ایران آن را میشناسند؛ این برج در سال ۱۳۸۷ با هدف رفع مشکلات تلویزیونی و مخابراتی شهر تهران ساخته شد و در لیست شش برج مخابراتی جهان قرار دارد. از نظر جاذبه و دیدنی بودن آن می توان گفت که سالانه  توریست‌ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و مورد پسند رنج سنی جوان ترها است.

به دلیل وجود کافه‌ها، رستوران‌ها و دیگر امکانات لوکس و هیجان‌انگیز در برج میلاد،  میتوانید با لذت بیشتری از آنجا دیدن کنید و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزان‌تان رقم بزنید.

۳- برج آزادی

یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی تهران میدان یا برج آزادی است که شهرت زیادی در بین گردشگران خارجی و داخلی دارد و همه‌ی مردم ایران  آن را می‌شناسند . تاریخچه‌ی این برج به سال ۱۳۴۹ باز میگردد که نام پیشین آن شهیاد بوده؛ این اثر هنری به عنوان نماد ایران شناخته شده است. برای انتخاب به عنوان محلی برای گذراندن اوقات فراغت‌تان، مکان بسیار خوبی است. شب‌های این برج زیباتر از روزهای آن است و به کسانی که اهل شبگردی هستند توصیه میکنیم که حتما به برج آزادی سری بزنند و از آن همه شکوه و عظمتی که دارد لذت ببرند.

همچنین مردم و عاشقان انقلاب  در روز ۲۲ بهمن در میدان آزادی جمع میشوند و خاطرات این روز به یاد ماندنی را با هم مرور می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی تهران

 ۴- بازار تجریش تهران

بازار تجریش را می‌توان یکی از رنگارنگ‌ترین و دیدنی‌ترین بازارهای تهران دانست که به عنوان  مکان گردشگری/توریستی از آنجا دیدن کرد. از ویژگی‌های این مکان می‌توان به حجره‌های گنبدی شکل، حجره‌های مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات، وجود اشیای چینی، ظرف و ظروف‌های مسی/سفالی و… اشاره کرد، که حال هوای هر فردی را زیرو رو میکنند. حتی اگر شما به قصد خرید به آنجا نروید دیدن این همه طیف رنگی مختلف آرامش خاصی را به شما هدیه میدهند، که مطمئنا تجربه‌ی به یادماندنی را برای شما میسازند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از بازار گل محلاتی تهران

همه چیز درباره تجریش یکی از محله‌های قدیمی تهران

۵- کاخ نیاوران

این کاخ زیبا که تاریخچه‌ی ایران را به رخ ما میکشد واقع در شمال شرق تهران است و شکل گیری آن به نخستین سال‌های حکومت قاجار بازمیگردد. کاخ نیاوران شامل بخش هایی همچون  کتابخانه اختصاصی، موزه جهان نما، کاخ صاحبقرانیه،کوشک احمد شاهی و… است، که هر کدام از زیبایی‌های خاصی برخوردارند و گردشگران زیادی را به خود جذب میکنند.

برای بازدید از این اثر هنری شما میتوانید همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ به آنجا مراجعه کنید و از دیدن دقت زیادی که در معماری آن به کار رفته لذت ببرید. علاوه بر معماری آنجا، شما با خانه‌ای آشنا می‌شوید که حکومت شاهنشاهی در آن برقرار بوده است.

مجموعه کاخ نیاوران شامل اتاق پذیرایی، اتاق استراحت محمدرضا شاه، سالن سینمای اختصاصی و… است که می توانند اطلاعات زیادی در رابطه با زندگی حکومت پهلوی به شما بدهند.

۶- بوستان جمشیدیه

این بوستان که با نام پارک جمشیدیه نیز شناخته شده از معماری خاصی نسبت به دیگر پارک‌های تهران  برخوردار است و شامل قفس پرندگان، تندیس‌های متنوع، نگارستان جمشیدیه، آبشار مصنوعی، آلاچیق‌ها و… است. زیبایی که در ساخت و طرح این پارک به کار رفته غیر قابل توصیف است و طبیعت بکر و دوست داشتنی آن را نمیتوان در هیچ کجای تهران یافت کرد و همین هم سبب شده است که جزو بهترین جاهای تفریحی تهران قرار بگیرد.

همچنین میتوان به آب هوای بی‌نظیر این پارک اشاره کرد که برای پیاده روی دسته جمعی یا دونفره بسیار مناسب است. این بوستان همه فصله است و شما در هر فصلی که به آن مراجعه کنید با زیبایی های خاصی مواجه می شوید که قطعا خاطره‌های خوشی را برایتان رقم میزنند.

هرآنچه نیاز است در مورد پارک جمشیدیه تهران بدانید

بهترین جاهای دیدنی تهران

۷- بام تهران

بسیاری از اوقات، همه‌ی ما به گشت و گذار در هوای آزاد و رفتن به محیطی نیازمندیم که بر فراز آسمان‌ها و دور از شلوغی و آلودگی شهر باشد، که همراه با خانواده و دوستان و یا در خلوت خودمان باشیم و از دیدن تمام شهر لذت ببریم. و اینک آن مکان هیجان انگیز و رویایی همان بام تهران است که ما می‌توانیم از بودن در چنین مکانی به دور از استرس و شلوغی شهر، نفسی تازه کنیم و از دیدن عظمت شهر تهران لذت ببریم.

شما می‌توانید علاوه بر گشت و گذار در محیط بام تهران که به پارک پرواز معروف است، از جاذبه‌های آن  نیز دیدن کنید .یکی از این جاذبه‌ها بانجی جامپینگ است که به دلیل هیجانی بودن آن طرفدارهای زیادی دارد؛ این باشگاه شما را با یک روز عالی همراه خواهد کرد و هیجانی که در پرش خواهید داشت به یاد ماندنی و لذت بخش خواهد بود.

 از دیگر جاذبه‌ها میتوان به زیپ لاین، باشگاه تیراندازی، اسکیپ روم، اتاق فرار، تله کابین توچال و… اشاره کرد که شما با مراجعه به هر کدام آنها می توانید از هیجان و شور نشاط بسیاری بهرمند شوید.

۸- پارک ساعی

یکی دیگر از بزرگ‌ترین بوستان‌های گردشگری تهران پارک ساعی است که حدود ۱۲ هکتار مساحت دارد و بیش از ۱۵ گونه‌ی گیاهی را در خود جای داده است . این پارک توسط مرحوم کریم ساعی در سال ۱۳۲۴و در منطقه ی ۶ تهران  درختکاری شد که امروزه به یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی تهران تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. این پارک دارای شش ورودی است و قسمتی از آن که محل زندگی پرندگان آبزی است به باغ ژاپنی معروف است و بناهای دیگری از جمله آبشار، برکه، زمین بازی، فضای سبز و… را در خود جای داده که میتوانند لحظات مفرح و شادی را برایتان رقم بزند.

راهنمای جامع سفر به تهران | هر آنچه باید قبل از سفر به تهران بدانید!

بهترین جاهای دیدنی تهران

۹- موزه فرش ایران یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران

این موزه یکی از قدمت دارترین موزه‌های تهران به حساب می‌آید و بالغ بر چهل سال قدمت دارد و حدود ۱۳۵ تخته فرش به عنوان نماد فرش‌های تاریخی، هنری، معماری کشور ایران در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کامل پاساژ ارگ تجریش تهران | آدرس، مغازه ها و ...

در بازدید از آنها می‌توانید به تاریخچه‌ی فرش از قرن نهم هجری تا دوره معاصر پی ببرید و از جزئیات بافت هر فرش مطلع شوید. این موزه علاوه بر قالی‌های نفیسی که از سرتاسر ایران تهیه شده‌اند، دارای گلیم‌های دست بافتی است، که آنها هم نشان دهنده‌ی هنر دست هنرمندان ایرانی هستند، که میتوانیم در رابطه با نوع دیگری از فرش یا قالی نیز اطلاعات جالبی کسب کنیم. همچنین تابلو فرش‌های نفیس تبریزی و قالیچه‌های شاهنامه تصویری بایسنغری در این موزه به نمایش درآمده‌اند، که نماد ادبیات، فرهنگ و هنر ایران هستند.

 این موزه توسط شهبانو فرح پهلوی ساخته شده و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به دستور وی بازگشایی و رونمایی شد. شما با مراجعه به این مکان هنری  یک تیر و چند نشان خواهید زد، چرا که این موزه در پارک لاله قرار دارد و شما میتوانید بعد از تفریح و لذت بردن از این پارک زیبا  از موزه‌ی  فرش ایران  بازدید کنید و جالب است بدانید که موزه‌ی هنر های معاصر در نزدیکی پارک لاله و موزه‌ی فرش است که می‌توانید لحظات خوشی را نیز در آنجا سپری کنید .

قالی‌هایی که در موزه قرار دارند شاهکارهایی از شهر هایی همچون کرمان، کاشان، تبریز، اصفهان، کردستان، خراسان و… هستند، که هر کدام داستانی را برای ما به نمایش میگذارند.

همه چیز در مورد موزه فرش ایران

۱۰- آبشار کلوگان

یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی تهران که میتوان به آن اشاره کرد آبشار کلوگان است که در منطقه‌ی شمیرانات  و روستای کلوگان واقع شده است و جزو بلندترین آبشارهای تهران به حساب می‌‌آید. ارتفاع آن به ۴۰ متر میرسد و به صورت پله مانند به سمت پایین جریان دارد. زیبایی بیکران این آبشار میتواند تمام شلوغی و آلودگی شهر تهران را جبران کند و آرامشی خاص به واسطه‌ی صدای آبشار و طبیعت بکر و دیدنی اطراف آن به بازدیدکنندگان هدیه دهد.

این آبشار در فصل بهار بسیار دیدنی و لذت بخش است و در این فصل آب آبشار بیشتر از فصول دیگر است و میتوان گفت که برای سفر به کلوگان میتوانید فصل بهار را انتخاب کنید  و اما در زمستان به دلیل سرمای شدید آب یخ میزند و قندیل می‌زند و همین موجب میشود تا نمایی بسیار دیدنی و لذت بخش داشته باشد.

آب این آبشار به گونه‌ای است که شما بعد از پیاده روی و یا گشت و گزار برای رفع خستگی می‌توانید با شیرجه زدن در آب تمام خستگی را از تن بیرون کنید.

آبشار کلوگان

۱۱- کاخ بهارستان

کاخ زیبای بهارستان بدون شک یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران است. این کاخ به دستور میرزا مهدی خان شقاقی برای میرزا حسین خان مشیرالدوله نخستین وزیر ناصرالدین شاه ساخته شد. این کاخ در سال‌های آخر حکومت قاجار به دست استاد جعفر خان معمار باشی بنا را به سبک باروک آجر چینی کرد. دراواخر سال ۱۲۹۵ ساخت این بنای تاریخی/معماری به پایان رسید.

زیبایی‌هایی که این بنای تاریخی از نیاکان ما با خود به همراه آورده، بسیار وصف ناپذیر است و به عنوان یک مکان تاریخی گردشگری میتوان از آن دیدن کرد و با پیشینه ی خود آشنا شد.

زیباترین کاخ های تهران برای گشت و گذار

کلام اخر…

تهران بیش از ۷۰۰ جاذبه‌ی گردشگری دارد که ما در این مقاله از سپنجا، سعی کردیم بهترین جاهای تفریحی تهران را برای شما معرفی کنیم. این شهر از نظر قدمتی که دارد جاذبه‌های تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است، که امیدوار هستیم توانسته باشیم اطلاعاتی را که مد نظر و مورد نیازتان است به شما عزیزان داده باشیم. با ما در دیگر مقالات سایت سپنجا همراه باشید.

اگر قصد سفر به تهران و بازدید از جاذبه های گردشگری آن را دارید، جهت اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا