دیدنی های مازندراندیدنی های ساری

معرفی ۱۴ تا از جذاب ترین جاهای دیدنی آمل

شمال کشور همواره یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است. این استقبال بی نظیر بی علت نیست و زیبایی بکر و طبیعی شمال کشور است که هر نوع گردشگر با هر نوع سلیقه ای را به خود جذب می کند.

در گوشه گوشه این بخش از کشور شاهد دیدنی های طبیعی مانند دریا، جنگل های سرسبز، آبشارها و … هستیم. در این مطلب می خواهیم سفری به شهرستان زیبای آمل داشته باشیم.

شهری که همه ساله با جاذبه های گردشگری اش، پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. با سپنجا همراه باشید تا با جاهای دیدنی آمل آشنا شوید.

فهرست مطالب مخفی کردن
3 جاهای دیدنی آمل

آمل کجاست

وقتی از شهر آمل صحبت می کنیم، باید بدانید با یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران روبرو هستید. آمل که در مرکز استان مازندران واقع شده است؛ از لحاظ اندازه هم سومین شهر بزرگ این استان است. این شهر از جنوب به تهران، از شمال به محمود آباد، از شرق به شهرستان بابل و از غرب به نو محدود می شود.

اگر از تهران به این شهر سفر می کنید باید بدانید تنها ۱۸۰ کیلومتر در پیش دارید. به لطف بازسازی جاده ها، در زمان خلوتی به راحتی در طی ۲ ساعت از شهر شلوغ تهران می توانید خودتان را به بهشت سرسبز مازندران برسانید.

در آمل کجا بمانیم؟

اگر مسافر شمال هستید، معمولا یکی از چالش های پیش رو در این سفرها، پیدا کردن محل اقامت دلخواه است. در سفر به مناطق شمالی کشور با افراد زیادی جاده های اصلی و فرعی مواجه می شویم که ویلاها، سوئیت ها، خانه های جنگلی و … را به ما معرفی می کنند.

گاهی برای پیدا کردن محل اقامت مورد نظرمان مجبور هستیم چندین مکان را دیدن کنیم تا در نهایت گزینه مد نظرمان را پیدا کنیم. برای آنکه خودتان را از تمامی دردسرها و معطل شدن ها رها کنید، پیشنهاد من، استفاده از اقامت های گاه های سپنجا است. لیست سوئیت ها، ویلاها، آپارتمان و خانه های مبله آمل در سایت سپنجا را مشاهده کنید و در کوتاهترین مکان ایده آلتان را پیدا کنید.

جاهای دیدنی آمل

اگر تجربه سفر به شمال کشور را داشته باشید، ممکن است بگویید تمامی شهرهای شمال مانند هم هستند! آمل شهری است که این باور غلط را به چالش می کشد. معمولا شمال کشور را با زیبایی های طبیعی و سرسبزی اش یاد می کنیم، اما جاذبه های گردشگری آمل تنها به دیدنی های طبیعی ختم نمی شود.

در سفر به آمل فرقی نمی کند که علاقه به جاذبه های طبیعی، جاذبه های باستانی، فروشگاه . خرید و …. داشته باشید؛ باز هم مکانی در این شهر انتظار شما را می کشد. در واقع جاذبه های این شهر است که پررنگ ترین دلیل برای سفر به آن است.

از جمله جاهای دیدنی آمل می توان به موزه تاریخ آمل، قدمگاه خضر آمل، آتشکده آمل، دریاچه دوخواهران آمل، پل معلق آمل، برج هشتل آمل، امامزاده عبدالله آمل، جنگل الیمستان، آبگرم استراباکو، دشت و آبشار دریوک، دریاچه سد لار، بازار آمل و … اشاره کرد.

این دیدنی های تمامی ندارند و بدون شک یکی از به یاد ماندنی سفرهای عمرتان را در این شهر تجربه خواهید کرد. بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و تمامی این جاذبه ها را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

اقامت در بومگردی در آمل

۱- موزه تاریخ شهر آمل، جاذبه ای جذاب با قدمتی طولانی

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی آمل موزه تاریخی آن است. اگر علاقه به بازدید از جاذب های باستانی دارید، تحت هیچ شرایطی این موزه را از دست ندهید.

این موزه در عمارتی با عنوان “دارایی” واقع شده است و در سه طبقه پذیرای شما است. این سه طبقه در زمینه های باستان شناسی، مردم شناسی و اسناد تاریخی ایران، آثار فوق العاده ای را به نمایش می گذارند.

در قسمت مردم شناسی آن با نمونه های جذاب و با قدمتی مانند جاجیم های دست بافت، گلیم، ظرف های چوبی، آفتابه و لگن ها مسی، سینی و انواع دیگر ظروف و صنایع مواجه می شوید. ممکن است بپرسید چرا باید از این موزه دیدن کنیم؟ مهمترین دلیلی که باعث می شود بازدید از موزه تاریخی از شهر آمل را به بخشی از سفرتان اختصاص دهید، بخش باستان شناسی آن است.

در این طبقه آثاری را می بینید که قدمت آنها به سه و یا چهار هزار سال قبل از میلاد باز می گردد و ارزش بسیار زیادی دارند. دیدن چنین آثاری بسیار نادر است و هر جایی نصیبتان نمی شود!

موزه تاریخ آمل کجاست؟

اگر خواهان بازدید از موزه آمل هستید، باید بدانید که عمارت آن در خیابان امام رضا(ع) و در جهت شرقی رودخانه واقع شده است.

۲- دریاچه ساهون آمل

از جذاب ترین جاهای دیدنی آمل می توان به دریاچه ساهون اشاره کرد. این دریاچه یکی از محبوب ترین دیدنی های استان مازندران است که این روزها تبدیل به مرداب شده است و باز هم طرفداران خودش را دارد و گردشگران را به خود جذب می کند. در بازدید از این دریاچه مرغزار هایی بزرگ و چراگاه هایی ییلاقی در اطراف آن مشاهده خواهید کرد.

آنچه سبب زیبایی این دریاچه شده است، چشم انداز فوق العاده آن است که به رودهای کوچک و بزرگ و کوه ها از جمله قله دماوند محدود می شود. توصیه می کنم در سفر به آمل فصل تابستان را برای بازدید از این دریاچه انتخاب کنید.

اقامت در ویلا در آمل

دریاچه ساهون کجاست

این دریاچه در بخش جنوب غربی قله دماوند و در نزدیکی روستایی با نام نوا واقع شده است. اگر با ماشین شخصی تان به این منطقه سفر می کنید، ابتدا از جاده فیروزکوه خودتان را به نزدیکی شهر ارجمند برسانید.

قبل رسیدن به شهر، از طریق جاده ای خاکی که در سمت چپتان واقع شده است، مسیری ۲۰ کیلومتری را در خاکی طی کنید تا به دریاچه ساهون برسید.

۳- جاهای دیدنی الیمستان (جنگل الیمستان)

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی آمل که در این سفر باید در برنامه تان قرار دهید، جاهای دیدنی الیمستان است. این منطقه یکی از جذاب ترین مکان های طبیعت گردی برای گردشگران است. الیمستان در واقع روستایی تفریحی است که جنگل آن هم با همین نام در همان جا واقع شده است. اما چرا باید از جاذبه دیدن کنید؟

دیدنی های جنگل الیمستان تنها به درختان و سرسبزی هایش ختم نمی شود. تجربه پیاده روی در این جنگل را هرگز از یاد نخواهید برد؛ چرا که با تمام تجربه هایتان تاکنون فرق دارد. این جنگل در مسیر قله ای با همین نام قرار دارد که زیبایی منطقه را چندین و چند برابر کرده است.

این منطقه توریستی جذاب امکانات تفریحی متنوعی را برایتان فراهم کرده است. به عنوان مثال می توانید دوچرخه سواری، اسب سواری، پیک نیک، عکاسی در طبیعت و حتی از بازدید نقش پای رستم بهره مند شوید. پیشنهاد می کنم الیمستان را در سفر به آمل از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به چالوس و معرفی شهر زیبای چالوس، چه شناختی از شهر چالوس دارید؟

اگر از انتخاب این جاذبه مطمئن هستید، خوب است بدانید در کیلومتر ۲۰ جاده هراز از آمل واقع شده است. برای آگاهی از اطلاعات کامل تر از این جاذبه توریستی و گردشگری، پیشنهاد می کنم مطلب “جنگل الیمستان، بهشت گردشگری برای مسافران شمال” را مطالعه کنید.

جنگل الیمستان از بهترین جاهای دیدنی آمل

۴- امامزاده های آمل

در ابتدای این مطلب گفتیم، سفر به آمل برای هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای، بسیار جذاب خواهد بود؛ چرا که انواع جاذبه ها را در دل خودش جای داده است. از جمله جاهای دیدنی این شهر می توان به امام زاده های آمل اشاره کرد. اگر به آمل سفر کردید، پیشنهاد می کنم بازدید از آرامگاه امامزاده عبدالله آمل و امامزاده ابراهیم(ع) آمل را از دست ندهید.

امامزاده عبدالله آمل

امامزاده عبدالله آمل یکی از امامزادگان مشهور ایران است که در روستای اسکوه محله در شهر زیبای آمل قرار دارد. ایشان از نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده اند و شاید بتوان گفت، مشهورترین امامزاده استان هستند.

برای رفتن به آرامگاه امامزاده عبدالله باید خودتان را به جاده هراز به سمت آمل برسانید. در پنج کیلومتری شهر آمل، جاده ای فرعی از راه اصلی جدا می شود که در لا به لای سرسبزی جنگل ها شما را به آرامگاه ایشان می رساند.

علاوه بر کرامت بازدید از آرامگاه ایشان، دلیل دیگری که سبب انتخاب این جاذبه می شود، امکانات رفهی فوق العاده ای است که برای زائران فراهم کرده اند.

اقامت در خانه سنتی در آمل

از جمله این امکانات می توان به ۲۱۰ زائرسرا و ۴۱ سوئیت زائر، بازارچه ها، بانک، نانوایی، پارک و شهربازی، رستوران، پارکینگ و … با چشم اندازهایی فوق العاده اشار کرد.

در واقع در بازدید از امامزاده عبدالله آمل، از مزایای تفریحی بسیار دیگری هم در کنار خانواده تان بهره مند می شوید. انتخاب دیگر در بین جاذبه های مذهبی شهر آمل، امامزاده ابراهیم است.

امامزاده ابراهیم(ع) آمل

همانند امامزاده عبدالله، امامزاده ابراهیم هم از امامزادگان متبرک و شاخص ایران است و آرامگاهشان جزو جاذبه های تاریخی شهر آمل هم به حساب می آید. در آرامگاه امامزاده ابراهیم، آثاری ارزشمند اعم از در، صندوق، تزئینات و … وجود دارد. در صورت تمایل به بازدید از جاذبه های تاریخی و مذهبی، آرامگاه امامزاده ابراهیم(ع) آمل  را از دست ندهید.

۵- دریاچه دوخواهران آمل، بهشت واقعی در دل قله ها

دریاچه دوخواهران یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آمل است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. اگر از افراد محلی شهر  درباره جاهای دیدنی شهر بپرسید، بازدید از این دریاچه ی زیبا را به شما پیشنهاد می دهند. دریاچه دوخواهران که در غرب و دامنه های قله دماوند، در نزدیکی قله های دو خواهر واقع شده است، خود و منظره ی اطرافش، بهشتی واقعی برای مسافران استان مازندران به شمار می آید.

جالب است بدانید این دریاچه از تابش نور خورشید به دور است و آب و هوایی فوق العاده آنجا، انتظارتان را می کشد. لازم به ذکر است، آب این دریاچه بسیار سرد است و عمق چندانی هم ندارد. در این منطقه جاذبه ها، تنها به دریاچه دو خواهران ختم نمی شود، بلکه می توانید از دیدنی های دیگری مانند تپه ماهور و رودخانه سه سنگ هم، بازدید کنید.

برای آشنایی بیشتر با این دریاچه و دیدنی های اطرافش، پیشنهاد می کنم مطلب “دریاچه دوخواهران آمل، بهشتی در دل کوه های مازندران” را مطالعه کنید.

مسیر دسترسی به دریاچه دو خواهران

اگر از انتخاب دریاچه دو خواهران به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی آمل، مطمئن هستید، مسیر دسترسی به آن را هم بدانید. ابتدا باید خودتان را به جاده هراز، پلور برسانید و در جاده ای آسفالته تا سد لار به مسیرتان ادامه دهید. سپس جاده خاکی پناهگاه سیمرغ را تا رسیدن به غرب دماوند و بالای مراتع ورارو طی کنید.

از آنجا از طریق راه چاک اسکندر به گردنه سراغ، رودخانه ی دلیچای و مرتع سه سنگ بروید. اکنون به دریاچه رسیدید! مطمئنا اگر این جاذبه را برای دیدن انتخاب می کنید، از گردش در طبیعت اعجاب انگیز مازندران لذت می برید.

به همین خاطر است که بازدید از دو دریاچه زیر را هم در این استان به شما پیشنهاد می دهیم! دریاچه هایی که معنای واقعی شاهکار خلقت خداوند و زیبایی طبیعت هستند:

●       دریاچه شورمست مازندران پاتوق تهرانی ها و مسافران شمال!

●       دریاچه چورت مازندران را در اولویت سفرهایتان قرار دهید!

۶- آتشکده آمل

آتشکده ها معمولا دیدنی های جذابی هستند که ما را به دنیای زندگی گذشتگان می برند. شهرهای زیادی هستند که آتشکده ها بخش مهمی از جاذبه های گردشگری شان را ایجاد کرده است. آمل هم از این قاعده مستثنی نیست و آتشکده منحصر به فرد خودش را دارا می باشد.

خوب است بدانید این اثر به ثبت ملی رسیده است و از بناهای ارزشمند کشورمان به شمار می آید که ارزش دیدن دارد. آتشکده آمل متعلق به دوره ساسانیان است و در محله پایین بازار و در شهر قدیم آمل واقع شده است.

آنچه سبب جذابیت این بنا شده است، وسعت زیاد آن در مقایسه با بناهای مشابه است.

همچنین این آتشکده در مقایسه با بناهایی که در همان دوران ساخته شده است، تفاوتی اساسی دارد و آن هم نابرابر بودن آجرهایش می باشد! فرض کنید آجرهایی با شکل ها و ابعاد مختلف به طرزی هنرمندانه در کنار هم قرار گرفته اند و بنایی را ایجاد کرده اند که یکی از جاذبه های گردشگری شهر زیبای آمل است.

توصیه می کنم در سفر به آمل، بازدید از این بنای تاریخی را در برنامه تان قرار دهید.

۷- مجموعه آب درمانی استراباکو آمل، جاذبه ای تفریحی و درمانی

اگر به آمل یا شهرهای نزدیک آن سفر می کنید، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید برای تفریح انتخاب کنید، مجموعه آب درمانی استراباکو است. اگر تجربه استفاده از آبگرم ها را داشته باشید، حتما می دانید که به دلیل مواد معدنی موجود در آنها، خاصیت درمانی دارند.

این خاصیت درمانی به گونه ای است که گاهی پزشکان استفاده از منابع آبگرم طبیعی را برای بیمارانشان تجویز می کنند. البته این بدین معنی نمی باشد که تنها در صورت داشتن مشکل و عارضه ای باید از آبگرم ها استفاده کرد! استفاده از مجموعه آب درمانی استراباکو که یکی از جاهای دیدنی آمل است، خاطره سفر به این شهر را برای همیشه در ذهنتان حک خواهد کرد.

آبگرم استراباکو آمل

این مجموعه دارای دو استخر می باشد که بخش آقایان آن پانزده در ۵ متر با عمق ۵/۱ متری می باشد. این آبگرم روباز است و چشمه اصلی آن در گوشه استخر به وضوح قابل دیدن می باشد. خانم ها هم با رعایت مواردی می توانند از آبگرم این مجموعه استفاده کنند. تمامی امکانات رفاهی اعم از سرویس بهداشتی، امانت، رختکن و … در آنجا فراهم شده است.

مسیر دسترسی آبگرم استراباکو

برای رفتن به این مجموعه، باید از طریق جاده هراز، مسیری به اندازه ۵/۲ کیلومتر بعد از تونل وانا همراه با عبور از رستوران های شازده ماهان و کاچیلا طی کنید. در فاصله ی ۹۲ کیلومتری تهران، در سمت چپ جاده با تابلو عریضی مواجه می شوید که روی آن نوشته است: “مجتمع آب درمانی استراباکو”!

شما به مقصد رسیده اید. پیشنهاد می کنم اگر با فواید و مزیت های فوق العاده چشمه های آبگرم و آب معدنی آشنا نیستید، مطلب زیر مجله گردشگری سپنجا را حتما مطالعه کنید تا از انتخاب این جاذبه مطمئن شوید!

●       چشمه های آب معدنی ؛معجزه ای برای درمان بیماری ها + آبگرم های ایران

۸- پل معلق آمل، نمای زیبای شهر

از جمله جاهای دیدنی آمل که حتما در سفر با آن مواجه می شوید، پل معلق این شهر است. این پل فلزی که متعلق به دوره پهلوی می باشد، در داخل خود شهر آمل و در کنار پل دوازده چشمه واقع شده است. این بنا یکی از ارزشمندترین دیدنی های شهر آمل است که باید بازدید از آن را در برنامه تان قرار دهید. ممکن است با خودتان بگویید چرا نامش “معلق” است؟ پل های معلق نوعی از انواع ساخت پل ها به شمار می آیند که در ایران تازه هستند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به آمل

معلق بودن بدین معنی است که اگر پایه های زیر پل بر اثر سیل یا عوامل دیگر خراب شود، کمان های بالایی پل، آن را حفظ می کند. از جمله مشهورترین پل معلق ایران می توان به پل فلزی اهواز اشاره کرد! پلی با شکوه و با ابهت با داستان ساختی جذاب! مطلب زیر را درباره پل معلق اهواز از دست ندهید:

●       بازدید از پل سفید اهواز را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

در زیر پل معلق آمل، امکانات رفاهی و گردشگری وجود دارد که می تواند برای چند ساعتی سرگرمتان کند. لازم است بدانید در زیر این پل به راحتی می توانید اتومبیلتان را پارک کنید و با خیال راحت از امکانات تفریحی آن استفاده کنید. در نزدیکی این پل، هتل شهرداری آمل، پارک ها و فضاهای سبزی متعددی برای استراحت وجود دارد.

پل معلق آمل از بهترین جاهای دیدنی شهر

۹- قدمگاه خضر آمل، جاذبه ای با داستان هایی متفاوت!

قدمگاه خضر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آمل است که می توانید بازدید از آن را برای بخشی از سفرتان انتخاب کنید. قدمگاه خضر بنایی شش ضلعی و بسیار کوچک است که داستان ها و عقاید مختلفی درباره آن وجود دارد. به عنوان مثال برخی از مردم معتقدند، خضر پیامبر در شب های چهارشنبه برای نماز خواندن به این قدمگاه می آمده است.

اگر تمایل به بازدید از این جاذبه ی باستانی را دارید، خوب است بدانید در خیابان رضوانیه، کنار کتابخانه عمومی شهر و رو به روی بیمارستان ۱۷ شهریور قرار دارد.

نمایی از قدمگاه خضر آمل

۱۰- برج هشتل آمل، بنایی با معماری معمایی و حل نشده!

یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی آمل ، برج هشتل آن است. هنگامی که به بازدید از این جاذبه گردشگری بروید، با پنج برج مواجه می شوید که هر کدام اندازه منحصر به فرد خودشان را دارند.

برج هشتل آمل بسیار مشهور است و این موضوع را مدیون سرداری است که در این مکان آرام گرفته است. این سردار در زمان حمله ی تیمور به ایران، جان خود را برای حفظ وطن از دست داد و شجاعتش در این منطقه مثال زدنی است. از جمله دیگر دلایل شهرت برج هشتل آمل، مقاومت آن در برابر حمله تیمور است.

معماری جالب قرار گرفتن این بناها در کنار هم دلیلی شده است تا از آن با عنوان معمایی یاد شود که هنوز حل نشده است! برج هشتل جایی است که باید در سفرتان به این شهر حتما از آن بازدید کنید.

برج هشتل از مجبوب ترین جاهای دیدنی آمل

۱۱- بازار آمل، لذت خرید در کنار حس و حال زندگی قدیم

بازار آمل بیشتر از آنکه بخواهد فضایی برای خرید باشد، می توان آن را جاذبه ای گردشگری به شمار آورد. این بازار که آن را با نام های پایین بازار یا چهارسوق آمل یاد می کنند در مرکز شهر قرار گرفته است و متعلق به زمان ساسانیان است! بنایی بسیار قدیمی که هنوز هم از آن با وجود رفت و آمدهای مردم پابرجا مانده است.

این روزها این بازار، محلی بسیار مهم برای داد و ستدهای اقتصادی مردم آمل است. معماری آن به صورت مغازه هایی با سقف های سفالی شیب دار است و در گذشته های بازارهای هفتگی هم در آن اجرا می شده است. بازار آمل یکی از بناهای به ثبت رسیده آثار ملی ایران است و ارزش دیدن کردن را دارد.

بازار روز آمل

۱۲- دره و دریاچه سد لار، معنای واقعی تفریح طبیعی در آمل

دره و دریاچه سد لار، منطقه ای با دیدنی های طبیعی حیرت آور! جاذبه های فوق العاده ای مانند قله ها و ارتفاعات، دریاچه، انواع گیاهان دارویی، انواع حیوانات خاص، چشمه سارها و رودهایی کم نظیر همه و همه در این منطقه کنار هم جمع شده اند. اگر به آمل سفر کردید و از دیدنی های سد لار استفاده نکردید، باید سفرتان را ناتمام بدانید. لازم به ذکر است، فصل تابستان بهترین انتخاب برای بازدید از جاذبه های دیدنی این منطقه است.

اگر در این فصل به لار بروید، می بینید گردشگران و علاقه مندان بسیاری برای چندمین بار این مکان را جهت استراحت و سفر انتخاب کرده اند.

دره و دریاچه سد لار در استان مازندران

ورودی سد لار

برای رفتن به دریاچه و سد لار، خوب است بدانید این منطقه توریستی در ۸ کیلومتری شمال شرق تهران و یک کیلومتری شهر آمل قرار دارد. راه دسترسی به این منطقه در شهر پلور از جاده هراز جدا می شود و پس از طی کردن ۱۲ کیلومتر به بزرگترین سد خاکی خاورمیانه که همان سد لار است می رسید. این مسیر تا انتهای دشت لار ادامه دارد و دریاچه هم در راهتان قرار دارد.

۱۳- مسجد جامع آمل

آخرین جاذبه تاریخی از جاهای دیدنی آمل که قصد معرفی آن را داریم، مسجد جامع این شهر است. بنای اولیه این مسجد متعلق به قرن های اولیه اسلام است.

این مسجد که دارای حیاطی مربع شکل است در میدان هفده شهریور شهر آمل قرار دارد. راه های اصلی و فرعی زیادی وجود دارد که در نهایت شما را به مسجد می رساند؛ از جمله آنها می توان به خیابان مهدیه و انقلاب اشاره کرد. اگر آمل انتخاب شما برای سفر بود، مسجد جامع آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر، پذیرایتان است.

استان مازندران

۱۴- دشت و آبشار دریوک، سفری یک روزه به طبیعت البرز

نمارستاق منطقه ای کوهپایه ای و کوهستانی است که در لاریجان و ۴۰ کیلومتری آمل واقع شده است. این منطقه جزو زیباترین دیدنی های البرز به شمار می آید و در دشت های آن، آبشارهای متعددی وجود دارد.

یکی از این آبشارها، دریوک است. آبشار دریوک را معمولا با عنوان بلندترین آبشار زمینی ایران یاد می کنند و شاید از مهمترین جاهای دیدنی آمل باشد که حتما باید یک روز از سفرتان را به آن اختصاص دهید.

اگر مقصد سفران آمل است، پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر و دقیق تر با  آبشار دریوک و جاذبه های دیگر طبیعت اطرافش، مطلب ما در این زمینه را مطالعه کنید.

آبشار دریوک از جاهای دیدنی شهر آمل

مسیر دسترسی به آبشار دریوک

برای آنکه خودتان را به دشت و آبشار دریوک برسانید، باید از سمت تهران، حدود دو سوم جاده هراز را پشت سر بگذارید و پس از عبور از شهرهای پلور و وانا در ۴۰ کیلومتری شهر آمل، از طریق جاده ای فرعی به مقصد می رسید. برای تشخیص درست این جاده می توانید از تابلوهای سر آن با عنوان “شهدای نمارستاق” و یا “امامزاده عبدالمناف” استفاده کنید.

جمع بندی

آمل از بزرگترین شهرهای استان مازندران است و با جاذبه های دیدنی اش، هر گردشگری را به خود جذب می کند. خوشبختانه موقعیت مکانی آمل به گونه ای است که به پایتخت و شهرهای مهم شمالی دیگر نزدیک است!

جاهای دیدنی آمل هم دلیل دیگری برای انتخاب آن است. در هر صورت به عنوان جمع بندی از این مطلب می توان گفت برای یک بار هم که شده آمل و جاذبه های گردشگری اش را در برنامه تان قرار دهید. نگران مسائل اقامتی نباشید و رزرو آنلاین اقامتگاه را در تمامی شهرهای شمالی به سپنجا بسپارید.

سپنجا این امکان را به وجود آورده است در فضایی امن، در کوتاهترین زمان اقامت گاه ایده آلتان را پیدا و رزرو کنید. متاسفانه ما ایرانی ها کارهای خود را به دقیقه ۹۰ واگذار می کنیم و نتیجه دلخواهمان حاصل نمی شود! سفر یکی از مهمترین تجربه های هر زندگی است که باید تمام و کمال و مطابق میل باشد.

اقامتگاه های سپنجا نه تنها در آمل، بلکه در تمامی شهرهای ایران پذیرای شما هستند. تنها کافی است وارد سایت شوید، شهر مورد نظرتان را جست و جو کنید و لیست اقامتگاه ها را مشاهده کنید.

با سپنجا و پشتیبانی اش، یک سفر بی دغدغه را تجربه کنید. آیا آماده بازدید از جاهای دیدنی آمل هستید؟ منتظر چه هستید؟ کوله بار سفرتان را ببندید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 9 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا