دیدنی های مازندران

دریاچه شورمست مازندران پاتوق تهرانی ها و مسافران شمال!

دریاچه ها معنای واقعی طبیعت گردی هستند. سکوت و آرامشی را که در دل کوه در کنار دریاچه ای تجربه می کنیم، با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست. آیا تا به حال به فکر پیدا کردن چنین آرامشی در دل طبیعت بوده اید؟ دریاچه شورمست در سواد کوه چنین حسی را به شما می دهد. جای جای ایران زمین، سرشار است از دیدنی هایی که مانند آنها را تنها در فیلم ها دیده ایم. تنها مشکل آن است که به اندازه کافی از جاذبه های کشورمان اطلاع نداریم. اگر سری به مجله گردشگری سپنجا بزنید، این آگاهی و شناخت را بدست خواهید آورد. در این مقاله می خواهیم با هم سفری به دریاچه شورمست داشته باشیم، تا هر آنچه در سفر واقعی پیش رویتان قرار می گیرد، از قبل بدانید. با سایت اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید:

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است

اولین نکته در ابتدای هر سفری، مقصدمان است. دریای شورمست کجا قرار دارد؟ خوب است بدانید بار دیگر می خواهیم به شمال کشورمان و گل سر سبدش، یعنی استان مازندران سفر کنیم. دریاچه شورمست در نزدیکی شهر پل سفید واقع شده است و اگر از تهران به سمت آن حرکت می کنید، تنها ۲۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارید. از تهران باید به سمت جاده فیروزکوه بروید.

در مسیر از پردیس و دماوند عبور کنید تا در نهایت به فیروزکوه برسید. پس از عبور از پل سفید به پل ورسک می رسید. راهتان را ادامه دهید تا تابلوی شورمست درست در مقابل چشمانتان خودنمایی کند. اگر مسیر تابلو را در پیش بگیرید، در نهایت به دریاچه می رسید. آیا آماده بازدید از دریاچه شورمست هستید؟ چه تجربه هایی از سفر به این منطقه داشته اید؟

عکس از دریاچه شورمست
دریاچه شورمست

خوب است بدانید در آخرهای مسیرتان، جاده خاکی می شود و باید مسیری کوهستانی با شیب زیاد را طی کنید. زیبایی های این مسیر آنقدر زیاد است که محال است از راه آن خسته شوید! وقتی به دریاچه رسیدید، هزینه ورودی را پرداخت می کنید. اکنون یکی از زیباترین جلوه های طبیعت درست در مقابل چشمانتان قرار دارد!

دریاچه شورمست، جاذبه ای پنهان در دل طبیعت

اکنون می خواهیم با هم بدانیم، چرا باید از دریاچه شورمست بازدید کنید. طبیعت هر چقدر هم که زیبا باشد، اگر از محل زندگی مان دور باشد ممکن است خستگی های راه سبب شود آن طور که باید و شاید از مقصد لذت نبریم. خوشبختانه چنین موضوعی در سفر به دریاچه شورمست صادق نیست؛ چرا که با توجه به نزدیکی آن به تهران یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن روزهای تعطیل برای مردم تهران است. همچنین با توجه به موقعیت مکانی این دریاچه، یکی از بهترین انتخاب ها در بین جاذبه های گردشگری شمال برای مسافران است. نظر شما در این رابطه چیست؟ چه چیزهایی برای بازدید از دریاچه شورمست مهم است؟

این مطلب را هم بخوانید
شمال رفتیم کجا بریم؟
تصویر از دریاچه شورمست
نمایی از دریاچه شورمست

دریاچه شورمست دارای ظرفیت بسیار بالای در پذیرایی از شما عزیزان است و امکانات رفاهی را فراهم کرده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. این انتهای ماجرا نیست! مهم ترین دلیل برای بازدید از این منطقه، بکر بودن طبیعتش و آرامشی که دارد، است. اگر مسافر مازندران هستید، در کنار شورمست، دریاچه چورت هم تحت هیچ شرایطی از دست ندهید! تنها کافی است تصاویر آن را ببیند و برای رفتن آماده شوید.

 

سفر یک روزه اطراف تهران

بهترین فصل دریاچه شورمست

دریاچه شورمست با توجه به نزدیکی آن به تهران سبب شده است تا در هر فصلی، پذیرای تعداد زیادی از افراد باشد. زیبایی طبیعت آن، محیط خانوادگی، امکانات رفاهی، آب و هوای دلپذیر همه و همه باعث شده است تا آخر هفته ها شاهد استقبال زیاد مردم از این دریاچه باشیم.

اگر شما هم قصد بازدید از آن را دارید، ممکن است بخواهید بهترین زمان را به آن اختصاص دهید. در فصل بهار، مانند همیشه منطقه سرشار از سرسبزی و آب و هوای خنک و معتدل است و یکی از بهترین بازه های زمانی برای سفر به آنجا است.

از آنجایی که دریاچه در در ارتفاع قرار دارد، تابستان های آن زیاد گرم نیست و باز هم زمان خوبی برای سفر است. پاییز شورمست یک چیز دیگر است! در فصل پاییز طبیعت رنگارنگ می شود و در دریاچه شورمست هم شاهد این پدیده خواهیم بود.

اگر در پاییز به شورمست می روید، از الان بدانید که نمی توانید دوربین هایتان را پایین بگذارید؛ دائما عکاسی خواهید کرد. دقت داشته باشید که در فصل پاییز جاده کمی گلی است و ممکن است اذیتتان کند. در فصل زمستان برای رفتن به دریاچه باید تجهیزات کافی داشته باشید و سختی های مسیر را به جان بخرید؛ اما این فصل هم زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارا می باشد.

بهترین فصل دریاچه شورمست
بهترین فصل دریاچه شورمست

امکانات رفاهی دریاچه شورمست

با توجه به آنکه این دریاچه پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران تاکنون بوده و هست، امکانات رفاهی خوبی هم در آن منطقه برای مسافران تدارک دیده شده است. به عنوان مثال شما می توانید در اقامتگاه های دریاچه، اقدام به اجاره کردن کلبه بکنید. اگر خواهان اجاره اقامتگاه در شورمست هستید، پیشنهاد می کنیم به روستاهای اطراف بروید و از افراد محلی این تقاضا را داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
برج پیر شهریار و قلعه کوتول شاه، دو مکان تاریخی بکر که نباید از دست بدهید!

در این روستاها در کلبه های افراد محلی، می توانید خوشمزه ترین غذاهای محلی را دل طبیعت خریداری و نوش جان کنید. در دریاچه زیاد ماهی وجود ندارد، اما اگر خوش شانس باشید و یکی از آنهارا شکار کنید، طعم غذای آتشی در کنار دریاچه شورمست هرگز از زیر زبانتان خارج نخواهد شد. آیا تابحال تجربه چشیدن چنین غذاهایی در این منطقه داشته اید؟

امکانات رفاهی دریاچه شورمست
امکانات رفاهی دریاچه شورمست

برخی از افراد از کلبه ها استفاده نمی کنند و شب را در کنار دریاچه، کمپ می زنند. اگر اهل کمپینگ هستید حتما این تجربه را به خاطره هایتان اضافه کنید! باز شدن چشم هایتان به سمت دریاچه شورمست در اول صبح را از یاد نخواهید برد. دقت داشته باشید که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای یک کمپ یک روزه را با خود به همراه داشته باشید. در بین این وسایل، چادر مسافرتی و کیسه خواب مهم ترین ها هستند.

عده ای، با خود دوچرخه به همراه می آورند و در اطراف دریاچه همراه با آب و هوای فوق العاده اش، رکاب می زنند. تنها لحظه ای دوچرخه سواری در آنجا را تصور کنید، فوق العاده است، مگر نه؟  اگر تجربه ای در بازدید از دریاچه دارید با ما به اشتراک بگذارید. شما با این کار به افرادی که قصد سفر دارند، می توانید کمک کنید که اقامت خوبی داشته باشند.

اگر دوست دارید برای سفر به این دریاچه، یک اقامت خوب را تجربه کنید، می توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره ویلا، اقامتگاه بوم گردی و سوئیت سپنجا، اقدام به اجاره ویلا در سوادکوه مازندران کنید. شما برای این کار می توانید از تمامی اعضای تیم پشتیبانی سامانه سپنجا کمک بگیرید تا یک انتخاب عالی و راحت داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا