دیدنی های ساری

دریاچه چورت مازندران را در اولویت سفرهایتان قرار دهید!

دریاچه چورت مازندران را در اولویت سفرهایتان قرار دهید!

دریاچه چورت یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایران است که بازدید از آن را حتما باید در برنامه تان قرار دهید. این دریاچه حتی نگاه کوتاهی به آن آرامش زیادی را به وجودتان می دهد.

دریاچه چورت آن قدرا قدمت زیادی ندارد و دریاچه ای قدیمی به شمار نمی آید؛ با این وجود به دلیل درختان و طبیعتی بکری که در اطراف آن وجود دارد، بسیار مشهور و محبوب است. با سایت سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی  سپنجا همراه باشید تا با هم به این دیدنی زیبا سفر کنیم:

دریاچه چورت کجاست

اولین نکته ای که در سفر باید بدانید، آن است که دریاچه چورت کجاست؟ این دریاچه، یکی از بهترین جاذبه های استان مازندران است که در ۷۱ کیومتری ساری و ۳۱۰ کیلومتری تهران قرار گرفته است. برای رفتن و بازدید از این دیدنی نخست باید از طریق جاده ساری-کیاسر به سمت روستای چورت بروید.

پس از آنکه به روستا رسیدید، تنها ۱۰ کیلومتر مسیر خاکی تا رسیدن به دریاچه پیش رویتان است. در ادامه مسیرهارا جزئی تر بررسی می کنیم. لطفا ادامه این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دریاچه آب پری

دریاچه چورت در مازندران
دریاچه چورت در مازندران

فاصله سمنان تا دریاچه چورت

اگر سمنان مبدا شما باشد و بخواهید از آنجا به دریاچه چورت بروید، ابتدا باید ۲۵ کیلومتر به سمت شمال شهر شهمیرزاد بروید و از آنجا مسیر جاده به سمت ساری را انتخاب کنید.

پس از گذراندن ۱۵۰ کیلومتر به محله فولاد و کیاسر می رسید و پس از آنکه از پلی روی رودخانه عبور کردید، بلافاصله به جاده روستای چورت می رسید. این جاده را هم باید به اندازه ۱۵ کیلومتر طی کنید، تا به چورت برسید.

فاصله ساری تا دریاچه چورت

یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به این دریاچه از طریق شهر ساری است. ابتدا باید از ساری خودتان را به روستای تاکام برسانید. تا این روستا ۲۳ کیلومتر فاصله دارید و پس از آن مسیر طرف چپ را به اندازه ۱۹ کیلومتر طی کنید تا به ورودی جاده، جایی که پل قرار دارد برسید.

با طی کردن این جاده به روستای چورت می رسید. آیا تابحال این مسیر و جاده را طی کردید؟ چه تجربه ای از رانندگی در آن داشته اید؟

دریاچه چورت
نمایی از دریاچه چورت

با دریاچه چورت بیشتر آشنا شوید

نام دیگر این دریاچه، میانشه است که دارای مساحتی به اندازه ۲ونیم هکتار است. این دریاچه بر اثر زلزله ای در سال ۱۳۱۸ و قطع شدن مسیر عبور آب رودخانه ای به وجود آمده است. به همین دلیل است که می گوییم، دارای قدمت زیادی نمی باشد. ممکن است عمر زیادی نداشته باشد، اما اطراف آن فضایی فوق العاده را ایجاد کرده است که به راحتی نمی توانید آن را فراموش کنید.

این مطلب را هم بخوانید
روز جهانی زمین پاک

دریاچه میانشه شکلی بیضی دارد و اگر با دقت به درون آن نگاه کنید، ممکن است تنه درختان قدیمی هم در آن ببینید. به نظر شما چه چیزهای جالب دیگری در این دریاچه منتظر شماست؟

دریاچه چورت ساری

تنه درختان در دریاچه چورتیکی از جالب ترین نکات این دریاچه آن است که افراد محلی در داخل آن ماهی ریخته اند و یا پرندگان تخم ماهی هارا جابه جا کرده اند. همین موضوع سبب افزایش جمعیت گونه های مختلفی از ماهی ها شده است که زیبایی منطقه را چندین و چند برابر کرده است.

بازدید از دریاچه چورت به احتمال زیاد شما را یاد آن چیزی که در فیلم ها و طبیعت اروپایی ها دیده اید، بیندازد؛ از این رو ممکن است این تجربه بسیار برایتان جذاب باشد.

نه تنها خود دریاچه، بلکه مسیر رسیدن به آن هم دارای زیبایی می باشد. مسیر خاکی ای که تا رسیدن به دریاچه باید طی کنید، دارای انواع خاصی از درختان و گیاهان مانند ازگیل، گردو، پونه و آویشن است که بوی آنها شما را مست خواهد کرد. آیا تابحال چنین تجربه جالبی در دل طبیعت داشته اید؟

برای افرادی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، دریاچه چورت یکی از بهترین انتخاب ها است. هنگامی که از دریاچه به سمت خانه برگردید، تنها خاطره و حس و حالی خوش از آن برایتان باقی خواهد ماند.

پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده، این جاذبه را در برنامه تان قرار دهید. در این زمینه برای اجاره اقامتگاه بر روی سپنجا حساب باز کنید و از خدمات بی نظیرش استفاده کنید.

دریاچه چورت پاییز

دریاچه میانشه در پاییز چیز دیگری است. البته نه تنها پاییز، بلکه بهار و تابستان هم جزو بهترین فصل ها برای بازدید از دریاچه هستند. ممکن است بپرسید، پس زمستان چه؟

زمستان های دریاچه هم زیبایی های خاص خودش را دارا می باشد، اما باید سختی های مسیر را به جان بخرید. در فصل بهار،تابستان و پاییز با آب و هوایی معتدل در منطقه رو به رو می شوید و همه چیز برای یک روز فوق العاده آماده است.

دریاچه چورت پاییز
دریاچه چورت پاییز

امکانات دریاچه چورت

امکانات دریاچه چورت دیدنی های آن در کنار تفریحاتش است. یکی از این دیدنی ها همان تنه های درخت است که پایین رفتن سطح آب، سر از آن بیرون می آورند و منظره ای فوق العاده را می سازند.

این مطلب را هم بخوانید
بهشت گمشده شیراز کجاست؟

یکی دیگر از امکانات این منطقه ماهیگیری است. اگر به این کار علاقه دارید و ابزار و وسایل کافی را دارید، حتما بخشی از روزتان را به ماهیگیری در کنار آرامش دریاچه اختصاص دهید.

اگر خوش شانس باشید، در زمان های خاصی دور تا دور دریاچه را مه می پوشاند و منظره ای را می سازد که در خوابتان هم ندیده اید. امکانات قایق سواری در این دریاچه فراهم نشده است، اما گاهی مردم خودشان قایق های بادی را به آب می اندازند و از طبیعت نهایت استفاده را می برند.

امکانات دریاچه چورت

امکانات دریاچه چورتیکی دیگر از خاص ترین تفریحاتی که در نزدیکی دریاچه می توانید داشته باشید، آفرود است. از آنجایی که مسیر رسیدن به دریاچه خاکی و در دل جنگل است، تجربه ای متفاوت را برای ماشین بازها و علاقه مندان به آفرود می سازد.

خوب است بدانید شنا کردن در این منطقه ممنوع است؛ پس روی این تفریح حساب باز نکنید، اما کمی آب بازی می تواند برای همه خوب باشد. البته سعی کنید که وسایل الکترونیکی خود را دور کنید تا دچار مشکل نشوند!

اقامتگاه دریاچه چورت

یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر به دریاچه ممکن است پیش رویتان باشد، اقامتگاه است. برای آنکه در نزدیکی دریاچه اقامت داشته باشید، می توانید در روستای چورت خانه اجاره کنید. اگر جزو افراد علاقه مند به پیک نیک هستید، در اطراف دریاچه هم می توانید چادر بزنید و اقامت داشته باشید.

همچنین با توجه به نزدیکی این دریاچه به ساری می توانید از اقامت گاه های موجود در شهر ساری استفاده کنید و به دیدن جاذبه های ساری هم بپردازید. بدین منظور می توانید از سپنجا کمک بگیرید، تنها کافی است وارد سایت سپنجا شوید، شهر ساری را جست و جو کنید و انتخاب های موجود با قیمت های مقرون به صرفه و با امکانات مختلف را با هم مقایسه کنید.

کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در ساری را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های ساری همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 2.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا