دیدنی های ساری

راهنمای سفر به ساری

در راهنمای سفر به ساری شما می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با بهترین زمان سفر به ساری، جاذبه‌های گردشگری آن، بهترین هتل‌ها و رستوران‌های موجود در شهر را قبل از سفر به ساری بدست آورید. قطعا دانستن چنین اطلاعاتی می‌تواند کیفیت سفر شما را چند برابر کند. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب سپنجا را همراهی کنید.

بهترین زمان سفر به ساری

همانطور که شما هم می‌دانید ساری یکی از  شهرهای خوش و آب و هوای کشورمان است و به خاطر موقعیت جغرافیایی در بیشتر اوقات هوای این شهر مرطوب است. به همین خاطر افراد ترجیح می‌دهند برنامه‌ی سفر به ساری خود را، در بهار و تابستان، به علت کمتر بودن رطوبت هوا بچینند.

اما پاییز و زمستان ساری‌ هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد که می‌تواند شگفتانه‌ای برای شما باشد.

سفر به ساری

جاذبه‌های گردشگری ساری

وقتی حرف از گیلان و مازندران و ساری به میان باشد همه‌ی ما طبیعتی ناب و بی‌نظیر را در ذهنمان تداعی می‌کنیم؛ بدون شک چیزی که در ذهنمان تداعی می‌کنیم با چیزی که از نزدیک مشاهده می‌کنیم زمین تا آسمان فرق دارد. طبیعت و زیبایی محسور کننده‌ی ساری و مازندران به قدری خارق العاده و گیرا است، که بلا استثنا همه را شگفت زده می‌کند. در کنار طبیعتی که نقاشی دست خداوند است جاذبه‌های گردشگری چشم نوازی نیز وجود دارند که به نوبه‌ی خود می‌توانند شما را سر مست کنند و آدرنالین خون‌تان را به حداکثر میزان خود برسانند. در زیر تعدادی از جاذبه‌های سفر به ساری را به شما معرفی خواهیم کرد.

میدان ساعت

در سال ۱۳۰۹ یک معمار خوش ذوق به نام محمد علی حمیدی یک برج ساعتی را در یکی از بزرگترین میدان‌های ساری بنا کرد که چند سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۵ میدان برج ساعت بازسازی شد که در حال حاضر این بنای باشکوه به یکی از جاذبه‌های دیدنی ساری تبدیل شده است.

این ساعت طوری تنظیم شده بود که هر یک ساعت یک بار به تعداد عقربه‌های ساعت ناقوس آن به صدا در می‌آمد ( مثلا وقتی ساعت ۱۲ می‌شد ناقوس‌ بزرگ ساعت ۱۲ بار به صدا در می‌آمد و صدای آن در کل شهر می‌پیچید)  سر و صدای ناقوس در هر ساعت منجر به اعتراض مردم شهر شد که در سال ۱۳۸۰ شهرداری صدای ساعت را برای همیشه قطع کرد.

میدان ساعت

عمارت فاضلی

این عمارت یادگار دوره‌ی قاجار و پهلوی است. در حال حاضر میراث فرهنگی از این عمارت استفاده‌ی بخصوصی نمی‌کند و دیدن آن برای عموم مردم بلامانع است. همانطور که از نام عمارت پیداست این عمارت به خاندان فاضلی‌ها در زمان قاجار تعلق داشته است.

خانه کلبادی

قدمت خانه‌ی کلبادی مانند عمارت فاضلی به ۱۵۰ سال پیش یعنی به دوره‌ی قاجار و پهلوی برمی‌گردد. طبق پرس و جوهای صورت گرفته در زمان پهلوی این عمارت متعلق به شخصی به نام منوچهر خان کلبادی بوده است که پس از فوت وی، عمارت تحت اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت در حال حاضر میراث فرهنگی از این عمارت به عنوان موزه‌ی مردم شناسی استفاده می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به ساری را دارید حتما سری به عمارت تاریخی کلبادی‌ بزنید.

سفر به ساری

سد شهید رجایی

در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ساری یک سد بکر به نام سد شهید رجایی قرار دارد این سد، به سد سلیمان تنگه نیز معروف است. قایق سواری، ماهیگیری، اسکی روی آب و…  از جمله تفریحات آبی هستند که در سد شهید رجایی تحت اختیار شما قرار داده می‌شود. اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی متفاوت در طول سفر به ساری را داشته باشید و  یک پیک نیک عالی در آنجا را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سد شهید رجایی بروید.

پارک شهید زارع

در سه کیلومتری جاده‌ی ساری جنگلی به وسعت ۷۰ کیلومتر جای خوش کرده است. این جنگل یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری ساری است که تقریبا می‌توان گفت در تمام فصول  سال میزبانی مهمانان مختلفی را از سر تا سر ایران را بر عهده می‌گیرد.

امکانات رفاهی خوبی که در پارک شهید زارع در اختیار مسافران قرار می‌گیرد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مسافران را‌ به انتخاب این پارک، برای یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه تشویق می‌کند. چرا که در هر سفر میزان امکانات رفاهی که در دسترس افراد قرار می‌گیرد می‌تواند روی کیفیت سفر آنها تاثیر مستقیم داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 14 تا از جذاب ترین جاهای دیدنی آمل

سفر به ساری

حیات وحش میانکاله

اگر شما فردی هستید که به حیوانات علاقه‌ی زیادی دارید و دوست دارید حتی برای چند ساعت هم که شده زندگی و زیستگاه آنها را از نزدیک تماشا کنید باید هنگام سفر به ساری به حیات وحش میانکاله که در ۱۲ کیلومتری بهشهر واقع شده، حتما سری بزنید.

در این باغ وحش انواع گونه‌های جانوری تحت حفاظت محیط زیست نگهداری می‌شوند. از تمام مراجعه کنندگان خواهشمندیم که وقتی قصد تفریح در طبیعت را دارند به هیچ‌ وجه به طبیعت و حیوانات آسیبی وارد نکنند.

معرفی بهترین هتل‌های ساری

ساری خوش آب و هوا در کنار طبیعت زیبا و‌دست نخورده‌اش سالانه مسافران زیادی را از جای جای ایران و حتی کشورهای خارجی به سوی خود‌ می‌کشاند. بدون شک داشتن یک جا و مکان خوب و دنج می‌تواند سفری به یادماندنی را در ذهن تمام مسافران حک کند. از این رو خوشبختانه هتل‌های ساری توانسته‌اند در کنار محیط‌های دنج‌شان حداکثر امکانات رفاهی روز را در اختیار مسافران خود قرار دهند. در زیر تعدادی از بهترین هتل‌های این شهر را به شما معرفی می‌کینم تا در طول سفر به ساری اگر مایل بودید از آنها استفاده کنید‌.

هتل های ساری

هتل جنگلی سالار دره

در ۱۲ کیلومتری جنوب ساری در کنار رودخانه‌ای به نام سالار دره یک هتل چهار ستاره با امکانات رفاهی تاپ و موقعیت عالی به نام هتل جنگلی سالار دره وجود دارد. که می‌تواند میزبانی شما را به بهترین شکل ممکن به عهده بگیرد.

بیشتر مسافران،  این هتل را به خاطر موقعیت عالی که دارد برای اقامت چند روزه‌ی خود انتخاب می‌کنند. تصور کنید ویو اتاق‌های هتل رو به روی رودخانه و درختان سر به فلک کشیده‌ی سرسبزی هستند که تماشای آنها می‌تواند روح و جان شما را تازه کند. گذشته از اینها وقتی پنجره را باز می‌کنید نسیم دل انگیزی که از روی رودخانه بلند می‌شود صورت شما را نوازش می‌کند چنین حس و حال نابی را فقط می‌توان در رویاها تصور کرد اما در هتل جنگل سالار دره شما می‌توانید چنین حسی را به عینه تجربه کنید.

از امکاناتی که این هتل در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد می‌توان به سالن بیلیارد، سونا، کافی شاپ، استخر ۲۴ ساعته،  اینترنت در لابی، تالار پذیرای، خدمات و امکانات ویژه‌ی معلولین، تاکسی سرویس، سفره خانه سنتی، خودپرداز، پارکینگ رایگان، صندوق امانات و… اشاره کرد‌.

هتل نوید

اگر می‌خواهید از سر و صدای اتومیبل‌ها و شلوغی شهر حتی برای چند ساعت هم که شده در امان باشید هتل نوید همان چیزی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

هتل نوید یکی از هتل‌های دنج و لوکس در ساری است که از توانسته از موقعیت خوب خود به نحو احسن استفاده کند نزدیک بودن این هتل به جاذبه‌های دیدنی ساری نظیر دریاچه الندان، مجموعه تاریخی فرح آباد، پارک جنگلی شهید زارع و… در کنار فضای لوکس و خدمات قابل قبولی که ارائه می‌کند هتل نوید را به یک هتل خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

تاکسی سرویس، هتل رایگان، جکوزی، رستوران، سونا، روم سرویس، اینترنت در لابی، خشکشویی، نمازخانه، کافی شاپ و… از جمله خدماتی هستند که هتل چهار ستاره‌ی نوید تحت اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

هتل نارنج

برای کسانی که مسئله‌ی اقتصادی مطرح است هتل نارنج می‌تواند یک گزینه عالی و بصرفه‌ برای آنها باشد. موقعیت خوب این هتل (نزدیک بودن به دریای فرح آباد) در کنار مقرون به صرفه بودن آن هتل نارنج را به یک هتل محبوب و پر مشتری تبدیل کرده است. فضای لوکس و دنج هتل با نورپردازی جالب و چشم نواز، برخورد خوب و صمیمانه‌ی مدیریت و پرسنل هتل در تمام شرایط، رضایت کامل مشتریان از این هتل را به دنبال داشته است. از جمله امکاناتی که هتل نارنج ارائه می‌کند می‌توان به اینترنت در لابی، کافی شاپ، تاکسی سرویس، پارکینگ، نمازخانه، آسانسور، سیستم اعلام حریق، فضای سبز، خدمات تور و… اشاره کرد.

هتل اسرم

اگر به جاده‌ی ابریشم بروید و در محله‌های قدیمی آن قدم بزنید جاده شما را به یک هتل که در کنار رود زیبای تجن قرار گرفته می‌برد. هتل اسرم یکی دیگر از هتل‌های خوب و نامدار ساری است که به نوبه‌ی خود و با ارائه‌ی خدمات رفاهی منحصر به فردی می‌تواند تجربه‌ی متفاوت و خاطره انگیزی را در طول سفر به ساری  در ذهن شما حک کند. مدیریت هتل همواره تمام تلاش خود را برای فراهم کردن راحتی و آسایش مشتریان خود بکار گرفته است که خوشبختانه تلاش‌های وی و بقیه پرسنل اسرم، منجر شده که آنها  فیدبک عالی از طرف مسافران‌شان دریافت کنند.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به فیلبند مازندران

خدمات هتل اسرم شامل پذیرش ۲۴ ساعته مشتری، تاکسی سرویس، باشگاه بدنسازی، سالن کنفرانس، اینترنت رایگان، لابی، پارکینگ رایگان، کافی شاپ، صندوق امانات و… است.

در کنار هتل های فوق العاده در ساری، می توانید به اجاره سوئیت در سازی نیز فکر کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین هتل های ساری

بهترین رستوران‌هایی که در سفر به ساری نباید ساده از کنار آنها بگذرید

وقتی مسافر ساری و مازندران باشید به هیچ عنوان نباید از کنار غذاهای لذیذی که مخصوص خطه‌ی شمال هستند ساده بگذرید. قبول دارید که اگر در مسافرت غذا کم و کسر باشد آنطور که باید سفر برای‌مان لذت بخش نخواهد بود، غذا و خوردنی‌های لذیذ و متفاوت بخش اجتناب ناپذیر هر مسافرتی هستند‌ اگر در حال حاضر مسافر ساری هستید ما تعدادی از بهترین رستوران‌های معروف و پرطرفدار آنجا را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران های ساری

رستوران حاج حسین

اگر سراغ یک رستوران همه چی تمام را از مردم و اهالی ساری بگیرید بدون شک رستوران حاج حسین اولین پیشنهادی هست که به شما می‌دهند. خوش برخورد بودن و خونگرم بودن پرسنل رستوران حاج حسین اولین چیزی است که بلافاصله بعد از ورود به رستوران متوجه آن می‌شوید. اگر نگاهی به منوی رستوران بیاندازید نام انواع و اقسام دسرهای ایرانی و بومی به چشم می‌خورد، در کنار غذاهای لذیذ این رستوران فضای ساده اما مدرن رستوران می‌تواند چشم هر مشتری را به خود خیره کند. به شما توصیه می‌کنیم که در طول سفر به ساری حتی برای یک وعده‌ی غذایی هم که شده به رستوران حاج حسین بروید و خودتان همه چیز را قضاوت کنید.

رستوران مارشو

 اگر شما طرفدار غذاهای محلی هستید و دوست دارید در دنیای غذاها، طعم‌های متفاوت‌تری را تجربه کنید رستوران مارشو همان چیزی است که باید به سراغ آن بروید. محیط رستوران کوچک اما فوق العاده زیبا است اولین چیزی که هر مراجعه کننده را به مشتری ثابت این رستوران تبدیل می‌کند قیمت‌های منصافه و کیفیت بالای غذاهای رستوران است همین مزیت ویژه‌ی رستوران مارشو دلیلی بر شلوغ بودن همیشگی آن است.

رستوران شالی

رستوران شالی یکی دیگر از رستوران‌های خوب و پرطرفدار ساری است.  از آنجایی که در رستوران شالی انواع غذاهای سنتی و فرنگی طبخ می‌شود هر مشتری با هر ضاعقه‌ای می‌تواند غذای دلخواهش را در این رستوران میل کند.

در سفر به ساری غذاهای لذیذ و خارق العاده‌ی رستوران سلف سرویس شالی را امتحان کنید.

رستوران حاج محسن

رنگ بندی هماهنگ و طراحی خوب رستوران حاج محسن قبل از هر چیزی توجه مشتریان را به سوی خود جلب می‌کند، فضای رستوران کمی کوچک است اما کیفیت بالای غذاها، تنوع غذایی زیاد و مهم‌تر از همه چیز طعم عالی و متفاوت غذاهای رستوران باعث شده که فضای کوچک رستوران به چشم نیاید.

رستوران سنتی کارن

رستوران سنتی کاران یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین رستوران‌های ساری است که از حق نگذریم ارزش امتحان کردن را دارد. این رستوران در قالب سه نوع کاربری متفاوت از جمله کافی شاپ، رستوران و سفره خانه خدمات تاپ و ارزنده‌ای را به میهمانان خود عرضه می‌کند. فضای رستوران بسیار بزرگ، شیک، مدرن و دلنشین است که می‌تواند خاطره‌ی یک سفر خوب و یک وعده‌ی غذایی منحصر به فرد را در ذهن شما حک‌ کند.

بیشتر بخوانید : با بهترین رستوران های ساری آشنا شوید!

و‌ در آخر…

ساری مرکز استان مازندران یکی از شهرهای منحصر به فرد ایران است که بیشتر جنبه‌ی گردشگری دارد‌. ساری از محدود شهرهای ایران است که می‌توان در تمام فصول سال برای یک تفریح درست و حسابی راهی آن شد. اما قبل از اینکه چمدان‌تان را برای سفر به ساری ببندید لازم است اطلاعاتی در رابطه با جاذبه‌های گردشگری، هتل‌‌ها و رستوران‌های آن بدانید از این رو سپنجا مطالب مفید و مختصر در قالب راهنمای سفر به ساری برای شما مخاطبان ارجمند تهیه کرده است. به امید آن که توانسته باشیم نقش کوچکی در کیفیت سفر شما داشته باشیم.

بیشتر بخوانید : سیر تا پیاز هر آنچه در سفر به شهرستان ساری باید بدانید + اقامتگاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا