دیدنی های ساری

سیر تا پیاز هر آنچه در سفر به شهرستان ساری باید بدانید + اقامتگاه

در این مقاله قصد داریم در کنار شما گردشگران از شهرستان ساری مرکز استان مازندران و جاذبه‌های تماشایی آن بازدید کنیم. این مطلب برای افرادی که کمتر به این شهر سفر کرده و به دنبال راهنمایی جامع برای سفر به این شهر می گردند،  بسیار مناسب است.

اقامت در آپارتمان در شهر ساری

به طور کلی اغلب گردشگران قبل از آن که سفر خود را آغاز کنند، درباره جاذبه‌های دیدنی آن مقصد تفریحی خود، مطالعه می‌کنند و حداقل اطلاعات گردشگری را در این مورد بدست می‌آورند. سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا هم برای افزایش کیفیت سفر شما گردشگران عزیز به شهر ساری، آنچه که لازم است پیش از سفر به شهر ساری بدانید را در این مقاله ارائه کرده‌است.

در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی درباره اقامتگاه‌های مختلف و صنایع دستی و سوغات ساری در اختیار شما قرار دهیم و بگوییم چرا گردشگران سفر به شهرستان ساری را انتخاب می‌کنند؟

اقامت در سوئیت مبله در شهر ساری

چرا به شهرستان ساری سفر می‌کنیم؟

شهر ساری ویژگی‌ها و دلایلی زیادی برای سفر گردشگران دارد. این شهر علاوه بر این که مهم‌ترین شهر ساحلی در استان مازندران به شمار می‌رود، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریای خزر، گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده‌است.

سفر به ساری برای شما یکی از بهترین سفر‌های شما خواهد بود، زیرا علاوه بر بازدید از ساحل آن می‌توانید به مناطق جنگلی بروید و حتی چند روزی در آن جا اقامت داشته باشید. شهر ساری برای گردشگران، امکانات بسیار خوبی را در نظر گرفته‌است. در بخش‌های بعدی مقاله، برای شکم گردی با انواع غذاها و سوغات ساری همراه ما باشید.

سفر به شهر چشمه آب رینه

بررسی جنبه‌های مختلف شهرستان ساری

جمعیت شهر ساری به ۳۴۷۴۰۲ نفر می‌رسد، بیشتر اقوامی که در این شهر زندگی می‌کنند، طبری هستند و زبان صحبت آن‌ها فارسی و مازنی می‌باشد. ساری یکی از مهم‌ترین شهر‌های صنعتی در شمال ایران است، صنایع و تولیدات محصولات چوبی و کاغذی در این شهر رونق بسیار زیادی دارد و بخش بزرگی از اقتصاد شمال را از آن خود کرده‌است.

البته درصدی از منابع مالی ساری توسط مشاغلی مانند ماهیگیری و کشاورزی و باغداری و از همه مهم تر گردشگری تامین می‌شود. ساری در حوزه گردشگری پیشرفت زیادی کرده و افراد زیادی هستند که منبع و میزان درآمد آن‌ها به اجاره یا خرید و فروش اقامتگاه، تولیدات صنایع دستی و مدیریت تفرجگاه‌ها بستگی دارد.

اقامت در سوئیت اجاره ای در شهر ساری

نمایی از جاهای دیدنی شهرستان ساری

حقایقی درباره شهرستان ساری

بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر شمالی است که در مدت بسیار کوتاهی در زمان قاجار به عنوان پایتخت کشور معرفی شده بود. ۱۳ تیر، روز پرتاب تیر و توسط آرش کمانگیر را طبق یک منبع تاریخی، روز ساری انتخاب کرده‌اند. نام دیگر اهالی ساری، ساروی نام دارد.

اقامت در خانه سنتی در شهر ساری

این شهر با وجود دو میلیون سفر تابستانی در سال ۱۳۹۶ نخستین شهر گردشگر پذیر کشور معرفی شد. ساری همواره از نظر گردشگری رتبه‌های بالایی را بدست آورده‌است. این شهر در کنار رامسر، در بهار ۹۵ به عنوان بهترین شهر‌های گردشگری شناخته شدند. جالب است بدانید اولین راه آهن ایران در شهر ساری ساخته شد.

شکم گردی در ساری، بزرگ‌ترین لذت سفر به شمال

همان طور که در مقاله‌های قبلی درباره شهر‌های شمالی و تنوع غذاهای محلی آن مطالعه کردید. می‌توان گفت یکی از شهر‌هایی که در ارائه و طبخ غذاهای محلی، عملکرد بی نظیری از خود نشان داده‌است، شهرستان ساری می‌باشد.اقامت

این مطلب را هم بخوانید
آبشار گزو ؛ از طبیعت بکر آن تا جاذبه های نزدیک

تمامی این غذاها در استان گیلان و سایر شهرستان‌ها وجود دارند، منتها شیوه پخت و دستور آن فرق می‌کند که باعث تغییر طعم غذا می‌شود. شما می‌توانید برای خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای شهر ساری به بهترین و معتبر‌ترین رستوران‌های این شهر سفر کنید. اکبر جوجه، ماهی، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و کباب ترش از بهترین غذاهای این شهر می‌باشد.

اقامت در  ویلا در شهر ساری

نگاهی بر صنایع دستی و سوغات ساری

تنوع زیادی در سوغات ساری و صنایع دستی این شهر دیده می‌شود. این دسته از محصولات در تمامی شهر‌های استان مازندران و دیگر شهر‌های شمالی به در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

کلوچه و شیرینی کوکی، انواع زیتون پرورده و شور، انواع شربت‌ها و مرباها و رب طبیعی و لواشک‌ها و آلوچه‌های متنوع از مهم‌ترین خوشمزه‌های سوغات ساری هستند. از دیگر محصولات درجه یک این شهر می‌توان به ترشیجات، سبزیجات تازه و محلی، انواع ماهی و خاویار و چای و برنج شمال اشاره کرد.

صنایع دستی در این شهر طرفدار زیادی دارد، محصولاتی مانند حصیر بافی و انواع سبد، صنایع و محصولات چوبی و سفالگری، محصولات پارچه ای جوراب پشمی و جاجیم و نمد به عنوان پر طرفدار‌ترین صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان ساری شناخته شده‌اند.

اقامت در  باغ در شهر ساری

جاذبه‌های دیدنی شهرستان ساری کجاست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم شش جاذبه مهم گردشگری را برای مسافران معرفی کنیم.

خانه تاریخی کلبادی، یادگاری از دوران قاجار

یکی از بناهای تاریخی که از دوره قاجار به جای مانده‌است و قدمتی ۱۳۰ ساله دارد. خانه ای است که مالک اصلی آن منوچهر خان کلبادی می‌باشد. معماری این بنا کاملاً شبیه به معماری قاجاری است. مهم‌ترین و زیبا‌ترین بخش این عمارت طبقه دوم یعنی بخش شاه نشین می‌باشد. زیرا تزئینات معماری بسیار زیبایی در این طبقه دیده می‌شود.

 

پارک ملل ساری، معروف‌ترین پارک در شمال ایران

بعد از بازدید عمارت تاریخی کلبادی خود را برای گردش و پیاده در بزرگ‌ترین مجموعه و پارک تفریحی ساری آماده کنید. با رفتن به این پارک می‌توانید تفریحات زیادی را در سفر خود تجربه کنید. پارک ملل ساری دارای انواع امکانات ورزشی می‌باشد.

از این پارک می‌توانید برای ماهیگیری، قایق سواری، پیک نیک و … استفاده کنید. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده این پارک به عنوان ملل نامگذاری شود، وجود پرچم همه کشور‌های جهان در یکی از بخش‌های این پارک است.

اجاره منزل مبله در شهر ساری

نمایی از پارک ملل ساری

ساحل فرح آباد، مشهور‌ترین ساحل شمال کشور

شما می‌توانید به راحتی به سواحل شمالی کشور بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. در بین سواحل مختلفی که در شهرستان ساری قرار دارد، ساحل فرح آباد جزو محبوب‌ترین و بهترین سواحل و جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آید. این ساحل بهترین امکانات را برای رفاه حال گردشگران فراهم کرده‌است.

انواع مراکز خرید، پلاژ‌های اختصاصی و جداگانه برای بانوان و آقایان، با کیفیت‌ترین امکانات تفریحی مانند جت اسکی و اقامتگاه‌های متنوع در این ساحل وجود دارد.

اداره کل میراث فرهنگی استان  مازندران

پارک شهید زارع، بزرگ‌ترین پارک جنگلی ساری

با رفتن به پارک جنگلی شهید زارع می‌توانید از امکانات تفریحی و گردشگری این پارک ۷۰ هکتاری بهره مند شوید. انواع آلاچیق‌ها، کلبه‌های جنگلی اقامتی، پیست اسکی و محیط‌های بازی از امکانات این پارک زیبا هستند.

مسجد جامع شهرستان ساری، بنای به قدمت پس از اسلام

این مسجد یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخی شهر ساری می‌باشد. عده ای از مورخان بر این باورند که این مسجد ساخته دوران بعد از اسلام می‌باشد. در حال حاضر نمایی که از این مسجد می‌بینید، به واسطه بازسازی‌های وتعمیرات دوران قاجار و پهلوی است.

اقامت در بومگردی سنتی در شهر ساری

دریاچه چورت، خواهرخوانده دریای خزر

دریاچه ای که ۲.۵ هکتار وسعت دارد و نام دیگر آن دریاچه میانشه است. برای رفتن به این دریاچه باید خود را به نزدیکی منطقه کیاشهر و ساری برسانید. این دریاچه یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی استان مازندران است که در مطلب زیر می توانید آن را به طور تمام و کمال بشناسید و نکات لازم برای بازدید را فرابگیرید:

این مطلب را هم بخوانید
مرداب هسل ؛ جاذبه ای رنگارنگ در فصل های مختلف !

نمایی از دریاچه چورت از بهترین جاهای دیدنی شهرستان ساری

همچنین اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که بازدید از جاذبه های طبیعی را دوست دارید، بدانید که چورت انتهای ماجرا نیست و دیدنی های فوق العاده دیگری انتظارتان را می کشند! مطالب زیر شناخت خوبی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی استان مازندران در نزدیکی ساری به شما می دهد:

بهترین زمان سفر به شهرستان ساری

بدون شک فصل بهار بهترین زمان سفر به ساری می‌باشد. با آمدن فصل بهار سرسبزی و طراوت خاصی در شهر به وجود می‌آید و عده ی زیادی از مسافران زمان سفر به ساری را به فصل بهار، به ویژه اوایل اردیبهشت ماه موکول می‌کنند. با اینکه اندکی از سرمای زمستان در این فصل وجود دارد، اما آب و هوای این شهر بسیار معتدل و مطلوب است. به همین علت اوج سفرهای تفریحی و گردشگری به ساری در این فصل اتفاق می‌افتد.

شاید تصور کنید با آمدن فصل تابستان و گرمای بسیار طاقت فرسا با آب و هوای شرجی گردشگر کمتری برای سفر این فصل را انتخاب کند، اما با وجود این گرما و افزایش دما در فصل، بسیاری از مسافران برای استفاده از تفریحات آبی به این شهر سفر می‌کنند. فصل تابستان برای برخی عده ای از گردشگران جذابیت خاصی دارد.

اقامت در آپارتمان مبله در شهر ساری

نمایی از جاهای دیدنی شهر ساری

برای علاقه مندان و عاشقان به طبیعت گردی، تعداد فصل و آب و هوای مقصد تفریح، آنچنان تفاوتی ندارد. زیرا آن‌ها ترجیح می‌دهند سفر‌های تفریحی و گردشگری خود را در فصل‌های مختلف تجربه کنند. زیرا هر فصلی شکل زیبایی از شهر را برای شما به نمایش می‌گذارد. ساری در پاییز هم یکی از همان شهر‌های دیدنی و جاذبه‌های خاص و رنگارنگ پاییزی است.

سفر به فیلبند

جنگل‌های اطراف ساری در فصل پاییز شکل بسیار جذابی به خود می‌گیرند، که هر کسی با دیدن عکس‌های آن وسوسه می‌شود، به این منطقه سفر کند. بارندگی‌ها پاییز در شهرستان ساری به طور پیوسته ادامه دارد و هر چه به زمستان نزدیک می‌شویم، آب و هوای آن سردی و خشکی خاصی به خود می‌گیرند.

اقامت در ساری

شهر ساری پر از اقامتگاه‌های مجهز، هتل‌های لوکس و سوئیت‌های اجاره می‌باشد. مطمئناً در سفر به ساری برای انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود به مشکل نخواهید خورد. زیرا بسیاری از شهرهای تفریحی و گردشگری از نظر اقامتگاه دارای بهترین شرایط هستند.

یکی از همین شهرها، ساری در استان مازندران است. شما برای این که در سفر به ساری با مشکلات اقامتی مواجه نشوید، می‌توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا اقدام به رزرو سوئیت در ساری کنید! در نظر داشته باشید در صورت وجود هرگونه سوالی می توانید با پشتیبان های به طور مستقیم ارتباط بگیرید.

جاذبه های گردشگری ساری

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا درباره شهرستان ساری و زیبایی‌های این شهر برایتان گفتیم، حالا بهتر است شما از تجربه سفر به ساری و جاذبه‌های گردشگری آن برای ما بگویید. بخش نظرات سپنجا آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا