دیدنی های مازندران

بازار روز آمل، از جذاب ترین دیدنی های شهر! +اقامتگاه

اگر شما هم مانند بسیاری از گردشگران، آمل را انتخاب می کنید، بازدید از بازار روز آمل را اولویت این سفر قرار دهید. می پرسید چرا؟ تا انتهای این مطلب برای شناخت بازار روز آمل همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا باشید.

شمال، همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بوده و هست. در این بخش از کشور، شهرها و روستاهای زیادی پذیراتان هستند که هر کدام جاذبه ها و زیبای های منحصر به فرد خودشان را دارا می باشند. در این بین شهر آمل خوش درخشیده است و یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان برای سفر است.

به آمل خوش آمدید

آمل یکی از بهترین جاهای دیدنی تقریبا ناشناخته استان مازندران است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است.

جاهای دیدنی آمل، طبیعت بکر، دیدنی های تاریخی، آب و هوای خوب و …، همه و همه دست به دست هم داده اند، تا آمل به یکی از جذاب ترین شهرهای مازندران تبدیل شود. اما این مطلب به دیدنی های آمل اختصاص ندارد و تنها می خواهیم بازار روز آمل را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

و اما در پاسخ به سوال ابتدای مطلب، چرا بدون بازدید از بازار روز آمل، گویی سفرمان ناتمام مانده است؟ علت آن به حس و حال گشت و گذار در بازار روز آمل و اجناسش بر می گردد. خوردنی هایی که در این بازار فروخته می شود، بخشی از بهترین تجربه های سفرتان را خواهند ساخت. در ادامه با این خوردنی ها، بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به آمل

انواع میوه ها و سبزی های محلی شمالی

اگر می خواهید میوه و سبزی بخرید، بازار روز آمل را انتخاب کنید. بیشتر میوه ها و سبزی هایی که در این بازار به فروش می رسد، از روستاهای اطراف برداشت شده اند و طعم خاصی دارند که هرکز از زیر زبانتان خارج نخواهد شد.میوه های این بازار، متناسب با فصل هستند و با تازه ترین های هر کدام مواجه می شوید.

اقامت در منزل مبله در آمل

نمایی از میوه های بازار روز آمل

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای سلامتی تان ارزش زیادی قائل هستید، میوه های خوشمزه و تازه این بازار، تمامی ویتامین های بدنتان را تامین خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
تله کابین نمک آبرود، تفریحی به یاد ماندنی در شمال

و در نهایت، یکی دیگر از جذاب ترین بخش های بازار روز آمل، فروشندگان آن هستند.

معمولا این فروشندگان خود افراد محلی شهر آمل و یا روستاهای اطراف هستند که محصولاتشان را به فروش می رسانند.

این افراد خوش برخورد، با وجود تمام خستگی هایشان، لبخند از لبشان نمی افتد و خریدی لذت بخشی را برایتان به یادگار خواهند گذاشت.

جاهای دیدنی آمل

صیفی جات شمال

همانطور که تا اینجای مطلب متوجه شده اید (شاید هم نه!)، مهمترین محصولی که در این بازار به فروش می رسد، صیفی جات شمالی هستند. صیفی جاتی که محصول خود مردم آنجا هستند.

از محصولات صیفی جات خوشمزه بازار روز آمل می توان به بادمجان، کدو، پیاز، سیب زمینی، فلفل های تند و تیز، گوجه و … اشاره کرد.

نمایی از صیفی جات بازار روز آمل

پرندگان شمالی !

اگر تجربه بازدید از بازار روز آمل را داشته باشید، حتما می دانید فروشندگان زیادی در این مجموعه حضور دارند که داد می زنند: سیکا و سیکا! ممکن است با خودتان بگویید سیکا دیگر یعنی چه؟

سیکا همان اردک است که مردم برای پخت و بریان کردن آن را خریداری می کنند و لذت نوش جان کردن یک غذای محلی خوشمزه را برای خود و اعضای خانواده شان می سازند.

البته اگر خواهان خرید پرندگان محلی هستید، تنها انتخابتان اردک نیست! گزینه های دیگری مانند غاز، مرغ، خروس، زیک و … در این بازار پیش رویتان قرار دارد.

اقامت در منزل روستایی در آمل

جوجه های رنگارنگ

اگر فکر می کنید ففقط خوردنی ها، محصولات این بازار هستند، سخت در اشتباه هستید! در گوشه گوشه این بازار با کارتن هایی رنگارنگ مواجه می شوید.

کارتن هایی که در ان جوجه های رنگی برای فروش به شما وجود دارند. این جوجه ها در کنار اردک ها، یکی از جذابیت های بازار را به وجود آورده اند.

خوردنی های ترش شمالی

یکی دیگر از جذابیت های سفر به شمال که تنها به بازار روز آمل ختم نمی شود، خرید ترشی جات های خوشمزه است. معمولا این خوردنی های ترش، دست ساز افراد محلی هستند.

نمایی از ترشی جات بازار روز آمل

یادتان باشد پیش از امتحان کردن آنها با خود شکلات به همراه داشته باشید؛ چرا که ضعف ترشی و خوشمزگی شان، برایتان باقی می ماند.

ماهی های شمالی

بدون شک یکی از مهمترین خریدهای هر مسافری در سفر به شهرهای شمالی، باید ماهی های تازه باشد. خوشبختانه بازار روز آمل در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد و ماهی های شمالی با تنوع بالا در این بازار به فروش می رسند.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با تنگه بهشت مازندران

آیا تا به حال شنیده اید که عروس ماهی های شمال، ماهی سفید است. اگر شما هم می خواهید بهترین ماهی شمال را در محل صیدش و در تازه ترین حالت ممکن نوش جان کنید، حتما سری به بازار روز آمل بزنید.

نمایی از میوه های بازار روز آمل

البته در نظر داشته باشید برای خرید ماهی ماهی علاوه بر ماهی سفید، انواع دیگری مانند آزاد، کپور، قزل آلا، دودی، کولی و … گزینه های دیگر پیش رویتان هستند.

گل و گیاهان دارویی

علاوه بر همه آنچه تا اینجا به عنوان محصولات این بازار معرفی کردیم، گل و گیاهان دارویی هم یکی از بهترین انتخاب های این بازار هستند.

به عنوان مصال انواع گیاهان دارویی و کوهی در این بازار به فروش می رسد که برخی از آنها شنگ، قریاقی، گندلیله، اوجی، سیر کلاغی، گزنه، گمج کبابی و … هستند.

اقامت در آمل

برای آنکه از بازار روز آمل و جاهای دیدنی دیگر استان مازندران دیدن کنید، لازم است تا چند روزی را در این شهر اقامت کنید. بدین منظور می توانید از سامانه سپنجا استفاده کنید.

سپنجا این امکان را به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان ممکن، محل اقامت ایده آلتان را در جای جای ایران، از جمله شهر آمل پیدا کنید و خیال خود و اعضای خانواده تان را از این بابت راحت کنید.

تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در آمل کنید و در صورت وجود هرگونه سوالی با پشتیبان های ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : معرفی ۱۵ تا از جذاب ترین جاهای دیدنی آمل

ماهی فروشی های آمل

سخن آخر

اگر تجربه ای در زمینه بازدید از جاهای دیدنی آمل و به خصوص بازار روز آن دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به فریدون کنار ، بهترین شهر شمالی برای مسافرت و تفریح

بیشتر بخوانید : بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 2.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا