جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین مکان های برف بازی تهران

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش زمستان، برف‌ بازی است. اگر شما هم ساکن تهران هستید و به دنبال بهترین مکان های برف بازی تهران می‌گردید، مناطق ییلاقی اطراف پایتخت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اغلب این مناطق پوشیده از برف است؛ بنابراین شما می‌توانید در طول این فصل، از طبیعت برفی این مناطق لذت کافی ببرید. برای شناخت بهتر این نقاط در ادامه ما را در سپنجا همراهی کنید، تا شما را با ویژگی‌های این مناطق کوهستانی آشنا کنیم.

بهترین مکان های برف بازی تهران

در فصل زمستان برف بازی یکی از بهترین تفریحاتی است که شما می‌توانید از آن لذت ببرید و غرق در هیجان شوید. کسانی که ساکن تهران هستند، می‌توانند از این تفریح لذت کافی ببرند. چرا که ییلاق‌های اطراف تهران در فصل زمستان، پر از برف است؛ بنابراین می‌توانید از طبیعت برفی این مناطق لذت کافی ببرید. از طرفی دیگر پارک‌های تهران نیز در روزهای برفی  بسیار دیدنی هستند.

بنابراین شما می‌توانید با رفتن به آغوش طبیعت، از زیبایی‌های برف بازی در تهران لذت کافی ببرید. تهران مناطق کوهستانی، بوستان، پیست‌های اسکی بسیاری دارد که برای برف بازی گزینه‌های پیشنهادی مناسبی هستند. برای آشنایی بیشتر با این مناطق، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان را بشناسید!

بهترین مکان‌ های برف بازی تهران

شمشک، قدیمی‌ترین ییلاق شمال شرق تهران

یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران شمشک است. یکی از ویژگی‌های برجسته این مکان، قرارگیری حرفه‌ای‌ترین پیست اسکی در نزدیکی آن است. به طوری‌که بسیاری از ساکنان پایتخت، طرفدار این مکان هستند. این پیست اسکی منحصر به فرد قبل از فشم و در ۵۰ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه بسیاری به برف بازی دارید، این پیست اسکی مهیج را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید یک روز برفی لذت بخش را با امکانات این پیست اسکی تجربه کنید. از جمله امکانات پیست اسکی شمشک می‌توان به تله سیژ، تله اسکی چکشی، تله اسکی بشقابی و … اشاره کرد.

در این پیست اسکی مسابقات متعدد برگزار می‌شود. به این دلیل که این منطقه جزو یکی از پیست‌های بین‌المللی ایران است. پیست اسکی شمشک نیز در شب فعالیت گسترده‌ای دارد. اگر به برف بازی در شب علاقه دارید می‌توانید از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب برفی هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. وجود نورپردازی‌های زیبا در آن، فضای پیست را رویایی کرده است. از دیگر بخش‌های منطقه شمشک می‌توان به پیست آفتاب، مهتاب و پیست مخصوص آموزش افراد مبتدی اشاره کرد. این مکان‌ها برای کسانی‌که علاقه به اسکی کردن دارند و یا می‌خواهند از ابتدا آموزش ببینند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

چنانچه مهارت کافی در اسکی کردن دارید، هنگام آمدن به پیست شمشک بهتر است وسایل و تجهیزات لازم اسکی را به همراه داشته باشید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که حتما از شب قبل توصیه‌های هواشناسی در این باره را در نظر بگیرید.

برای آشنایی با جاهای دیدنی شمشمک از سپنجا کمک بگیرید.

شمشک

زمان مناسب برای رفتن به شمشک

شمشک به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران فقط اختصاص به علاقه‌مندان به ورزش اسکی ندارد. هتل‌های زیبا در کنار طبیعت زمستانی بکر از جمله مواردی است که می‌توانید به عنوان یک مقصد گردشگری برای سفره‌های چند روزه به آن فکر کنید. بهترین زمان برای لذت بردن از تفریح‌های برفی شمشک، اواسط فروردین ماه تا اواخر آذر ماه است.

برای رفتن به این منطقه بکر و زیبای برفی باید از اتوبان بابایی خارج شوید تا به جاده لشگرک در شرق تهران برسید. ادامه مسیر شما را به میگون می‌رساند. بعد از عبور از مسیر میگون یک دوراهی وجود دارد. در فاصله کوتاهی از این دوراهی، روستای زیبا و دیدنی شمشک قرار دارد.

مسافت این روستای ییلاقی از تهران تا شمشک فقط ۵۰ کیلومتر است. البته اگر ترافیک و یخ‌زدگی مسیر وجود نداشته باشد، زمان کمتری طول می‌کشد تا به این روستا برسید. اگر در طول زمستان بارش برف وجود نداشته باشد، دسترسی شما از شمشک به پیست دیزین نیز مهیا است. در غیر این صورت نمی‌توانید از این مسیر به این پیست برسید.

آشنایی با معروف ترین آبشارهای ایران

گرمابدر، منطقه خوش و آب و هوای ییلاقی تهران

در منطقه شمیرانات و در شمال شرقی تهران، یک روستایی ییلاقی زیبایی در بخش رودبار قیصران وجود دارد که به دلیل مناطق بکر و زیبا و آب و هوای خوش آن تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است. یکی از ویژگی‌های این منطقه خوش آب و هوا، بارش برف در فصل زمستان است. همین ویژگی باعث شده است تا کوهنوردان و گردشگران بسیاری برای صعود به کوه و یا برف بازی به این منطقه بیایند.

این مطلب را هم بخوانید
تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

این روستای ییلاقی زیبا در کنار سایر روستاهای ییلاقی تهران مانند فشم، لواسان و شمشک قرار دارد. مناطق جنگلی حفاظت شده این روستا بسیار زیاد است؛ بنابراین برای رفتن به این مناطق نیاز به مجوز از جنگلبانی دارید. اما شما می‌توانید برای برف بازی و لذت بردن از مناطق برفی این روستا، به فضاهای بازی که در اطراف آن قرار دارد، بروید.

روستای زیبای گرمابدر به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران در انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته است که زیبایی آن در فصل سرما دوچندان می‌شود. این روستای ییلاقی بکر و زیبا یک مکان جذاب برای کسانی است که به دنبال محیطی مناسب برای عکاسی هستند. روستای گرمابدر در ۵۰ کیلومتری تهران واقع شده است؛ بنابراین شما می‌توانید با طی مسافتی اندک یک روز برفی خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

برای رسیدن به این روستای زیبای ییلاقی باید از اتوبان بابایی خارج شوید تا به جاده لشگرک برسید. در طی مسیر از روستاهای کلوگان، اوشان و فشم رد خواهید شد. بعد از روستای زایگان، به روستای گرمابدر خواهید رسید.

توچال، محبوب‌ترین مقصد زمستانی تهران

حتما شما هم اسم توچال را بارها در تلویزیون شنیده‌اید. این مجموعه تفریحی، ورزشی زیبا  جزو یکی از در دسترس‌ترین مناطق برف بازی در تهران است. منطقه تفریحی توچال در انتهای خیابان ولنجک در کنار بام تهران قرار دارد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در بالاترین نقطه تهران، اکثر زمستان‌ها پوشیده از برف است. همین ویژگی باعث شده است تا در روزهای برفی تهران، این منطقه سفیدپوش شود.

البته بهتر است برای رفتن به توچال به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران روز برفی را انتخاب نکنید. به این دلیل که حجم برف در این روز به قدری زیاد است که ممکن است مسیر رفت به این منطقه برای ساعت‌هایی مسدود باشد.

مجموعه ورزشی توچال امکانات رفاهی بسیاری نیز دارد؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از پیست اسکی قله، لحظات شاد و مفرحی را در این منطقه بگذرانید. برای استفاده از پیست اسکی توچال می‌توانید اوایل بهار تا اواخر اردیبهشت را انتخاب کنید. اما اگر قصد برف بازی در یک روز برفی را دارید، می‌توانید در تمام طول سال از این مجموعه حسابی لذت ببرید.

در این منطقه تفریحی، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های بسیاری برای علاقه‌مندان به این فضاها وجود دارد. زیبایی پیست اسکی توچال در شب به قدری بالا است که تا مدت‌ها خاطره آن از یاد شما نخواهد رفت.

مطالعه بیشتر:پیست اسکی توچال

بازدید از جاهای دیدنی فشم

توچال

پیست اسکی دیزین، اولین پیست اسکی ایران

برای علاقه‌مندان به برف بازی و اسکی سواری، پیست اسکی دیزین را پیشنهاد می‌دهیم. این پیست به عنوان اولین پیست اسکی ایران، در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. امکانات و فضاهای مناسب این پیست باعث شده است تا به عنوان یک پیست بین‌المللی برای برگزاری مسابقات شناخته شده باشد. چرا که این پیست به صورت مهندسی و اصولی طراحی شده است.

این پیست به دلیل شیب و طول مناسب و امکانات رفاهی بسیار، به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی در تهران به شمار می‌رود. این پیست علاوه بر ورزش دوستان برای علاقه‌مندان به طبیعت نیز بسیار مناسب است. اگر شما هم قصد دیدن پیست دیزین به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران را دارید، می‌توانید از امکانات رفاهی و هتل‌های اطراف این پیست دیدن کنید.

چهار خط تله کابین، ۹ تله اسکی بشقابی، دو خط تله سیژ، یک تله اسکی، پیست اسنو پارک، پیست مبتدی، پیست چمن و … از جمله امکانات این پیست است. از آنجایی که این پیست موقعیت آب و هوایی مناسبی دارد، بنابراین شما می‌توانید از برخی از امکانات این پیست در فصل‌های گرم سال نیز استفاده کنید.

موقعیت مکانی این پیست برای کسانی که ساکن غرب تهران و یا استان البرز هستند، بسیار مناسب است. برای رفتن به این پیست زیبا باید از مسیر جاده چالوس عبور کنید. پیست دیزین بعد از منطقه گچسر قرار گرفته است.

لیستی از بهترین جاهای دیدنی البرز

مطالب بیشتر:پیست اسکی دیزین کجاست؟

منطقه کن، معروف‌ترین روستای ییلاقی تهران

اگر به دنبال یک جای خوش آب و هوا هستید که در فصل زمستان بتوانید لحظات شادی را داشته باشید، منطقه کن سولقان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روستای ییلاقی در اطراف شهر تهران و در دامنه البرز قرار گرفته است. همین ویژگی باعث شده است تا این روستای ییلاقی تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی برفی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
هرآنچه نیاز است درباره پل طبیعت بدانید

از آنجایی که این روستا در زمستان پوشیده از برف است؛ بنابراین یک مکان تفریحی مناسب برای کسانی است که به برف بازی علاقه دارند. اما در روزهایی که تهران پر از بارش برف و باران است، مسیر دسترسی به این روستا مسدود خواهد بود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن این منطقه به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران زمانی را انتخاب کنید که مسیر برای رفتن شما هموار باشد تا خطری شما را تهدید نکند.

جاذبه‌های گردشگری این منطقه بسیار زیاد است. پیمودن مسیرهای کوهستانی در اطراف این روستا در فصل بهار، پیاده روی در دره دوچناران، برف بازی در روستاهای اطراف، دیدن آبشار یخی سنگان و … بخشی از زیبایی‌هایی است که هر کسی باید یک بار در عمرش آن را تجربه کند.

برای رفتن به این روستای ییلاقی زیبا، مسیر بزرگراه همت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در سمت غرب این اتوبان، خروجی شهران به بلوار کوهسار را وارد شوید. سپس این مسیر را تا رسیدن به این روستا ادامه دهید. مسیر این جاده روستایی در روزهای برفی تهران جزو یکی از دیدنی‌ترین مناطق است.

منطقه کن

پیست اسکی خور

اگر علاقه به ورزش اسکی دارید و در تهران ساکن هستید، رفتن به پیست اسکی خور را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این پیست در مسیر جاده چالوس قرار دارد و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود به یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها تبدیل شده است. نزدیکی این پیست به تهران از یک طرف و طبیعت زیبای کنار آن از طرف دیگر باعث شده است تا اکثر پایتخت نشینان از این پیست برای برف بازی و یا اسکی سواری استفاده کنند.

امکانات این پیست از سایر پیست‌های نزدیک تهران محدودتر است و همین ویژگی باعث شده است تا ظرفیت محدودتری داشته باشد. این پیست در نزدیکی سد امیرکبیر کرج در روستایی با نام خور قرار گرفته است.

برای رفتن به این پیست به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران باید بعد از کیلومتر ۲۳ جاده کرج چالوس، مسیر فرعی خوزنکلا را بروید تا به یک دوراهی برسید. مسیر سمت راست این دوراهی، روستای ارنگه و در نهایت روستای خور است.

بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی اطراف تهران

بسیاری از اسکی بازان قدیمی با پیست اسکی آبعلی آشنایی دارند. این پیست جزو یکی از قدیمی‌ترین پیست اسکی‌های اطراف تهران به شمار می‌رود. فاصله این پیست از تهران تنها ۶۰ کیلومتر است. این منطقه به دلیل ارتفاع بلندی که دارد، در فصل زمستان بسیار برف‌خیز است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به برف بازی علاقه دارید، لذت دیدن مناطق زیبای این پیست را از دست ندهید. پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران است که حتما باید سری به آن بزنید.

تله کابین، تله سیژ، سه تله اسکی چکشی، پنج تله اسکی بشقابی از جمله امکانات این پیست اسکی است. در کنار این پیست هتل‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از یک روز برف بازی، برای استراحت از این مکان‌ها استفاده کنید.

قسمت‌هایی از این پیست در اختیار تربیت بدنی و شرکت نفت است. اما بقیه قسمت‌ها در اختیار بخش خصوصی است که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است.

بهترین مکان‌ های برف بازی تهران

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا، در رابطه با بهترین مکان های برف بازی تهران صحبت کردیم. این مکان‌ها جزو زیباترین مناطقی هستند که پایتخت‌نشینان می‌توانند یک روز برفی هیجان انگیز را در آن سپری کنند. شما می‌توانید همراه با خانواده، دوستان و همکاران به این مناطق بروید و با ساختن آدم برفی، گرفتن عکس یادگاری، قدم زدن در برف، دویدن و سر خوردن بر روی برف، یک روز به یادماندنی داشته باشید. اگر تهرانی نیستید نیز می‌توانید با اجاره سوئیت در تهران به مکان های برف بازی در این کلان شهر بروید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا