جاهای دیدنی تهران

برف بازی در پیست اسکی

برف بازی در پیست اسکی

مگر می شود زمستان باشد، آخر هفته هم باشد و اسم پیست اسکی توچال جزء جاهای تفریحی تهران نیاید. کجا بهتر از توچال تا یک دل سیر تفریح و هیجان را با هم تجربه کنید و در پیست اسکی توچال که یکی از بهترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود اسکی سواری کنید.

توچال فقط به پیست اسکی هم ختم نمی شود بلکه تله کابین، تلستیژ، سورتمه، زیپ‌لاین، اتاق فرار و ..  هم در انتظار میهمانان خود نشسته است تا به بهترین شکل ممکن از آنها پذیرایی کنند. با ما در سپنجا همراه باشید تا به ارتفاع ۴۰۰۰متری در رشته کوه های البرز برویم و یک تفریح عالی در پیست اسکی توچال داشته باشیم.

پیست اسکی توچال
پیست اسکی توچال

توچال کجاست؟

در ارتفاع ۴۰۰۰ متری و در میان رشت کوه های البرز، رشته کوه محبوبی وجود دارد که توچال نام دارد و به بام تهران معروف است.توچال محبوبترین مقصد کوهنوردان تهرانی و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه تفریحی ورزشی کشور به شمار می رود.

وسایل لازم برای رفتن به توچال چیست؟

برای رفتن به توچال باید آمادگی کامل داشته باشید تا نهایت لذت را از این سرزمین جذاب و سفید پوش را ببرید. شما باید یک کوله پشتی مناسب داشته باشید تا بتوانید وسایل خود را از لباس گرم و تجهیزات زمستانه گرفته تا آب و خوراکی و تننقلات،دارو و لوازم شخصی و کیت امداد و بقای طبیعت گردی، GPS با باطری اضافه و پاوربانک برای گوشی، در آن بگذارید.

به یک کلاه نقاب دار و عینک آفتابی برای روزهای آفتابی نیاز دارید، از یک کفش کوهنوردی یا طبیعت گردی ساقدار با آج مناسب در کف هم استفاده کنید  و سپس در طبیعت توچال قدم بگذارید.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال کی باز است؟

پیست اسکی توچال برای جوانان به دلیل هیجان انگیز بودن و داشتن مسافتی ۱۲۰۰ متری در ارتفاع ۳۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بسیار هیجان انگیز و خواستنی است.  برای دسترسی و لذت بردن از پیست اسکی توچال باید به ایستگاه هفتم تله کابین بروید در آنجا بهترین مربیان اسکی در مدرسه اسکی وجود دارند و شما علاوه بر آموزش می توانید همه لوازم مورد نیاز برای اسکی را از آنجا تهیه نمایید و نهایت لذت و هیجان را ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
لیست مراکز خرید تهران برای خرید لوازم خانگی

در ایستگاه هفتم توچال دو پیست اسکی وجود دارد یکی در قله توچال با طول ۱۲۰۰ متر که از پایین قله توچال شروع می شود و در نزدیکی هتل توچال به پایان می‌رسد . و دیگری که در دامنه غربی توچال و بالاتر از پیست اسکی قله قرار دارد و طول آن ۹۰۰ متر است. دیدن کوه‌های اطراف و چشم اندازی که در بالای این قله وجود دارد بی شک شما را شگفت زده خواهد کرد.

از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت و حتی خرداد امکان اسکی در این پیست اسکی توچال وجود دارد. این پیست از یک تله سیژ دوپل مایر و یک تله اسکی برای جابه‌جایی گردشگران استفاده می‌کند.مدت زمان استفاده از پیست اسکی از صبح تا بعد از ظهر می باشد.
قیمت بلیط اسکی در حال حاضر (بهار ۱۴۰۲) در روزهای شنبه ۱۹۰ هزار تومان، روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ۲۴۰ هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷۵ هزار تومان می باشد.

اگر دوست دارید که با بهترین پیست های ایران برای اسکی کردن آشنا شوید. کلیک کنید.

توچال تا کی برف دارد آیا الان برف دارد؟

پیست اسکی توچال تا هفت ماه از سال برف بسیار خوبی دارد و امکان لذت بردن از تفریحات مجموعه توچال را از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت و حتی خرداد دارید.

در سراسر ایران پیست هایی عالی برای اسکی کردن روی برف وجود دارد. حتی در پیست اسکی جنوب ایران هم می توانید از برف این نعمت زیبای خداوند نهایت لذت را ببرید.

فاصله تجریش تا توچال چقدر است؟

اگر مبدا شما تجریش باشد،فاصله میدان تجریش تا میدان سربند(ابتدای دره دربند) با خودرو ۳ کیلومتر، تا ولنجک(پارکینگ تله کابین توچال) ۴ کیلومتر و تا پارک جمشیدیه ۵ کیلومتر است. این سه مسیر مبدا مسیرهای اصلی صعود به قله توچال و رفتن به پیست اسکی توچال به شمار می روند.

تله کابین توچال

قیمت بلیط تله کابین توچال ۱۴۰۲

تله کابین توچال هفت ایستگاه دارد و قیمت بلیط آن بستگی به این دارد که در کدام ایستگاه قصد پیاده شدن دارید. ایستگاه هفتم بیشترین قیمت و ایستگاه دوم ارزانترین قیمت را دارد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین منطقه فیروزکوه

ایستگاه ۱ به ۷ : ( رفت و برگشت ) ۱۶۰ هزار تومان و ( تک مسیر ) ۸۵ هزار تومان می باشد.
ایستگاه ۱ به ۵ : ( رفت و برگشت ) ۱۱۵ هزار تومان و (تک مسیر ) ۶۰ هزار تومان
ایستگاه ۱ به ۲ : ( رفت و برگشت ) ۶۵ هزار تومان و ( تک مسیر ) ۳۵ هزار تومان

ساعات کاری تله کابین هم روزه از سه شنبه تا یک شنبه ها از ۸ تا ۱ ظهر می باشد و دوشنبه ها روزهای تعطیل تله کابین است. سورتمه و تله ستیژ ه همه روزه از ۸ صبح تا ده شب و اخر هفته ها تا ۱۱ شب می باشند.

فاصله ایستگاه های تله کابین توچال از هم چقدر است؟

خط تله کابین توچال ۷ ایستگاه و حدود ۷۵۰۰ متر طول دارد و یکی از طولانی‌ترین مسیرهای تله‌کابین دنیا به‌شمار می‌رود. اولین ایستگاه در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا،دومین ایستگاه در ارتفاع ۲۳۰۰ متری،پنجمین ایستگاه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری و ایستگاه هفتم در ارتفاع ۳۷۰۰ متری قرار دارد. فاصله ایستگاه های تله کابین توچال متفاوت است و اگر شما بخواهید از ایستگاه اول به هفتم که قله توچال  و پیست اسکی توچال است بروید حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

به هر کجای ایران که قصد سفر داشته باشید اصلا نگران محل اسکان و اقامت خود نباشید. ما در سپنجا تعهد کرده ایم تا اقامتی زیبا و دلنشین را برای شما مهیا نماییم. مادر معرفی اقامتگاه های بوم گردی، سوئیت و هتل، به زیبایی،تمیزی و نظافت و مناسب بودن قیمت و حتی دسترسی به اماکن گردشگری توجه می کنیم و سپس بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم. کافیست برای اقامت خود در هر کجای ایران که خواستید مکان مورد نظر خود را در صفحه اصلی سپنجا سرچ نمایید و از میان تنوع فراوان اقامتگاه گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: پیست اسکی پولاد کف سپیدان دومین پیست اسکی ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا