جاهای دیدنی تهران

بازدید از جاهای دیدنی فشم

در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران، یک منطقه خنک با طبیعت بی‌نظیر به نام فشم وجود دارد. جاهای دیدنی فشم بسیار زیاد است. همین ویژگی باعث شده است تا این منطقه خنک و ییلاقی جزو یکی از پرطرفدارترین مناطق در فصل تابستان به حساب بیاید. فشم به عنوان یکی از زیباترین مکان های دیدنی اطراف تهران اقامتگاه‌های بسیار زیادی دارد. در نتیجه شما می‌توانید برای تفریح یک روزه و یا چند روزه در این مکان‌ها اقامت داشته باشید.

در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی فشم آشنا کنیم تا در سفر به این منطقه دچار سردرگمی نشوید. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با جاهای دیدنی فشم

اگر شما هم قصد سفر به بهترین منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا در حاشیه شهر تهران را دارید، دیدن روستای فشم را از دست ندهید. روستای فشم جزو یکی از خنک‌ترین و زیباترین مناطق تهران به حساب می‌آید که اکثر خانواده‌ها و جوانان سعی می‌کنند تا آخر هفته‌ها و تعطیلات خود را در آنجا سپری کنند.

آب و هوای تمیز این منطقه از یک طرف و طبیعت بکر آن از طرفی دیگر باعث شده است تا منطقه فشم طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید تا برای چند ساعتی از دود و آلودگی شهر تهران دور باشید، جاهای دیدنی فشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. منطقه ییلاقی فشم در شهرستان شمیرانات و در نزدیکی رشته کوه‌های البرز قرار دارد و در میان محلی‌ها به اوشون فشم شهرت پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر: راهنمای سفر به فشم

آب و هوای تمیز و خنک، طبیعت سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارها و… از جمله مواردی است که شما را به دیدن این منطقه ییلاقی حاشیه تهران علاقه‌مند می‌کند. از جمله مکان‌های دیدنی فشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با جاهای دیدنی فشم

آبشار یخی آبنیک

در ۱۲ کیلومتری فشم و در قسمت شمال شرقی این منطقه یک روستای دیدنی به نام روستای آبنیک قرار دارد. این روستا، بعد از روستاهای زایگان و لالان منطقه فشم قرار گرفته است. یکی از جاذبه‌های دیدنی روستای آبنیک، آبشاری با همین نام است که در انتهای دره‌ی آبنیک واقع شده است. ارتفاع این آبشار از سطح دریا به ۲۴۰۰ متر می‌رسد.

از آنجایی که این آبشار در فصل زمستان یخ می‌زند، در نتیجه همین نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. اگر شما هم دوست دارید تا از این آبشار یخی دیدن کنید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. سردی فصل تابستان روستای آبنیک به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم شما را برای چند ساعتی از گرمای شدید شهر نجات خواهد داد.

آبشار یخی آبنیک

روستای لالان فشم

در ۴۵ کیلومتری شهر تهران، روستایی با نام لالون قرار دارد. این روستا از توابع دهستان رودبار قصران است که به لطف آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر خود به یکی از دیدنی‌ترین مناطق نزدیک فشم تبدیل شده است. اگر شما هم دوست دارید تا آخر هفته‌های تابستان خود را در یک منطقه خنک با آب و هوای تمیز بگذرانید، روستای لالان فشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با رفتن به این منطقه امکان تفریحاتی مانند پیاده‌روی، طبیعت‌گردی، آفرودسواری و کوهنوردی برای شما فراهم خواهد بود. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا دشت لاله‌های زرد و قرمز در کنار زنبق‌های بنفش آن است. تجربه‌ای تکرارنشدنی که فقط در این منطقه آن را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های تفریحی نزدیک تهران

دره اوشان

در مسیر دسترسی به روستای فشم، دره‌ای دیدنی به نام اوشان قرار دارد. این منطقه جزو یکی از تفریح‌گاه‌های اصلی در مسیر رسیدن به فشم به حساب می‌آید. فصل بهار و تابستان این دره منظره‌ای تماشایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. دره اوشان به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی بسیار مساعد، لذت زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این مطلب را هم بخوانید
برف بازی در پیست اسکی

فاصله دره اوشان فشم از تهران در حدود ۳۰ الی ۳۵ کیلومتر است. در این دره آبشارهای بسیار دیدنی وجود دارد. همین ویژگی باعث شده است تا در اطراف این آبشارها باغ‌ها و زمین‌های میوه به وفور به چشم بخورد. شما می‌توانید در فصل بهار بساط پیک نیک خود را در اطراف این آبشارها به پا کنید و از دیدن طبیعت آن لذت ببرید.

پیست اسکی فشم

اگر شما هم علاقه به ورزش‌های مخصوص زمستانی و برفی دارید، پیست اسکی فشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پیست اسکی دربندسر به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی فشم به حساب می‌آید که گردشگران زیادی را در فصل تابستان به سمت خود می‌کشاند. برای رفتن به پیست اسکی و برف بازی ماه آذر تا نیمه فروردین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر طبیعت زیبای بهار و تابستان این منطقه، زمستان‌های سرد و برفی فشم نیز تماشایی خواهد بود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با جاهای دیدنی شمشمک

پیست اسکس فشم

آبشار لار محله

یکی از جاهای دیدنی فشم آبشار لار محله است. این آبشار در ۱۳ کیلومتری روستای فشم و در سمت شرق آن قرار دارد. این منطقه جذاب و دیدنی فشم در ارتفاعات کوه کاسونک واقع شده است. آب آبشار لار محله از ارتفاعات این کوه سرچشمه می‌گیرد. سرمای بیش از اندازه در فصل تابستان باعث یخ زدن آبشار می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهید که از زیبایی این آبشار و لذت آب تنی در آن بهره‌مند شوید، فصل بهار و تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مطالب بیشتر: آشنایی با آبشارهای دیدنی تهران

دره آهنگرک

در ۵ کیلومتری فشم و در قسمت غرب میگون، دره آهنگرک قرار دارد که به عنوان یکی از بکرترین مناطق فشم به حساب می‌آید. اگر شما هم علاقه دارید تا از دره آهنگرک دیدن کنید، بعد از رسیدن به میدان فشم، مسیر خود را به سمت شمشک ادامه دهید. انتهای روستای میگون، مسیر ورود به این دره دیدنی است.

این منطقه جذاب و دیدنی جزو یکی از بهترین مناطق برای سپری کردن تعطیلات و آخر هفته‌ها است. در مسیر رسیدن به دره آهنگرک به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم یک مدرسه جذاب به نام مدرسه یخ‌نوردی وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. بعد از طی مسیر سرسبز و زیبای آهنگرک به دره آن خواهید رسید. تمامی این منطقه توسط قله‌های سربه فلک کشیده احاطه شده است.

خط الراس و قلعه دختر جزو یکی از معروف‌ترین قله‌های این منطقه به حساب می‌آید. به طوری که در مسیر صعود به این قله کوهنوردان بسیار زیادی را خواهید دید که برای صعود به قله در حال طی مسیر هستند.

دره آهنگرک

غار اسبول

فشم با جاذبه‌های دیدنی خود، نظر هر گردشگر با هر سلیقه را به سمت خود جلب می‌کند. اگر علاقه به غار و غارنوردی دارید، غار اسبول در نزدیکی اوشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این غار دیدنی از سه غار تو در تو تشکیل شده است. مسیر دسترسی به این غار بسیار راحت است. در نتیجه شما می‌توانید تا نزدیکی دهانه غار اسبول ماشین خود را ببرید.

امامزاده ابراهیم

برای علاقه‌مندان به مکان‌های مذهبی، دیدن امامزاده ابراهیم در دل روستای ییلاقی آبنیک را پیشنهاد می‌دهیم. این امامزاده به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم به دلیل قرارگیری در مسیر یک رودخانه زیبا، گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. بسیاری از گردشگران برای زیارت و مناسب‌های مذهبی به این منطقه دیدنی فشم می‌آیند. علاوه بر امامزاده ابراهیم، مسجد، حسینه و تکیه‌های بسیار زیادی در سراسر فشم وجود دارد.

امامزاده ابراهیم

مجموعه باغ ایرانی

یکی از جاذبه‌های تجاری منطقه فشم، مجموعه باغ ایرانی است. امکانات فوق‌العاده این مجموعه باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. در این مجموعه انواع تفریحات و امکانات مانند کافه و رستوران سنتی، باغ سنتی، شهربازی، سالن بیلیارد، کتابخانه، تراس رو به فضای سرسبز و… وجود دارد.

آبشار دربندسر

یکی از زیباترین آبشارهای اطراف تهران، آبشار دربندسر است. اگر شما هم قصد دیدن این آبشار زیبا را دارید، باید به لواسان بروید. سپس مسیر خود را به سمت فشم ادامه دهید. بعد از طی ۳ کیلومتر به روستای شمشک می‌رسید. با عبور از یک پیچ خطرناک وارد روستای زیبای دربندسر می‌شوید. در انتهای دره‌ای در این روستا، آبشار بسیار دیدنی وجود دارد که در طبیعت زیبای این منطقه خودنمایی می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
پارک آب و آتش تهران

آبشار دربندسر به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم از آرامش بکر، طبیعت زیبا و هوای بسیار خنکی برخوردار است. ترکیب صدای زیبای آبشار با صدای پرندگان یک حس و حال تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین اگر علاقه به کوهنوردی دارید، می‌توانید با طی مسیر آبشار به سمت شمال به قله کوه کلون بستک برسید.

مطالعه بیشتر: سفر یک روزه اطراف تهران

رستوران‌های فشم

در اطراف روستای فشم رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی وجود دارد. تنوع غذایی، امکانات بالا و خدمات منحصر به فرد از جمله مواردی است که شما را از رفتن به این رستوران‌ها پشیمان نخواهد کرد. این رستوران‌ها در دل طبیعت بکر فشم ساخته‌شده‌اند و خود می‌‌تواند یک روز عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. از جمله بهترین رستوران‌های فشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران های فشم

  • دهکده سرخوشه: چشم‌انداز زیبا در کنار محیط دلنشین باعث شده است تا رستوران دهکده جزو یکی از بهترین رستوران‌های فشم به حساب بیاید. رستوران دهکده به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم با داشتن دو محیط سنتی و مدرن نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. تنوع بالای غذاها، استفاده از مواد اولیه مرغوب، پخت غذا توسط آشپزان مجرب از جمله ویژگی رستوران دهکده است.
  • مهستان: یکی از بهترین باغ رستوران‌های فشم رستوران مهستان است. شما می‌توانید در آلاچیق‌های جذاب این رستوران، انواع غذاهای لذیذ را در یک آب و هوای مطبوع نوش جان کنید. این باغ رستوران در نزدیکی رودخانه قرار گرفته است. همین ویژگی باعث شده است تا رستوران مهستان جزو یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های فشم به حساب بیاید.
  • ناربن: شما می‌توانید یک روز بسیار عالی را در آلاچیق‌های رستوران ناربن سپری کنید. تنوع غذایی این رستوران بسیار بالا است؛ بنابراین شما می‌توانید هر نوع غذایی که دوست دارید، در این رستوران نوش جان کنید.
  • شاخه نبات: یکی از بهترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های فشم، رستوران شاخه نبات است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، اروپایی، آسیایی، دریایی و کباب‌های مختلف سرو می‌شود. رستوران شاخه نبات به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم از سه بخش مجزا برای پذیرایی تشکیل شده است.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

شما می‌توانید یکی از سه بخش این رستوران از جمله محیط سرپوشیده، محیط روباز و باغ و کلبه‌های چوبی آن را برای سرو غذا انتخاب کنید.

بهترین زمان بازدید از منطقه دیدنی فشم

منطقه ییلاقی فشم در تمامی فصل‌ها از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که در فصل تابستان از گرمای شهر تهران فرار کنید، منطقه فشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این منطقه ییلاقی در تابستان آب و هوای دلپذیری دارد. همچنین زیبایی طبیعت این منطقه در فصل بهار دوچندان است. در نتیجه اگر به دنبال آرامش مطلق هستید، فصل بهار فشم یک انتخاب مناسب خواهد بود.

عطر و بوی گیاهان در فصل بهار و تابستان یک حس نابی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگرچه فشم در فصل زمستان سرد و برفی است، اما برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. پیست اسکی به عنوان یکی از جاهای دیدنی فشم هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر از سراسر ایران است.

بهترین زمان بازدید

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با جاهای دیدنی فشم صحبت کردیم. مکان های دیدنی فشم بسیار زیاد است؛ بنابراین برای دیدن و بازدید از تمامی این مناطق نیاز به زمان زیادی دارید. اگر قصد سفر یک روزه به این منطقه را دارید، کلبه‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی این منطقه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در غیر این صورت می‌توانید با اجاره ویلا در فشم علاوه بر لذت بردن از آب و هوای تمیز و طبیعت بکر آن از سایر مکان‌های دیدنی این منطقه دیدن کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا