بدون دسته بندیجاهای دیدنی ایران

پیست اسکی دیزین کجاست؟

پیست اسکی دیزین کجاست؟

اینبار دامنه های کوه البرز عاشقان اسکی را به خود فرا می خواند تا در سرزمین پیست اسکی دیزین اوج هیجان و تفریح را به آنها نشان دهد. پیست اسکی دیزین مقر یکی از بهترین پیست های اسکی ایران و خاورمیانه است و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اطراف کرج به شمار می رود. با سپنجا همراه باشید تا با زیر و بم پیست اسکی دیزین بخوبی آشنا شوید و اگر برای آخر هفته ها تصمیم به رفتن گرفتید بدانید با چه جاذبه هایی سروکار دارید.

پیست اسکی دیزین کجاست؟

چگونه به پیست اسکی دیزین برویم؟

برای رفتن به پیست اسکی دیزین دو مسیر وجود دارد. برای تهرانی ها و همه کسانی که مبدا حرکت آنها از تهران است، مسیر شمیرانات یا شمشک به دیزین نزدیکتر است. از شمیرانات تا دیزین ۷۰ کیلومتر راه است که حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. از بزرگراه شهید باقری وارد اتوبان شهید بابایی بشوید و بعد از مشاهده تابلوی لشکرک وارد آن شوید و تا رسیدن به پیست اسکی دیزین مسیر را ادامه دهید.

اما بهترین مسیر به پیست اسکی دیزین، از جاده چالوس است. از جاده چالوس، بعد از عبور از هتل گچسر در ۶۸ کیلومتری میدان کرج، وارد خروجی ولایت رود یا همان جاده دیزین شوید و مسیر این جاده را تا پیست اسکی دیزین ادامه دهید.
آدرس پیست اسکی دیزین : استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین می باشد.

آیا پیست اسکی دیزین فردا باز است؟

پیست اسکی‌ دیزین از اواخر پاییز (آذرماه) تا اوایل اردیبهشت ماه باز است و می توانید در آن لذت برف بازی را تجربه نمایید. برای اطلاعات بیشتر از روزهای تعطیل و کاری پیست دیزین با شماره ۰۲۶-۳۵۲۱۵۰۴۱-۴ تماس حاصل نمایید.

پیست اسکی دیزین همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷:۳۰ عصر باز می‌باشد.

فاصله دیزین تا تهران

فاصله تهران تا دیزین از مسیر جاده چالوس ۱۲۳ کیلومتر  و از مسیر شمشک به دیزین ۷۱ کیلومتر می باشد. پیست اسکی دیزین حدود ۵۹ دقیقه با کرج (ابتدای جاده چالوس) فاصله دارد. پیست اسکی از مسیر جدید آزاد راه تهران شمال در ۷۴ کیلومتری شهر کرج قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی اقامتگاه بوم گردی مریم گلی + تصاویر

فاصله تهران تا دربندسر

کسانی که دوست دارند غیر از دیزین پیست اسکی دیگری را تجربه کنند که علاوه بر نزدیکی به تهران فضای جدیدتری نسبت به دیزین و شمشک داشته باشد، توصیه می کنیم سری به پیست دربندسر بزنند که در فاصله ۶۰ کیلومتری از تهران و در روستای دربندسر قرار دارد.

این پیست اسکی ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی و امکان اسکی در شب را نیز دارد و از اواسط پاییز تا اوایل فروردین قابل استفاده می باشد.

اگر دوست دارید با بهترین پیست های اسکی ایران آشنا شوید این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

کلبه چوبی دیزین

قیمت اجاره خانه و اقامتگاه در دیزین

خوشبختانه تنوع خانه و اقامتگاه در دیزین زیاد می باشد و می توانید با هزینه مناسبی یک جای خوب را برای خود رزرو کنید. هزینه ها معمولا از شبی هفتصد، هشتصد به بالا با توجه به موقعیت و کیفیت اقامتگاه می باشد.

پیشنهاد ما ساختن یک شب رویایی با اقامت در کلبه های چوبی دیزین می باشد. کافیست که در صفحه اصلی سپنجا و در قسمت جستجو دیزین را تایپ کنید تا از تنوع اقامتگاه ها باخبر و خانه مورد علاقه خود را بصورت رایگان رزرو نمایید.

برای اجاره سوئیت در کرج کلیک کنید.

پیست دیزین در شب

اگر هوس کردید که شب های پیست دیزین را تجربه نمایید برای اقامت می توانید از بین ۲ هتل و ۱۹ کلبه‌ ی چوبی که در مجموعه پیست اسکی دیزین وجود دارد یکی را با توجه به بودجه خود رزرو نمایید. البته باید توجه کنید که پیست اسکی دیزین مثل پیست اسکی شمشک و دربندسر اسکی شبانه ندارد.

البته تهران و کرج هم برای اقامت پیشنهاد می شوند و می توانید با توجه به فاصله نزدیک دیزین به کرج و تهران، عصر هنگام و بعد از پایان تفریحات بازگردید.

برای داشتن اقامتی امن و آسوده در تهران و کرج و دیزین می‌توانید به صفحه اصلی سپنجا مراجعه نمایید و از میان گزینه‌های متنوع برای اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان شخصی، اقامتگاهی تمیز و مناسب را رزرو کنید.

فاصله شمشک تا دیزین؟

فاصله شمشک تا دیزین حدود ۶۰ دقیقه می باشد و از یک جاده کوهستانی و پرپیچ و خم برفی می گذرد که در بیشتر مواقع به علت بارش برف مسدود است. حتما قبل از رفتن از این مسیر وضعیت اب و هوا را چک نمایید و از باز بودن مسیر مطمن شوید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی زیباترین روستاهای ایران

بیشتر بخوانید: پیست اسکی پولاد کف سپیدان دومین پیست اسکی ایران

دیزین چند پیست اسکی دارد؟

مجموعه پیست اسکی دیزین، دارای چند پیست اسکی می باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

پیست مبتدی

پیست مبتدی دیزین، در شمال شرقی رستوران چمن قرار دارد. این پیست به دلیل طول و شیب کمتری که نسبت به دیگر پیست‌ها دارد برای همه آماتورها در همه گروه های سنی مناسب است، در این پیست آموزش‌های ابتدایی ورزش اسکی ارائه می شود.

پیست وپیست

پیست وپیست برای ورزشکاران و اسکی‌بازان حرفه‌ای می باشد تا در نهایت لذت و آرامش از اسکی بازی خود لذت ببرند. این پیست، دامنه پر شیبی دارد و طول آن به حدود ۹ کیلومتر می‌رسد.

پیست چمن

پیست چمن،مناسب اسکی بر روی چمن در فصل تابستان می‌باشد. و در بخش شمال غربیِ دفتر مدیریت مجموعه دیزین قرار دارد، در این پیست همه ساله مسابقات بین‌المللی و تیراندازی با کمان، کایت‌سواری و دوچرخه‌سواری انجام می شود.

پیست اسنو پارک

دومین پیست حرفه ای دیزین، اسنو پارک می باشد، که اسکی‌بازان و ورزشکاران حرفه‌ای اسنوبرد می‌توانند در آن حرکات نمایشی انجام دهند. این پیست، واقع در شمال مجموعه دیزین و بالای رستوران چمن می‌باشد. دسترسی به این پیست از طریق تله سیژ دره امکان‌پذیر است.

پیست یو

پیست یو دیگر پیست حرفه ای ورزشکاران حرفه‌ایی می باشد و در نزدیکی پیست اسنو پارک، و شمال رستوران چمن قرار دارد.

کلام آخر

اگر اسکی باز حرفه ای هستید و یا علاقمند به این رشته، پیست دیزین را از دست ندهید. استفاده از تور اسکی دیزین هم پیشنهاد جذابی است که می توانید این تورهای سه روزه را از هتل های دیزین دریافت نمایید. اگر تجربه رفتن به پیست اسکی دیزین را دارید خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ایران در زمستان را بشناسید.

بیشتر بخوانید: لیستی از بهترین جاهای دیدنی البرز

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا