جاهای دیدنی ایران

معرفی بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

اکثر مردم ترجیح می‌دهند در فصل بهار یا تابستان که هوا خوب است و همه چیز سرسبز است به سفر بروند. اما هستند کسانی که زمستان و هوای سرد آن را به اندازه بهار و تابستان دوست دارند. اگر دوست دارید در فصل زمستان سفر کنید، با ما همراه باشید، سپنجا بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان را به شما نشان می‌دهد. مکان‌هایی که احتمالاً هرگز نامشان را نشنیده‌اید. جزایر، جنگل، آبشارها و پیست‌های اسکی.

بخش جنوبی ایران از زمستان در امان است و همیشه در آنجا هوا گرم است و همین امر آن را به مقصدی عالی در زمستان تبدیل کرده است. جزایر جنوبی ایران مقصدی عالی برای کسانی است که می‌خواهند از محیط پر استرس شهری دور شوند. از طرف دیگر قسمت غربی برای ورزش های زمستانی و گذراندن مدتی در برف فراوان مناسب است.

مناطق گردشگری ایران در فصل زمستان

برای سفر در طول زمستان، می‌توانید بازدید از مکان‌های زیرا را در برنامه سفر خود بگنجانید:

تهران، یک مرکز تفریحی زمستانی

پایتخت ایران، تهران، به عنوان شهری واقع در دامنه رشته کوه‌های البرز، یکی از مهم‌ترین مقاصد زمستانی ایران است. شهر تهران در فصل زمستان جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. به این ترتیب توچال، شمشک و دیزین نام سه تفرجگاه زمستانی مهم این شهر است. بنابراین، آنها سه مورد از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان هستند و نباید آنها را از دست بدهید. دوستداران اسکی و کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی با اشتیاق به این پیست‌های اسکی سفر می‌کنند. سوار شدن بر تله کابین، تله اسکی یا کوهنوردی در کوه‌های پوشیده از برف خارق العاده از جمله فعالیت‌هایی است که با رفتن به این استراحتگاه‌ها می‌توانید از آنها لذت ببرید:

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

پیست اسکی دیزین

دیزین نامی بسیار آشنا برای اسکی بازان حرفه‌ای است. این پیست معروف که در نزدیکی کرج قرار دارد، اولین پیست اسکی خاورمیانه و ایران است. اسنوبورد و اسکی در این پیست خاطرات هیجان انگیزی را برای سفر زمستانی شما رقم خواهد زد.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی توچال

در آخرین ایستگاه تله کابین توچال پیست اسکی وجود دارد. علاوه بر ورزش‌های زمستانی، با امکانات عالی برای حمل و نقل اسکی بازان مانند تله کابین و تله اسکی، کافی شاپ‌هایی برای نوشیدن یک نوشیدنی گرم و لذت بردن از مناظر برفی نیز وجود دارد.

پیست اسکی شمشک

همانطور که گفتیم پیست اسکی شمشک در نزدیکی تهران، یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است. امکانات شمشک برای اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی نسبت به دو گزینه قبلی کمتر است. اما با این حال، این مکان یک استراحتگاه افسانه‌ای برای گذراندن روزهای زمستانی است.

چشمه‌های آب گرم شهر سرعین

چشمه‌های آب گرم سرعین در استان اردبیل در شمال غربی ایران، یکی از بهترین مقاصد زمستانی برای گردشگرانی است که از آب تنی در طبیعت لذت می‌برند. تصور کنید در حالی که دانه‌های برف در حال باریدن هستند، تا گردن در آب گرم و تا حدودی داغ غوطه ور هستید. البته نباید فراموش کرد که اخیراً فضاهای مسقف و استخرهای مدرن را بر روی بسیاری از چشمه‌های آب گرم در این منطقه نصب کرده‌اند. با این حال، چشمه‌های باز هنوز در دسترس هستند. پس چشمه‌های آب گرم استثنایی در طبیعت با آب گرم و دلپذیری که از اعماق زمین می‌جوشد و به سطح زمین می‌رسد را از دست ندهید.

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار سالهاست که یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان بوده است. این دریاچه آب شیرین، در ۳ کیلومتری غرب شهرستان مریوان قرار دارد و یک شگفتی طبیعی بی‌نظیر است. این دریاچه همچنین یکی از باشکوه‌ترین منابع طبیعی کردستان است. زریوار در ارتفاع ۱۲۸۵ متری از سطح دریا واقع شده است و با قرار گرفتن در میان کوه‌های پوشیده از درختان بلوط ایرانی، گلابی وحشی، زالزالک و بادام، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

این دریاچه قبل از توسعه مریوان چند کیلومتر با شهر فاصله داشت. اما اکنون به آن متصل شده است. همچنین در زمستان تمام سطح دریاچه یخ می‌زند. اما توجه داشته باشید که استحکام این لایه تضمینی نیست. پس توصیه می‌کنیم از دور لذت ببرید. یکی دیگر از جاذبه‌های دریاچه زریبار جزایر کوچک‌تر است. علاوه بر این، قایق سواری در میان این جزایر و در هوای بهار و تابستان می‌تواند لذت‌های بیشماری را برای شما به ارمغان آورد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 5 مورد از بکرترین روستاهای شمال

دریاچه زریوار

آبشار پریشان

آبشار پریشان یکی از دلرباترین آبشارهای استان کرمانشاه است. این آبشار همچنین یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است. آبشار از ارتفاعات پریشان نزدیک روستای چرمله علیا در بخش مرکزی شهرستان سنقر سرچشمه می‌گیرد. مناظر اطراف این آبشار به خصوص در فصل بهار و تابستان بسیار جذاب است. با وجود تمام اینها،  آبشار یخ زده پریشان در فصول سرد سال از یک طرف بسیار نفس‌گیر و از  طرف دیگر، در زمستان بسیار شگفت انگیز است. فراموش نکنید که رفتن به این مکان در زمستان بدون وسایل و تجهیزات مناسب خطرناک است.

جزیره آشوراده و کوموش دپه

در فصل زمستان می‌توانید آب و هوای متفاوتی را در استان گلستان ایران تجربه کنید. از کوه‌های مرتفع تا مناطق کویری. در این میان، یکی از مناطق قابل توجه پیشنهادی، جزیره آشوراده است. تنها جزیره ایرانی در دریای خزر که طبیعتی باورنکردنی دارد. می‌توانید به آنجا سفر کنید و اسب‌های زیبا را در آن جزیره تماشا کنید. برای این کار باید از بندر ترکمنستان دیدن کنید و از آنجا با قایق به جزیره سفر کنید. تماشای چادرهای عشایری و زندگی سنتی آنها در منطقه «کوموش دپه» (گمیشان) نزدیک بندر ترکمنستان نیز بخش جالبی از سفر شما خواهد بود.

جزیره آشوراده

روستای شیخ موسی

روستای شیخ موسی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است.  این روستا در اصل به عنوان ییلاق اهالی استان مازندران شناخته می‌شود. این روستا در زمستان مملو از چشم اندازهای باشکوه می‌شود. در حالی که این مناطق تابستانی آب و هوای خنک‌تری نسبت به شهرهای همسایه دارند، زمستان‌های سردتر، برفی‌تر و باشکوه‌تری را نیز تجربه می‌کنند. به این ترتیب بسیاری از شهرنشینان می‌خواهند این مناظر برفی باشکوه را از نزدیک ببینند. این روستا یک امامزاده هم دارد. اما بیشتر مناظر برفی بکر و فراموش نشدنی آن، از جمله چندین آبشار یخ زده، آن را به یکی از مقاصد عالی زمستانی ایران تبدیل کرده است.

جزیره کیش (مروارید خلیج فارس)

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران از سراسر جهان است. در هر فصل می‌توانید گردشگرانی را در این جزیره پیدا کنید. کیش جاذبه‌های سنتی و مدرن را با هم ترکیب کرده و بهترین تجربه را به کسانی که می‎خواهند اوقات خوشی داشته باشند ارائه می‌دهد. کیش همچنین یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است و جاذبه‌های گردشگری متعددی در آن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ساحل مرجانی، دلفیناریوم، کشتی یونانی و شهر باستانی حریره اشاره کرد. البته بیایید بخش‌های سرگرم کننده را فراموش نکنیم: مسابقه کارت، سافاری، آکواریوم عالی و بسیاری چیزهای دیگر. همچنین می‌توانید از امتیازات برخی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره خاورمیانه بهره مند شوید.

قشم (جزیره عجایب هفتگانه)

قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، بزرگ‌ترین جزیره ایران است. این جزیره علاوه بر سواحل زیبای خود دارای چندین مکان تاریخی، مراکز خرید مدرن و تفریحات آبی متنوع است. قشم اولین پارک زمین شناسی خاورمیانه و تحت حفاظت یونسکو است. همچنین انتخاب‌های مختلفی در این جزیره برای اقامت وجود دارد، از هتل‌های مجلل گرفته تا خانه‌های سنتی کویری.

و اما آنچه این جزیره را واقعاً شگفت‌انگیز می‌کند، ویژگی‌های زمین‌شناسی چشمگیر آن است: برای مثال، غار نمکی نمکدان که طبق گزارش‌ها، طولانی‌ترین غار نمکی در جهان است. فرسایش‌های جذاب دره چاهکوه نیز نفس گیر است. قشم نیز یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان است و زمانی که به آن سفر می‌کنید و مکان‌های دیدنی آن را می‌بینید، شگفت‌زده می‌شوید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

ابوموسی

ابوموسی در ۲۲۲ کیلومتری جنوب بندرعباس قرار دارد و مساحت آن حدود ۲۵ کیلومتر مربع است. سواحل ابوموسی زلال‌ترین آبها را در کل منطقه دارند. ابوموسی بیشترین پتانسیل طبیعت گردی را در بین جزایر ایرانی دارد.

جزیره هرمز (عروس سرخ خلیج فارس)

هرمز به خاک سرخش معروف است. اما خاک همه آن چیزی نیست که در این جزیره پیدا می‌کنید. قدم گذاشتن بر روی ماسه‌های نقره‌ای، سفید و طلایی مانند راه رفتن در خواب است و کوه‌های نارنجی و قرمز مانند یک توهم فراموش نشدنی. هرمز جزیره‌ای زیبا در قلب خلیج فارس است، جزیره‌ای پر از ماجراجویی که نشان امپراطوری‌های باستانی را در خود دارد و آن را به مقصدی عالی برای کسانی که می‌خواهند دنیا را به گونه‌ای متفاوت ببینند تبدیل کرده است.

کوشک (تکه‌ای از بهشت)

جزیره زیبای کوشک یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران در زمستان است. این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، هوای مطبوع و مرطوب، جاذبه‌های طبیعی زیبا، قرار گرفتن در کنار رودخانه کارون و داشتن ویلاهای اجاره‌ای مجلل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن تعطیلات فراموش نشدنی تبدیل شده است. در اینجا می‌توانید قایق اجاره کنید، به ماهیگیری یا کوهنوردی بروید یا دوچرخه سواری کنید.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی ایران در زمستان را بشناسید

جزیره کوشک

هنگام (دلفیناریوم طبیعت)

این جزیره ۳۷ کیلومتری نه تنها زیستگاه دلفین‌ها، بلکه گونه‌های مختلف آبزی است. در این جزیره خاک قرمز و کوه‌ها و سواحل شنی نقره‌ای وجود دارد و از آنجایی که ساحلش با مواد معدنی و ذرات درخشان غنی شده است، هنگامی که نور به ساحل می‌تابد منظره‌ای باشکوه ایجاد می‌کند که هرگز فراموش نخواهید کرد. اگر فرصتی برای رفتن به هنگام پیدا کردید، شنا در آب‌های شفاف آن را فراموش نکنید.

جزیره لارک (جزیره جادویی)

لارک جزیره‌ای کوچک و زیبا در خلیج فارس است و به تنگه هرمز بسیار نزدیک است. پرتغالی‌ها در قرن شانزدهم در دوران اشغال خود در اینجا و همچنین در جزایر قشم و هرمز قلعه‌هایی ساختند. به غیر از قلعه پرتغالی‌های ساخته شده در جزیره و تلگراف‌خانه شرکت هند شرقی، خانه‌هایی با قدمت ۸۰۰ ساله در کوه‌های جزیره حک شده است. اما لارک شگفتی‌های بیشتری دارد. این یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است.

در مورد ساحل جزیره  لارکچیز بسیار خاصی وجود دارد، در شب اگر باد و موج نباشد، خواهید دید که با تاریک شدن هوا، ساحل شروع به درخشش می‌کند. فیتوپلانکتون‌ها در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنند و در شب که دریا آرام است شروع به درخشیدن می‌کنند و منظره‌ای جادویی به نمایش می‌گذارند که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت.

معبد چغازنبیل

این معبد یک مجموعه باستانی ایلامی در جنوب غربی ایران است و یکی از معدود زیگورات‌های موجود در جهان است. این معبد ۱۲۵۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است و هنوز هم پابرجاست. به دلیل هوای بسیار گرم و خشک در تابستان، نمی‌توان از معبد بازدید کرد، اما زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این معبد باستانی است.

سیستم آبرسانی تاریخی شوشتر

این مجموعه باشکوه سیستم آبیاری شهر شوشتر از دوران ساسانی است. این مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و دهمین میراث فرهنگی ایران است که در فهرست ملل متحد به ثبت رسیده است. اگر به دنبال یکی از مناسب‌ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان می‌گردید، به این جاذبه سر بزنید. هوای گرم تابستان رفتن به این مکان تاریخی را کمی سخت می‌کند، اما در زمستان‌ها آب و هوای ملایمی دارد و بهترین زمان برای سفر به شوشتر است.

گفته می‌شود که بخش‌هایی از سیستم آبیاری در اصل به زمان داریوش بزرگ هخامنشی پادشاه ایران برمی‌گردد. بخشی از آن شامل یک جفت کانال انحرافی اولیه در رودخانه کارون است که یکی از آنها امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه آب را از طریق تونل‌های تامین آب به شهرستان شوشتر می‌رساند. این منطقه شامل قلعه سلاسل است که محور عملیات سیستم هیدرولیک است. همچنین از یک برج برای اندازه گیری سطح آب به همراه پل‌ها، سدها، آسیاب‌ها و حوضه‌ها تشکیل شده است.

پیست اسکی پولاد کف

آیا می‌خواهید دامنه‌های رشته کوه زاگرس را امتحان کنید؟ پیست اسکی پولادکف یکی از پیست‌های بین المللی ایران است که در این رشته کوه در نزدیکی شیراز واقع شده است. پولاد کف یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان برای علاقمندان به اسکی است. علاوه بر اسکی فعالیت‌های دیگری نیز برای سرگرمی شما در این منطقه وجود دارد، مانند دوچرخه سواری در کوهستان، اسب سواری، پیاده روی و اسکی روی چمن در تابستان. این پیست همچنین مجهز به امکانات اسکی و بالابرهایی است که شما را تا ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا بالا می‌برد. شما همچنین می‌توانید برای اسکی خارج از پیست در این استراحتگاه، که پنجمین مکان بزرگ در این کشور است، اقدام کنید.

پیست اسکی پولادکف

سخن آخر…

سفر رفتن در فصل سرما هم می‌تواند سرگرم کننده باشد و هم سخت و طاقت فرسا. همه چیز به سلیقه و انتخاب مقصد شما بستگی دارد. برخی ممکن است مقصدهای برفی زمستانی را برای لذت بردن از اسکی، اسکیت روی یخ، سورتمه سواری یا اسنوبورد ترجیح دهند، با این حال افرادی هستند که عاشق گذراندن تعطیلات زمستانی خود در یک مقصد آفتابی گرم هستند. چه به دنبال لذت بردن از تعطیلات آفتابی در صحراها یا دشت‌های همیشه سبز باشید و چه به دنبال لذت بردن از برف و کوهستان هستید، فهرست بالا که شامل بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است،  شما را در انتخاب مقصد مورد نظر راهنمایی می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا