جاهای دیدنی ایران

معرفی بهترین هتل های سنتی ایران

اگر تصمیم دارید سفری جسورانه و متفاوت‌تر را امتحان کنید، سراغ هتل های سنتی ایران بروید. همه هتل‌های مدرن ایران، ظاهر و احساسی مشابه دارند، اما فرصت‌هایی مانند اقامت در هتلی با قدمت ۴۰۰ سال، ممکن است واقعاً یک بار در زندگی به وجود بیاید. در این هتل‌ها می‌توان سبک زندگی و فرهنگ سنتی ایران را از نزدیک لمس کرد. شب‌ها در حیاط کلاسیک و دلپذیر هتل بنشینید و یک فنجان چای اصیل بنوشید. همچنین از آبنمای سرزنده و سرسبز ایرانی که اغلب در مرکز بیشتر هتل‌های سنتی دیده می‌شود لذت ببرید. در این مقاله از سپنجا قرار است برخی از این هتل‌ها را برای شما فهرست کنیم. با ما باشید.

فهرست بهترین هتل‌های سنتی کشور

با افزایش گردشگری در ایران، بسیاری از عمارت‌های تاریخی به هتل‌های سنتی خیلی زیبا تبدیل شده‌اند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهند که شب را غرق در تاریخ بگذرانند. ما می‌دانیم که جستجو برای یافتن بهترین هتل از بین ده‌ها مورد چقدر دشوار خواهد بود. از این رو لیستی از بهترین و محبوب‌ترین هتل های سنتی ایران را برای کمک به شما جمع آوری کردیم و در ادامه به معرفی هر یک از آنها پرداختیم. هتل‌هایی که داستان‌ها و خاطرات متفاوتی در تاریخ دارند. این لیست به ترتیب شامل:

۱- بوتیک هتل کریاس

هتل کریاس در خیابان استانداری اصفهان قرار دارد. قدمت این بنا به ۱۵۰ سال پیش یعنی دوره قاجار می‌رسد. این خانه پس از مدتی بازسازی، به یک بوتیک هتل سنتی تبدیل شد که شامل ۲ طبقه و ۱۷ اتاق سنتی است. اقامت در فضای دلپذیر و سنتی این هتل به شما چنان آرامشی می‌دهد که انگار در خانه خودتان هستید. حیاط زیبا و آبنمای کاشی کاری شده آبی در وسط، می‌تواند ذهن شما را تازه و روحیه شما را شاداب کند.

اتاق‌ها دارای انواع مختلفی هستند که مجهز به تلویزیون، یخچال، حمام مدرن و اینترنت رایگان هستند. هتل کریاس دارای آسانسور است اما دو اتاق با چند پله در ورودی وجود دارد که فاقد آسانسور هستند. از امکانات دیگر می‌توان به پارکینگ رایگان، کافه و صندوق امانات اشاره کرد. این یکی از از بهترین هتل های سنتی ایران است و پرسنل آن همیشه آماده پذیرایی از مهمانان به زبان‌های مختلف هستند. این هتل در نزدیکی مسجد عباسی، میدان نقش جهان و کاخ عالی قاپو قرار دارد.

برای اجاره سوئیت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

هتل سنتی کریاس

۲- هتل سنتی بخردی، اصفهان

قدمت این خانه تاریخی به ۴۰۰ سال یعنی آغاز سلسله صفویه می‌رسد و در سنبلستان، یکی از مناطق بسیار قدیمی اصفهان واقع شده است. این عمارت چند سال پیش توسط مرتضی بخردی تبدیل به هتل شد اما دکوراسیون و طراحی آن همچنان سنتی است. مساحت هتل حدود ۷۰۰ متر مربع و ساختمان در ضلع غربی باغ جمیلان است. هتل بخردی با وجود ساده بودن، مجهز به امکانات مدرن است. حیاط آن به عنوان یک کافه تابستانی روباز در میان یک باغ پر جنب و جوش استفاده می‌شود. این هتل شامل سوئیت‌های ۴ و ۵ نفره در طبقه اول و همکف است. همه سوئیت‌ها دارای آشپزخانه، حمام، و توالت مجزا هستند.

هتل سنتی کیان‌پور، اصفهان

خانه تاریخی کیان‌پور در بافت باستانی اصفهان در خیابان چهارباغ واقع شده است. این یکی از بهترین هتل های سنتی ایران است و قدمت آن به اوایل دوره قاجاریه می‌رسد. این خانه با حفظ سبک سنتی، بازسازی شد و به یک هتل بوتیک تبدیل شد. امروزه هتل کیان‌پور از ۶ سوئیت تشکیل شده و تمامی اتاق‌های آن دارای یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی هستند. امکان دسترسی به اینترنت و تاکسی سرویس نیز در این هتل وجود دارد.

می‌توانید از گچ کاری و نقاشی‌های خیره کننده این هتل در طراحی بیرونی و داخلی آن لذت ببرید. معماری قدیمی هتل به گونه‌ای است که خانه را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می‌دارد! با تنها ۱۰ دقیقه رانندگی از هتل کیان‌پور، می‌توانید میدان نقش جهان و دیگر جاذبه‌های شناخته شده اصفهان را ببینید.

هتل سنتی کیانپور

۳- هتل قصر منشی

این خانه باستانی در منطقه قصر منشی اصفهان قرار دارد و قدمت آن به اواخر دوره صفویه می‌رسد. جالب است بدانید که این خانه در گذشته محل اقامت وزیر پادشاه قاجار بوده است. این خانه که یکی از بهترین هتل های سنتی ایران است چند سال پیش به طور کامل بازسازی شد و در حال حاضر شامل ۲۳ اتاق سنتی در طبقه اول و زیرزمین است. به منظور حفظ فضای کلاسیک هتل، اتاق‌ها تلویزیون ندارند. موقعیت مکانی خوب هتل قصر منشی دسترسی آسان به خانه مشروطه و میدان نقش جهان را برای میهمانان فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر:

معرفی بهترین هتل های ایران

۴- هتل سنتی خانه کشیش، اصفهان

این هتل در یکی از قدیمی‌ترین مناطق اصفهان به نام جلفا واقع شده است. زمانی که ارامنه به اصفهان آمدند در این منطقه اسکان یافتند و بناهای بسیاری ساختند. خانه کشیش متعلق به یک کشیش ارمنی بوده و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. این خانه به سبک سنتی بازسازی شده و مجهز به جدیدترین امکانات است. اتاق‌ها، تالار، حیاط و ایوان شما را به سفری تاریخی می‌برد.

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از بهترین جاهای دیدنی البرز

اگر به دنبال یک تجربه کاملا متفاوت هستید، در رزرو خانه کشیش شک نکنید. شگفت انگیز است که اتاق‌ها دارای حال و هوای متفاوتی هستند و با نام‌های مختلفی از جمله ملکه، خورشید، صلح و خواجو تفکیف می‌شوند. این هتل از بهترین هتل های سنتی ایران است و رستوران آن با غذاهای لذیذ در یک فضای دنج ایرانی از شما پذیرایی می‌کند. خانه کشیش به جاذبه‌های ارمنی اصفهان از جمله کلیسای وانک بسیار نزدیک است. همچنین دسترسی آسانی به پل سی و سه پل، پل خواجو و میدان نقش جهان با تاکسی دارد.

هتل سنتی خانه کشیش

۵- هتل سنتی عتیق

این هتل یک خانه تاریخی است که قدمت آن به دو قرن پیش یعنی دوره قاجار می‌رسد. مساحت خانه ۱۱۸۲ متر مربع و شامل ۲۰ اتاق، سه سوئیت سلطنتی و یک حیاط مرکزی است. تمامی اتاق‌ها دارای تجهیزات مدرن هستند تا سفری خاطره انگیز را برای شما فراهم کنند. هتل سنتی عقیق از تزیینات طاقدار زیبا و نقاشی‌های چشم نواز تشکیل شده است. دیوارهای کاشی کاری شده فیروزه‌ای و دو فواره زیبا در حیاط شما را دعوت می‌کند تا در آرامش بنشینید و ذهن خود را تازه کنید.

۶- هتل سنتی خانه مرشدی، کاشان

کاشان شهری تاریخی در جنوب تهران و شمال اصفهان است. خوشبختانه خانه‌های تاریخی زیادی در کاشان باقی مانده است که یکی از این آنها خانه مرشدی است. قدمت این خانه به ۲۵۰ سال پیش می‌رسد. این خانه تاریخی که امروز یکی از بهترین هتل های سنتی ایران است، کم کم در حال محو شدن در تاریخ بود، اما چند سال پیش بازسازی شد و به هتلی برجسته تبدیل شد. مرشدی بر خلاف تحولات ناسازگار پیرامون، ظاهر اصیل خود را حفظ کرده است.

هتل مرشدی مانند اکثر خانه‌های کاشان، شامل ۲ طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین است. آنها همچنین به تمام امکانات مورد نیاز، از جمله وسایل حمام مدرن و سرویس اتاق مجهز هستند. قبل از اینکه برای اکتشاف فرهنگی از هتل خارج شوید، از یک صبحانه سبک و سالم در حیاط بزرگ آن لذت ببرید. آبنمای ایرانی، فرش‌های ایرانی و گچ بری‌های ایرانی جذابیت خانه را بیشتر کرده‌‌اند. شما در این هتل به وای فای سریع و جاذبه‌های دیدنی کاشان دسترسی دارید.

هتل خانه مرشدی

۷- هتل سنتی ادیب، کاشان

خانه سنتی ادیب با قدمتی ۲۵۰ ساله دومین شعبه هتل مرشدی در بافت تاریخی کاشان است. این خانه نه تنها نمونه‌ای از معماری باشکوه ایرانی است بلکه در حال حاضر یکی از بهترین هتل های سنتی ایران نیز به شمار می‌رود. با اقامت در این خانه می‌توانید خاطرات خوبی از زندگی در یک خانه خشتی سنتی با فضایی رمانتیک داشته باشید. از امکانات آن می‌توان به کافی شاپ، مرکز خرید و اینترنت پرسرعت اشاره کرد. با ۵ دقیقه پیاده روی از هتل ادیب به خیابان علوی می‌رسید و می‌توانید از خانه عباسی، خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، حمام سلطان امیر احمد و بازار سنتی کاشان دیدن کنید.

برای اجاره سوئیت در کاشان روی لینک کلیک کنید.

۸- هتل سنتی عامری‌ها، کاشان

این عمارت در دوره زندیه کاشان ساخته شده و متعلق به خاندان عامری بوده است. سه خانه به یکدیگر متصل هستند و کل عمارت را تشکیل می‌دهند. این قدیمی‌ترین بنای کاشان با بلندترین بادگیر است و چتد سال اخیر مانند دیگر خانه‌های تاریخی کاشان مرمت شد و سپس به هتل بوتیک تبدیل شد. مساحت آن حدود ۹۰۰۰ متر مربع و شامل ۸۵ اتاق و ۵ حیاط مرکزی است. دو رستوران، یک کافه و یک گالری نیز در محیط آن گنجانده شده است.

۸- هتل سنتی منوچهری

هتل منوچهری یکی دیگر از محبوب‌ترین هتل های سنتی ایران در شهر کاشان است. اقامت در هتل سنتی منوچهری تجربه‌ای دلپذیر و هیجان انگیز برای آشنایی با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی است. این هتل با حفظ هنر و دکوراسیون قدیمی خود، تمام امکانات مدرن مورد نیاز را نیز دارد. هتل در نزدیکی بافت تاریخی کاشان قرار دارد و  با ۱۰ دقیقه پیاده روی از هتل می‌توانید به بازار سنتی کاشان برسید. از آنجا به راحتی به مسجد جماعت کاشان، مسجد آقا بزرگ و دیگر خانه‌های تاریخی مانند خانه بروجردی و عباسی مراجعه کنید.

هتل های سنتی ایران

۹- هتل اطلسی کاشان

خانه اطلسی در خیابان علوی کاشان واقع شده است. از ساخت این هتل بیش از  ۲۰۰ سال گذشته است و برخی از بخش‌های آن بازسازی شده است. در و پنجره‌های چوبی، اتاق‌های ۵ دری، آبنما، زیرزمین و بادگیر همگی نشانه اصالت این خانه هستند. مدتی را در حیاط بگذرانید، چشمه پر از ماهی را تماشا کنید و ذهن خود را پاک کنید.

۱۰- هتل پنج دری، شیراز

هتل بزرگ پنج دری یکی دیگر از بهترین هتل های سنتی ایران است که در شهر شیراز قرار دارد. این عمارت باشکوه ۱۲۰ سال پیش(پایان دوره قاجار) در شیراز ساخته شده است. هتل پس از ۳ سال بازسازی، به عنوان یک هتل بوتیک افتتاح شد. مساحت هتل حدود ۷۲۰ متر مربع است و ۱۱ اتاق در ۲ طبقه دارد. فضای باستانی این محله سبک زندگی دلپذیر در گذشته را به نمایش می‌گذارد و شما را به کاوشگر زمان تبدیل می‌کند. هتل پنج دری به بسیاری از جاذبه‌های دیدنی کاشان از جمله مسجد نصیرالملک، امامزاده شاهچراغ، سرای مشیر، بازار وکیل، حمام وکیل، خانه زینت الملک، آرامگاه سعدی، مقبره حافظ و … بسیار نزدیک است.

۱۱- مهمانسرای ماه منیر

این مهمانسرا بیش از ۱۲۰ سال(پایان قاجاریه) قدمت دارد. بلافاصله پس از بازسازی، پذیرایی از مسافران آغاز شد. ماه منیر دارای ۶ سوئیت در سطح همکف و طبقه اول است. اتاق‌ها تلویزیون ندارند و برخی از اتاق‌های ورودی دارای پله هستند. ماه منیر که یکی از بهترین هتل های سنتی ایران است، امکاناتی نظیر: کارکنان مسلط به زبان انگلیسی، فضای پارکینگ، خشکشویی، امکانات حمام، اینترنت رایگان، سرویس روزانه اتاق، سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد. یک کافه نیز وجود دارد که می‌توانید در آن از نوشیدنی‌های تازه لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

رستوران هتل ماه منیر غذاهای محلی شیرازی از جمله کلام پلو را ارائه می دهد. با اقامت در این هتل امکان دسترسی به جاذبه‌های مهمی چون دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک، خانه زینت الملک، خانه قوام و ارگ کریم خان را برای خود فراهم می‌کنید.

اقمتگاه ماه منیر

۱۲- هتل بوتیک عمارت فیل

این هتل بوتیک با قدمت ۲۶۰ سال در قلب شهر شیراز واقع شده است. معماری خیره کننده نشان می‌دهد که خانه طراحی قدیمی خود را حفظ کرده است. همچنین به عنوان یک میراث ملی ثبت شده است. می‌توانید با اقامت در اتاق‌های افسانه‌ای این هتل سرحال شوید و با نشستن در حیاطی که به زیبایی چیده شده، آرامش پیدا کنید. کارکنان اینجا بسیار مهربان و دلسوز هستند و غذاها لذیذ و تحریک کننده هستند. با اقامت در خانه فیل و افتخار آشنایی با سبک زندگی محلی شیرازی را خواهید داشت.

۱۳- عمارت هفت رنگ

هتل تاریخی هفت رنگ یکی دیگر از هتل های سنتی ایران است. این عمارت در بافت باستانی شیراز قرار دارد. اخیراً بازسازی شده و به عنوان یک بوتیک هتل اجدادی افتتاح شده است. اقامت در عمارت هفت رنگ دسترسی آسان به اکثر اماکن تاریخی و فرهنگی و مراکز خرید را برای شما فراهم می‌کند. این هتل ۱۲ اتاق دارد که به چهار اتاق دو تخته، شش اتاق سه تخته و دو اتاق چهار تخته تقسیم شده است. برخی از اتاق‌ها دارای سرویس حمام و سرویس بهداشتی مجزا هستند در حالی که برخی دیگر ندارند و مهمانان باید از سرویس عمومی در حیاط استفاده کنند.

پارکینگ، کارکنان مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت، یخچال، تلویزیون، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، رستوران با غذاهای محلی شیرازی و کافه با نوشیدنی‌های گیاهی شیرازی از دیگر نکات خوب عمارت هفت رنگ است.

هتل های سنتی ایران

۱۴- هتل باغ مشیرالممالک

این هتل در باغی در یزد قرار دارد و در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. پس از بازسازی ساختمان، به یک باغ هتل تبدیل شد. ۹۲ اتاق/سوئیت مجهز به امکانات مدرن و تزئینات قدیمی در آن وجود دارد. این ملک که امروز یکی از بهترین هتل های سنتی ایران را در خود جای داده است، حدود ۱۳۰۰۰ متر مربع است و به زیبایی با تعداد زیادی گیاهان، نهرها و فواره‌ها آراسته شده است. قدم زدن در این فضای باشکوه می‌تواند شما را به وجد بیاورد. این هتل در فهرست میراث ملی ایران قرار دارد و به عنوان اولین هتلی که باغ ایرانی را ارائه می‌دهد نیز شناخته می‌شود.

۱۵- هتل داد یزد

یزد از جمله شهرهای تاریخی ایران است که هتل های سنتی آن خاص و منحصر به فرد هستند. هتل داد از جمله این هتل هاست. شهر یزد با قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارای بالاترین ارزش ها از نظر تاریخی و گردشگری و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ مردمان قدیم است. هتل داد یزد با قدمتی ۹۰ ساله هم به عنوان یک هتل سنتی و هم یک هتل مدرن میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

این هتل ابتدا یک گاراژ حمل و نقل با اتاق هایی با ساختار اتاق های کاروانسرا برای تجار بود که بعد ها کم کم به هتل تغییر کاربری داد، به طوری که امروزه توانسته است رضایتمندی گردشگران زیادی را داشته باشد.

۱۶- هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی یک مجتمع اقامتی پنج ستاره در دوست داشتنی ترین شهر ایران، اصفهان است. عباسی که در مرکز اصفهان واقع شده است، حدود ۳۰۰ سال پیش به عنوان کاروانسرا، ساخته شد و امروز با ۲۲۵ اتاقش آماده پذیرایی از گردشگران شهرش است.  با فضای رستوران آن که با موزاییک‌های آینه کاری شده، نقاشی‌های دیواری و لوسترهای قصر تزئین شده است، در حالی که از یک صبحانه بوفه رایگان شامل نان سنتی، زیتون، پنیر و املت به سبک ایرانی لذت می‌برید، به عصر دیگری منتقل خواهید شد. محوطه لابی میزبان یک کارگاه کوچک قالی‌سازی است که می‌توانید زنان محلی را در حال بافتن قالی‌های زیبای ایرانی تماشا کنید.

هتل عباسی

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا ۱۶ مورد از بهترین هتل های سنتی ایران آشنا شدید. اما حقیقت این است که تعداد هتل‌های سنتی کشورمان خیلی بیشتر از این موارد است و ما از معرفی تمام آنها در یک مقاله معذور بودیم. خوشبختانه ما صاحب کشوری تاریخی هستیم و رد‌پای تاریخ ، فرهنگ و اصالت را می‌توان در سراسر آن دید. از بازارها و موزه‌ها گرفته تا اقامتگاه‌ها و هتل‌های تاریخی در جای جای کشور پهناورمان پیدا می‌شود. همانطور که دید، هتل‌های سنتی کشورمان، اغلب خانه‌های قدیمی و تاریخی بوده‌اند که طی بازسازی به هتل تبدیل شده‌اند. اقامت در چنین هتل‌هایی، شما را به دل تاریخ خواهد برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا