دانستنی های سفر

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

یکی از کشورهای محبوب خاورمیانه که در نزدیکی ایران قرار دارد و جزء مقاصد محبوب برای مهاجرت می باشد ترکیه می باشد. به همین دلیل بسیاری به دنبال پاسخ به این سوال هستند که بهترین شهر ترکیه برای زندگی کدام شهر می باشد؟

کشور ترکیه با آب و هوای خوب و چهار فصل، قدمت تاریخی و پیشینه ای زیبا، فرصت های فراوان شغلی، امکان سفر بدون دریافت ویزا و شرایط  و اقتصاد خوب و سطح امکانات عالی باعث شده که بسیاری از ایرانیان به فکر مهاجرت به یکی از شهرهای آن باشند.

بهترین شهر زندگی در ترکیه

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

بهترین شهر ترکیه برای زندگی، شهری است که با شرایط خاص شما بیشترین تناسب را داشته باشد. ابتدا سعی کنید که هدف از مهاجرت خود را به طور دقیق بررسی کنید و سپس اقدام به تعیین شهر نمایید. ما نیز در این مقاله از سایت سپنجا تصمیم گرفته ایم تا به معرفی بهترین شهر ترکیه برای زندگی بپردازیم تا اگر در شرف تصمیم به مهاجرت هستید، راحتتر تصمیم بگیرید! با ما همراه باشید که در ادامه به معرفی ۱۲ شهر محبوب ترکیه برای زندگی و  مهاجرت می پردازیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین جاهای ترکیه

۱- استانبول، تقابل فرهنگ ها

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، به عنوان یک کلان شهر پر جنب و جوش به شمار می رود که به طور یکپارچه مدرنیته را با میراث تاریخی غنی، ترکیب کرده است. استانبول به عنوان قطب فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه، فرصت های بی شماری را هم برای مردم محلی و هم برای مهاجران فراهم کرده است. این شهر که در تنگه بسفر واقع شده است، اروپا و آسیا را به هم متصل می کند و به معنای واقعی کلمه فرهنگ اروپایی و آسیایی را بهم گره زده است.

شگفتی های معماری خیره کننده ای مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی که قرن ها قدمت دارد از جمله جاذبه های دیدنی استانبول است و محله‌هایی مانند سلطان احمد و بی اوغلو، با بازارهای شلوغ، زندگی خیابانی پر جنب و جوش، و غذاهای خوشمزه ترکی، جذابیت منحصربه‌فردی از این شهر را به نمایش گذاشته است. به همین دلیل استانبول اولین شهر پیشنهادی ما به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی می باشد.

ازمیر

۲. ازمیر، جذابیت ساحلی و سبک زندگی پر جنب و جوش

ازمیر که در سواحل زیبای دریای اژه قرار دارد، به خاطر زیبایی طبیعی بی‌نظیر و سبک زندگی آرام خود مشهور است. ازمیر با داشتن سواحل شنی جذاب، آب های درخشان آبی و آب و هوای معتدل، مقصدی رویایی برای عاشقان ساحل و طبیعت است.

از ازمیر به عنوان مرواریدی در دریای اژه یاد می شود. بازار پر جنب و جوش Kemeralti، خرابه های باستانی افسوس، گردشگاه پر جنب و جوش کوردون و .. همگی از جذابیت های خاص این شهر به شمار می روند. این شهر دارای مجموعه ای از جشنواره های فرهنگی، دانشگاه هایی در سطح جهانی است و همچنین  در صحنه هنر و موسیقی نیز بسیار فعال است. اگر به دنبال کیفیت در بهترین شهر ترکیه برای زندگی هستید، ازمیر واقعاً شهر جذابی به شمار می رود.

این مطلب را هم بخوانید
10 عامل موثر درانتخاب مقصد سفر به شهرهای ایران

۳- آنتالیا،بهشت ​​مدیترانه ای با آب و هوای عالی!

آنتالیا که در سواحل فیروزه ای خیره کننده ترکیه قرار دارد، با زیبایی بی نظیر و جذابیت مدیترانه ای خود بازدیدکنندگان فراوانی دارد. این بهشت ​​ساحلی دارای آب و هوایی آفتابی در تمام طول سال است و همین امر آن را به مقصدی ایده آل برای کسانی که هوس گرمای خورشید مدیترانه ای می کنند تبدیل می کند.

آنتالیا با سواحل زیبا و مدهوش کننده ی خود و پس‌زمینه‌ای از کوه‌های باشکوه و پوشیده از جنگل‌های کاج، باب پیاده‌روی، غواصی و قایقرانیست. این شهر همچنین به خاطر خرابه های باستانی که به خوبی حفظ شده است، از جمله شهر باستانی ترمسوس و تئاتر آسپندوس که میزبان رویدادهای فرهنگی مختلف است، مشهور گشته است. زندگی شبانه پر جنب و جوش، بازارهای شلوغ، و غذاهای محلی لذیذ، آنتالیا را به شهری جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

 ۴- آنکارا، پایتختی که مدرنیته و سُنت را با هم دارد!

آنکارا، پایتخت ترکیه، مدرنیته را با میراثی از تاریخ در برابر چشمانتان ارائه می دهد. آنکارا به عنوان مرکز اداری کشور ، ترکیبی منحصر به فرد از میراث فرهنگی و سبک زندگی معاصر را به زیبایی در کنار هم تلفیق کرده است. آنکارا یک منطقه تجاری پر رونق،  به همراه مؤسسات دولتی و دانشگاه‌های معتبر است. در این شهر متخصصان بومی و بین‌المللی فراوانی مشغول به کار هستند.

آنکارا بناهای دیدنی متعددی دارد، از جمله مقبره نمادین آتاتورک، ارگ وسیع آنکارا، و موزه تمدن های آناتولی که تاریخ باستانی منطقه را به نمایش می گذارد. زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده آنکارا با شبکه‌های حمل‌ونقل به خوبی هماهنگ هستند و مراکز خرید مدرن و طیف وسیعی از گزینه‌های سرگرمی، تجربه زندگی راحت را برای شما تضمین می‌کند.  کافه های شلوغ و سرزنده، موسیقی های زنده، تئاترهای خیابانی و جشنواره های مختلف به جذابیت این شهر افزوده است و برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی متعادل شهری هستند یک گزینه عالی به شمار می رود.

۵- بدروم، سواحل فیروزه ای!

شهر بدروم در استان موغله،در جنوب غربی ترکیه و در نزدیکی دریای اژه واقع شده و دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است.

وجود خانه‌های سراسر سفیدپوش، قایق‌های بادبانی، جاذبه‌های باستانی و سواحل فیروزه‌ای، بدروم را به یک شهر گردشگری معروف تبدیل کرده است. سیستم اتوبوس‌رانی بسیار منظم و گسترده در کنار هزینه‌های مناسب زندگی نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، این شهر را نیز تبدیل به بهترین شهر ترکیه برای زندگی و مهاجرت کرده است.

۶-آنالیا، شهری با سواحل زیبا

شهر آنالیا در نزدیکی دریای مدیترانه به عنوان یک شهر گردشگری و تفریحی شناخته می‌شود و در نزدیکی رشته کوه‌های توروس و ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. سواحل زیبا، طبیعت بکر، هتل‌ها و رستوران‌های متنوع، و هزینه‌های اقتصادی زندگی و توانایی خرید ملک، آنالیا را به یکی از بهترین شهر ترکیه برای زندگی و مهاجرت و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

۷- فتحیه، شهری لوکس و گران

فتحیه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ترکیه بوده و به تدریج به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی هم تبدیل شده است. با وجود ملک‌های لوکس و گران، این شهر جذابیت زیادی برای افراد مهم و برجسته دارد. هزینه‌های زندگی در فتحیه نسبت به بسیاری از شهرهای ترکیه بالاتر اما با امکانات بهتر و بیشتری همراه است. خرید ملک در این شهر می‌تواند یک گزینه مناسب برای زندگی در کنار ساحل باشد.

این مطلب را هم بخوانید
9 بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !

۸- یالی‌کاواک، شهری انگلیسی زبان

شهر یالی‌کاواک در فاصله ۱۸ کیلومتری از بدروم واقع شده، به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی شناخته شده است. این شهر از محبوبیت خاصی در میان هنرمندان و موسیقیدانان برخوردار است. در این شهر اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط بوده و با وجود مهاجران خارجی، مردم آنجا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. هزینه‌های زندگی در یالی‌کاواک بالاتر از دیگر شهرهای ترکیه است، اما امکانات بهتری نیز دارد.

۹- شهر بورسا، شهری با اجاره خانه های کم!

بورسا، یک شهر زیبا و صنعتی در شمال غربی ترکیه و در سواحل دریای مرمره است. نرخ اجاره خانه در این شهر بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است و از لحاظ هزینه اجاره مسکن، بهترین شهر ترکیه به‌حساب می‌آید. امکانات تفریحی و گردشگری در این شهر محدود بوده و بیشتر مرکز کارخانه‌های متعدد اتومبیل‌سازی است. با این وجود، فرودگاه بین‌المللی دارد و کیفیت امکانات آموزشی و تحصیلی در حد متوسط و خوب است.

۱۰- آدانا، زیباترین شهر ترکیه

آدانا یکی از شهرهای مهم ترکیه از لحاظ تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود و جزو زیباترین و بهترین شهرهای زندگی در ترکیه محسوب می‌شود. خدمات درمانی با کیفیت بالا و هزینه اجاره خانه مقرون به‌صرفه، این شهر را به یک مقصد مهاجرتی برای زندگی مطلوب تبدیل کرده است.

قونیه

۱۱- قونیه، شهر مولانا

قونیه، یکی از شهرهای جنوبی ترکیه و در همسایگی شهر آنتالیا است و به دلیل وجود آرامگاه مولانا به اهمیت زیادی دست یافته است. قونیه جزء مقاصد گردشگری محبوب بوده و همه ساله با مراسم گرامیداشت مولانا، جشنواره‌ها و فستیوال‌های متنوع شاهد جمعیت زیادی است. قونیه با هزینه‌های زندگی مقرون به‌صرفه، گزینه خوبی برای زندگی می‌باشد.

۱۲- شهر دیارباکر، شهر دانشجویان

دیاربکر، یک شهر تاریخی در جنوب شرقی ترکیه است که به بناهای قدیمی و جاذبه‌های تاریخی معروف است. دیاربکر به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه جلب توجه کرده است. سیستم آموزشی مطلوب و هزینه‌های زندگی ارزان، این شهر را به یک گزینه محبوب و بهترین شهر ترکیه برای زندگی برای دانشجویان تبدیل کرده است.

سخن پایانی

در ترکیه طیف متنوعی از بهترین شهرها را برای زندگی دارید که هرکدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی برای خود دارند. از استانبول گرفته تا ازمیر، آنتالیا و آنکارا همگی گزینه های فوق العاده ای برای کسانی به شمار می رود که دنبال بهترین شهر ترکیه برای زندگی در این کشور دلربا هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های استانبول که شگفت زده‌تان می‌کند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا