مناسبت های ایرانی

جشن انار ، جشنواره ای زیبا و دیدنی در شهرهای سنتی ایران

جشن انار ، جشنواره ای زیبا و دیدنی در شهرهای سنتی ایران

جشن انار ، جشنواره ای زیبا و دیدنی در شهرهای سنتی ایران

جشن انار یکی از جشن هایی است که در فصل پاییز در ایران برگزار می شود. این جشن معمولا در شهرهایی از ایران که سنتی تر هستند برگزار می شود و فلسفه ی اصلی و زیبای آن شکرگزاری از نعمت هایی است که خدای یکتا به بندگانش عطار می کند.

برگزاری این جشن و جشنواره باعث می شود که نعمت های کوچک و بزرگ خداوند در زندگی را همیشه به یاد داشته باشیم و شکرگزار باشیم! اگر شما هم علاقه مند شدید که بهتر از قبل ابا این جشن و جشنواره آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا باشید.

اهداف و فلسفه های برگزاری جشن ایران در شهرهای ایران

این جشنواره نه تنها باعث رونق صنعت گردشگری در کشور می شود بلکه می تواند باعث رشد رونق اقتصادی در شهرهایی که این جشن برگزار می شود نیز بشود!

مردمان بومی و افراد عادی زیادی هستند که برای بازدید از این جشنواره از شهرهای مختلف و حتی کشورهای خارجی به سمت شهرهایی که این جشن در آن ها برگزار می شود، می روند! تعامل و ارتباطاتی که در حین این جشنواره بین مردم عادی و بومی ایجاد می شود یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره به حساب می آید.

جشن انار در ایران
جشن انار در ایران

همچنین می توان اهداف و فلسفه های بزرگ دیگری در رابطه با این جشن در نظر گرفت که آشنایی با خواص اعجاب انگیز انار و خواص درمانی آن، فرهنگ خوردن میوه های سالم، ترویج فرهنگ شکرگزاری و … اشاره کرد.

جشن انار همزمان با فصل برداشت انار در چند شهر و استان از کشور ایران برگزار می شود که شامل جشن انار پاوه ، جشن انار ارسنجان ، جشن انار اورامانات ، جشن انار انبوه ، جشن انار باینگان ، جشن انار در کاخ نیاوران ، جشنواره ی انار در تهران ، جشنواره ی انار فاروق ، جشنواره ی انار بادرود و جشنواره انار دورک است.

سپنجا این بار قصد دارد تا جشنواره های انار در شهرهای کشور عزیزمان ایران، زمان برداشت آن ها و حال و هوای این جشن ها را شرح دهد.

اقامت در هتل آپارتمان مبله در تهران

مراسم جشن انار
مراسم جشن انار

خواص شگفت انگیز انار را بشناسید!

احتمالا می دانید که انار یکی از میوه های بهشتی است که در کشور عزیزمان ایران در فصل بهار می توان آن را برداشت کرد! این میوه دارای خاصیت ها و فواید شگفت انگیزی است که از جمله آن ها می توان به جلوگیری از افسردگی، از بین استرس و نگرانی های معمول، شاداب کردن روح و جان و … اشاره کرد!

در جشن های چیدن انار به صورت مفصل در این رابطه توضیح داده می شود، اما ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

جشن انار
خواص انار

انسان های امروزی با خوردن غذاهای چرب و چیلی، فست فود ها و غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده هستند، معده خود را مریض می کنند که این موضوع می تواند باعث مرض های گوناگون در دوران عمر انسان بشود.

خوردن انار که باعث پاکسازی معده است یکی از بهترین روش های درمان مشکلات معده و برطرف کردن خطراتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید!

همچنین شما می توانید با خوردن انار، عملکرد اعضا و جوارح اصلی بدن خود از جمله قلب، مغز، کبد و … را بهبود ببخشید و از بروز بیماری خطرناک و غیرقابل درمان سرطان جلوگیری کنید. در جشن انار می توانید بهترین و تازه ترین نوع این میوه را پیدا کنید و از آن میل کنید.

اقامت در ویلا در شیراز

جشن انار ایرانیان
جشن انار ایرانیان

 

چه استفاده هایی می توان از انار داشت؟

در این جشنواره ها متوجه می شوید که از این میوه بهشتی می توانید استفاده های زیادی بکنید که از جمله مهم ترین آن ها تازه خوری، گرفتن آب انار برای لذت بردن از آن، درست کردن رب انار، درست کردن انواع لواشک با انار، سس انار و درست کردن مربای انار است. همچنین شما می توانید یاد بگیرید که چگونه می توانید این کار را با ابزارهای ساده ای حتی در خانه تان انجام دهید.

 

نمایشگاه انار در شهرهای ایران

جشن انار در شهرهای ایران

سنت جشن انارانه در ایران علاوه بر شکر و سپاس به درگاه خدا به دلیل نعمت های بسیار خداوند، اصولا به حرمت و تقدسی بر می گردد که ایرانیان برای طبیعت و آنچه که از آن به دست می آید به جا می آورند. جشن انار از سنت ها و رسم های ایرانیان بوده است که علاوه بر برکت، شادی هم به همراه دارد.

این مطلب را هم بخوانید
استان گلستان را بهتر بشناسیم

جشن انار هر ساله به مناسبت شروع پاییز و در زمان برداشت انار در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود و در این جشن ها غذاهای پخته شده با انار و طرز تهیه رب انار و سایر محصولات انار آموزش داده می شود. جشنواره انار فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با انواع فراورده های انار و صنایع دستی شهرهای ایران است.

جشن انار در چه شهرهایی از ایران برگزار می شود؟

جشنواره ی انار فاروق

روستای فاروق از توابع بخش سیدان شهرستان مرودشت است که بخاطر پر بار بودن انار در این روستا ۳ سال در این شهر جشنواره انار برگزار شده است.

معرفی انار فاروق و فرآورده‌های آن، معرفی بسترهای گردشگری فاروق، برداشته شدن گام در مسیر احیاء میراث‌ های تاریخی، طبیعی و مذهبی و ایجاد اقامتگاه ‌های بوم گردی، پاس داشت روز فاروق و تاریخ هفت هزار ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به این روز در جشن انار فاروق در نظر گرفته شده است.

حدود ۳ سال پی در پی جشنواره انار در فاروق برگزار شده است و تاریخ برگزاری این جشن در آبان ماه بوده است.

برای اقامت در فاروق و بازدید از جشنواره انار در این روستا می توانید محل اقامتگاه خود را با رزرو منزل مبله در مرودشت از طریق سایت و یا اپ سپنجا انجام دهید.

جشن پاییزی انار در تهران

جشنواره ی انار در تهران

شاید برایتان جالب باشد که در پایتخت اصلی کشورمان ایران در چند مکان مهم این شهر جشنواره هایی با همین نام برگزار می شود که اگر ساکن این شهر هستید، می توانید به آن ها سر بزنید و یا در صورت تمایل با اجاره سوئیت در تهران برای بازدید از آن ها بار سفر خود را ببندید!

در این جشنواره ها شما شاهد این موضوع هستید که انارهای با کیفیت و خوبی به فروش گذاشته می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برگزاری جشن انار در تهران بواسطه همت و تلاش هایی است که شهرداری تهران بزرگ، مصلای تهران، جشنواره ی انار در فرهنگسرای اشراق و جشنواره ی فرهنگسرای خاوران در تهران برگزار می شود.

انار انواع مختلفی دارد که متناسب با ذائقه هر شخص متفاوت است، از انار شیرین گرفته تا انار ترش.

برای اقامت در تهران و دیدن جشنواره انار در تهران قبل از سفر خود محل اقامت خود را با اجاره منزل مبله در تهران از طریق سایت و یا اپ سپنجا انجام دهید.

جشن های ایینی انار

جشنواره ی انار بادرود

انار نادری بادرود، یکی از چهار رقم انار معروف کشور است. بادرود، مرکز بخش امامزاده شهرستان نطنز، با برخورداری از ۲ هزار هکتار باغ انار سالانه افزون بر ۴۰ هزار تن محصول روزانه بازارهای داخلی و خارجی می ‌کند.

همانطور که احتمالا خودتان هم حدس می زنید، جشن انار در این شهر با توجه به سنتی بودن آن و معرفیت انار آن در کل کشور به صورت خاصی برگزار می شود که دیدن آن از نزدیک احتمالا باعث می شود که تا همیشه خاطره این جشن در ذهن شما باقی بماند.

در جشنواره انار بادرود شاهد این موضوع هستیم که کارگاه های سنتی تهیه رب انار، سرکه انار، ژله انار، رنگرزی انار و … هم در حال برگزاری است و شما می توانید از نزدیک برای دیدن این جشنواره بروید.

اگر تصمیم گرفته اید که امسال برای دیدن این جشنواره به بادرود بروید و نگران جای خود هستید، کافی است که در نظر داشته باشید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می توانید ارزان ترین و بهترین خانه های این شهر را پید ا کنید.

شما می توانید برای اقامت در نطنز با اجاره ویلا در نطنز از سفرتان برای جشنواره انار بادرود نهایت لذت را ببرید.

 

جشنواره انار دورک

جشنواره انار دورک در روستای دورک اناری شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.این جشنواره به جهت سپاس و شکرگزاری برداشت محصول و با همت اهالی خوش ذوق این روستا هر ساله در زمان برداشت انار از باغات برگزار می شود.

برای خرید و تماشای جشنواره انار در این روستا سپنجا برای سفرتان اقامتگاه ها و اجاره سوئیت در چهار محال بختیاری در نظر گرفته است تا با رفتن به این روستای خوش آب و هوا و برنامه های جذابی که در نظر گرفته است، نهایت لذت را ببرید.

از آیتم های این برنامه می توان به رقص محلی، اجرای ترانه های بختیاری از جمله کوروش جلیل آزاد، شاهنامه و منظومه خوانی، صحبت های استاندار و نماینده منطقه، تجلیل از کشاورزان، باغداران، دامداران و زنبورداران برتر شهرستان کیار، نمایش و بازدید از بازارچه اشاره کرد.

جشنواره انار ایرانی

شهرهایی قطب تولید انار در ایران

جشنواره انار پاوه

طبق رسم سالانه مراسم شکرگزاری برداشت انار در روستای زردویی پاوه با حضور اهالی و گردشگران برگزار می شود. این جشنواره ها در اواسط آبان و صرفا بخاطر شکر و سپاس از نعمت های خداوند و تجلیل از طبیعت و باغداران نمونه انجام می شود.

این مطلب را هم بخوانید
روز جهانی زمین پاک

در کنار این ها روستاییان سایر محصولات خود را در این نمایشگاه که ساخته دست خودشان هست را در معرض نمایش و فروش قرار می دهند. انار شهرستان پاوه به دلیل کیفیت و میزان بالای تولید علاوه بر تأمین بازار مصرف کرمانشاه به سایر نقاط کشور و عراق نیز صادر می‌شود. مخاطبین عزیز جهت رزرو منزل مبله در شهر پاوه برای جشنواره انار پاوه می توانید وارد سایت و یا اپ سپنجا شوید.

جشن تی تی یا شکوفه ها

اگر در این زمینه اطلاعات داشته باشید، می دانید که انار این روستای کوچک جزو بهترین انارهای تولید شده در سراسر کشور است.

اگر شما هم مانند توریست های خارجی و داخلی زیادی که برای رفتن به این روستا آماده ی سفر هستند، مشتاقید به این روستا بروید و مراسم سنتی آن را از نزدیک ببینید، می توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام به اجاره اقامتگاه مورد نظر خود در این روستای زیبا و کوچک بکنید.

جشنی به سرخی انار در سراسر ایران

جشنواره ی انار انبوه

جشن انار چینی روستای تاریخی انبوه از توابع بخش عمارلو در رودبار زیتون واقع در مرز استان های گیلان و قزوین هر ساله در آخرین جمعه مهرماه بصورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.

زنان و دختران روستا لباس های محلی به تن می کنند و همراه مردان مشغول چیدن انار از درختان انارستان روستا می شوند. سپس انارهای چیده شده را با الاغ و قاطر به کنار جاده منتقل می کنند.

معمولا در جشن هایی که در این روستای کوچک و تاریخی برگزار می شود، انار با کیفیت زیادی به فروش می رسد، اما بیشترین حجم از این مقدار انار را به شهرهای مختلف ایران برای مصرف کنندگان و عاشقان انار ارسال می کنند.

اگر شما هم در نظر گرفته اید که حتما برای یکبار هم که شده به این روستای تاریخی بروید و این جشنواره را از نزدیک مشاهده کنید، می توانید با کمک سایت معتبر و مطمئن سپنجا خانه، اقامتگاه بوم گردی و یا حتی ویلای مورد نظر خود را در این شهر پیدا کنید و آن را خیلی آسان و راحت اجاره و رزرو نمایید.

 

جشنواره ملی انار در ایران

جشنواره انار ارسنجان فارس

جشنواره انار شهرستان ارسنجان استان فارس با هدف معرفی ظرفیت‌های این شهرستان در تولید و برداشت انار برگزار می شود.

شهرستان ارسنجان با بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان فارس و کشور است. در جشنواره انار ارسنجان که آیین رب انار پزى ارسنجان و همچنین پخت حلواى سین به صورت سنتى انجام می شود.

اقامت در آپارتمان مبله در شیراز

همچنین در این شهر می توانید، آش انار را بخورید، آش خوشمزه ای که کمتر آشپزی بلد است آن را درست بپزد! با خرید تور جشنواره انار ارسنجان و اجاره منزل مبله در ارسنجان از طریق سپنجا سفر خود را جهت تماشای جشنواره انار ارسنجان لذت بخش کنید و از ارسنجان فارس هم دیدن فرمایید.

نمایشگاه انار در سراسر ایران

جشنواره انار اورامانات

جشن انار اورامان بزرگترین جشن برداشت انار در اواخر مهرماه است که در چهار روستای بلبر، سلین، ژیوار و ناو از منطقه اورامان برگزار می شود.در این جشنواره مردم روستا با شادی در جشن شرکت می کنند تا فرهنگ و سنت های دیرینه خود را بهتر معرفی کنند.

سپنجا با در نظر گرفتن ۶۰۰۰ اقامتگاه در شهرهای مختلف ایران این بار در کرمانشاه برای رفاه حال مسافران منزل مبله در کرمانشاه را جهت استراحت و خرید انار از جشنواره انار اورامانات در نظر گرفته است.

اقامت در همه جا با سپنجا!

جشن انار ممکن است تنها به این شهر ها ختم نشود و در گوشه و کنار کشورمان شاهد این جشن فوق العاده زیبا و عمیق باشیم.

اگر قصد سفر به هر کجای ایران را دارید، اصلا نگران جا و مکان خود نباشید. با کمک سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا می توانید در هر نقطه ای از ایران در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید. در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما در تماس باشید.

گاهی تعداد اقامتگاه ها در شهر مورد نظرمان بسیار بالا است؛ از این رو می توانیم آن ها را براساس قیمت، تعداد اتاق، نوع اقامتگاه و … در دسته های مختلف قرار دهیم. منتظر چه هستید؟

خودتان را برای یک سفر هیجان انگیز و بازدید از جشن انار آماده کنید! در صورتی که در این زمینه تجربه ای دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 2]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا