دیدنی های رشت

هر آنچه برای بازدید از بازار رشت نیاز دارید | +عکس و اقامتگاه

شهرهای شمالی ایران هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و توریست هستند. محبوبیت شهرهای شمالی غیرقابل انکار است و یکی از مهمترین دلایل آن، وجود بازارهای سنتی آن است.

در این بین، رشت یکی از جذاب ترین گزینه های پیش رو است؛ که در زمینه خرید و بازارگردی، حرف زیادی برای گفتن دارد.

در ادامه با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا، همراه باشید تا بازار رشت که بازاری سنتی و از جاذبه های توریستی این شهر گردشگری می باشد را به طور کامل معرفی کنیم.

معرفی بازار رشت

بازار رشت با ۱۴ کاروان سرا، بازاری سنتی در مرکز این شهر می باشد به طوریکه معماری این کاروانسراها در دوران قاجار و اوایل دوره ی پهلوی شکل گرفته است.

بازار سنتی رشت آنقدر بزرگ است که به بازار بزرگ رشت معروف شده است و گشت و گذار در آن ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد.

راهنمای سفر به رشت

یکی از دلایل جذب گردشگران به بازار رشت، کیفیت و تازگی محصولات آن می باشد و گشت و گذار در این بازار سنتی آنقدر دلچسب است که خاطره ی آن تا سال ها در ذهن ها می ماند.

همچنین جالب است بدانید که بازار سنتی رشت، عنوان بزرگترین بازار روباز کشور را از آن خود کرده است.

در اطراف بازار رشت، زیبایی های فرهنگ مردمی استان گیلان به طور ویژه ای جلوه می کند که برای علاقه مندانی که خواهان آشنایی با فرهنگ استان های مختلف هستند بسیار جذاب است.

این مطلب را هم بخوانید
6 مورد از بهترین رستوران های شهر رشت را بشناسید!

عبور و مرور در بازار رشت، یکسری مشکلاتی دارد اما با وجود همه ی این مشکلات، یکی از زیبای های این شهر توریستی می باشد. در این بازار سنتی، تمامی سوغاتی های استان، میوه ها و سبزیجات تازه با عطری خوش و کالاهایی با تنوع رنگ و طرح زیاد یافت می شود.

اقامت در ویلا در رشت

نمایی از بازار رشت از بیرون

غیر از کیفیت و تازگی محصولات بازار رشت، هوای عالی و دلنشین آن نیز توجه گردشگران را به خود جلب می کند. مغازه داران و مشتریان بومی این استان، با لهجه های رشتی، گیلکی، تالشی، فارسی و ترکی صحبت می کنند.

در شمال  ایران چه غذاهای سرو می شود

کاروانسراهای بازار رشت

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، بازار رشت دارای ۱۴ کاروانسرا می باشد که توسط راسته ‌های مختلف به هم مرتبط شده اند. در ادامه برخی از آن ها را به اختصار معرفی می کنیم.

نمایی از دیدنی های بازار رشت

کاروانسرای چینی چیان

کاروانسرای چینی ‌چیان در سال ۱۳۰۸ توسط برادران چینی چیان در شمال غربی بازرا رشت بنا گردید.

کاروانسرای ملک

کاروان سرای ملک نیز با بافت بازار درون شهری با هدف صادرات برنج به روسیه و ابریشم به یزد و کاشان در دوران قاجار احداث گردیده است.

اقامت در منزل مبله در رشت

کاروانسرای محتشم

کاروانسرای محتشم، یکی از ۱۴ کاروانسرای این بازر بزرگ و سنتی است که در سال ۱۳۰۰ احداث گردیده است.

طاقی سعادت

طاقی سعادت واقع در میدان بزرگ، نقش مهمی در بافت بازار درون شهری دارد. این طاقی در دوران قاجاریه یکی از قطب های تجاری مهم به شمار می رفته است.

خوشمزه های بازار رشت

بازار رشت شامل رستوران، سفره خانه و قهوه خانه های سنتی می باشد. در این رستوران ها و سفره خانه ها می توانید طعم خوشمزه ترین غذاها را بچشید.

این مطلب را هم بخوانید
سقالکسار دریاچه ی زیبا و پاک

دیگر خوردنی های خوشمزه ی رشت، تنقلاتی نظیر باقلاهای تازه پخت شده، رشته خوشکار و کلوچه های فومن در هوای بسیار مطبوع آن می باشد.

نمایی از فروشگاه های بازار رشت

 اقامت در رشت

اگر قصد سفر به رشت را دارید و به دنبال اجاره ی سوئیت، ویلا و یا اقامت گاه های بوم گردی در این شهر هستید به صفحه ی رزرو سوئیت در شهر رشت مراجعه کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، مطابق آنچه که برای اقامت در سفر در نظر دارید، نسبت به رزرو سوئیت اقدام نمایید.

سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا، با فراهم آوردن اقامتگاه های متنوع با قیمت های مقرون به صرفه، خیالتان را از بابت محل اقامت در سفر به هر کجای ایران، راحت می کند.

اقامت در ویلا ساحلی در رشت

نمایی از جاهای دیدنی بازار رشت

سخن آخر

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را از بازار رشت در اختیارتان قرار دهیم. شما هم اگر تجربه ی بازدید از بازار سنتی بزرگ رشت را دارید در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا، در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا