دیدنی های رشت

صومعه سرا ؛ راهنمای سفر به دیدنی ترین شهرستان استان گیلان

استان گیلان همواره یکی از محبوب ترین استان های در بین گردشگران بوده و هست. معمولا وقتی حرف از سفر می شود، جزو پررنگ ترین انتخاب ها، شمال کشور و گیلان سرسبزش می باشد.

آبشارها، چشمه ها، بازارها، آب و هوای فوق العاده، جاذبه های طبیعی و … همه و همه دلیلی برای سفر به این منطقه می باشد. استان گیلان دارای ۱۶ شهرستان می باشد که یکی از دیگری زیباتر و بکرتر است.

در این بین می خواهیم صومعه سرا گیلان را بررسی کنیم. اگر بازدید از این شهرستان به ذهنتان آمده است، در انتخاب قطعی مقصدتان تردید نکنید.

با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید، تا سفری تمام و کمال به صومعه سرا داشته باشیم.

نقشه صومعه سرا

صومعه سرا یکی از محبوب ترین جاذبه های استان گیلان است.  اولین نکته در سفرتان آن است که بدانید اصلا صومعه سرا کجاست؟ این شهرستان زیبا در غرب رشت واقع شده است و فاصله آن تا فومن تنها ۱۲ کیلومتر است.

اگر به فکر دریا و تفریحاتش هستید، باید بگوییم صومعه سرا انتخاب مناسبی برای شما نیست؛ چرا که فاصله این شهر تا دریا زیاد است و اذیتتان خواهد کرد.

برای رفتن به آنجا باید ابتدا خودتان را به جاده رشت-آستارا برسانید. پس از عبور از بازار جمعه به صومعه سرا می رسید. این مسیر برای کسانی بود که قصد سفر با ماشین شخصی شان را دارند، اگر می خواهید از وسایل حمل و نقل دیگر استفاده کنید، هواپیما بهترین گزینه است.

با هواپیما خودتان را به رشت برسانید. از آنجا به پایانه مسافربری میدان گیل بروید و از اتوبوس های صومعه سرا استفاده کنید. داشتن نقشه شهر به شما کمک زیادی می کند که در زیر آمده است:

نقش شهر صومعه سرا در استان گیلان

چه زمانی به صومعه سرا برویم؟

شما زمانی می توانید یکی از بهترین سفرهای عمرتان را در این شهرستان بسازید که نهایت استفاده را از دیدنی های این شهر ببرید. نهایت لذت را از سفر بردن هم در گرو آن است که در فصل و زمان مناسبی به مقصدمان سفر کنیم.

این شهرستان در شمال کشور واقع شده است و مانند نقاط دیگر آن دارای آب و هوایی مرطوب است. هر فصلی در این منطقه زیبایی های خاص خودش را دارا می باشد. به عنوان مثال در فصل بهار درختان توت فرنگی شروع به شکوفه زدن می کنند و با صحنه ای مواجه می شوید که تا کنون ندیده اید.

همچنین در زمستان های آن، پرندگان از شمال روسیه به سمت صومعه سرا حرکت می کنند و دیدنی های خارق العاده ای را ایجاد می کنند. در هر صورت پیشنهاد ما انتخاب فصل بهار است. در تابستان ها گرمی هوا و در زمستان ممکن است سردی هوا شما را اذیت کند.

این مطلب را هم بخوانید
جنگل گیسوم استان گیلان؛ بهشتی که باید آن را دید

طبیعت سرسبز شهر صومعه سرا در استان گیلان

در صومعه سرا چه بخوریم؟

قطعا یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات هر سفری، خوردنی های آن است. صومعه سرا هم از این قاعده مستثنی نیست و شکم گردی یکی از دلچسب ترین تفریحات آن است.

پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهرستان هرگز از غذاهای محلی گیلان غافل نشوید. پیشنهاد می کنیم غذاهای چغرتمه، پلا کباب، ترش تره و شویدخولی را حتما امتحان کنید. همچنین پیشنهاد ما برای انتخاب رستوران، رستوران های صدری و ترنگ طلایی است.

آدرس رستوران صدری: واقع در کمربندی شهید بهشتی

آدرس رستوران ترنگ طلایی: واقع در میدان ولیعصر شهر

جاهای دیدنی صومعه سرا

تا اینجا نیازهای اولیه سفرمان را بررسی کردیم. حال فرضی کنید در صومعه سرا هستید و می خواهید بهترین خاطره هایتان را بسازید. وقت آن رسیده است که از جاهای دیدنی این شهر دیدن کنید:

در ابتدا باید بگوییم منتظر رسیدن به مقصد نباشید. زیبایی های این مسیر آنقدر زیاد است که شما را کاملا سرگرم و غرق لذت می کند. در راه رسیدن به این منطقه در میدان اول شهر و در پارک ابریشم آن توقفی داشته باشید و از طبیعت این پارک نهایت استفاده را ببرید.

آبشار ویسادار

همچنین در نزدیکی پارک خانه ای وجود دارد که معماری آن به شیوه خانه های شمالی است و عکس گرفتن در آن، یادگاری های فوق العاده را برای خود و اعضای خانواده تان می سازد.

از دیگر جاهای دیدنی صومعه سرا می توان به پل های آن اشاره کرد. پل های زیادی در این شهر در دوره های مختلفی مانند قاجاریه و صفویه ساخته شده است که زیبایی منحصر به فردی را به شهر بخشیده است.

یکی از آنها، پل گازروبار است که برای رفتن به آنجا، چیزی در حدود ۲۰ دقیقه در راه هستید.

جاهای دیدنی در شهر صومعه سرا

همچنین از بازارهای شهر یادتان نرود! بازارهای شمال کشور با هر جای دیگری در کشورمان متفاوت است و خوراکی ها و سوغات خوشمزه آن را در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید.

این شهر یک شنبه بازارهای معروفی دارد؛ پس سعی کنید سفرتان روز یکشنبه را به خود اختصاص دهد.

تا اینجا تنها بخشی از دیدنی های شهر را بررسی کردیم. مهم ترین جاذبه های طبیعی و بکر صومعه سرا، روستاهای نزدیک آن است که از شهرت زیادی در بین گردشگران برخوردار هستند. آیا آنها را می شناسید؟ با ما همراه باشید:

روستای کسما، اولین دیدنی نزدیک شهر

معمولا وقتی حرف از شمال کشور می شود، بیشتر ذهنمان سمت سرسبزی و طبیعت گردی می افتد. روستای کسما در کنار طبیعت فوق العاده اش، یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به دیدنی های تاریخی است.

این روستا دارای حمامی قدیمی و چند بقعه است که بازدید از آنها، شما را به گذشته ها و حس و حال زندگی آن زمان می برد.

این مطلب را هم بخوانید
کویر ورزنه و ماجراجویی های آن

فاصله کسما تا صومعه سرا تنها ۳کیلومتر است و برای رفتن به آنجا فقط ۸ دقیقه زمان می برد. برای رفتن به روستای کسما خودتان را به بلوار برادران شهید سرشاد صومعه سرا برسانید و از آنجا راهی کسما شوید.

اگر نمی خواهید از ماشین شخصی تان برای رفتن به این روستا استفاده کنید، تاکسی های سطح شهر به راحتی شما را به آنجا می برند.

طبیعت سرسبز روستای کسما در نزدیکی شهر صومعه سرا

روستای گسکر، در نزدیکی صومعه سرا

دیگر جاذبه پیش رویتان، روستای گسکر است. برای رفتن به آنجا باید از روستای کسما عبور کنید. خوب است بدانید از شهرستان تا روستای گسکر تنها ۲۰ دقیقه مسیر در پیش دارید.

در این روستا مناره ای با طول ۲۰ متر وجود دارد که مربوط به دوران سلجوقیان است. در گذشته ها از آن برای تعیین زمان طلوع و غروب خورشید استفاده می کردند.

جاذبه های دیدنی روستای کسگر در نزدیکی شهر صومعه سرا

ماسال، طبیعت بکر سرسبز

احتمالا نام ماسال به گوشتان خورده است. ماسال در نزدیکی صومعه سرا قرار دارد و برای رفتن به آنجا تنها ۳۰ دقیقه در راه هستید. ماسال منطقه ای ییلاقی است که از طبیعت آن زبانزد همه است.

تنها دیدن عکس هایش برای انتخاب این جاذبه کافی است. اطلاعات بیشتر درباره جاهای دیدنی ماسال را می توانید در مطلب زیر بخوانید:

در آخر: اقامت در صومعه سرا

دیدنی ها و طبیعت جذاب این شهرستان و اطرافش، ممکن است شما را چند روز در خود نگه دارد. از این رو باید به فکر مسئله اقامتتان باشید.

می توانید از اقامتگاه های رشت استفاده کنید؛ تا در کنار بهره مندی از جاذبه های شهر رشت، بخشی از سفرتان را به صومعه سرا هم اختصاص دهید. همچنین اگر می خواهید تنها از صومعه سرا دیدن کنید، مستقیما به سراغ اقامتگاه های همان شهرستان بروید.

بدین منظور می توانید از سامانه رزرو و اجاره ویلا، سودیت، بومگردی و … سپنجا استفاده کنید. سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، اقدام به رزرو سوئیت در استان گیلان کنید و خیال خود و اعضای خانواده تان را از بابت محل اقامت راحت کنید.

در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و حتی در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. ایا شما تجربه سفر به صومعه سرا گیلان را دارید؟ در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

اجاره سوئیت در رشت

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    ما به صومعه سرا رفتیم.
    این شهرستان فقط سی کیلومتر با دریا فاصله داشت. با توجه به اینکه نرخ هتلهای صومعه سرا نصف قیمت هتلهای هم ارز انزلی است به نظرم تحمل نیم ساعت رانندگی در ازای هزینه اقامت نصف خیلی به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا