جاهای دیدنی دنیا

ماجراجویی در جاذبه های گردشگری برزیل

همه ما وقتی اسم کشور برزیل را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد فوتبال می‌افتیم. اما جاذبه های گردشگری برزیل به گونه‌ای است که اشتیاق سفر را در شما دوچندان می‌کند. کشور برزیل که به کشور کارناوال‌ها معروف است، با طبیعت منحصر به فرد، آبشارهای زیبا، سواحل شنی سفید رنگ، جنگل معروف آمازون، آب و هوای استوایی و غیره یک سفر به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر شما هم جزو گردشگران ماجراجو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مقاله از سپنجا را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی برزیل آشنا کنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل به عنوان یکی از پنج کشور پهناور دنیا، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. این کشور بزرگ آمریکای لاتین، سال‌ها مستعمره پرتغال بود. همین ویژگی باعث شده است تا با گذشت ۳۰۰ سال همچنان برخی از قوانین پرتغال در این کشور پابرجا بماند. به طوری که اگر در سراسر این شهر تاریخی گشت بزنید، هنوز آثار به جای مانده از دوران استعمار را در آن مشاهده خواهید کرد.

این کشور زیبا با جاذبه‌های گردشگری خود به مقصد سفر بسیاری از علاقه‌مندان به ماجراجویی تبدیل شده است. آبشارها، سواحل زیبا، جنگل‌های دست نخورده آمازون، حیات وحش منحصر به فرد، جزیره‌های استوایی، تالاب‌های زیبا و غیره همگی یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از جمله جاذبه های گردشگری برزیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

معرفی جاذبه های گردشگری برزیل

رودخانه و جنگل‌های آمازون

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی برزیل اختصاص به جنگل‌های آمازون دارد. این جنگل انبوه با پوشش گیاهی و جانوری خاص خود، برای عاشقان طبیعت‌گردی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. قایق‌سواری در این رودخانه و طی کردن مسیرهای پرپیچ و خم از میان آب‌ها، مشاهده مناظر بکر و منحصر به فرد جنگل، همگی حس نابی را به شما هدیه می‌بخشند.

رودخانه آمازون بعد از رود نیل به عنوان دومین رودخانه بزرگ جهان شهرت دارد. طول این رودخانه به ۶۴۰۰ کیلومتر می‌رسد و در آن بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی یافت می‌شود. وسعت جنگل‌های آمازون ۵ میلیون و پانصد هزار کیلومتر است و در آن گونه‌های مختلف جانوری زندگی می‌کنند.

برخی از گونه‌های گیاهی مانند گل‌های نیلوفر آبی تنها در منطقه آمازون رشد می‌کنند؛ بنابراین بعید نیست که شما در این جنگل گیاهانی عجیب و غریبی را ببینید که مانند آن را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد. یکی از شگفتی‌های این جنگل، باران‌های موسمی آمازون است. باران‌هایی که ممکن است شما را در لحظه غافلگیر کنند.

پاراتی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برزیل اختصاص به شهر کوچک پاراتی دارد. این شهر که به مروارید برزیل شهرت دارد، از طبیعت منحصر به فردی برخوردار است. این شهر زیبا در گذشته‌های دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان طلا به کشورهای اروپایی به شمار می‌رفت. جاذبه‌های دیدنی این شهر در مرکز آن قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های جالب شهر پاراتی ممنوعیت عبور و مرور خودروها از قسمت‌های تاریخی شهر است. این ویژگی باعث شده است تا گردشگران از بازدید این بناهای تاریخی لذت کافی ببرند. در صورت سفر به این شهر می‌توانید از آبشارها، کلیساها، موزه‌ها، سواحل و کارناوال‌های این شهر گردشگری دیدن کنید.

پاراتی

کوه شوگر لوف، ریودوژانیرو

کوه شوگر لوف یا قله کله قندی یکی دیگر از مکان های گردشگری برزیل به حساب می‌آید. این کوه در شهر ریودوژانیرو برزیل واقع شده است. بنابراین برای دیدن از این جاذبه طبیعی باید به این شهر بیایید. همچنین برای تماشای عظمت این کوه و بازدید از مناظر طبیعی این منطقه و چشم‌انداز منحصر به فرد آن باید سوار تله کابین معروف این شهر بشوید. این تله کابین بین دو کوه شوگر لوف و کوه مورو دا اورکا قرار گرفته است.

دیدن این کوه و عظمت آن به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری برزیل لذتی برای شما دارد که جای دیگر آن را تجربه نخواهید کرد. در این منطقه برای راحتی گردشگران امکانات گردشگری بسیاری از جمله رستوران، کافه، فروشگاه و غیره وجود دارد.

ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو

اگر قصد سفر به برزیل را دارید، در برنامه بازدید خود از جاهای دیدنی برزیل ساحل کوپاکابانا را فراموش نکنید. این ساحل ماسه‌ای زیبا در مرکز شهر ریو واقع شده است و به دلیل امکانات تفریحی بسیار، جزو یکی از جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آید. در اطراف این ساحل دیدنی انواع مراکز خرید، رستوران، کافه، پلاژ و غیره وجود دارند که به خوبی نیاز گردشگران را برطرف می‌سازند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به ژاپن

حمام آفتاب، قدم زدن در ساحل رویایی این منطقه، ساخت مجسمه‌های شنی، انواع ورزش‌های آبی، شنا در آب‌های این منطقه و غیره از جمله تفریحاتی است که یک تجربه بی‌نظیر و دوست‌داشتنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین در ساحل کوپاکابانا معمولا فوتبال ساحلی برای علاقه‌مندان به این ورزش برگزار می‌شود.

ساحل کوپاکابانا

پارک ایبیراپوئرا، سائوپائولو

یکی از شهرهای دیدنی برزیل، شهر سائوپائولو است. جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر باعث شده است تا هرساله گردشگران بسیار زیادی به این منطقه سفر کنند. مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر اختصاص به پارک ایبیراپوئرا دارد. این پارک قدیمی و زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برزیل توسط معمار سرشناس برزیلی یعنی اسکار نیمایر ساخته شده است.

این پارک از امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری از جمله رستوران، زمین بازی کودکان، کافه، مرکز خرید، موزه و غیره برخوردار است. در نتیجه راحتی و آسایش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

آبشار ایگواسو

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی برزیل آبشار ایگواسو است. شکوه و عظمت این آبشار به اندازه‌ای است که چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند. ارتفاع این آبشار دیدنی به ۱۰۰ متر می‌رسد و منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود آورده است. این آبشار مابین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار گرفته است.

برای رسیدن به این شگفتی طبیعت باید مسیرهایی را به صورت پیاده از میان آبشار عبور کنید. ممکن است در مسیر رسیدن به این آبشار صدای مهیب آب شما را شگفت‌زده کند. در اکثر مواقع رنگین‌کمانی بر فراز این آبشار تشکیل می‌شود که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

برای دیدن قسمت دیگری از این آبشار بزرگ پلی وجود دارد. شما می‌توانید با رفتن به این پل، سمت دیگر این آبشار به نام گلوی شیطان را مشاهده کنید. این آبشار ظاهری شبیه حرف U انگلیسی دارد و ارتفاع آن به ۸۲ متر می‌رسد.

از دیگر تفریحات این آبشار به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برزیل می‌توان به قایق‌سواری در رودخانه، هلیکوپترسواری بر فراز این آبشار و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. این تفریحات یک حس خاص و نابی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

آبشار ایگواسو

بونیتو

بونیتو به بهشت گردشگران برزیل شهرت دارد. اگر شما هم به تفریحات ماجراجویانه علاقه دارید، سفر به خاص‌ترین جای برزیل یعنی بونیتو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید در این جاذبه طبیعی شنا کردن در کنار ماهی‌ها را تجربه کنید. آبشارهای بزرگ منطقه، غارهای شگفت‌انگیز، غواصی در این غارها حس‌های نابی است که تنها در بونیتو، خاص‌ترین جای برزیل تجربه خواهید کرد.

اورو پرتو

در فهرست جاهای دیدنی برزیل اورو پرتو به دلیل سبک معماری خاص خود از محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران برخوردار است. این شهر از جمله شهرهای استعماری برزیل به شمار می‌رود که قدمت ساخت آن به اواخر قرن هفدهم میلادی می‌رسد. طلای سیاه لقبی است که به این شهر داده‌اند.

وجود بناها با معماری خاص، مجسمه‌های تماشایی، کلیساهایی با تزئینات طلاکاری شده و غیره همگی باعث شده است تا این شهر به یکی از زیباترین شهرهای گردشگری برزیل تبدیل شود.

اورو پرتو

سواحل ایالت پرنامبوکو

یکی از دلایل محبوبیت برزیل داشتن بیش از ۷ هزار کیلومتر خط ساحلی است. این ویژگی باعث شده است تا گردشگران در سفر به این شهر از سواحل بی‌مانند این کشور نهایت لذت را ببرند. یکی از بی‌نظیرترین سواحل برزیل به عنوان جاذبه های گردشگری برزیل اختصاص به سواحل ایالت پرنامبوکو دارد. ماسه‌های نقره‌ای رنگ، درختان نخل، دریای آبی رنگ این کشور هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد.

شما می‌توانید در سواحل ایالت پرنامبوکو انواع تفریحات آبی را تجربه کنید. مثلا می‌توانید لباس غواصی بپوشید و از جهان زیر آب دیدن کنید. علاوه بر این می‌توانید از مشاهده صخره‌های مرجانی زیر آب لذت ببرید. همچنین می‌توانید با به پرواز درآوردن بادبادک‌ها به یاد خاطرات کودکی خود، چند لحظه‌ای از این دنیا فارغ شوید.

سالن تئاتر آمازون

یکی دیگر از بناهای دیدنی برزیل اختصاص به سالن تئاتر شهر مانائوس دارد. این سالن با معماری ایتالیایی و با سبک نئوکلاسیک در سال ۱۸۹۶ ساخته شده است. یکی از شگفتی‌های این بنا تامین مصالح آن از کشورهای مختلف دنیا است.به عنوان مثال سنگ مرمر ایتالیایی، مبلمان فرانسوی، فولاد انگلیسی همه گویای این موضوع هستند.

گنبد سالن تئاتر آمازون جزو قسمت‌های مهم این سالن به شمار می‌رود که چشم هر بیننده را به سمت خود جلب می‌کند. به این دلیل که برای طراحی این گنبد از ۳۶ هزار کاشی سرامیکی با طرح و رنگ متنوع استفاده شده است.

سالن تئاتر آمازون

تالاب پانتانال

یکی از جاذبه های گردشگری برزیل تالاب پانتانال است. بزرگی این کانال به اندازه‌ای است که علاوه بر کشور برزیل قسمتی از آن در بولیوی و پاراگوئه قرار گرفته است. تالاب پانتانال به عنوان بزرگ‌ترین تالاب جهان از حیات وحش بی‌نظیری برخوردار است. به این دلیل که این تالاب از اکوسیستم‌های مختلفی تشکیل شده است. همین ویژگی باعث شده است تا گردشگران بسیاری مشتاق دیدن این تالاب دیدنی باشند.

مجسمه مسیح منجی، ریودوژانیرو

اصلی‌ترین نماد کشور برزیل اختصاص به مجسمه مسیح منجی دارد. به طوری که اکثر گردشگران این شهر را با این نماد می‌شناسند. مجسمه بی‌نظیر مسیح بر روی قله کورکووادو در شهر ریو به گونه‌ای قرار گرفته است که گویی تمام شهر را زیر نظر دارد. ارتفاع این مجسمه ۳۰ متر و طول آغوش دست‌های آن به ۲۸ متر می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست عجیب ترین جنگل های جهان

در نزدیکی این مجسمه یک کلیسای معروفی قرار دارد که اکثر زوج‌های جوان مراسم ازدواج خود را در آن برگزار می‌کنند. بازدید از این مجسمه از پارک ملی تیجوکا برای گردشگران فراهم شده است. برای این منظور کافی است تا به کمک راه آهن مخصوص که از میان جنگل‌ها، آبشارها و چشمه‌ها می‌گذرد، خودتان را به پای این مجسمه برسانید.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

پارک ملی لینسویز جزو جاذبه‌ های گردشگری برزیل به شمار می‌رود. این پارک با وسعت ۱۵۵۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق برزیل در ایالت مارانیائو واقع شده است. یکی از جذابیت‌های این پارک، تپه‌های شنی کنار رودخانه آمازون است که منظره چشم‌نوازی را بعد از بارش‌های سیل‌آ‌سا در این منطقه برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

آفرودسواری، قایق‌سواری، گشت هوایی، تیوپ‌سواری، چتر پاراسل و غیره از جمله تفریحات لذت‌بخش این منطقه به حساب می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

پارک ملی لینسویز

موزه‌های هنری سائوپائولو

این موزه برای علاقه‌مندان به سبک‌های رنسانسی و مدرن یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. در این موزه آثار هنرمندانی از جمله شاگال، مودیلیانی، کاندینسکی، میرو، پیکاسو، ونگوگ، ادوارد مانه و غیره وجود دارد. ساختمان این موزه به لحاظ معماری در نوع خود منحصر به فرد است.

بناهای تاریخی شهر اولیندا

تنوع بناهای تاریخی در شهر اولیندا باعث جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه شده است. این شهر زیبا و دیدنی، در شمال رسیف و شمال شرقی برزیل واقع شده است. در ورود به این شهر ساختمان‌های سفید با سقف‌های قرمز توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. در کنار بناهای تاریخی این شهر، کلیساها و کارناوال‌های آن شهرت بسیار زیادی دارد.

تیرادنتس

زیبایی‌های شهر تیرادنتس به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برزیل قطعا شما را مسحور خود خواهد کرد. گشت و گذار در خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش شده این شهر و دیدن معماری خاص بناهای آن یک حس و حال عجیبی را به شما هدیه می‌بخشد. در این شهر رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی وجود دارد که غذاهای طبخ شده در آن را در هیچ کجا تجربه نخواهید کرد.

کلیسای جامع برازیلیا

اسکار نیمایر معمار معروف برزیلی آثار ارزشمندی را در این کشور به یادگار گذاشته است. به طوری که در اکثر جاهای دیدنی برزیل اسم این معمار به عنوان طراح آن بنا آمده است. کلیسای جامع برازیلیا در پایتخت برزیل توسط این معمار مشهور برزیلی ساخته شده است.

سقف شیشه‌ای، ستون‌های خمیده، طرح‌های هذلولی‌وار جلوه‌ای کم‌نظیر را ایجاد کرده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کلیسا مربوط به سقف این کلیسا است که مجسمه فرشته‌ای به صورت معلق از آن آویزان شده است. تماشای این مجسمه به همراه موسیقی روحانی در کلیسا، یک حس و حال معنوی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است.

جاذبه های گردشگری برزیل

کارناوال ریو

کشور برزیل به کشور کارناوال‌ها معروف است. یکی از بی‌رقیب‌ترین کارناوال‌ها در جهان اختصاص به کارناوال ریو برزیل دارد. این کارناوال به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برزیل به مدت چهار روز در استادیوم معروف این شهر یعنی سامبودرومو برگزار می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید این رویداد تماشایی را از نزدیک ببینید، سفر به برزیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رقص سامبا با لباس‌های مخصوص، تماشای رقص تماشاگران، گوش دادن به موسیقی نوازندگان، آرایش‌های رنگارنگ گردشگران جذابیت این رویداد را چندین برابر کرده است.

پلورینیو، سالوادور

یکی دیگر از جاهای دیدنی برزیل اختصاص به پلورینیو دارد. در این منطقه زیباترین صومعه‌ها و کلیساها قرار گرفته است. شکوه و زیبایی این کلیساها به دلیل استفاده از طلا در ساخت این بناها است. قدمت آثار تاریخی موجود در پایتخت سابق استعماری برزیل به قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی می‌رسد.

یکی از مجلل‌ترین کلیساهای این منطقه کلیسای سائو فرانسیسکو است که کاشی‌کاری‌های نفیس قسمت‌های مختلف این بنا زیبایی آن را دوچندان کرده است. مجسمه‌ها و تزئینات زیبا و ظریف کار شده در قسمت‌های مختلف این کلیسا، گردشگران را حیرت‌زده خواهد کرد.

پلورینیو

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با مکان‌ های دیدنی برزیل صحبت کردیم. البته توجه به این نکته ضروری است که جاهای دیدنی این کشور تنها به موارد گفته شده در بالا ختم نمی‌شود. این کشور، شهرها و سواحل دیدنی بسیار زیادی دارد که قطعا یک سفر به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

اگر شما هم علاقه به ماجراجویی دارید، سفر به کشور کارناوال‌ها و بازدید از جاذبه های گردشگری برزیل می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی  عالی برای شما باشد. تنها کافی است تا قبل از سفر، از فهرست مکان های دیدنی برزیل، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

درباره “ماجراجویی در جاذبه های گردشگری برزیل” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا