مناسبت های ایرانی

شب یلدا ❤️ طولانی ترین شب سال شب چله

شب یلدا ❤️ طولانی ترین شب سال شب چله

شب یلدا ❤️ طولانی ترین شب سال شب چله

یکی از قدیمی ترین جشن های ایرانی، شب یلدا یا اصطلاحا شب چله است. ما ایرانیان در این شب که به طولانی ترین شب سال، آن را می شناسیم، در کنار خانواده و اطرافیانمان جمع می شویم و این شب را می گذرانیم. با سپنجا همراه باشید تا با این مراسم باستانی بیشتر آشنا شوید و پیشنهاد های ویژه ای که برای شما آماده کردیم را مشاهده کنید.

موضوع شب یلدای ۱۳۹۸

مراسم شب یلدای امسال از غروب شنبه ۳۰ آذرماه شروع می شود و می تواند تا طلوع آفتاب ۱ دی ماه ادامه داشته باشد. در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در این شب، مراسم فاخر و ویژه ای برگزار شود. در این مراسم ها معمولا انواع میوه های فصل از جمله هندوانه و انار هم به صورت زیبایی تزئین می شود.

در مراسم خانوادگی معمولا پس از صرف میوه و تنقلات، برنامه های متنوعی از جمله شاهنامه خوانی، گرفتن فال حافظ، قصه گویی و… هم انجام می شود. شاید می پرسید که پیشینه این مراسم باستانی چیست و از چه زمانی در ایران مرسوم بوده است؟

تخفیف شب یلدا

در ایران باستان، یکی از شب های مقدس، شب یلدا بوده است که در تقویم کهن ایرانی از سال ۵۰۲ قبل میلاد تا به اکنون مراسم آن توسط ایرانیان برگزار می شود. طبق تحقیق مورخان، اولین مراسم یلدا در زمان حکومت داریوش بزرگ اتفاق افتاده است.

آداب و رسوم آخرین شب پاییز (یلدا) را بهتر بشناسید

از مهم ترین آداب و رسوم این شب، کنارهم جمع شدن خانواده و گذراندن وقت در کنارهم است. در دنیای امروز که انسان ها فرصت کمتری برای با هم بودن دارند، وجود مراسمات این چنینی، باعث می شود که افراد بیشتر به هم نزدیک شوند و در کنارهم بیشتر وقت بگذارنند. نماد این شب باستانی در این روزها، خوردن آجیل، هندوانه، انار، شیرینی و… است.

یلدا با سپنجا

اگر هنوز برای مراسم این شب با خانواده خود برنامه ریزی نکرده اید، بهتر است که به پیشنهاد های ویژه ای که توسط سپنجا برای شما آماده شده است، توجه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
عمارت هشت بهشت اصفهان

پیشنهاد های ویژه سپنجا برای شب یلدا

اگر مدتی است که سفر نرفته اید و نیاز به سفر دارید، بهتر است سفر کوتاهی را با اقامتگاه های سپنجا تجربه کنید. سفر برای انسان امروز، آرامش بخش است. در یلدای شگفت انگیز سپنجا برای شما پیشنهاد های ویژه ای را در سراسر ایران و حتی خارج شهرتان آماده کرده ایم تا این سفر چند روزه که می تواند از پنج شنبه ۲۸ آذر تا شنبه ۳۰ آذرماه باشد، بیشتر بچسبد!

اگر نگران این هستید که یک سفر چند روزه می تواند برای کار یا مشغله های روزانه تان مشکل ایجاد کند، بهتر است اقامتگاه ها و بوم گردی های اطراف شهر خود را برای این سفر کوتاه انتخاب کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

ویلاهای شمال کشور

سپنجا برای تمام کسانی که در تهران و یا شهرهای شمالی کشور زندگی می کنند، ویلاهای لوکس، چوبی و سنتی زیادی را با تخفیف ویژه آماده کرده است که می توانید، آن ها را با توضیحات کامل در بخش خانه های تخفیف دار سپنجا مشاهده کنید.

یکی از مزیت های این ویلاها امکان استفاده از آن ها بصورت خانوادگی است تا در کنار خانواده خود بتوانید، مراسم یلدایی فراموش نشدنی برگزار کنید.

اقامت در ویلا در رشت

ویلا چوبی

اقامتگاه های حومه شهر

برای کسانی که نمی خواهند این مراسم باستانی را در یک فضای آزاد و با طبیعتی دلچسب برگزار کنند، اقامتگاه های حومه شهر سپنجا می تواند، گزینه خوبی باشد. اگر قصد دارید که مراسم یلدای خود را در خارج شهر برگزار کنید، اقامتگاه های حومه شهر خود را انتخاب کنید.

در یلدای شگفت انگیز سپنجا می توانید اقامتگاه های اطراف شهرهای گندمان، فومن، تالش، بندر انزلی، رشت، اصفهان، کندوان، تنکابن، یزد، تهران، دزفول، بروجن، سرعین و… را با تخفیف ویژه از قسمت خانه های تخفیف دار، رزرو کنید.

اقامت در اقامتگاه سنتی در یزد

اجاره هتل سنتی

اقامتگاه های بوم گردی

اگر در شهرهای یزد، اصفهان، میبد، تنکابن، قشم و… هستید به شما توصیه می کنیم که این مراسم باستانی را در اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید. استفاده از این اقامتگاه ها در واقع به شما تجربه ی تازه ای از سفر ارائه می دهد.

اقامتگاه های بوم گردی در واقع استراحتگاه ها و خانه هایی هستند که با محیط فرهنگی و اجتماعی شهری که در آن حضور دارند، همخوانی کاملی دارند. تزئینات و امکاناتی که در این اقامتگاه ها وجود دارد، نشانه فرهنگ و ویژگی های اجتماعی همان منطقه است. در برخی از این اقامتگاه ها، غذاهایی سرو می شود که غذاهای محلی همان منطقه هستند.

این مطلب را هم بخوانید
روستای جنگلی تازه آباد جنگاه و جاهای دیدنی آن

برگزاری مراسم یلدای باستانی در این اقامتگاه ها که تداعی کننده سنت ها و آداب و رسوم هاست، می تواند یک تجربه ی زیبا باشد که می توانید با خانواده خود تجربه کنید. برای استفاده از پیشنهادهای ویژه سپنجا در زمینه اقامتگاه های بوم گردی، می توانید از سپنجا اقدام کنید.

اقامت در اقامتگاه بومگردی در تنکابن

اجاره بومگردی روستایی

اقامتگاه های جنگلی

در ایران باستان، تاریکی را نماد اهریمن می دانستند به همین علت در شب یلدا که طولانی ترین شب سال است که در خارج شهر کنارهم جمع می شدند و با روشن کردن آتش اهریمن و سیاهی را دور می کردند. تجربه سفر به اقامتگاه های جنگلی و طبیعت زیبا و آرام آن می تواند یک خاطره ی شیرین باشد مخصوصا اگر این کار را در شب یلدا انجام دهید.

شما می توانید با استفاده از تخفیفات ویژه سپنجا که تا ۷۰ درصد است، یلدای باستانی را با جمع شدن دور آتش در اقامتگاه های جنگلی بگذارنید. پیشنهاد های ویژه سپنجا برای اقامتگاه های جنگلی در سراسر ایران می تواند، متفاوت باشد. با مراجعه به این صفحه، می توانید لیست اقامتگاه های جنگلی تخفیف دار را مشاهده کنید.

اجاره کلبه جنگلی

 

چرا باید از سپنجا، خانه یا اقامتگاه اجاره کنیم؟

سپنجا با ایجاد بستری مطمئن برای شما می تواند، تجربه های شما در سفر را لذت بخش تر کند. با استفاده از سایت سپنجا می توانید، تمامی خانه ها و اقامتگاه های موجود در شهر مقصد خود را مشاهده کنید و اطلاعات مربوط به آن ها را بررسی کنید. همچنین می توانید از مشاوره کارشناسان سپنجا برای انتخابی هوشمندانه تر کمک بگیرید.

اجاره سوئیت

شما می توانید در بخش نظرات، تجربه های سفر خود در مراسم یلدا یا پیشنهاد های خودتان برای برگزاری این مراسم باستانی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا