جاهای دیدنی دنیا

بازدید از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری ژاپن

ژاپن از جمله کشورهای آسیایی است در زیبایی حرف اول را می‌زند. این کشور جذابیت‌های طبیعی و انسانی بسیار زیادی دارد. جاذبه های گردشگری ژاپن ترکیبی از دنیای مدرن با دنیای سنتی است. همین ویژگی باعث شده است تا ژاپن به یکی از بهترین مقاصد تفریحی در جهان تبدیل شود. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی ژاپن آشنا کنیم.

آشنایی با جاذبه های گردشگری ژاپن

بیشتر افرادی که تجربه سفر به ژاپن را داشتند، از دیدن مکان‌های دیدنی این کشور کوچک آسیایی شگفت‌زده شده‌اند. کشور ژاپن علاوه بر داشتن پیشرفته‌ترین تکنولوژی در زمینه صنعت، از تاریخ پرباری برخوردار است. به طوری که قدمت تاریخ این کشور به هزاران سال پیش می‌رسد. یعنی قبل از ساخت شگفت‌انگیزترین کلیساهای اروپایی، معابد بودایی در این کشور ساخته شده بود.

بسیاری از بناهای با ارزش تاریخی این کشور، با وجود بلایای طبیعی و جنگ همچنان حفظ شده است. معماری و طراحی زیبای این بناها، گردشگران و توریست‌های بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. از جمله معروف ترین جاذبه های دیدنی ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کوه فوجی

یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن کوه فوجی است. بسیاری از گردشگران، ژاپن را با کوه فوجی می‌شناسند. این کوه با ارتفاع ۳۷۷۶ متری خود، جزو یکی از بلندترین کوه‌های این کشور به حساب می‌آید. به طوری که تمام قسمت‌های جنوب تا شرق ژاپن توسط این کوه احاطه شده است و شما می‌توانید آن را از فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر توکیو ببینید. اهمیت این کوه به اندازه‌ای است که بسیاری از ژاپنی‌ها از آن در هنر و ادبیات خود استفاده کرده‌اند.

قسمتی از پارک ملی فوجی هاکونه ایزو، اختصاص به کوه فوجی دارد. این پارک هرساله میزبان بیش از ۱ میلیون توریست است که برای تماشای غروب آفتاب به این پارک می‌آیند. برخی از گردشگران از پایین کوه فوجی اقدام به کوه‌نوردی می‌کنند. اما برخی ترجیح می‌دهند که از ایستگاه پنجم یعنی میانه‌های مسیر این راه را طی کنند. کوه فوجی ژاپن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مطالب بیشتر: راهنمای سفر به ژاپن

پارک یادمان صلح هیروشیما

یکی از وحشت‌ناک‌ترین اتفاقات قرن اخیر ژاپن، بمباران اتمی شهر هیروشیما در سال ۱۹۴۵ در طی جنگ جهانی دوم بود. بعد از این ماجرا ژاپن سعی کرده است تا در پارک هیروشیما به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن یاد قربانیان این اتفاق را بعد از سال‌ها همچنان زنده نگه دارد. به طوری که هر ساله تعداد ۱ میلیون توریست از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند تا از یادمان صلح هیروشیما دیدن کنند.

این یادمان در پارک صلح هیروشیما و در مرکز انفجار اتمی این شهر واقع شده و اکنون به یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر تبدیل شده است.  در این پارک شما می‌توانید گور نمادین، گنبد بمب اتمی، بنای آتش صلح، سایر بناها و موزه‌های بسیار زیادی در رابطه با این حادثه‌ی تاریخی غم‌انگیز را ببینید. همچنین شما می‌توانید از دیدن باغ‌ها با شکوفه‌های رنگارنگ گیلاس این شهر نهایت لذت را ببرید.

پارک یادمان صلح

جزیره زیارتی ایتسوکوشیما

بعد از طی مسافتی کوتاه از شهر تاریخی هیروشیما به جزیره‌ای دیدنی به نام میاجیما می‌رسید. این جزیره در خلیجی به نام خلیج هیروشیما واقع شده است و وسعت آن به ۳۰ کیلومتر مربع می‌رسد. برای رفتن به این جزیره می‌توانید سوار قایق شوید و از آن دیدن کنید.

برخی این جزیره را به عنوان جزیره زیارتی ژاپن نیز می‌شناسند. به این دلیل که در این جزیره یک معبدی به نام معبد ایتسوکوشیما قرار گرفته است. قدمت این معبد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن به قرن هشتم میلادی می‌رسد. فلسفه ساخت این معبد، ادای احترام به دختران خدای باد یعنی سوسانو است. یکی از شگفتی‌های این معبد ستون‌های بالای سطح آب این ساختمان است که باعث استحکام این معبد شده است.

نهایت زیبایی این معبد وقتی است که دریا دچار جزر و مد می‌شود. چرا که در این زمان این‌گونه به نظر می‌رسد که ساختمان‌های معبد بر روی آب شناور هستند. از جمله تالارهای مختلف این معبد می‌توان به تالار هوندن، تالار نیایش، تالار پیشکش و تالار سنجوکاکو اشاره کرد. برای دسترسی به قسمت‌های مختلف تالارهای معبد، باید از پل‌ها و راهروهای متصل به یکدیگر عبور کنید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

از دیگر بخش‌های جذاب و قابل توجه این معبد می‌توان به استیج نمایشی آن اشاره کرد. در این استیج انواع اجراهای موزیکال و رقص‌های سنتی ژاپنی برگزار می‌شوند. محوطه و باغ‌ از دیگر قسمت‌های دیدنی این معبد به شمار می‌روند. وجود گوزن‌های وحشی و انواع پرندگان زیبایی خاصی به این باغ بخشیده است.

قلعه اوزاکا

یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های تاریخی کشور ژاپن اختصاص به قلعه اوزاکا دارد. این قلعه دیدنی و تاریخی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن توسط یکی از جنگجوهای ژاپنی یعنی تویوتومی هیدیوشی در سال ۱۵۸۶ ساخته شده است. از آن سال به بعد این قلعه بارها مورد تجاوز و تخریب قرار گرفته است. اما بازسازی‌های انجام شده بر روی آن باعث شده است تا ساختار اصلی آن حفظ شود.

این قلعه از ۵ طبقه با ارتفاع ۴۲ متر تشکیل شده است. برج اصلی این قلعه بر روی یک سنگی به ارتفاع ۱۴ متری بنا شده است. در صورت سفر به ژاپن سعی کنید که حتما از این قلعه به خصوص طبقه‌ی بالای آن دیدن کنید. چرا که از این قسمت می‌توانید مناظر شگفت‌انگیز شهر اوزاکا را به خوبی ببینید. به خصوص دیدن این شهر هنگام غروب خورشید، جذابیت بیشتری برای شما خواهد داشت.

در پارک قلعه اوزاکا معبدی دیدنی به نام هوکوکو قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این قلعه، وجود معبد شینتنو جی است که قدمت آن به سال ۵۹ میلادی می‌رسد. این معبد قدیمی به اولین معبد بودایی در ژاپن شهرت دارد. در این معبد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن مجسمه‌ها و نقاشی‌های بی‌نظیر و راهروهای دیدنی وجود دارند که زیبایی این معبد را دوچندان کرد‌ه‌اند.

مطالعه کنید: معرفی بهترین جاهای ژاپن

قلعه اوزاکا

معبد آتسوتا در ناگویا

مهم‌ترین معبد شینتو در ژاپن، معبد دیدنی آتسویا است که در قلب شهر ناگویا واقع شده است. جذابیت‌های این مکان باعث شده است تا این معبد هر ساله میزبان ۵ میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد. قدمت این مکان مذهبی به قرن اول میلادی برمی‌گردد. در این معبد شمشیر افسانه‌ای کوساناگی نگهداری می‌شود. در واقع این معبد به عنوان یکی از سه گنجینه مقدس ژاپن شناخته می‌شود و همین موضوع باعث شهرت آن شده است.

زیارتگاه اصلی این معبد با نام هونگو جزو جاذبه‌های اصلی آن به حساب می‌آید که توسط دیوارهایی احاطه شده است. در این زیارتگاه انواع نقاشی‌های جدید، جواهرات، ماسک‌های سنتی، آثار سرامیکی و غیره نگهداری می‌شود. از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر ناگویا می‌توان به قلعه معروف آن اشاره کرد. این قلعه باشکوه و قدیمی از یک برج ۴۸ متری تشکیل شده است. در این قلعه گنجینه‌های هنری کاخ‌های قدیمی ژاپن نگهداری می‌شوند.

ساپورو در هوکایدو

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ژاپن  شهر ساپورو در جزیره دیدنی هوکایدو است. این شهر در شمالی‌ترین جزیره ژاپن به عنوان قطب فرهنگی این کشور به شمار می‌رود. به این دلیل که این شهر هر ساله میزبان رویدادها و فستیوال‌های بسیار زیادی است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شهر ساپورو می‌توان به موزه‌های متعدد، پارک‌ها، گالری‌ها، سبک آشپزی منحصر به فرد، تئاتر و نمایش و غیره اشاره کرد.

از جمله جاهای دیدنی این شهر، پارک اودوری در مرکز آن است. محوطه بزرگ و سرسبز این پارک، یک مکان گردشگری جذاب برای توریست‌ها است. برج تلویزیونی، تراموای هوایی، تله کابین کوه مویوا و غیره از دیگر جاهایی است که بازدید از آن را در سفر به این شهر از دست ندهید. فستیوال برف ساپورو در پیست اسکی کوه مویوا در زمستان برگزار می‌شود. هر ساله این رویداد زمستانی بیش از ۲ میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

ساپورو

قلعه فوکوکا و فستیوال باستانی

یکی از دیدنی‌ترین قلعه‌های تاریخی ژاپن، قلعه باستانی فوکوکا در شهر فوکوکا است. این قلعه با مساحت ۴۷۰۰۰ متر مربعی خود، جزو یکی از بزرگترین قلعه‌های ژاپن به حساب می‌آید. بعد از گذشت این همه سال همچنان این قلعه بر روی رودخانه‌ی نارا بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی به نظر می‌رسد.

در این شهر تاریخی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن رویدادها و فستیوال‌های بسیاری از جمله جشن هاکاتا گیون یاماکاسا برقرار است. این جشن ۷۰۰ ساله در ماه جولای برگزار می‌شود و باعث شده است تا هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این فستیوال به این شهر سفر کنند. در این فستیوال شرکت‌کنندگان با لباس‌های مخصوص و رنگارنگ، رژه می‌روند.

در کنار آثار تاریخی این شهر، جاذبه‌های مدرن دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال شهر کانالی هاکاتا در دل این شهر ساخته شده است. مغازه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های دیگری در این شهر وجود دارند که بسیار مدرن و شیک هستند.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

مطالعه کنید: آشنایی با بهترین جاهای ژاپن

پارک ملی چوبو سانگاکو آلپ ژاپنی

ژاپن از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که برخی از این جاذبه‌ها به عنوان پارک ملی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. معروف‌ترین پارک ملی ژاپن با نام چوبو سانگاکو در مرکز شهر هونشو واقع شده است. یکی از جذابیت‌های این پارک، بخش شمالی آن است که قسمتی از کوه‌های هیدا در آن قرار گرفته است. کوه‌های هدیا با ارتفاع ۳۱۹۰ متری خود به کوه‌های آلپ ژاپنی شهرت دارد.

این کوه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن مورد علاقه بسیاری اسکی‌بازان است. بارش برف در زمستان به اندازه‌ای است که علاقه‌مندان به اسکی می‌توانند در آن به ورزش و تفریح مورد علاقه خود بپردازند. در این پارک انواع مختلفی از گونه‌های جانوری و گیاهی نادر وجود دارند. ارتفاعات بالاتر کوه محل زندگی گوزن‌های شاخ‌دار است.

علاوه بر این وجود چشمه‌های آب گرم در این منطقه از دیگر دلایلی است که گردشگران را به سمت این پارک جذب می‌کند.

پارک ملی چوبو

شهر معبدی نارا

شهر معبدی نارا به قطب فرهنگی ژاپن شهرت دارد. بنابراین این شهر برای کسانی که به مکان‌های تاریخی علاقه دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. در این شهر باستانی انواع بناهای تاریخی به همراه گنجینه‌های باارزش و آثار هنری منحصر به فرد وجود دارد. علاوه بر این وجود معابد قدیمی و خیابان‌های تاریخی در این شهر باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند.

یکی از قدیمی‌ترین معابد ژاپن به نام معبد بزرگ کوفوکو جی در این شهر قرار گرفته است. قدمت این معبد به قرن هفتم میلادی بر می‌گردد. از دیگر معابد معروف این شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن می‌توان به معبد تودای جی در قرن هشتم و معبد بزرگ شرق در سال ۷۴۹ میلادی اشاره کرد. در این معبد مجسمه برنزی بودا یا دایوتسو قرار گرفته است.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی تودای جی می‌توان به دروازه جنوبی آن اشاره کرد که به ناندایمون شهرت دارد. این دروازه دوطبقه بر روی ۱۸ ستون بنا شده است. در ورودی معبد و در تالار بودای بزرگ دو مجسمه با ارتفاع ۸ متر به چشم می‌خورد که به عنوان بزرگترین سازه چوبی در جهان شهرت دارد.

شهر کیوتو

یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن اختصاص به کیوتو دارد. این شهر به دلیل معماری منحصر به فرد خود باعث شده است تا هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند. یکی از ویژگی‌های جالب این شهر در امان ماندن آن از آسیب‌های جنگ جهانی دوم است. این شهر در قدیم به عنوان محلی برای زندگی خاندان سلطنتی ژاپنی به شمار می‌رفت.

کیوتو به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی ژاپن با داشتن موزه‌ها و گالری‌های هنری منحصر به فرد همچنان بدون تغییر مانده است. کیوتو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن معابد بیشماری دارد. از کل تعداد معابد موجود در این شهر همچنان ۳۰ معبد به کار خود ادامه می‌دهند.

نمای طلایی رنگ عمارت کینکاکو جی جزو مهم‌ترین بناهای تاریخی کیوتو است. همچنین قلعه نیجو با برج‌ها، خندق‌ها و دروازه‌های بسیار زیبای خود از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود. قصر سلطنتی کیوتو یا کیوتو گوشو با معماری باشکوه خود از دیگر بناهای تاریخی پربازدید شهر کیوتو است.

در صورت سفر به کیوتو بازدید از باغ بامبوی آراشیاما را از دست ندهید. درختان بامبوی بلند و زیبایی که در این باغ وجود دارند، قطعا هوش را از سر شما خواهند برد.

شهر کیوتو

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با مکان های دیدنی ژاپن صحبت کردیم. ژاپن این کشور مدرن و حیرت‌انگیز به دلیل داشتن معابد، دریاچه، رودخانه، پارک‌های طبیعی و غیره در میان گردشگران بسیار محبوب است. دیدنی‌های ژاپن تنها به موارد گفته شده در بالا ختم نمی‌شود. اگر شما هم مکان‌های جذاب دیگری می‌شناسید می‌توانید زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا