جاهای گردشگری دنیا

آشنایی با بهترین جاهای ژاپن

قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم می‌خواهیم از شما بپرسیم لقب سرزمین آفتاب تابان متعلق به کدام کشور است؟ بله درست حدس زدید ژاپن همان کشوری است که توانسته چنین لقب ارزنده و شایسته‌ای را از آن خود کند. ژاپن یکی از مقتدرترین کشورهای جنوب شرق آسیا که از نظر اقتصادی سومین کشور اقتصادی جهان است که همچنان به قوت خود باقی مانده است. این کشور که به دیار آفتاب نیز معروف است طبیعت نابش، آبشارهای خروشانش و وجود معابد مذهبی که در قلب آن جای گرفته است این کشور را یک قطب گردشگری کم نظیر تبدیل کرده است‌. اگر روزی عزم خود را برای رفتن به این کشور جزم کردید بهتر است قبل از سفر با بهترین جاهای ژاپن آشنا شوید با سپنجا همراه باشید تا شما را با محسور کننده‌ترین و زیبا‌ترین جاذبه‌های این کشور جزیره‌ای آشنا کنیم.

معرفی بهترین جاهای ژاپن

این کشور صنعتی یکی از کشورهای پیشرفته‌ی آسیایی است که جاذبه‌های گردشگری خارق العاده‌ای آن می‌تواند  هر کسی را شگفت زده کند. بسیاری از معابد مذهبی ژاپن بر اثرگذشت زمان یا حوادث طبیعی از بین رفتند که تعدادی از آنها بازسازی شدند و تعدادی از آنها در صف بازسازی قرار گرفته‌اند. در زیر تعدادی از بهترین جاهای ژاپن را به شما معرفی می‌کنیم.

مطالب بیشتر:معرفی بهترین جاهای ژاپن

بهترین جاهای ژاپن

کوه کویا

کوه کویا یکی از بهترین جاهای ژاپن است که در استان واکایاما در قسمت جنوبی اوکاسا واقع شده است. کوه کویا یکی از مقدس‌ترین اماکن دیدنی ژاپن است که مردم برای آن احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستند. در دل کویا ۱۲۰ معبد و صومعه و یک دانشگاه علوم مذهبی واقع شده است‌. ارتفاع این کوه چیزی قریب به ۸۰۰ متر است یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این کوه شباهت حیرت‌انگیز آن به نیلوفر آبی است.

کوه کویا

کانازاوا

در زبان ژاپنی واژه‌ی کانازوا به معنی مرداب طلا تعبیر می‌شود‌. این شهر یکی از شهرهای دیدنی ژاپن است که جاذبه‌های دیدنی منحصر به فردی مانند باغ بزرگ کیروکو و معبد تاریخی موروجی را در دل خود جای داده است. در دهه‌های گذشته که ژاپن و شهرهای آن مورد حملات پی در پی آمریکا قرار گرفت شهر کانازاوا تنها شهری بود از حملات هوایی آمریکا در امان ماند اما به هر حال در طی آتش سوزی‌هایی که در سال ۱۸۸۸ در کانازاوا رخ داد بخش‌های زیادی از قلعه‌های این شهر نابود و ویران شدند.

همانطور که گفته بودیم معبد موروجی یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که به واسطه‌ی داشتن معماری اصیل ژاپنی و راه‌های مخفی زیادی که دارد به طور ویژه مورد توجه مردم ژاپن قرار گرفته است‌، آبشارهای خروشان، کوهای سر به فلک کشیده‌ی کانازاوا و گونه‌های گیاهی خاصی که در طبیعت بکر و دست نخورده‌ی این شهر وجود دارد گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر رویایی است‌.

کوه آسو

کوه آسو همان کوه آتشفانی فعال است که در جزیزه‌ی زیبای کیوشو همچون نمادی استوار در دل طبیعت خودنمایی می‌کند. ارتفاع ۱۵۹۲ متری این کوه آن را به یک انتخاب هوشمندانه برای یک کوه نوری عالی و هیجان انگیز تبدیل کرده است. مسئولین ژاپن وقتی ازاهمیت  این کوه مطلع شدند بلافاصله دستور ساخت یک پارکینگ در نزدیکی کوه را صادر کردند تا دسترسی و استفاده از طبعت ناب کوه آسو برای تمام عموم آسان‌تر باشد.

کوه آسو همان نقاشی تمام عیار دست خداوند است که باعث شده که نام این کوه در زمره‌ی بهترین جاهای ژاپن به چشم بخورد و یکی از جاذبه‌های گردشگری خوب ژاپن بشمار آید‌.

کوه آسو

هیروشیما

وقتی کلمه‌ی هیروشیما را می‌شنویم ناخوداگاه یاد بمباران دردناکی می‌افتیم که در آگوست  ۱۹۴۵ توسط نیروی هوایی آمریکا  اتفاق افتاد. اما در حال حاضر هیروشیما به یکی از شهرها و جاذبه‌های دیدنی ژاپن تبدیل شده است. هر ساله در ۶ آگوست در شهر هیروشیما مراسم یادبودی برای درگذشتان این حادثه‌ی تلخ برگذار می‌شود و از سراسر دنیا برای شرکت در این مراسم راهی ژاپن می‌شوند. همچنین پارک یاد بود هیروشیما، قلعه هیروشیما و باغ غرق شده از دیگر جاذبه‌های گردشگری  شهر هیروشیما هستند که یادآور حادثه‌ی فجیع ۶ آگوست هستند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لوکزامبورگ

جزیره‌ی ایشیکا گی

اوکیناوا هونتو همان جایی است که جزیره‌ی بی‌نظیر ایشیکا گی را در دل خود جای داده است . این جزیره دومین جزیره‌ی بزرگ در ژاپن است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در لیست بهترین جاهای ژاپن قرار دارد. همچنین وجود فرودگاه یایاما و انجام معاملات تجاری در این جزیره از مهم‌ترین دلایلی است که این جزیره را یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین جزایر ژاپن تبدیل کرده است.

طبیعت بکر و سواحل کم نظیر جزیره‌ی ایشیکا گی همان چیزی است که خیلی‌ها را برای دیدن کردن از آن مجاب می‌کند.  موج سواری، قایق سواری، غواصی در میان  آب‌های پاک و زلال این جزیره بخشی از تفریحات آبی هستند که هر مراجعه کننده می‌تواند نهایت استفاده را از آنها ببرد و  لذت را از آن خود کند. همچنین انواع و اقسام غذاهای اصیل ژاپنی و غذاهای کشورهای مختلف را می‌توانید در این جزیره میل کنید توسوکو یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار این جزیره است که ارزش امتحان کردن را دارد.

کاماکورا

در ۵۰ کیلومتری توکیو شهری به نام کاماکورا قرار دارد که در گذشته و در کتاب‌های تاریخی ژاپن از این شهر به عنوان پایتخت ژاپن یاد شده بود‌ این در حالی است که کاماکورای امروزی یکی از شهرهای کوچک و کم جمعیت چین است. این شهر با وجود وسعت کمش تواسته در نوع خود بی نظیر باشد  چرا که جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده‌ای نظیر موزه‌ی ادبی کاماکورا، معبد انگکور جی، گذرگاه ساینا، معبد هیس درا و معبد آنکوکوران جی در قلب این شهر جای گرفته است. همچنین مجسمه‌ی برنزی بودا یکی دیگر از نمادهای تاریخی و با ارزش کاماکورا است.

در دهه‌های اخیر سونامی بزرگی که در کاماکورا رخ داد منجر به خرابی قسمتی از شهر و تخریب معبدی شد که مجسمه‌ی برنزی بودا در آن نگهداری می‌شد در حال حاضر ژاپن برای حفظ این مجسمه‌ی تاریخی از وقوع خطرات احتمالی آن را در محیط بیرونی نگهداری می‌کند‌.

کاماکورا

آبشار ناچی

آبشار ناچی همان آبشار مرتفع ۱۳۳ متری است که می‌تواند هر کسی را شگفت زده کند. معبد سیگنتو جی که در کنار این آبشار قرار گرفته است یک منظره‌ی کامل و یک تفریح‌گاه همه چی تمام و منحصر به فرد را برای مراجعه کنندگان آماده کرده است. اگر روزی گذرتان به ابن کشور‌ پر رمز و راز افتاد آبشار ناچی یکی از بهترین جاهای ژاپن است که ارزش دیدن دارد.

نیکو

 یکی از بهترین جاهای  ژاپن در بخش شمالی کانتوی شهری به نام نیکو واقع شده است. از نظر وسعت و جمعیت این شهر سومین شهر بزرگ این کشور بشمار می‌آید.  وجود آبشار‌ و رودخانه‌های خروشان در این شهر آن را به پایگاه تولید برق هیدروالکتریکی تبدیل کرده است. از طرفی وجود معابد و اماکن زیارتی منجر به توریستی شدن این شهر نیز شده‌ است.

سرزمین عجایب نیکو، دریاچه‌ی چوزنجی، آبشار‌های کیگان، مجموعه گیاه شناسی نیکو، مجسمه‌ی سه میمون خردمند و… از دیگر اماکن تاریخی و تفریحی این شهر هستند و هر ساله توریسم و گردشگران زیادی برای دیدن این آثار راهی شهر نیکو ژاپن می‌شوند

کوه آلپ ژاپنی

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین جاهای ژاپن که جنبه‌ی گردشگری داشته باشد را به شما معرفی کنیم کوه آلپ ژاپنی همان چیزی است که قصد معرفی آن را داریم. پوشش گیاهی متفاوت، زیستگاه بودن‌ این کوه برای انواع گونه‌های جانواری، آب و هوای بکر منطقه، طبیعت زیبا و دست نخورده‌ی  کوه آلپ ژاپنی از جمله دلایلی هستند که این کوه را به یک مکان ایده‌آل  برای تفریح‌گاه توریستان و گردشگران تبدیل کرده است. برای کسانی که به کوه نوردی و تفریحات برفی مثل اسکی و برف بازی علاقه دارند فصل زمستان همان فصلی است که جان می‌دهد برای یک دل سیر خوشگذرانی و بازی‌های هیجان‌انگیز در دامن کوه آلپ ژاپنی.

تاکایاما

تاکایاما همان شهر ساکت ژاپن است، که آرامش عجیبی سر تا سر آن را فراگرفته است. معماری خاص و جالبی که در ساخت این شهر بکار رفته است زیبایی خیره کننده‌ای را به شهر بخشیده، در سطح شهر تاکایاما نجاران زبردستی زندگی می‌کنند که هنر دست‌ آنها مثال زدنی است. کسانی که می‌خواهند گوشه‌ای از هنرنمایی دست نجاران تاکایاما را ببینند باید به کاخ سلطنتی کیوتو بروند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لندن

همچنین اگر بخواهیم تعدادی از جاذبه‌های دیدنی این شهر قدیمی را به شما معرفی کنیم باید نامی از موزه‌ی تاکایاما شی کیودو کان، کوه نوری کورا، معبد هیدا کوکو بونجی، روستای هیدا می زوکو و معبد توشوگو ببریم‌.

نارا

نارا یکی از بهترین جاهای ژاپن است که جنگل کاسایا موگای این شهر به عنوان یکی از منحصر به فردترین جنگل‌های دنیا در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت ملی رسیده است. در شهر نارا مردم برای گوزن‌ها احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستند به اعتقاد آنها گوزن‌ها حیواناتی مقدس هستند که از شهر و جان آنها محافظت می‌کنند‌.

در این شهر معابد زیادی وجود داشت که مردم ب بهانه‌ی زیارت و دیدن کردن از آنها راهی نارا می‌شدند اما در حال حاضر تعدادی از این معابد به مخروبه‌ تبدیل شدند. معبد کانگ جی،معبد یاکوشیجی، معبد تودای جی، معبد سایدای جی، توشودای جی، کاخ هیو جو و… تعدادی از این معابد و زیارت‌گاه‌های این شهر هستند.

کیوتو

کیوتو که به عنوان پایتخت هزار ساله نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین جاهای ژاپن است که بیش ۱۶۰۰ معبد و زیارتگاه مذهبی را در دل خود جای داده است و بیشترین شهرت این شهر بخاطر وجود همین اماکن زیارتی و مذهبی در آن است. از جمله معابد معروف و مذهبی این شهر عبارت است از معبد کینکاکوجی، و معبد چوبی کیو میزو‌‌. کیوتو همان شهری است که هر ساله جشنواره و مراسم باشکوه گیون ماتسوری در آن برگزار می‌شود.

 

بهترین جاهای ژاپن

توکیو

کلان شهر توکیو که به عنوان پایتخت ژاپن نیز انتخاب شده است یکی دیگر شهرهای منحصر به فرد این کشور است که  به عنوان یکی از بهترین جاهای ژاپن نیز شناخته می‌شود. معماری خاص و پارک‌‌های ملی توکیو بیش از هر چیزی توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند از طرفی وجود پارک‌های ملی این شهر را به یک مکانی مناسب برای تفریح و یک‌ دورهمی درست و حسابی تبدیل کرده است پارک ملی چی چی بوتاما، پارک ملی فوجی هاکون ایزو و پارک ملی اوگاساوارا در بین سایر پارک‌های ملی توکیو از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مطالب بیشتر:راهنمای سفر به ژاپن

جمع بندی

ژاپن همان کشور صنعتی و جزیره‌ای آسیا است که با وجود وسعت کمش در برابر سایر کشورها توانسته به نوبه‌ی خودش خوش بدرخشد. از طرفی وجود جاذبه‌های گردشگری این کشور بیش از هر چیزی توانسته ژاپن را به کشوری ایده‌آل برای توریسم و گردشگران تبدیل کند.‌ معرفی بهترین جاهای ژاپن موضوع امروز ما بود امیدواریم توانسته باشیم رضایت شما را در این رابطه جلب کرده باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا