جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به ژاپن

یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین کشورهای دنیا ژاپن است. این کشور آسیایی اگرچه از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است، اما همچنان شکل سنتی گذشته خودش را حفظ کرده است. به طوری که با سفر به ژاپن عاشق آن خواهید شد. ژاپن به دلیل داشتن معابد، باغ‌ها و پارک‌های ملی، طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی و غیره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را برای سفر به این کشور راهنمایی کنیم. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و غیره به شما کمک می‌کند تا یک سفره خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

اطلاعات کلی در رابطه با سفر به ژاپن

بسیاری از افراد با شنیدن اسم ژاپن یاد نوستالژی دوران خوش کودکی یعنی فوتبالیست‌ها می‌افتند. ژاپن از جمله کشورهای خاور دور به شمار می‌رود که برای رسیدن به آن باید زمان زیادی را طی کنید. برای سفر به این کشور توجه به این نکته ضروری است که ژاپن کشور ارزانی نیست. اما می‌توانید با کمی جستجو در رابطه با این کشور اطلاعات خوبی برای سفر به ژاپن پیدا کنید.

ژاپن اگرچه از نظر مساحتی بسیار کوچکتر از ایران است، اما از نظر جمعیتی جزو ده کشور پرجمعیت دنیا به حساب می‌آید. به طوری که در پایتخت این کشور یعنی توکیو بالغ بر ۳۵ میلیون نفر زندگی می‌کنند. ژاپن از جمله کشورهایی است که در جنگ جهانی دوم از نظر اقتصادی به کلی نابود شد. اما با گذشت ۵۰ سال از این واقعه این کشور به یکی از غول‌های بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شد.

سفر به ژاپن

ژاپن به زندگی مدرن و تکنولوژی شهرت دارد. به طوری که در این کشور بروزترین اتفاقات سریع‌تر از جاهای دیگر رخ می‌دهد. اما این تغییرات جدید نتوانسته است بر روی فرهنگ سنتی این کشور تاثیر بگذارد. در ژاپن این سرزمین خورشید جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارند. علاوه بر این ژاپن سرزمینی است که در آن انواع فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف برگزار می‌شوند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه بسیاری به این کشور پر رمز و راز دارید، باید قبل از سفر به ژاپن نسبت به هتل‌ها، رستوران‌ها، آب و هوای و غیره اطلاعات کافی داشته باشید تا در طول سفر به این کشور دچار مشکل نشوید.

آب و هوای کشور ژاپن

آب و هوای ژاپن در ماه مارس بیشتر حالت بهاری دارد. به طوری که در روز دمای هوا ۱۳ درجه و در شب به ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما با شروع ماه آوریل میزان دمای هوا افزایش پیدا می‌کند. به طوری که در روز میزان دمای هوا ۱۸.۵ درجه و در شب ۱۰.۵ درجه است. تابستان‌های ژاپن به دلیل نزدیکی به دریا گرم و مرطوب است و مردم این کشور دمای ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های سال در ژاپن اختصاص به ماه ژوئیه و اوت دارد. اما توجه به این نکته ضروری است که فصل گرم سال در ژاپن بسیار کوتاه بوده و در عوض فصل برفی و سرد در این کشور بسیار طولانی است. به طوری که بارش برف در این کشور معمولا از ماه نوامبر شروع شده و در ماه فوریه به اوج خود می‌رسد. بنابراین اگر علاقه به ورزش اسکی دارید، بهترین زمان سفر به ژاپن در پایان ماه مارس و آوریل است.

آب و هوای ژاپن

بهترین زمان برای مسافرت به ژاپن

بهترین زمان برای مسافرت به ژاپن اواخر بهار یعنی بین ماه مارس تا می است. دیدن شکوفه‌های گیلاس در طبیعت خیره‌کننده این کشور تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین در این فصل بارش باران کم بوده و اغلب روز آسمان آفتابی است. در نتیجه در خنکای ملایم روز می‌توانید به گشت و گذار در شهرهای مختلف این کشور بپردازید.

از دیگر زمان‌های مناسب برای سفر به این کشور دیدنی، اواخر فصل پاییز یعنی بین ماه سپتامبر تا ماه نوامبر است. برگ‌های رنگارنگ پاییز یک منظره خیره‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته توجه به این نکته ضروری است که تمام شهرهای ژاپن آب و هوای یکسانی ندارند. به عنوان مثال جزایر جنوبی ژاپن مانند اوکیناوا آب و هوای نیمه گرمسیری دارند. در نتیجه برای دیدن شکوفه‌های گیلاس باید اوایل ژانویه را برای سفر به ژاپن انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به اوکراین سفری متفاوت به اروپا

این در حالی است که ماه می در جزایر شمالی ژاپن مانند هوکایدو، زمان شکفتن شکوفه‌های گیلاس است. اما در سایر شهرهای توریستی ژاپن مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا، شکفتن شکوفه‌های گیلاس در ماه آوریل اتفاق می‌افتد.

اگر شرایط آب و هوایی کشور ژاپن برای شما اهمیت ندارد، بهترین زمان برای سفر به کشور ژاپن اواخر پاییز از ماه مارس است. چرا که در این زمان، میزان هزینه‌ی سفر شما بسیار پایین می‌آید. همچنین سایر تعطیلات ژاپن مانند هفته طلایی و اوبون که از ۲۹ آوریل تا ۵ مه و اواسط اوت شروع می‌شود، جزو بهترین زمان‌ها برای سفر به کشور ژاپن محسوب می‌شود.

معرفی بهترین هتل‌های ژاپن

ژاپن از جمله کشورهایی است که گزینه‌های متنوعی را برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به شهر انتخابی و بودجه خود، هتل‌ها و هاستل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. از جمله بهترین هتل‌ های ژاپن در سفر به ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین هتل های ژاپن

  • هتلOdaiba Ōedo-onsen-monogatari: یکی از معروف ترین هتل های ژاپن هتل ادیبا در جزیره Odaiba است. این هتل با برج توکیو ۱۰ کیلومتر و با موزه علمی این شهر تنها ۱۲ دقیقه فاصله دارد. از جمله امکانات منحصر به فرد این هتل می‌توان به اینترنت رایگان، تلویزیون، امکانات چای و کافی شاپ، رستوران، اسپا و غیره اشاره کرد.
  • هتل انداز (Andaz) توکیو: این هتل ۵ ستاره به دلیل نزدیکی به مکان های گردشگری ژاپن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال شما می‌توانید تنها با چند دقیقه پیاده‌روی خودتان را به منطقه دیدنی گینزا برسانید. ویوی برخی از اتاق‌های این هتل مدرن به سمت زیباترین منظره‌های شهر است. استخر، کافی شاپ و اینترنت رایگان از جمله امکانات این هتل به شمار می‌رود.
  • هتل Ascott Marunouchi توکیو: این هتل در بالای ایستگاه مترو توکیو ساخته شده است؛ بنابراین ویویی به تمام نقاط توکیو از جمله باغ‌های کاخ امپریال و چشم‌انداز Skyline دارد. تمامی اتاق‌های این هتل زیبا به صورت مبله هستند و یک اقامت راحت را در سفر به ژاپن برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • کتاب و تختخواب توکیو Ikebukuro : اگر بودجه کمی دارید ولی می‌خواهید یک اقامت خوبی را در ژاپن داشته باشید، خوابگاه Ikebukuro یک گزینه‌ی هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود. این خوابگاه به شما یک تخت در یک مکان مرتب و تمیز جهت خوابیدن ارائه می‌دهد. از آنجایی که اجاره آپارتمان در شهر توکیو بسیار بالا است، در نتیجه این اقامتگاه می‌تواند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد.

 معرفی بهترین رستوران‌های ژاپن

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ژاپن از نظر تعداد رستوران در جهان مقام اول را دارد؛ بنابراین هر سلیقه غذایی و درخواستی در این کشور به خوبی پاسخ داده می‌شود. بیشتر رستوران‌های این کشور اختصاص به غذاهای خاور دور یعنی چینی، تایلندی، کره‌ای، ژاپنی و غیره دارد. اما شما می‌توانید با کمی جستجو غذاهای ایرانی نیز پیدا کنید.

همچنین علاوه بر این رستوران‌ها، شعبه‌هایی از فست‌فودهای مهم غربی مانند مک دونالد، کینگ برگر، ساب وی و غیره را نیز می‌توانید پیدا کنید. بنابراین در سفر به ژاپن اگر هوس خوردن فست فود کردید، می‌توانید بهترین فست فودهای دنیا را در این کشور تجربه کنید. حتی برخی فروشگاه‌های غذایی و نوشیدنی غربی مانند استارباکس، دانکن دونات و غیره نیز در این کشور شعبه دارند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید، خوراکی‌های محلی ژاپن را امتحان کنید تا با فرهنگ غذایی و ذائقه این کشور آشنا شوید، رستوران‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رستوران های ژاپن

  • رستوران کاندا: اگرچه این رستوران در یک خیابان خلوت و با ظاهری معمولی قرار دارد، اما سرآشپز آن، استاد آشپزی معاصر ژاپن است که بهترین غذاهای ژاپنی را تهیه می‌کند. به طوری که برای خوردن غذا در رستوران کاندا باید از دو ماه قبل نسبت به رزرو صندلی‌های آن اقدام کنید.
  • رستوران گینزا کیوبی: سوشی‌های ژاپن بسیار معروف است؛ بنابراین در صورت سفر به این کشور آسیایی تجربه خوردن آن را از دست ندهید. رستوران گینزا کیوبی جزو یکی از بهترین رستوران‌هایی است که می‌توانید در آنجا سوشی نوش جان کنید.
  • رستوران ریوگین: در صورت سفر به ژاپن خوردن یک وعده غذایی در رستوران ریوگین را از دست ندهید. سرآشپز معروف این رستوران خلاقیت و نوآوری بسیاری در پخت غذاهای خود دارد. انواع غذاهای لذیذ ژاپنی و دسرهای متنوع در منوی این رستوران وجود دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی در ژاپن

برای گشت و گذار در ژاپن گزینه‌های بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و زمان خود نسبت به انتخاب یکی از این وسایل حمل و نقل عمومی اقدام کنید.

این مطلب را هم بخوانید
زیباترین جاده های جهان

حمل و نقل در ژاپن

  • اجاره خودرو: از آنجایی ژاپن جاده‌های بسیار خوبی دارد، در نتیجه شما می‌توانید با اجاره خودرو آزادی عمل بیشتری در جابجایی بین شهرها داشته باشید. اگر قصد دیدن شهرهای ژاپن را دارید، توصیه می‌کنیم که از شرکت‌های اجاره خودرو، نسبت به کرایه ماشین اقدام کنید.
  • قطار: یکی دیگر از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در ژاپن قطار است. برخی از قطارهای ژاپن به صورت محلی هستند و در تمام نقاط شهر ایستگاه دارند. اما قطارهای سریع اگرچه از نظر قیمتی تفاوتی با قطارهای محلی ندارند، اما در همه‌ی قسمت‌های شهر ایستگاه برای توقف ندارند.

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، قطارهای اکسپرس را برای جابجایی به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مدل از قطارها، نسبت به قطارهای سریع، سرعت بیشتری دارند. اما شما باید هزینه‌ی بیشتری نسبت به قطارهای سریع بپردازید. از دیگر قطارهای ژاپنی می‌توان به قطار اکسپرس لیمیتد و سوپر اکسپرس اشاره کرد.

  • تاکسی: از آنجایی که تنوع سیستم حمل و نقل عمومی در ژاپن بسیار زیاد است، در نتیجه افراد کمی از تاکسی استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید در زمان‌های شلوغی و یا آخر شب‌ها برای رفتن به مکان مورد نظر خود از تاکسی استفاده کنید.
  • اتوبوس: وسیله حمل و نقل اصلی در شهرها و روستاهای ژاپن، اتوبوس است. در شهرهای بزرگ نیز بعد از قطار، اتوبوس دومین وسیله حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود. البته توجه به این نکته ضروری است که به دلیل سیستم بلیط و توقف‌های نامشخص اتوبوس، استفاده از آن برای گردشگران و توریست‌ها کمی گیج‌کننده خواهد بود.
  • Ferry: حمل و نقل عمومی در شهرهای ساحلی و جزایر ژاپن، کشتی‌‌های لنجی است.

مکان‌های گردشگری ژاپن

سفر به ژاپن یک سفر خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود. جاذبه های دیدنی ژاپن قطعا هر گردشگری را شگفت‌زده خواهد کرد. از جمله مکان های دیدنی ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار ماهی توکیو: بازار ماهی توکیو به عنوان بزرگترین بازار ماهی دنیا شهرت دارد. در این بازار دیدنی می‌توانید انواع ماهی‌های دریایی را پیدا کنید.
  • بازدید از کوه فوجی: یکی از بلندترین کوه‌های ژاپن، کوه فوجی است که در نزدیکی توکیو قرار گرفته است. ارتفاع این کوه به ۱۱۵۰۰ فوت می‌رسد. اگر قصد رفتن به این کوه را دارید، باید صبح خیلی زود سفر خود را شروع کنید. چرا که در طول روز شما این کوه را همراه با مه و ابر خواهید دید.
  • منطقه دین در کیوتو: گشت و گذار در منطقه دین کیوتو یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. معماری بی‌نظیر ساختمان‌، تماشای مغازه‌های دیدنی و غیره از جمله مواردی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
  • مکان مقدس هیان: یکی از معروف ‌ترین مکان‌ های گردشگری ژاپن مکان مقدس هیان است. در صورت سفر به ژاپن دیدن این مکان مقدس و شکوفه‌های زیبای گیلاس آن را از دست ندهید. زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که حس یک تابلوی نقاشی را به شما می‌دهد.
  • پارک اوئنو: اگر می‌خواهید که یک روز بدون هیاهو را در ژاپن سپری کنید، پارک اوئنو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در صورت بازدید از این پارک، حتما دوربین به همراه داشته باشید تا بتوانید عکس‌های به یادماندنی از شکوفه‌های گیلاس برای خودتان ثبت کنید.
  • کاخ امپراتوری: یکی از زیباترین مکان های دیدنی ژاپن اختصاص به کاخ امپراتوری دارد. این کاخ محل زندگی بسیاری از امپراتورهای ژاپنی بوده است. با بازدید از این کاخ شما می‌توانید اطلاعات بسیار عالی در رابطه با زندگی و فرهنگ مردم این شهر بدست آورید.

مکان های گردشگری ژاپن

سخن نهایی

ما در این مقاله اطلاعات جامعی از کشور ژاپن در اختیار شما قرار دادیم. در واقع در این مقاله شما می‌توانید هر چیزی را که برای سفر به ژاپن نیاز دارید، پیدا کنید. اگر شما نیز اطلاعات دیگری برای سفر بهتر به این کشور دارید، می‌توانید زیر همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

درباره “راهنمای سفر به ژاپن” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا