دیدنی های مشهد

تجربه ترس و وحشت در جنگل جیغ مشهد

اگر شما هم جزو کسانی هستید که تفریحات ترسناک و وحشت‌آور را دوست دارید، جنگل جیغ مشهد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این جنگل ترسناک جزو یکی از جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم کنجکاو هستید تا در رابطه با راز این جنگل اطلاعات کسب کنید، خواندن این مقاله از سپنجا را از دست ندهید.

ما در این مقاله قصد داریم تا سفری به این جنگل مخوف و ترسناک داشته باشیم و شما را با داستان واقعی جنگل جیغ مشهد آشنا کنیم.

برای اجاره سوئیت در مشهد روی لینک کلیک کنید.

جنگل جیغ مشهد

امروزه تفریحات همراه با ترس و وحشت، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. ترشح آدرنالین در چنین شرایطی باعث می‌شود تا حس خوبی به افراد منتقل شود. مکان‌ها و فضاهای ترسناک در ایران بسیار زیاد است. یکی از ترسناک ترین جنگل های ایران در شهر مشهد قرار دارد و به جنگل جیغ معروف است.

براساس داستان‌های اهالی این منطقه، جنگل جیغ به عنوان یک جنگل نفرین شده به حساب می‌آید. بسیاری از محلی‌های این منطقه معتقد هستند که جنگل جیغ مشهد محل زندگی اجنه و شیاطین است. بنابراین اگر قصد بازدید از این جنگل را دارید، باید یک دل شیر داشته باشید.

جنگل جیغ مشهد

همانطور که از نام جنگل جیغ مشهد مشخص است معمولا صدای جیغ‌هایی از این جنگل به گوش می‌رسد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید این یک داستان تخیلی است، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به مشهد حتما از این جنگل ترسناک دیدن کنید تا سر از راز این جنگل وحشت‌آورد درآورید. این جنگل ترسناک در شهر طرقبه و در روستای سربرج قرار دارد و تنها ۳۲ کیلومتر با مشهد فاصله دارد.

در صورت نبود ترافیک شما می‌توانید با ۴۰ دقیقه رانندگی از مشهد به روستای سربرج برسید. فاصله جنگل جیغ از تهران ۹۲۴ کیلومتر است؛ بنابراین تنها با ۱۱ ساعت رانندگی می‌توانید خودتان را به این جنگل دیدنی روستای برج برسانید.

آدرس روستای سربرج: استان خراسان رضوی، جنوب مشهد، بخش طرقبه، دهستان طرقبه، روستای سربرج

بیشتر بخوانید : لیستی از بهترین جاهای دیدنی مشهد

مسیر دسترسی به جنگل جیغ از تهران

اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید جنگل جیغ مشهد را ببینید، باید از اتوبان آزادگان وارد اتوبان امام رضا شوید. در مسیر رسیدن به مشهد از شهرهایی مانند سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور خواهید کرد. بعد از نیشابور به پلیس راه باغچه خواهید رسید و از آنجا وارد آزادراه مشهد-باغچه خواهید شد. انتهای این آزادراه به بزرگراه سلسله الذهب می‌رسد. بعد از این مسیر بزرگراه کلانتری وجود دارد.

بعد از چند کیلومتر رانندگی در این بزرگراه به باغ گیاه شناسی مشهد خواهید رسید. از مسیر خروجی این بزرگراه به سمت خیابان حافظ بروید. خیابان حافظ را تا انتها رفته تا به جاده خلج برسید. جاده خلج کمی پرپیج‌وخم است و تا روستای سربرج ۲۳ کیلومتر فاصله دارد. یعنی با نیم ساعت رانندگی به ابتدای این این روستا خواهید رسید. در مسیر یک دوراهی خواهید دید که باید به سمت راست حرکت کنید.

بعد از روستای سربرج، جنگل جیغ مشهد قرار دارد. البته برخی از این جنگل‌ها، باغ‌های شخصی اهالی آن منطقه است؛ بنابراین شما نمی‌توانید وارد این مناطق شوید. یکی از ویژگی‌های مثبت جنگل جیغ مشهد این است که افراد کم‌توان و میان‌سال نیز می‌توانند از این جنگل دیدن کنند. چرا که برای رسیدن به جنگل جیغ مشهد نیاز به پیاده‌روی‌های طولانی ندارید.

مسیر دسترسی

علت نام‌‌گذاری جنگل جیغ

جنگل جیغ مشهد با نام‌های دیگری از جمله جنگل سربرج و جنگل مج نیز شناخته می‌شود. اما دلیل اصلی نام‌گذاری این جنگل به جنگل جیغ مشهد، صداهای شبیه سوت یا جیغ در طول شب است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید این قضیه تخیلی است و یا اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید برای اطمینان از آن یک شب در این جنگل بخوابید. بدون شک صداهای شنیده شده از این جنگل شما را خواهد ترساند و در نیمه راه پشیمان خواهید شد.

بسیاری از افرادی که از جنگل جیغ مشهد دیدن کردند، صدای گوش‌خراش جیغ را تایید کرده‌اند. البته باید بگوییم که این صدای جیغ تنها در شب به گوش می‌رسد و روزهای جنگل جیغ مشهد، مانند سایر جنگل‌ها است و هیچ تفاوتی ندارد. اما به محض تاریک شدن هوا، صدای جیغی مشابه با صدای جیغ یک زن به گوش می‌رسد که گویی در حال سوختن است.

در جنگل جیغ مشهد انواع درختان میوه جنگلی مانند گیلاس، گردو، سیب و درختان چنار سر به فلک کشیده وجود دارد. همچنین در این جنگل انواع حیوانات از جمله گرگ، روباه و پرندگان شکاری مانند عقاب و قرقی به چشم می‌خورد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به مشهد، پایتخت معنوی ایران

دلایل صداهای شنیده شده از جنگل جیغ

اگرچه در قرن بیست و یکم، باور مسائل ماورایی کمی مسخره به نظر می‌رسد، اما هیچ توجیه علمی برای صداهای شنیده شده از این جنگل وجود ندارد. اما همیشه این سوال مطرح است که راز صداهای جنگل جیغ چیست؟ اما قبل از بررسی علل این صداها باید بگوییم که جنگل جیغ در کنار رودخانه سربرج قرار دارد و آب آن از چشمه سد طرق تامین می‌شود.

به گفته‌ی محلی‌های این روستا، این رودخانه در گذشته بسیار پرآب بود. اما به مرور زمان آب این رودخانه خشک شد و تنها در برخی از فصول سال آب بسیار کمی از آن جریان داشت. اما بعد از مدت‌ها در سال ۱۳۹۰، به یکباره این رودخانه پرآب شد. بعد از این ماجرا صداهای خوفناک و ترسناک از جنگل جیغ مشهد شنیده شدند.

راز جنگل جیغ

نکته جالب این جنگل این است که بعد از این ماجرا، آب رودخانه در هیچ فصلی کم‌آب نمی‌شود. همین موضوع باعث شد تا داستان‌های مختلفی در رابطه با این جنگل ترسناک به وجود بیاید. برخی منشا صداهای این جنگل را به اجنه و شیاطین ربط می‌دهند. به طوری که برخی از افراد اعتقاد دارند که روح نفرین شده برخی شیاطین با پرسه در این روستا، باعث ایجاد صدای دلخراش می‌شوند.

اما برخی دیگر از محلی بر این باورند که زنی در این جنگل به قتل رسیده است و روح این زن هر شب به دنبال قاتل خود است. این شایعات به وجود آمده در رابطه با این روستا باعث شده است تا زمین‌ها و باغ‌های این منطقه از قیمت پایینی برخوردار باشند. در نتیجه غیربومیان این منطقه تمایلی به خرید ملک در این منطقه ندارند.

بیشتر بخوانید : دشت ارغوان مشهد کجاست؟

دلایل علمی صدای‌های رعب‌انگیز جنگل جیغ

در کنار باورهای غیر علمی که درباره علل به وجود آمدن صدای جیغ در این جنگل وجود دارد، برخی معتقد هستند حمله تعداد زیادی ملخ به جنگل جیغ مشهد باعث به وجود آمدن صداهای عجیب و غریب شده است. اما سوال مطرح شده در این باره این است که چرا هیچ یک از این ملخ‌ها هیچ آسیبی به درختان منطقه وارد نکرده‌اند.

برخی دیگر صدای جیغ این جنگل را ناشی از تغییرات آب و هوایی و صدای باد می‌دانند. البته توجه به این نکته ضروری است که برخی از شب‌ها هیچ نسیمی در جنگل نمی‌وزد و جنگل حالتی آرام دارد، اما همچنان صداهای جیغ مانندی از جنگل جیغ به گوش می‌رسد. همچنین این سوال مطرح است که چرا در سال‌های قبل و با وجود وزیدن باد، چنین صداهایی به گوش نمی‌رسید.

برخی اهالی روستا علت صدای عجیب و غریب این جنگل را به نوعی خاص از جیرجیرک نسبت می‌دهند. بخصوص در مواقعی که باران زیاد بوده و آب رودخانه پر آب است، این موجودات به روستا حمله کرده و در بین درخت‌ها و گیاهان جنگل پنهان می‌شوند. به طوری که برخی از محلی‌های روستا بر این باورند که در هر درخت بیش از ۳۰۰۰ جیرجیرک پنهان شده است.

تعداد زیاد این جیرجیرک‌ها و آواز دسته‌جمعی آنها در لابه لای درختان باعث شده است تا صدای جیغ و زوزه از جنگل جیغ مشهد به گوش برسد. البته باید بگوییم که مدت زمان زنده ماندن این جیرجیرک‌ها تنها ۴۰ روز است. البته سوال اصلی در این رابطه این است که چرا تاکنون هیچ یک از گردشگران و اهالی روستا این تعداد جیرجیرک را در نزدیکی رودخانه جنگل جیغ ندیده‌اند؟

البته به نظر می‌رسد که مسئولین تنها برای جلوگیری از هرگونه وحشت و ترس بیشتر مردم روستا این نظریه‌ها را داده‌اند. این در حالی است که تاکنون کسی نتوانسته است پاسخی به سوالات مطرح شده بالا بدهد.

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ

روستای سربرج در شهر طرقبه قرار گرفته است؛ بنابراین جزو مناطق ییلاقی مشهد به حساب می‌آید. همین ویژگی باعث شده است تا دمای این منطقه نسبت به مشهد چند درجه خنک‌تر باشد. بنابراین اگر قصد بازدید از این جنگل ترسناک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. به این دلیل که جنگل در این دو فصل نسبت به فصل پاییز و زمستان سرسبزتر و چشم‌نوازتر است و آب و هوای متعادل‌تری دارد.

فصل پاییز و زمستان زمان مناسب برای آمدن به این جنگل نیست. چرا که معمولا در این دو فصل بارش‌های سیل‌آسا و برف و کولاک بسیاری وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر بی‌صبرانه منتظر شنیدن صدای جیغ در جنگل جیغ مشهد هستید، بهتر است تنها ماه خرداد را برای سفر انتخاب کنید. چرا که تنها در این فصل صداهای مخوف و ممتد به خوبی از این جنگل به گوش می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید
کسب تجربه بی‌نظیر در بهترین رستوران های مشهد

بهترین زمان سفر به جیغ

گشت و گذار در جنگل جیغ مشهد

اگر قصد گشت و گذار و دیدن جنگل جیغ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به صورت گروهی انجام دهید. تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی بسیاری وجود دارند که هر ساله به صورت گروهی افرادی را برای بازدید از این جنگل می‌برند؛ بنابراین شما می‌توانید با آنها همراه شوید تا یک سفر خاطره‌انگیزی داشته باشید.

البته توصیه ما به شما این است که داستان روستای برج طرقبه را شوخی نگیرید. چرا که این قضیه یک افسانه نیست. در دنیای واقعی این صداها بارها به وضوح از جنگل جیغ مشهد شنیده شده است؛ بنابراین اگر خودتان و یا یکی از اعضای خانواده دچار بیماری خاصی مانند حملات پانیک، بیماری‌های قلبی و غیره هستید و یا تحمل این حجم از ترس و وحشت را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از آمدن به جنگل جیغ خودداری کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم که برای پی بردن به راز جنگل جیغ تحت هیچ شرایطی نیمه شب را برای بازدید از این جنگل مخوف انتخاب نکنید. همچنین از آنجایی که تحقیقات کاملی در رابطه با صداهای شنیده شده از این جنگل انجام نشده است؛ بنابراین از آوردن کودکان خود جدا خودداری کنید. چرا که این صداهای ترسناک می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی ذهن کودک شما بگذارد.

اگر هم دوست دارید تا در این روستای ییلاقی اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که به فکر اجاره در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا خانه‌های روستایی این منطقه باشید و از کمپ زدن در این جنگل خودداری کنید. البته اگر به صورت گروهی همراه با یک راهنما به این جنگل سفر می‌کنید، برپایی کمپ در جنگل جیغ مشهد می‌تواند یک شب هیجان‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

از آنجایی که هوای جنگل در شب بسیار سرد است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما کیسه خواب و سایر وسایل ضروری به همراه داشته باشید.

گشت و گذار در جنگل جیغ

مکان‌های دیدنی اطراف جنگل جیغ

اطراف جنگل جیغ مکان‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روستای سربرج: یکی از بهترین مناطق مشهد برای گذراندن اوقات فراغت روستای سربرج است. این روستا دارای یک رودخانه پرآب به طول ۱۳ کیلومتر است و جزو یکی از مناطق گردشگری مشهد به حساب می‌آید؛ بنابراین شما می‌توانید در کنار این رودخانه، از طبیعت زیبای اطراف آن لذت ببرید.

همچنین اگر علاقه به دیدن مکان‌های تاریخی دارید، می‌توانید از قلعه ویران شده این روستا دیدن کنید. برای رسیدن به این قلعه کافی است تا از آخرین دوراهی روستای سربرج عبور کنید. سپس با گذشتن از جنگل جیغ به این قلعه تاریخی خواهید رسید.

  • روستای تجر: این روستای ییلاقی و دیدنی تنها ۱۰ کیلومتر با جنگل جیغ مشهد فاصله دارد. این روستا به دلیل حالت پلکانی خود، زیبایی بی‌نظیری دارد. روستای تجر بین سه شهر مشهد، طرقبه و نیشابور قرار گرفته است. رودخانه پر آب، طبیعت بکر و سرسبز، کوهای مرتفع و غیره از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده است تا این روستا به یک مکان مناسب برای گردش و تفریح تبدیل شود.
  • غار مغان: یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اطراف جنگل جیغ، غار مغان است که بعد از روستای سربرج واقع شده است. شواهد موجود در این غار از جمله فسیل‌های حلزونی نشان از این موضوع دارد که قدمت این غار به دوره دوم زمین‌شناسی باز می‌گردد. اگر قصد دیدن این غار را دارید باید حتما از یک راهنما کمک بگیرید.

در مسیر رسیدن به این غار راه‌های پرپیچ‌وخم، پرتگاه‌ها و دهلیزهای بسیار زیادی وجود دارد که مسیر دسترسی به آن را مشکل می‌کند. اما با کمک یک راهنما می‌توانید به راحتی به این غار برسید. درون غار مغان، فضاهای زیبا و خیره‌کننده بسیاری مانند چشمه، راهرو و چاه‌ وجود دارد.

بیشتر بخوایند : معرفی بهترین پارک‌های مشهد

مکان های دیدنی اطراف جنگل

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با جنگل جیغ مشهد صحبت کردیم. صداهای شنیده شده از این جنگل کاملا واقعی هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه به مکان‌های ترسناک ندارید، این جنگل را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب نکنید. اگر شما هم تجربه سفر به این نقطه از مشهد را دارید، می‌توانید نظرات خودتان را زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : بهترین فست فودهای مشهد را کجا امتحان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا