جاهای دیدنی دنیا

معرفی جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است و سالانه بیش از ۹۰ میلیون گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. نه تنها جاذبه های گردشگری فرانسه بلکه غذاهای متنوع و سالم این کشور جادویی بسیار معروف و زبانزد عام و خاص هستند. این کشور زیبا دارای بیش از ۲۰۰۰۰ هتل، ۴۰۰۰۰ بنای تاریخی، ۴۴ مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، ۴۰۰۰ موزه و ۱۵۰۰ قصر است که به روی گردشگران باز هستند.

تعداد بیشتری از گردشگران به خاطر خانه‌های مد، موزه‌های هنر کلاسیک از جمله لوور و بناهایی مانند برج ایفل، کاخ ورسای یا رودخانه زیبای سن به پاریس پایتخت فرانسه می‌روند. در کل بازدیدکنندگان توسط مکان‌های مدرن و همچنین تاریخی به فرانسه جذب می‌شوند. بیایید با هم جاذبه‌های زیبای این کشور را مرور کنیم.

فهرست جاذبه های گردشگری فرانسه

در ادامه این مقاله از سپنجا لیستی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه برای کاوش آمده است:

مطالب بیشتر:همه چیز درباره سفر به فرانسه

قلعه چنانسی Chateau de Chenonceau

یکی ازجاذبه های گردشگری فرانسه چنانسی مهم‌ترین و پربازدیدترین قلعه فرانسوی است و بعد از کاخ ورسای در رتبه دوم قرار دارد. این قلعه در ۵ کیلومتری روستای Chenonceau، ۴۰ کیلومتری Tours و ۲۱۴ کیلومتری پاریس در دره Loire قرار دارد. این قلعه که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می‌شود دارای تاریخ غنی و معماری منحصر به فرد است و یک سفر یک روزه محبوب از پاریس را ارائه می‌دهد.

موزه اورسی فرانسه

یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه موزه اورسی یک موزه هنری است که در پاریس در کنار رودخانه سن واقع شده است. این موزه در جایی قرار دارد که زمانی ایستگاه راه‌آهن Beaux Arts بود که بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۹۰۰ ساخته شد. این موزه سالانه حدود ۲.۹ میلیون بازدیدکننده دارد.

این بسیار محبوب است زیرا بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست جهان در اینجا قرار دارند. بسیاری از این آثار توسط هنرمندان مشهوری مانند رنوار، دگا، مونه و ون گوگ نقاشی شده‌انذ. علاوه بر این، بخش بزرگی از موزه به آثار فرانسوی دیگر مانند مبلمان، مجسمه‌ها و عکاسی اختصاص دارد که به اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد.

موزه اورسی

کاخ ورسای

 یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه کاخ ورسای که در ورسای منطقه ایل دو فرانس قرار دارد از زیباترین جاذبه های گردشگری فرانسه است. این اقامتگاه سلطنتی اولین بار در سال ۱۶۲۳ به سفارش پادشاه لوئیس سیزدهم ساخته شد و توسط پادشاه لوئیس چهاردهم بین سالهای ۱۶۶۱ و ۱۶۷۸ گسترش یافت.

این کاخ از سال ۱۶۸۲ تا ۱۷۸۹ به عنوان دربار سلطنتی خدمت می‌کرد. امروزه مساحت آن ۷۲۱۱۸۲ فوت مربع است و دارای ۷۰۰ اتاق، ۱۲۵۰ شومینه، ۶۷ راه پله و بیش از ۲۰۰۰ پنجره است. این مکان در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و تقریباً ۶ میلیون گردشگر هر ساله برای دیدن باغ‌ها، کاخ اصلی یا تماشای یک اپرا به اینجا می‌آیند.

موزه لوور

 یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه موزه لوور بدون شک بزرگ‌ترین موزه جهان است و مساحتی معادل ۷۸۲۹۱۰ فوت مربع دارد. این موزه در پاریس در کنار رود سن واقع شده است و در سال ۱۷۹۳ با ۵۳۷ نقاشی تاسیس شد. امروزه، موزه لوور مجموعه‌ای از بیش از ۳۵۰۰۰ قطعه را در خود جای داده است که تاریخ را از دوران ماقبل تاریخ تا قرن بیست و یکم در بر می‌گیرد. این موزه به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری فرانسه سالانه حدود ۸.۵ میلیون بازدید کننده دارد و دومین موزه پربازدید در جهان است. برخی از مشهورترین نمایشگاه‌های اینجا عبارتند از: مونالیزا، آپارتمان‌های ناپلئون سوم، ویرجین و کودک با سنت آن، و ونوس میلو و…

موزه لوور

پیست اسکی وال دی ایزر

در فرانسه پیست اسکی‌های متعددی برای دنبال کنندگان تفریحات زمستانی وجود دارد که وال دی ایزر یکی محبوب آنها در جنوب شرق فرانسه و نزدیک به مزر ایتالیاست. این پیست در المپیک زمستان سال ۱۹۹۲ میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت بود و همچنان میزبان مسابقات قهرمانی جهان نیز است. جالب است بدانید یک روستای توریستی و زیبا در جوار این پیست وجود دارد که فرصت‌های تفریحی قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

تالاب کامارگ فرانسه

این تالاب شهرت و محبوبیت خود را مدیون حدود ۵۰۰ گونه پرنده زیبا و متنوعی است که آن را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند. البته ناگفته نماند، علاوه بر پرندگانی چون فلامینگوی صورتی، اسب‌های سفید و کوتاه قامتی در اینجا حضور دارند که در تالاب‌های وسیع پرسه می‌زنند و زیبایی چشمگیری به منطقه بخشیده‌اند. کامارگ یکی از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه است و بین دریای مدیترانه و دلتای رود رون قرار دارد.

شهر بونی فاسیو

شهرهای کمی وجود دارند که از چنین موقعیت چشمگیر و به ظاهر هیجان انگیزی مانند بونی فاسیو برخوردار باشند! شهر و قلعه باستانی بونی فاسیو به لطف محیط طبیعی خیره کننده‌اش، یک توقف ضروری برای همه بازدیدکنندگان از کورسیکا است. این شهر در جنوب شرقی منطقه جزیره‌ای کورسیکا فرانسه واقع شده و ساحل نزدیک آن دارای صخره‌های سنگ آهکی و گچی سفید است.

شهر تاریخی کارکاسون فرانسه

در حین قدم زدن در بین دیوارهای مستحکم کارکاسون احساس خواهید کرد که در زمان به عقب برگشته‌اید. این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در دهه ۱۸۰۰ به شکوه قرون وسطایی سابق خود بازسازی شد.

این شهر قرون وسطایی مطمئناً کسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که دوست دارند در مکان‌های تاریخی جالب قدم بزنند. این شهر که یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری فرانسه است در کنار رودخانه اود واقع شده است. اولین استحکامات در این مکان در دوره گالو رومی ساخته شد. قلمرو شهر قرون وسطایی امروزه توسط  دو ردیف دیوار دفاعی احاطه شده است و طول آنها حدود ۳۰۰۰ متر است. بنای دیوار قلعه دارای ۵۲ برج است. بسیاری از ساختمان‌های جالب از قرون وسطی در پشت دیوار قرار دارند. قلعه کنت و کلیسای زیبای Saints Nazarius در اینجا به حفظ شده‌اند.

شهر باستانی کارکاسون

جزیره مونت سنت میشل فرانسه

جزیره مونت سنت میشل یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور فرانسه در خارج از پاریس است. هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده برای دیدن این شاهکار خارق‌العاده معماری قرون وسطایی به پاریس می‌آیند. هیچ قلعه‌ای در مونت سنت میشل وجود ندارد ولی به جای آن چیزی که خواهید یافت، یک صومعه قرون وسطایی منحصر به فرد با سبک‌های مختلف معماری است، به ویژه صومعه گوتیک قرن سیزدهم است.

برج ایفل فرانسه

برج ایفل یکی از ۷ عجایب جهان و برترین جاذبه گردشگری پاریس است. این بنا که از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری فرانسه است توسط مهندس الکساندر گوستاو ایفل به عنوان طاق ورودی نمایشگاه بین المللی جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹ ساخته شد. این برج ۳۲۴ متری، ساختاری متشکل از ۸۰۰۰ قطعه فلزی است که در ابتدا مورد تنفر منتقدان قرار گرفت، اما اکنون محبوب‌ترین و منحصربه‌فردترین جاذبه شهر پاریس است و در قلب آن ایستاده است.

ایفل پاریس که به «بانوی آهنین» معروف است، در عجایب هفتگانه جهان جای دارد و در فرانسه با داشتن معماری پر زرق و برق، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معماری مدرن گرامی داشته می‌شود. تورهای برج ایفل هم در روز و هم در شب برای گردشگران در دسترس است. لذت بردن از منظره پانوراما از پاریس از بالای برج یکی از بهترین کارهای است که می‌توانید در  پاریس انجام دهید.

برج ایفل

دره شامونیکس فرانسه

Chamonix-Mont-Blanc که در دره‌ای مرتفع در کوه‌های آلپ فرانسه در پایه بلندترین قله در اروپای غربی واقع شده است، به دلیل مناظر چشمگیر، ورزش‌های کوهستانی و تاریخ غنی خود شهرت جهانی دارد و به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری فرانسه تبدیل شده است. این مکان اولین بازی‌های المپیک زمستانی جهان در سال ۱۹۲۴ بود، این یک شهر کوهستانی جذاب در فرانسه و هم مرکزی پویا برای پیاده روی، کوهنوردی، دویدن در مسیر، کوهنوردی، اسکی و اسنوبورد است.

این شهر که به راحتی از چندین فرودگاه بین المللی (ژنو، لیون، تورین و میلان) قابل دسترسی است، دارای طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های اقامتی و گزینه‌های آشپزی است، از غذاهای سنتی فرانسوی و سوئیسی گرفته تا سوشی و پیتزا. این مقصد بین المللی در تمام طول سال، بازدیدکنندگان را از سرتاسر جهان به شامونی می‌کشاند.

کولمار

به راحتی می‌توان فهمید که چرا کلمار، پایتخت شراب منطقه آلزاس، یکی از زیباترین شهرهای فرانسه در نظر گرفته می‌شود. خانه‌های رنگارنگی که گویی متعلق به افسانه‌ای هستند، در خط ونیز کوچک قرار دارند، جایی که می‌توانید با قایق در کانال‌های کولمار گشت بزنید یا پیاده به بوتیک‌ها و غذاخوری‌ها برسید.

کلومار از زیباترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است و بدون بدون توجه به اینکه چه زمانی تعطیلات خود در آن می‌گذرانید، محیطی همیشه زیبا دارد. اما برای جذابیت بیشتر، از کولمار در شب بازدید کنید، زمانی که چراغ‌ها شهر را در طول رویدادهای سالانه مانند جشنواره بین المللی کولمار، نمایشگاه شراب آلزاس و بازار کریسمس کولمار روشن می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
برفی ترین مناطق دنیا را بشناسید!

شهر کولمار

پل میلائو فرانسه

پلی زیبا با معماری خارق‌العاده و خیره کننده در در جنوب فرانسه، شهر توریستی میلائو قرار گرفته است که اگر آن را نبینید، ضرر سنگینی در سفر به این کشور متحمل شده‌اید. این پل واقعاً استحقاق آن را دارد که در لیست سفر شما به فرانسه قرار بگیرد و علت آن علاوه بر ظاهر عجیب و جذابی که دارد این است که در دهانه رودخانه زیبای تارن قرار گرفته است. این یک پل کابلی است که ابعاد و ارتفاعش رکوردهای بسیاری را شکسته‌اند. مناظر بسیار شگفت انگیزی که پل میلائو را احاطه کرده‌اند، پس زمینه‌های کم‌نظیری برای عکس‌های شما ایجاد خواهند کرد.

صخره های اترتات فرانسه

صخره‌های اترتات نیز از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری فرانسه هستند. این صخره‌های سفید و سه طاق صخره‌ای طبیعی، برخی از شناخته‌شده‌ترین مناظر در نرماندی علیا در فرانسه و مقصدی محبوب برای سفرهای روزانه هستند. اترتات به خاطر سه طاق طبیعی و صخره‌های گچی سفیدش که بر فراز اقیانوس اطلس قرار دارند، مشهور است.

‌این شگفتی‌های طبیعی به راحتی قابل دسترسی هستند و کلود مونه و دیگر امپرسیونیست‌ها آنها را در قرن نوزدهم نقاشی کردند. داستان آرسن لوپین در اینجا ساخته شد، در حالی که گای دو موپاسان بیشتر دوران کودکی خود را در شهر اترتات گذراند. مرکز شهر قدیمی نسبتاً بسیار زیباست و Etretat را به مقصدی محبوب برای سفرهای روزانه از دیگر شهرها و مناظر در نرماندی تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری فرانسه

کلیسای جامع ریمز فرانسه

کلیسای جامع ریمز در سراسر جهان به عنوان یکی از الگوهای تعیین کننده هنر گوتیک شناخته شده است. مجسمه های بی‌شماری را در زیر درخشش این کلیسای جامع تحسین خواهید کرد و جای تعجب نیست که این جاذبه از جاذبه های گردشگری فرانسه بود که در سال ۱۹۹۱ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شد.

کلیسای جامع ریمز جایی است که پادشاهان فرانسه تاجگذاری کردند. کلیسای جامع میزبان سی و سه تاجگذاری مستقل در بیش از ۱۰۰۰ سال بود! این کلیسا همچنین میزبان غسل تعمید کلوویس در حدود سال ۴۹۸ بود و بدین ترتیب پادشاهی فرانک‌ها متولد شد. این امر ریمز را به شهر منتخب برای تاجگذاری پادشاهان تبدیل کرد. از منظر معماری، کلیسای جامع ریمز نفیس است زیرا تسلط بر نوآورانه‌ترین تکنیک‌های قرن سیزدهم را نشان می‌دهد.

شهر آنسی فرانسه

اگر دوست داشتید یک مقصد خوب برای یک سفر چند روزه در فرانسه پیدا کنید، زیاد جستجو نکنید. از آنسی در Haute-Savoie دیدن کنید. در این شهر تابستان یا زمستان، به راحتی کارهای کافی برای لذت بردن از ۲ یا ۳ روز عالی پیدا خواهید کرد!

این یکی از زیباترین شهرهای قرون وسطایی فرانسه درست در ساحل تمیزترین دریاچه اروپا قرار است. آنسی که از زیباترین جاذبه های گردشگری فرانسه است مملو از کانال‌ها و خیابان‌های تاریخی است که گذرگاه‌هایی سرگرم‌کننده‌ ارائه می‌دهند. آنسی از هر طرف با کوه‌ها و با آب‌های کریستالی محصور شده است. بنابراین ممکن است نیمی از اوقات خود در این شهر را با خیره شدن به مناظر از دست بدهید.

سخن آخر

فرانسه یکی از آن کشورهای شگفت انگیزی است که به قدری متنوع و وسیع است که هر کسی می‌تواند ماه‌ها به کاوش در آن بپردازد و هر روز جای جدیدتری کشف کند. تعداد گردشگران این کشور نشان می‌دهد که جاذبه‌های گردشگری زیادی در اینجا وجود. از جمله دیزنی لند با بیش از ۱۵ میلیون بازدید کننده در سال و نوتردام که هر سال ۱۳ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

ما در فهرست بالا، چندین مورد از جاذبه‌های پربازدید و زیبای این کشور را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با شناخت آنها سفری به یادماندنی برای خود رقم بزنید. برای انتخاب این مقصد تردید نداشته باشید و گام‌های خود را به سوی آن محکم بردارید زیرا ۸۹ میلیون بازدید کننده در سال هرگز دروغ نمی‌گویند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا