جاهای گردشگری دنیا

همه چیز درباره سفر به فرانسه

برای گردشگران و توریست‌های بسیاری سفر به فرانسه در اولویت قرار دارد، چرا که یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا و اروپای غربی و مهم‌تر از همه، دومین کشور بزرگ قاره اروپا به شمار می‌رود. علاوه بر آن فرانسه پر از جاذبه‌های گردشگری/ تاریخی و فرهنگی/ تفریحی است و پدیده‌های زیادی از جمله برج ایفل، کاخ دیزنی و… را در خود گنجانده که دیدن هر کدام از آنها بهترین خاطرات را برای‌تان رقم می‌زنند.

فرانسه با کشورهایی از جمله ایتالیا، آلمان،  بلژیک، سوئیس و… همسایه بوده و از موقعیت جغرافیایی خوبی هم برخوردار است. در ادامه هر آنچه را که برای سفر و بازدید از این کشور زیبا و بزرگ لازم است بیان می‌کنیم و در مورد جاذبه‌ها، اماکن تاریخی/ تفریحی و مکان‌های گردشگری فرانسه و شهرهایش بیشتر صحبت می‌کنیم. ادامه مطلب را همراه سپنجا باشید.

تاریخچه فرانسه

ابتدا مروری داشته باشیم بر پیشینه و تاریخ این کشور زیبا که هر مکان آن با ارزش و مهم است. فرانسه سوین کشوری است که هم سواحل مدیترانه و هم اقیانوس اطلس را دارد. کلمه فرانسه (France) از واژه لاتین francia گرفته شده، که به معنای کشور فرانک‌ها است. البته بر پایه گفته‌های تاریخ شناسان، نام فرانسه از French (یا francio)  که نام یکی از پادشاهان کهن ژرمن بوده، گرفته شده است.

طبق مدارک کهنی که موجود است، انسان‌هایی در این مکان که در حال حاضر به نام فرانسه شناخته شده است، در حدود ۱ میلیون سال پیش و در غارهایی در این منطقه زندگی میکردند. این انسان‌ها در مقابل عواملی همچون بارندگی های شدید و نابسامان بودن وضع هوا شرع به زندگی کرد‌ه‌اند.

در ۱۰.۰۰۰ سال پیش از میلاد بعد از پایان آخرین دوره یخبندان، آب و هوای این منطقه نیز عادی شد. در سفر به فرانسه شما شاهد آب و هوای متفاوتی در هر فصل خواهد بود.

تاریخچه فراسه

آب و هوای کشور فرانسه

فرانسه از دریای مدیترانه تا کوه‌های آلپ کشیده شده و دارای آب و هوای بسیار خوبی است. در هر فصلی از سال به این کشور سفر کنید، می‌توانید چهره‌ی متفاوتی از آن ببینید و تجربه‌‌های خاصی را نیز کسب کنید.  تابستان‌های آن خنک و گاه گرم است که برای تفریح و گردش بسیار موقعیت خوبی است و زمستان که با برف و باران همراه است تمام هیجانات و لذت‌های خوب را با خود به همراه دارد و در این فصل شما میتوانید به اسکیت سواری و  بازی‌های هیجانی مثل برف بازی و اسکیت بازی و… بپردازید. فصل‌های پاییز و بهار نیز به نوبه ی خود بهترین نقش را به عنوان  میزبان ایفا میکنند.

آب و هوای کشور فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه

از آنجا که این کشور وسیع و بزرگ است و همچنین زیبا و دلنشین، شما برای گردش، هر منطقه‌ای از این کشور را که انتخاب کنید، می‌توانید از دیدن زیبایی‌های این کشور بهرمند شوید. اما در این مطلب ما سعی کرده‌ایم تا بهترین جاذبه‌ها و زیباترین آنها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، انتخابی درست داشته باشید و نهایت لذت را از سفر به فرانسه ببرید.

برج ایفل

یکی از برجسته‌ترین و بهترین مکان‌های دنیا برج ایفل است که در سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل طراحی شده است. این برج که از ۸۰۰ قطعه فلزی ساخته شده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در بین گردشگران خارجی و داخلی شهر پاریس است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قاهره

محال ممکن است توریست‌ها و گردشگران در سفر به پاریس، بازدید از برج ایفل را در برنامه‌ی گردش خود قرار ندهند، چرا که مکانی پر از هیجان، لذت و زیبایی است و قابل مقایسه با هیچ مکان گردشگری دیگری نیست. این برج زیبا سالانه ۶/۳ میلیون بازدید کننده دارد و هر ساله تعداد آنها بیشتر هم می‌شوند.

برج ایفل

موزه لوور

این موزه در کاخ سابق پادشاه فرانسه واقع شده و هر ساله ۹\۵ میلیون نفر بازدید کننده دارد و حدود ۳۰ آثار هنری را در خود جای داده است. از جمله‌ی آنها مجسمه ونوس که مربوط به یک قرن پیش از میلاد بوده و همچنین مونالیزا که اثر لئوناردو داوینچی است.

دیدن تاریخ و حتی آثار گران‌بها و ارزشمند این کشور و مکان‌های دیگر که در موزه قرار دارند حس بسیار خوبی را به بینندگان القا میکند و علاوه بر آن دیدن این همه زیبایی و معماری فوق العاده هر انسانی را به وجد می‌آورد.

دیزنی لند

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌هایی که گردشگران در سفر به فرانسه حتما از آن بازدید میکنند دیزنی لند است، که فوق العاده جذاب و منحصر به فرد است و به گونه‌ای رویایی به نظر میرسد. این جاذبه سالانه حدود ۱۶ میلیون نفر بازدید کننده دارد و شعبه‌های دیگر آن  را می‌توان در کشورهای مختلفی پیدا کرد.

پارک‌های کمپانی دیزنی که به دیزنی لند معروف‌اند، از مقصدهای پر بازدید توریست‌ها در کشورهای مختلف هستند و شما میتوانید علاوه بر تماشای زیبایی این قصه، به بازی و سرگرمی و حتی خرید محصولات دیزنی بپردازید.

با رفتن به این مکان مطمئنا خاطره‌ای زیبا و به یاد ماندنی برای‌تان به وجود می‌آید که هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. همچنین سوژه‌ی بسیار خوبی برای گرفتن عکس های یادگاری است.

سفر به فرانسه

منطقه لی پویای و لای

لی پوی در جنوب  فرانسه واقع شده که به خاطر سه چیز خیلی معروف و پرطرفدار است. عدس و درست کردن قیطان و بند کفش، معبد مریم مقدس در بالای کوه و کلیسای جامع. این مکان از آن دسته جاذبه‌هایی است که بازدید از آن با شور و هیجان بسیاری همراه است.

قله چنانسی

چنانسی یکی از معروف‌ترین قله‌های لویرولی است، که در قرن شانزدهم ساخته شده و در زیر قله گذرگاه‌هایی برای قایق‌ها ساخته شده است. این مکان دیدنی بعد از ورسایلس، پر بازدیدترین قله در فرانسه است که از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است و به خاطر باغ‌های زیبایی که اطراف این مکان را احاطه کرده‌اند، مورد پسند عموم مردم و گردشگران است.

 

قله چنانسی

 پیست اسکی وال دی ایزر

توریست‌ها و گردشگران هنگام سفر به فرانسه رفتن به پیست اسکی وال دی ایزر را نیز در برنامه گردش خود قرار می‌دهند، چرا که این پیست سرشار از هیجان، سرگرمی و لذت است که به هر فردی انرژی ۱۰۰ در صد را هدیه میکند. این پیست در جنوب شرق فرانسه و در نزدیکی مرز ایتالیا قرار دارد.

وال دی ایزر همچنین میزبان مسابقات اسکی مردان در المپیک سال ۱۹۹۲ بوده و همچنان مسابقات جهانی و المپیک در آن مکان برگزار می‌شود. در اطراف این پیست روستای کوچکی وجود دارد که حدود ۱۸۰۰ خانوار دارد ولی در زمستان به دلیل سرمای شدید تعداد آنها به ۱۵ سکنه کاهش می‌یابد.

تالاب کامارگ فرانسه

این تالاب در بین دلتای رود رون و دریای مدیترانه قرار گرفته که بزرگ‌ترین رودخانه در غرب اروپا به شمار می‌آید. در کامارگ شما ۵۰۰ گونه پرنده را مشاهده خواهید کرد که از جمله آنها فلامینگوهای صورتی خیلی زیبا و خارق العاده هستند. این تالاب به دلیل پرندگان زیبایی که در آنجا زندگی میکنند معروف شده و دیدن اسب‌های سفید و کوچکی که دسته جمعی در این تالاب پرسه می‌زنند خود یک دلیل محکم و قانع کننده برای معروفیت کامارگ است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که آرامش در سفر برایتان اولویت اول است این تالاب و زیبایی هایش مکان بسیار خوبی برای شما عزیزان است که با صدای دلنشین پرندگان قطعا روح و روان هر انسانی در آرامش کامل قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دوحه
سفر به فرانسه
SONY DSC

غذاهای فرانسه

در سفر به فرانسه و شهرهای زیبایش، بعد از دید و بازدید و بازی و تفریح، وقت خوردن یک غذای خوشمزه میرسد که تمام خستگی را از تنتان بیرون کند و به شما تا پایان روز و رسیدن وعده‌ی غذایی دیگر انرژی بدهد تا بتوانید تمام روز را سرحال و پرنشاط به گردش و بازدیدتان از این کشور زیبا ادامه دهید. در ادامه مطلب به معرفی معروف‌ترین غذاهای فرانسه می پردازیم تا در آنجا از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.

سفر به فرانسه

راتاتوی

این غذا یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه است و اگر طرفدار غذاهای سالم هستید پیشنهاد میکنیم که حتی یکبارهم که شده آن را مزه کنید، چرا که با یک بار امتحان کردن هم طرفدار آن میشوید.

راتاتوی از گوجه، بادمجان، هویج، کدو، پیاز، ریحان و فلفل درست میشود، که ترکیب این همه مواد سالم و ویتامین‌دار مزه آن را بهتر می‌کند و قطعا خوشتان خواهد آمد.

بوف بورگونیون

یکی از غذاهای سنتی فرانسه که در رستوران‌ها و مجالس طرفدارهای زیادی دارد، بوف بورگونیون است، که از مخلوط گوشت گاو، انواع سبزیجات، پیاز، سیر و قارچ درست می‌شود. این ترکیب خارق العاده عطر و طعم بی نظیری دارد که امتحان کردنش ضرری ندارد.

فلامیش

ریشه‌ی این غذای فوق العاده خوشمزه و خوش عطر و طعم به شمال فرانسه باز میگردد که نوعی شیرینی و یا پیتزا است که در آن پنیر و سبزیجات ریخته میشود که همین ترکیب بی نظیر هم ظاهرش را زیبا و هم غذا را خوش طعم میکند.

اطلاعات کلی درباره فرانسه

پایتخت این کشور، پاریس است که بزرگترین شهر اقتصادی اروپا شناخته شده و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و رود سن از وسط این شهر میگذرد. زبان بیشتر مردم این کشور و شهرهایش فرانسوی است و واحد پولشان هم فرانک است.

شهرهای مهم فرانسه

چهار شهر مهم این کشور بوردو، بورژ، لیون، لیل است که هر کدام ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارند:

سفر به فرانسه

شهر بوردو

دانشگاه‌های مهم فرانسه در این شهر قرار دارند که به گونه‌ایی مرکز دانشمندان و روشنفکران است.

شهر بورژ

شهری در ناحیه سانتر فرانسه که بعضی از دارایی‌های آن، مثل کلیساها، باغ‌ها و کانال‌های آبش در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

شهر لیون

دومین شهر فرانسه از نظر تاریخی است که تاریخش به زمان امپراطوری روم و رنسانس باز میگردد.

شهر لیل

در شمال کشور قرار گرفته و مردمش فرهنگی زندگی میکنند و یکی از شهرهای سرزنده و زیبا است.

هزینه اقامت در فرانسه

هزینه اقامت در این کشور برای هر فردی به تعداد شب و محل اقامتش بستگی دارد که به طور مثال برای یک شب ماندن باید بین ۱۵ تا ۴۰ یورو هزینه کنید و اقامت در هتل‌های ارزان قیمت حدود ۶۰ دلار هزینه می برد.

هزینه غذا در فرانسه

از آنجایی که هزینه‌ی هر وعده غذایی در رستوران‌های این کشور بین  ۲۰ تا ۳۵ یورو است، بهتر است که از سوپر مارکت‌های فرانسه مواد غذایی را تهیه و خودتان غذا را بپزید که با این حساب هزینه یک هفته تان حدود ۴۵ تا ۶۵ یورو می‌شود.

کلام آخر…

در این مقاله ما هر آنچه را که برای سفر به فرانسه مورد نیاز بود را بیان کردیم، تا با دادن اطلاعات خوب و مکتوب به شما در بازدیدی بهتر، انتخاب‌های بهتر و داشتن حال و هوایی دل‌پذیرتر کمک کرده باشیم. این شهر مملو از جاذبه‌ها و مکان‌های بسیار خوب و دل انگیزی است که با آشنایی بیشتر در رابطه با آنها سفری راحت‌تر خواهید داشت.

درباره “همه چیز درباره سفر به فرانسه” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا